Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Fum alb Megane II 1.6 16v benzina, Fum alb dupa schimbat chiuloasa

Zet89
post 23 Jul 2014, 16:31
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 17 July 14




Salut,

Desi am parcurs deja acest forum, si am citit o gramada de postari legate de aceasta problema, tot nu reuseste mecanicul meu sa ii dea de capat. Sa va povestesc ce s-a intamplat:

Mi-am cumparat un Megane II 1.6 16v anul 2003 prin martie. Masina mergea bine, dar ce observam este ca dimineata la rece, mai scoatea fum alb (nu foarte mult) si mergea infundat pana se incalzea putin. Dupa aceea mergea foarte bine si nici nu mai scotea fum. Am zis sa nu las problema asta neinvestigata asa ca am dus-o la un mecanic explicandu-i problema.

Mi-a masurat compresia la cilindrii si a spus ca trebuie segmentata. Asa ca am luat segmenti noi, cuzineti, si ce mai trebuie la o astfel de operatie. Dar dupa ce a desfacut chiuloasa a observat (si am vazut si eu) ca in partea de sus a chiuloasei, unde sunt niste gauri pe unde trebuie sa curga uleiul, acele gauri erau sparte pe margini. Asta era evident o problema, asa ca am schimbat si chiuloasa (am luat una second).

In schimb, dupa ce a montat-o, masina tot scoatea fum alb, ba chiar mai mult de data asta. Initial am banuit ca cei care au facut garnitura de chiuloasa, si care au montat-o au gresit ceva asa ca am trimis-o inapoi la verificat (de 2 ori). Au spus ca e buna.

La momentul de fata, mecanicul meu (consultandu-se si cu alti colegi de-ai lui) a spus ca posibil ca segmentii noi sa fie cumva defecti din fabrica, sau ceva pur si simplu sa nu se potriveasca acolo. Asa ca a trimis segmentii inpoi in garantie, si va primii altii. Deci o resegmentam sa vedem pentru ca am schimbat deja tot, si nu ne explicam ce altceva ar putea fi.

Poate stie careva dintre voi ce problema poate avea? Daca puteti, va rog sa ma ajuati.

Mersi


--------------------
Renault Megane II 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Testos
post 23 Jul 2014, 19:53
Post #2


Gold digger


Group: Members
Posts: 57
Joined: 9 June 11
From: Bacau




Fumul alb inseamna amestec prea bogat de carburant, mai direct: prea multa benzina pe care motorul nu o arde complet. Verifica si bujiile, fisele de asemenea, caci daca nu-ti da scanteie cand trebuie si cum trebuie, nu merge cum trebuie si nu arde carburantul complet. Poate avansul de marit si-i da mai multa benzina. Fa un diagnoza computerizata poate afli ce erori are. Daca iti ardea ulei, adica necesita segmentare, fumul era albastru-negru, nu alb.El e bucuros ca segmenteaza pentru manopera, ba o face si de 2-3 ori dupa cate ai spus. Parerea mea. Numai bine!


--------------------
Renault Mégane 2.1 Sedan - BC ** *** 2004 Privilège 1.5 dCi 74kW
Secured by CB President Harry III ASC + President ML145
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zet89
post 23 Jul 2014, 20:09
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 17 July 14




Multumesc pentru raspuns.

Bujiile le-am schimbat chiar inainte de toata povestea asta. I-a facut si diagnoza si nu a aratat nimic erori. Poate partea cu avansul poate fi ceva. Ii voi spune.

Legat de culoarea fumului am mai citit pe internet si in general, fumul alb poate indica o problema la chiuloasa: http://forum.4tuning.ro/306-zona-tehnica-d...oare-cauze.html



--------------------
Renault Megane II 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Testos
post 24 Jul 2014, 06:21
Post #4


Gold digger


Group: Members
Posts: 57
Joined: 9 June 11
From: Bacau




Omul de pe 4tuning a luat de pe net niste informatii si le-a pus acolo, nestiind sa discearna in multitudinea de informatii (vezi aspirarea de catre motor a uleiului din cutia de viteze, o mare aberatie). Un fel de copy-paste. O zi buna!


--------------------
Renault Mégane 2.1 Sedan - BC ** *** 2004 Privilège 1.5 dCi 74kW
Secured by CB President Harry III ASC + President ML145
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdannicusor83
post 24 Jul 2014, 06:56
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 145
Joined: 2 October 12




iti scade nivelul lichidului de racire? Daca da e ceva prin chiuloasa....Fumul alb mai inseamna si lichid de racire in camera de ardere.


Daca nu iti scade lichidul de racire, sau daca nu il da afara e vorba despre ceva pe partea de aprindere (bujii, bobine, amestec, avans)


Daca masina nu iti consuma ulei, nu aveai fum albastrui, nu trebuia sa umblii la segmenti, compresia slaba venea de la supape/ simeringuri supape.

This post has been edited by bogdannicusor83: 24 Jul 2014, 06:58


--------------------
Renault Megane 2 2007 Break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zet89
post 1 Aug 2014, 10:56
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 17 July 14




Concluzia:

Defectiunea a fost intr-adevar chiuloasa, doar ca motorul e de 1.4 si nu de 1.6 cum scrie in acte si pe masina. Motorul a fost schimbat. De aceea segmentii nu se potriveau nicicum. Am schimbat cu segmenti de 1.4 si merge motorul foarte bine, nu mai scoate fum si trage bine si la rece. Sfat: verificati si seria de pe bloc motor cand cumparati o masina second.



--------------------
Renault Megane II 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shteffanivlad
post 1 Aug 2014, 12:19
Post #7


Membru cu ESP/ASR


Group: Members
Posts: 691
Joined: 2 July 07
From: Bucuresti




Si de autentificarea RAR cum ai trecut la inmatriculare? Intreb si eu...

Plus, mecanicul care a umblat in ea, nu stie diferentele? Totusi 1,4 este macar un pic diferit de 1,6, nu sunt chiar identice.

Oricum, bine ca ai rezolvat. smile.gif


--------------------
Renault Megane II.2 Sedan Privilege 1.5dCi - B-81-LXV Ianuarie 2008 / LMSE
iGO Primo cu Ioana
Statie CB TTi cu antena pe plafon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 1 Aug 2014, 12:23
Post #8


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




La exterior sunt identice, nu-ti dai seama care e 1.4 sau 1.6 doar daca desfaci capacul distributiei si vezi fulia defazoare.


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 1 Aug 2014, 12:34
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Difera galeria de admisie, amplasarea clapetei de acceleratie si a filtrului de aer, daca ridici capota, nu trebuie neaparat sa desfaci capacul distributiei. In schimb segmentii sunt identici, acelasi diametru 79.5 nominal, aceleasi latimi 1,5-1,5-2,0mm, dar sunt pe cote de reparatie (cota nominala, +0.5mm, +1.0mm).


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 01:06
Dacia