Greva la DACIA, greva de avertisment
![]() ![]() ![]() |
Greva la DACIA, greva de avertisment
LC_TM |
![]()
Post
#271
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 269 Joined: 27 September 06 ![]() |
|
||
--------------------
Nissan/ex. Dacia
Terrano II 2.7TDi/Logan
- TM-XX-XXX
2004/2005 Ambition 1.6MPI
|
|||
argon |
![]()
Post
#272
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
AlexC |
![]()
Post
#273
|
![]() Vrum Vruuum Group: Members Posts: 1.651 Joined: 22 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(LNG @ 4 Apr 2008, 09:45) Adevar graiesti ssilviu. Este o situatie complexa, DA, Reno si-a facut planuri financiare pe termen lung, dar nu cred ca au luat in calcul grevele ce ar putea aparea periodic. Teoretic se poate impaca si capra si varza, sa se dea bonusuri periodice in functie de vanzari si succese pe piata automobilelor, eventual sa se mareasca salariile celor ce merita, nu la toata lumea cu 550RON, astfel muncitorii vor avea o raza de speranta si vor munci mai bine pentru a obtine acele bonusuri. Ai vazut tu vreodata vreun plan de afaceri in care sa fie planificate "cresteri de costuri derivate din greva angajatilor"? In functie de vanzari ia spune-ne tu salariile cui cresc, ale muncitorilor sau ale vanzatorilor? QUOTE In Romania nivelul de trai este in crestere constanta, chiar daca asta nu se intampla pe tot spectrul de clase sociale. Situatia este impartita de asemenea pe zone si domeniul de activitate. Eu cred ca Dacia merge foarte bine avand in vedere numarul de unitati vandute in tara si peste hotare. E normal ca Reno sa isi recupereze investitiile, dar asta nu trebuie facuta pe seama angajatilor, saracindu-i, si lasandu-i in mizerie; exact asta a facut si Ceausescu, a scapat de toate datoriile in timp ce populatia murea de foame. Diferenta este ca acum omul poate alege, poate pleca la alt angajator, sau in alta tara unde nivelul de trai este mult mai bun. Eu zic ca un sistem de bonusuri si cresteri salariale direct proportionale cu performantele (eventual si vechime) ar solutiona aceasta problema. Cand ai spus asta banuiesc c ate-ai gandit la costurile ce le presupune un asemenea sistem de evaluare pentru 7.000 angajati, aflati pe cateva zeci de nivele si posturi diferite. Daca omul e liber sa plece, de c enu pleaca si se complace in greva asta pe care o dezbatem noi aici? QUOTE Acelasi fenomen s-a intamplat si in constructii, si acum la noi in tara mai sunt foarte putini oameni competenti. (Asta o stiu pentru ca parintii mei construiesc o casa, si au gasit cu greu o echipa de muncitori buna). Specialistii si profesionistii au fugit de la patronii lacomi care ii plateau in bataie de joc si acum lucreaza pe sume decente in occident. In timp ce la noi se ridica constructii de slaba calitate si preturi uriase. Dar parintii tai de ce nu au platit o echipa de muncitori cu 1000EUR/om/luna, ca atunci ar fi facut treaba buna, daca e sa ne luam dupa argumentele tale precedente. Este cumva pentru ca au vrut sa respecte un plan de cheltuieli stabilit dinainte? Sau pentru ca au vrut sa gaseasca raportul optim intre costuri si eficienta acelor muncitori? Daca aia cu care lucrati acum ar veni ca vor o crestere de salarii de 70%, ce ati face? Ati da banii sau ati cauta alti muncitori? Ia stai tu un pic si gandeste-te, nu cumva calculezi toata problema cu 2 unitati de masura diferite? Cand esti tu ala care da banii parca lucrurile stau altfel, nu? |
--------------------
Renault
Laguna III Privilege
2.0dci CVA 150CP Butoanele ne fac viata mai frumoasa :)
|
|
LNG |
![]()
Post
#274
|
. Group: Members Posts: 320 Joined: 6 August 07 ![]() |
Deci lucrezi in vanzari sa inteleg. Ia zi, ce mai vinzi tu daca nu mai produce nimeni nimic? Faptul ca se vinde un produs bine, e meritul celui care l-a conceput si construit, si dabia apoi meritul celui care il vinde clientului. Iti trebuie ceva minte de inginer ca sa privesti lucrurile asa, nu ?
Offtopic: Incearca tu sa faci o casa, si cauta o echipa de muncitori cu un sef care stie sa citeasca planul casei facut de arhitect. Iti zic eu, greu gasesti. Toti stiu sa faca case cum canta lautarii muzica dupa ureche. In schimb o firma care sa iti faca casa iti ia multi prea multi bani pt o treaba de mantuiala, pentru ca angajeaza muncitori necalificati pe bani putini ca sa bea patronii tot lapticul. |
--------------------
-
-
-
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#275
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(argon @ 4 Apr 2008, 11:06) Aha, deci sar la gatul celui care le da lapte la tata sa suga. Foarte urat din partea lor ... ![]() This post has been edited by ssilviu: 4 Apr 2008, 10:23 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
sourie2004 |
![]()
Post
#276
|
Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 21 April 06 ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 4 Apr 2008, 09:30) Consider ca e cel mai complet raspuns pe topicul asta si sunt 100% deacord cu afirmatiile din post. Pacat ca cei mai multi dintre noi sunt orbiti de masurile socialiste...care par foarte avantajoase pe termen scurt dar mai intotdeauna vin cu efecte secundare pe termen lung. Si eu cred ca "outcome-ul" grevei de la Dacia va avea influenta asupra deciziilor investionale ale viitoarelor companii care doresc sa investeasca in Romania. Si mai mult, are un buterfly efect asupra noastra, a tuturor: 1. Marirea salariilor la Dacia -> marirea salariului pe ramura -> marirea salariului mediu -> marirea punctului de pensie. 2. Marirea punctului de pensie -> minus fonduri pt dezvoltare -> nem autostrazi si alte investitii 3. Nu autostrazi -> competitivitatea firmelor relocate in Romania scazuta datorita costurilor logistice -> de aici pierderi investitii. 4. Salarii mai mari -> presa zvonistica -> piata speculativa datorita banilor negri -> preturi mai mari la chirii si imobile 5. etc. Concluzia mea: Romania trebuie sa se ridice din interior, prin creare unor marci proprii si promovarea inovatiilor proprii si nu prin a da in cap putinilor investitori veniti. Momentan nu avem nimic romanesc in economie. Pt cei care nu stiu inca, Logan este o creatie franceza, proiectata de inginerii francezi, cu componente franceze si inceputa prima oara a se asambala cu forta de munca romaneasca. Logan nu este un produs romanesc. Dacia este doar un concept de marketing pt piata romaneasca. Logan este marca si este o marca internationala apartinand francezilor. |
--------------------
Clio Symbol
1.5 Dci
2005 80Cp
|
|
AlexC |
![]()
Post
#277
|
![]() Vrum Vruuum Group: Members Posts: 1.651 Joined: 22 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(LNG @ 4 Apr 2008, 10:19) Offtopic: Incearca tu sa faci o casa, si cauta o echipa de muncitori cu un sef care stie sa citeasca planul casei facut de arhitect. Iti zic eu, greu gasesti. Toti stiu sa faca case cum canta lautarii muzica dupa ureche. In schimb o firma care sa iti faca casa iti ia multi prea multi bani pt o treaba de mantuiala, pentru ca angajeaza muncitori necalificati pe bani putini ca sa bea patronii tot lapticul. ![]() ![]() ![]() Vezi cum gandesti cu 2 unitati de masura? daca platesti angajatii sau firma bine tu zici ca toata lumea e fericita. Insa deja cand te gandesti la banii dati incepi sa realizezi costurile, sa faci calcule de oportunitate, etc. Nu lucrez in vanzari, insa in managementul de proiect inveti cam toate aspectele unui business. Tu din Carrefour daca cumperi ulei Muntenia si nu Bunica este meritul vanzatorului, nu al muncitorului ![]() |
--------------------
Renault
Laguna III Privilege
2.0dci CVA 150CP Butoanele ne fac viata mai frumoasa :)
|
|
LC_TM |
![]()
Post
#278
|
Membru autentic Group: Members Posts: 269 Joined: 27 September 06 ![]() |
@sourie2004:Ce autostrazi vrei?Rino e scutit de impozite multi ani pentru ca a preluat Dacia,deci?
![]() This post has been edited by LC_TM: 4 Apr 2008, 10:28 |
--------------------
Nissan/ex. Dacia
Terrano II 2.7TDi/Logan
- TM-XX-XXX
2004/2005 Ambition 1.6MPI
|
|
aphophis |
![]()
Post
#279
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.493 Joined: 14 January 06 ![]() |
|
--------------------
Kia
Rio
- ---
2021
|
|
LNG |
![]()
Post
#280
|
. Group: Members Posts: 320 Joined: 6 August 07 ![]() |
Dar daca vezi ca ai cumparat un ulei de kko, a 2-a oara nu mai iei teapa. Daca gandesti ca a lucra im vanzari inseamna sa tragi tepe, eu zic ca nu ai ce cauta in managementul de proiect.
Calitatea produsului conteaza pentru client, nu ambalajul. Asa pot sa impachetez un rahat intrun amablaj colorat si sa ti-l dau sa-l mananci.Faptul ca tu il cumperi, ma face un bun vanzator, dar pe termen lung sa duce dracu afacerea, ca se satura lumea de rahat ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#281
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(sourie2004 @ 4 Apr 2008, 11:25) Concluzia mea: Romania trebuie sa se ridice din interior, prin creare unor marci proprii si promovarea inovatiilor proprii si nu prin a da in cap putinilor investitori veniti. Momentan nu avem nimic romanesc in economie. Foarte corect, insa capitalul autohton se poate ridica foarte greu de la zero in conditiile in care nu este sprijinit deloc de stat iar concurenta exterioara este tot mai buna si trendul spre companii imense este tot mai accentuat. Altfel spus ai nevoie de inovatie, multa munca si inteligenta. Care sunt furate de companiile alea imense pentru ca na, omul se duce la salariu mai mare, destul de normal de altfel ... |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
LC_TM |
![]()
Post
#282
|
Membru autentic Group: Members Posts: 269 Joined: 27 September 06 ![]() |
QUOTE(aphophis @ 4 Apr 2008, 08:28) ce treaba are dacia cu faptul ca guvernantii nostrii fura banii statului in loc sa faca autostrazi? ca eu cred ca bani erau, dar s-au scurs unde trebuie.. Pai cati bani au ajuns la stat din salariile date de Rino? Foarte putini,deci nu e relevanta chestia de mai sus cu nem autostrazi,alea si asa nu se fac si daca ar fi bani. @ssilviu:Corect,dar sa sti ca nici companiile alea mari nu dau salarii stralucite ![]() Chestia cu TVA...indirect participa orice firma la stat,dar faptul ca nu plateste impozite e alta treaba,dar ma mir ca nu plateste si totusi se zgarceste,eu insa mi-am rezolvat situatia plecand pe cont propriu in alta tara si am incheiat.Am contract aici,cand expira caut altul si imi fac treaba linistit. Dar oamenii aia de pe banda nu au cum sa faca asta,au familii...nu pot sa plece asa usor dintr-un oras in altul,asta ca sa nu mai zic de alta tara.Faptul ca nu pot asa usor nu inseamna sa iti bati joc de ei. In UE un muncitor pe banda primeste pe la 1500 euro salariu lunar,in Romania primeste 200 euro,iar preturile se apropie vertiginos de cele din UE,uneori le depasesc. Tie ti-ar placea sa lucrezi pe 200 euro,sa nu primesti mariri si angajatorul sa te trateze ca pe ultimul om? E vorba si de respect reciproc. LE: Iar daca e cum spui tu,pai aia 19% ajung la stat,deci ar fi bani mai multi la stat ptr autostrazi,deci o crestere salariala nu e o chestie negativa cum se afirma mai sus. This post has been edited by LC_TM: 4 Apr 2008, 10:41 |
--------------------
Nissan/ex. Dacia
Terrano II 2.7TDi/Logan
- TM-XX-XXX
2004/2005 Ambition 1.6MPI
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#283
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(LC_TM @ 4 Apr 2008, 11:27) Angajatii aia Dacia primesc un salariu. 19% din el se cam duce pe TVA. ![]() PS. Are cineva niste surse oficiale ceva in legatura cu scutirea asta de impozit? Cat mai e valabila? This post has been edited by ssilviu: 4 Apr 2008, 10:32 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
sourie2004 |
![]()
Post
#284
|
Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 21 April 06 ![]() |
QUOTE(LC_TM @ 4 Apr 2008, 10:27) Nu m-am referit nici un pic la contributia directa a lui Reno la buget si nu cred ca exista societati filantrope care sa construiasca pt stat. Cine facea un mic exercitiu de gandire, corelat si cu afirmatiile ministrului economiei Varujan, ar fi realizat ca de la anul (daca deja nu s-a si intamplat ca nu sunt fonduri pt autostrazile pornite) bugetul de asigurari sociale trebuie completat din alte surse. Concluzia mea, a fost, ca din bugetul de investitii in infrastructura, se vor plati pensiile . |
--------------------
Clio Symbol
1.5 Dci
2005 80Cp
|
|
LC_TM |
![]()
Post
#285
|
Membru autentic Group: Members Posts: 269 Joined: 27 September 06 ![]() |
Concluzia mea este ca suntem in an electoral,mai ales la treaba cu pensiile
![]() This post has been edited by LC_TM: 4 Apr 2008, 11:01 |
--------------------
Nissan/ex. Dacia
Terrano II 2.7TDi/Logan
- TM-XX-XXX
2004/2005 Ambition 1.6MPI
|
|
AlexC |
![]()
Post
#286
|
![]() Vrum Vruuum Group: Members Posts: 1.651 Joined: 22 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(LNG @ 4 Apr 2008, 10:29) Dar daca vezi ca ai cumparat un ulei de kko, a 2-a oara nu mai iei teapa. Daca gandesti ca a lucra im vanzari inseamna sa tragi tepe, eu zic ca nu ai ce cauta in managementul de proiect. Calitatea produsului conteaza pentru client, nu ambalajul. Asa pot sa impachetez un rahat intrun amablaj colorat si sa ti-l dau sa-l mananci.Faptul ca tu il cumperi, ma face un bun vanzator, dar pe termen lung sa duce dracu afacerea, ca se satura lumea de rahat ![]() Vad ca nu te lasi, hai sa vorbim pe limba ta: Tu programezi, tu esti muncitorul care face un soft. la sfarsitul lunii softul e gata si este dat pe mana unui vanzator sa il dea la client. Numarul de clienti care cumpara acel soft depinde 30% de vanzator, 30% de pret si 40% de calitate. Din aia 40% calitate numai un sfert (deci 10% din total) este meritul tau, restul este meritul aluia care a desenat softul si al celor care au asigurat managementul calitatii. Clientul cumpara un mix, in care doar o mica parte este truda ta, mult mai insemnate sunt celelalte elemente. Iar daca faci un soft custom pentru un client balanta este si mai mare in favoarea celor din vanzari ca ei vand ceva ce inca nu exista, da? Cand ai in fata 10 produse identice (uleiul e facut cu masini produse de aceeasi firma, folosind acelasi proces tehnologic) ce conteaza in decizia ta de cumparare? Truda muncitorului sau ansamblul de beneficii pe care il obtii? Cand ti-ai luat Megane care din cei 4P te-au convins mai mutl sa il cumperi? Managementul de proiect este mai mult decat ce vezi tu, dar probabil ca daca stai in spatele monitorului crezi ca ala de urmareste proiectul cu totul nu face nimic si "suge sangele si banii programatorilor". |
--------------------
Renault
Laguna III Privilege
2.0dci CVA 150CP Butoanele ne fac viata mai frumoasa :)
|
|
DUZZ |
![]()
Post
#287
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 15 January 08 ![]() |
Nu vi se pare ca s-a ajuns pe aratura .
Discutiile incep sa semene a ceea ce se intampla si in Dacia. Marii patroni si sclavii. E uite ca sclavii aia s-au pus curmezisi si momentan nu lucreaza . Ca e greva ca e demisie productia nu se realizeaza . Cat despre plecat zilnic pleaca oameni de acolo. dar asta e alta treaba . daca administratia venea cu o oferta decenta nu se ajungea la greva , nu trebuia , si nu cred ca trebuie sa dea 550 ron ca sa se termine greva . Cat despre acceptat 5-10 % acum si sa ceara mai incolo ceva .... sunt aberatii. Odata acceptat contractul colectiv de munca acesta se varenegocia decat peste un an de acum incolo. Cad afirmati" daca nu ii convine salariul de ce nu pleaca de acolo" trebuie sa tineti cont de faptul ca majoritatea lucreaza de ani buni acolo, a negociat un slariu acum ani de zile care atunci era ok , dar datorita maririlor succesive mici a ajuns sa castige foarte putin si apoi majoritatea oamenilor nu au gandirea noastra si au familii cladite in zona aia . Rationa cineva pe aici ,,,,,ca daca se cresc salariile la Dacia vor creste si cheltuielile pentru guvern cu pensiile si mai stiu eu ce .... ei bine e gresit . Daca cresc salariile la Dacia vor creste si veniturile statului care provin din impozite si taxe ca se plateste aprox 32% din salariu catre stat sub diverse forme. Cu cat ai salariul mai mare cu atat vei plati mai mult catre stat. |
--------------------
DACIA
Logan
2007
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#288
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(DUZZ @ 4 Apr 2008, 12:30) Rationa cineva pe aici ,,,,,ca daca se cresc salariile la Dacia vor creste si cheltuielile pentru guvern cu pensiile si mai stiu eu ce .... ei bine e gresit . Asta ai inteles tu ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
LNG |
![]()
Post
#289
|
. Group: Members Posts: 320 Joined: 6 August 07 ![]() |
QUOTE(AlexC @ 4 Apr 2008, 11:08) Vad ca nu te lasi, hai sa vorbim pe limba ta: Tu programezi, tu esti muncitorul care face un soft. la sfarsitul lunii softul e gata si este dat pe mana unui vanzator sa il dea la client. Numarul de clienti care cumpara acel soft depinde 30% de vanzator, 30% de pret si 40% de calitate. Din aia 40% calitate numai un sfert (deci 10% din total) este meritul tau, restul este meritul aluia care a desenat softul si al celor care au asigurat managementul calitatii. Clientul cumpara un mix, in care doar o mica parte este truda ta, mult mai insemnate sunt celelalte elemente. Iar daca faci un soft custom pentru un client balanta este si mai mare in favoarea celor din vanzari ca ei vand ceva ce inca nu exista, da? Cand ai in fata 10 produse identice (uleiul e facut cu masini produse de aceeasi firma, folosind acelasi proces tehnologic) ce conteaza in decizia ta de cumparare? Truda muncitorului sau ansamblul de beneficii pe care il obtii? Cand ti-ai luat Megane care din cei 4P te-au convins mai mutl sa il cumperi? Managementul de proiect este mai mult decat ce vezi tu, dar probabil ca daca stai in spatele monitorului crezi ca ala de urmareste proiectul cu totul nu face nimic si "suge sangele si banii programatorilor". Offtopic: E greu sa pui in procente, nu se poate reduce totul la procente. Un vanzator oricat de bun ar fi el, trebuie sa aiba ce sa vanda. Un project manager la fel, daca nu are sub el angajati seriosi si profesionisti iarasi nu are ce management ce sa faca. Totul se rezuma la profesionalismul si priceperea celor ce fac munca de jos. Multi patroni nu inteleg lucrul asta si de aici toti avem de suferit. |
--------------------
-
-
-
|
|
mafone |
![]()
Post
#290
|
![]() Membru Group: Members Posts: 194 Joined: 15 November 07 ![]() |
In primul rand vreau sa le multumesc celor care m-au adus la minus
![]() In al doilea rand eu vad ca, in loc sa se discute despre greva celor de la Dacia, aici s-a fosmat un cazan din care rabufnesc niste frustrari adunate in anii lucrati la patron. Nasol. Faceti-va tata o firma si dati salarii de mii de euro, sa vedem daca aveti de unde sa le acoperiti. Cei mai vinovati in problema asta, dupa parerea mea sunt liderii de sindicat. Din cate am vazut eu, Dacia a incercat rezolvarea conflictului negociind niste mariri. Dar negociere inseamna ca ambele parti sa dea fiecare cate ceva, nu una sa dea si altii sa se tina tare pe pozitii. Cred ca cel mai usor ar fi fost sa se angajeze o echipa de mediatori. Eu ma ofer voluntar ![]() Cu cat inainteaza greva, cu atat mai greu va fi sa se ajunga la o intelegere, cu cat pierderile celor de la Dacia vor fi mai mari, cu atat patronatul va fi dispus sa dea mai putin. Va trebui sa-si acopere pierderile totusi. Mi-e groaza sa ma gandesc, daca se va ajunge lao intelegere, cati vor ajunge pe drumuri in urmatoarele 6-12 luni. Pentru ca vor ajunge sigur. Si dupa cum am spus, nu cretinii aia de lideri de sindicat, ci oamenii simpli. A zis cineva mai sus ca profesorii lucreaza numai 4 ore si ca de aia iau salarii asa de mici. Daca n-ar fi profesorii si invatatorii, probabil ca acum ar fi la vanatoare cu arcul prin padure. Parerea mea ca este nesimtire crasa sa zici ce ai zis. Nu este important cat muncesti ci si cum muncesti. Asta ar insemna ca un programator ar trebui sa castige 5 lei ca doar sta in fata calculatorului, pe cand muncitorul face munca grea, da cu ciocanul in 3 fiare, sau doctorul, ce mare chestie face, doar salveaza niste vieti. Cu o gandire de-asta a ajuns un miner sa castige de 3-4 ori cat un doctor. De, ce sa faci, trebuie sa le marim salariile ca altfel fac scandal. Este prost inteleasa democratia asta. |
--------------------
Renault
Scenic Conquest 1.9 130cp Orange Cayenne
2008 4 iulie
|
|
just_dci |
![]()
Post
#291
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 11 October 06 ![]() |
@aphonis: ala e contract colectiv de munca, nu cred ca se specifica salarii in el
@ssilviu: ia zii, recunosti urmatoarea fraza: "pot sa va ofer doar xxx ron, imi pare rau, dar (sincer) nu pot mai mult" |
--------------------
Dacia
Logan DCI
2006
|
|
SorinV |
![]()
Post
#292
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
Oferta de crestere salariala 2008
+ 250 lei brut minim/luna: propunerea de crestere a veniturilor lunare + 13%: cresterea propusa pentru salariul de baza, cu un minim de 156 lei brut/luna + 20%: cresterea propusa pentru un nou angajat + 94 lei: valoarea primei lunare = 1,5 luni de salariu pentru un nou angajat Salarii actuale 1663 lei brut in medie/luna pentru muncitori, adica cu 19% peste salariul mediu din Romania 1896 lei brut mediu/luna, adica cu 36% peste salariul mediu din Romania 140%: cresterea salariului mediu intre 2003 si 2007, in timp ce inflatia nu a crescut decat cu 32,66% 19 salarii sunt necesare unui muncitor de la Dacia pentru a cumpara un Logan in anul 2008, fata de 38 in anul 2004 Alte beneficii 208 lei: valoarea meselor calde servite gratuit fiecarui muncitor intr-o luna 170 lei: valoarea tichetelor de masa acordate intr-o luna 84 lei: suma acoperita de Dacia din totalul de 120 de lei cat reprezinta abonamentul lunar de transport Pitesti - Mioveni Total: 462 lei/luna, in afara de salarii si prime Imbunatatirea conditilor de munca 14,3 milioane de euro: investitiile realizate intre 2000 si 2007 5,6 milioane de euro: investitii prevazute in 2008 Dacia, creatoare de locuri de munca 14.400: numarul salariatilor Dacia in prezent (12.400 la 31 decembrie 2004) 4 000: numarul salariatilor care lucreaza in Zona Industriala de Furnizori din cadrul platformei Mioveni 6.500: numarul salariatilor care lucreaza in reteaua comerciala Dacia 30.000: numarul salariatilor ale caror locuri de munca depind de Dacia in judetul Arges 120.000: numarul salariatilor din Romania ale caror locuri de munca depind de Dacia 1500 - 2000: numarul de angajari prevazute in 2008 la Dacia Investitii 800 milioane de euro: valoarea cresterilor de capital realizate de Renault la Dacia 1 miliard de euro: valoarea investitiilor realizate intre 2000 si 2007 200 milioane de euro: valoarea medie a investitiilor anuale Financiar 363 milioane de euro: pierderi cumulate in perioada 2000 - 2004 302 milioane de euro: valoarea profiturilor realizate in perioada 2005 - 2007 61 milioane de euro: valoarea pierderilor contabile la sfarsitul anului 2007 0: valoarea profitului distribuit de Dacia pana la sfarsitul anului 2007 cam asta zic datele furnizate de dacia. totusi nu e chiar asas de negru dracul. parerea mea |
--------------------
a
a
a
|
|
zodrac |
![]()
Post
#293
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 426 Joined: 13 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Or fi stand in clasa profesorii 4 ore, dar pentru alea 4 ore tre sa stai alte multe ca sa te pregatesti, sa corectezi lucrari, sa pregatesti lucrari de laborator, lectii deschise etc. Si colac peste pupaza se mai intimpla ca nici alea 4 ore nu sunt consecutive si ajungi sa petreci 6-8 ore pe la scoala.
Am fost si eu un timp profesor la un liceu si va zic ca stresul psihic acumulat pe parcursul unei zile este destul de mare. Bine mai sunt si exceptii dar foarte rare cind ai o deosebita placere sa predai la unele calse. |
--------------------
*
*
* Dacia Logan Ambition 1.5 dCi - iunie 2006
|
|
mafone |
![]()
Post
#294
|
![]() Membru Group: Members Posts: 194 Joined: 15 November 07 ![]() |
deci din cate citesc eu in tabelul de mai sus, nu e chiar asa de nasol cum scriau unii, si ofertele de cresteri salariale nu sunt chiar de neluat in seama.
|
--------------------
Renault
Scenic Conquest 1.9 130cp Orange Cayenne
2008 4 iulie
|
|
LNG |
![]()
Post
#295
|
. Group: Members Posts: 320 Joined: 6 August 07 ![]() |
@Mafone: Cred ca ai inteles gresit lucrurile. O munca devine mai importanta si se plateste mai bine atunci cand sunt putini oameni apti sa o faca. Minerii sunt supusi unor conditii foarte grele de munca si isi risca viata si sanatatea in mine, mi se pare normal sa aibe salarii mari avand in vedere ca nu sunt multi dispusi sa faca ce fac ei. Cat despre doctori, mai bine taci, cu totii stim ca fara spaga nu se uita nici cu curu la tine, chiar daca esti pe ultima suta de metri si se scurge ultima picatura de viata din tine. Au salariile mici dar spaga le aduce venituri de peste 3000E lunar.
Profesorii au vacante peste vacante, stau 4-5 ore la scoala sa predea. Sistemul actual de invatamant este de kkt, invatamantul sufera, dar am observat ca nu o duc chiar asa de rau, mai dau o meditatie etc. Intradevar, pt profesorii care predau la facultate toata stima, sunt oameni care au muncit foarte mult sa ajunga acolo si merita mii de Euro pe luna pt ceea ce fac, dar majoritatea profesorilor de generala si de liceu de generatie noua nu prea isi au locul la catedra ... puteti vedea si voi la TV ce se intampla prin scoli si licee .. |
--------------------
-
-
-
|
|
SorinV |
![]()
Post
#296
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
@LNG; parerea mea e ca ai devenit un pic extremist in postul de sus. Judecand la rece ce zici tu ar trebui sa urinam pe toti doctorii ca deh 10 ani de scoala sunt o bagatela, pe profesori care la urma urmei te invata cum sa castigi o paine si sa facem plecaciuni in fata minerilor ai angajatilor dacia.
NU crezi ca exagerezi un pic! Adica totusi sa jignesti atatia oameni e cam mult! |
--------------------
a
a
a
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#297
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
@ sorinV- ai dreptate.la Dacia au ajuns si cei care au lucrat la ARO
![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
just_dci |
![]()
Post
#298
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 11 October 06 ![]() |
QUOTE(SorinV @ 4 Apr 2008, 12:15) Salarii actuale 1663 lei brut in medie/luna pentru muncitori, adica cu 19% peste salariul mediu din Romania 19 salarii sunt necesare unui muncitor de la Dacia pentru a cumpara un Logan in anul 2008, fata de 38 in anul 2004 1663 brut =>1159 net 6400 euro/19 salarii= 336,84=1249,8 RON salariu Deci o dezinformare de vreo 90 RON pe luna This post has been edited by just_dci: 4 Apr 2008, 13:23 |
--------------------
Dacia
Logan DCI
2006
|
|
LNG |
![]()
Post
#299
|
. Group: Members Posts: 320 Joined: 6 August 07 ![]() |
@SorinV:
Arunca un ochi aici: http://www.reno.ro/Sa-mori-rapus-de-medici...ca-t107263.html Si exemplele pot continua, la TV ne arata in fiecare seara cum medicii lasa pacientii sa moara plimbandu-i de colo colo. Poate am exagerat un pic, sunt si unii doctor pe care ii stimez si apreciez. This post has been edited by LNG: 4 Apr 2008, 12:30 |
--------------------
-
-
-
|
|
DUZZ |
![]()
Post
#300
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 15 January 08 ![]() |
@mafone
QUOTE A zis cineva mai sus ca profesorii lucreaza numai 4 ore si ca de aia iau salarii asa de mici. Daca n-ar fi profesorii si invatatorii, probabil ca acum ar fi la vanatoare cu arcul prin padure. Parerea mea ca este nesimtire crasa sa zici ce ai zis. Nu este important cat muncesti ci si cum muncesti. Asta ar insemna ca un programator ar trebui sa castige 5 lei ca doar sta in fata calculatorului, pe cand muncitorul face munca grea, da cu ciocanul in 3 fiare, sau doctorul, ce mare chestie face, doar salveaza niste vieti. Cu o gandire de-asta a ajuns un miner sa castige de 3-4 ori cat un doctor. De, ce sa faci, trebuie sa le marim salariile ca altfel fac scandal. Este prost inteleasa democratia asta Rau ai inteles omule ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tot se discuta si despre profesori si eu vad ca normal sa aiva salarii suficient de bune incat sa se elimine " atentiile " si meditatiile pentru a promova clasa. Mi se pare normal sa aiba salariu ok pentru a putea sa duca o viata culturala si o pregatire ok , la fel ca in tarile civilizate. Asta tu ai inteles gresit !!!1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Am spus sa fie "salari cat mai mari "in sensul asta si asta am pus pentru a sublinia faptul ca si acei oameni merita dreptul la un trai decent pentru ca ei muncesc 8h/zi si aduc si profituri okcelor pentru care muncesc. |
--------------------
DACIA
Logan
2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th August 2025 - 21:26 |