Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Curatare motor, Sprayuri;solutii

DRD
post 10 Mar 2008, 14:33
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 20 September 06
From: Brasov




Da Dodone dar motoare de Dacie si asta era acum ceva vreme...cand nu era alte produse pe piata.


--------------------
Renault Megane 2 1.5 Dci Comfort Expresion 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 12 Mar 2008, 18:52
Post #32


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




QUOTE(DRD @ 10 Mar 2008, 11:10)
Eu zic ca e overkill si barbar sa te apuci sa folosesti motorina si benzina ca cureti un motor de masina.
*



Hehehe! Overkill e pentru cel care trebe sa umble la un motor mizerabil...

Cand e mizeria pe motor de o palma, de nu mai vezi unde-i sunt componentele, lasand la o parte ca de atata mizerie nu mai intra cheia pe eventualele suruburi ce trebuie invartite, nemaivorbind de cititul de serii si alte repere, e de preferat sa aloci juma de ora sa il speli si sa nu mai ai treaba, decat sa te apuci sa racai o ora si mai bine prin jeg si mizerie...Parol!... smile.gif

Si, daca spaland rapid si cu grija motorul ii asiguri si lui un schimb termic oarecare, unde e barbarismul?... unsure.gif


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 - / aka Kurulina
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DRD
post 12 Mar 2008, 21:04
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 20 September 06
From: Brasov




Cam barbara este folosirea motorinei,nu spalarea motorului...si sunt adeptul unui motor curat.


--------------------
Renault Megane 2 1.5 Dci Comfort Expresion 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shteffanivlad
post 13 Mar 2008, 10:52
Post #34


Membru cu ESP/ASR


Group: Members
Posts: 691
Joined: 2 July 07
From: Bucuresti




Eu am spalat gospodareste motorul de la megane cu solutie tip Engine clean (d'aia din comert) si cu apa din abundenta (furtun chior, nu presiune) si n-a avut nimic. Asta inainte sa citesc topicul blink.gif

Sa fi avut eu noroc? popa.gif


--------------------
Renault Megane II.2 Sedan Privilege 1.5dCi Ianuarie 2008 / LMSE - B-81-LXV
iGO Primo cu Ioana
Statie CB TTi cu antena pe plafon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DRD
post 13 Mar 2008, 14:00
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 20 September 06
From: Brasov




Motoarele oricum sunt sigilate si apa e apa,daca nu ti-a facut rau la scurt timp pe termen lung nu ai nici o problema.Contactele electrice,alternatorul,bateria si inductia filtrului de aer trebuie protejate....in rest nu ai nici o problema.


--------------------
Renault Megane 2 1.5 Dci Comfort Expresion 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 13 Mar 2008, 17:15
Post #36


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




QUOTE(DRD @ 12 Mar 2008, 21:04)
Cam barbara este folosirea motorinei,nu spalarea motorului...si sunt adeptul unui motor curat.
*



Barbarism vis-a-vis de jeg, presupun... biggrin.gif

Crezi ca ''minunile'' din comertul national folosesc agenti de curatare cu pH neutru?...Inclin sa cred ca nu. Tot solventi sunt.

Si daca imi amintesc bine, pe unul din recipienti chiar am citit ca, printre altele, era chiar indicat sa nu ajunga in contact cu vopseaua si se recomanda indepartarea cu jet de apa... smile.gif
Oare asa de user-, paint-, rubber-friendly sa fi fost spuma aia?... smile.gif

13 Mar 2008, 17:16:
QUOTE(DRD @ 13 Mar 2008, 14:00)
Motoarele oricum sunt sigilate si apa e apa,daca nu ti-a facut rau la scurt timp pe termen lung nu ai nici o problema.Contactele electrice,alternatorul,bateria si inductia filtrului de aer trebuie protejate....in rest nu ai nici o problema.
*


"Sigilate'' in sensul de etanse, referindu-ne la apa sau alte ''zemuri''. Nu?



13 Mar 2008, 17:21:
Daca intra apa in motor, ''avariile'' pot apare si foarte repede, depinde unde a ajuns: daca e baia de ulei, la cateva minutele de la pornirea motorului uleiul (fie el si semi- sau sintetic) se transforma cat se poate de repede intr-o spuma alb-gri fara nicio proprietate tribologica. Daca e in cilindri...Hmm, poate duce chiar la alte nenorociri si mai mari...Si, de multe ori motorul nici macar nu apuca sa porneasca.
Doamne Fereste!

This post has been edited by Adila16: 13 Mar 2008, 17:21


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 - / aka Kurulina
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DRD
post 13 Mar 2008, 21:09
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 20 September 06
From: Brasov




Eu zic ca un sampon auto in concentratia corecta si o pensule sunt tot ce iti trebuie sa cureti un motor cat de cat ingrijit smile.gif ,mai departe nu mai comentez.


--------------------
Renault Megane 2 1.5 Dci Comfort Expresion 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 14 Mar 2008, 05:56
Post #38


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




Asta este situatia ideala... smile.gif


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 - / aka Kurulina
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 15 Mar 2008, 18:45
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Da draga DRD,ai dreptate, pentru un motor mai curatel samponul este suficient.Insa motorul R5-ului trebuia curatat in urma unei inlocuiri a garniturii de chiuloasa!Aceasta s-a ars in urma blocarii termostatului pe pozitia inchis iar bordul masinii nu este prevazut cu "ceas de apa".Pana sa observe draga mea sotie ca un bec arde INSISTENT pe bord a fost prea tarziu!Garnitura a cedat intre cilindrii 2 si 3 si in cativa metri presiunea si temperatura din cilindri a ajuns in lichidul de racire!Lichidul astfel supraincalzit si presurizat a trebuit sa "fuga" pe undeva,nu?Ei bine o parte a tasnit prin supapa vasului de expansiune iar o parte (cea mai mare) a "parasit" circuitul in momentul in care racordul inferior al radiatorului de racire(cotul acela de cauciuc) a explodat(in urma bubuiturii a realizat si madam' ca ceva nu e in regula! radmasa.gif ) pur si simplu despicandu-se de-a lungul ca o placinta!Am "tras" chiuloasa afara am dus-o la rectificat am cumparat o garnitura noua am montat chiloasa la loc am inlocuit uleiul motor si filtrul si am trecut la umplererea circuitului de racire.Pana s-a "aerisit" bine circuitul,motorul s-a incins si astfel emulsia formata din antigel,ulei motor,praf si ce-o mai fi fost pe acolo s-a lipit atat pe motor cat si prin toate cotloanele unde ajunsese!Nu am putut curata motrul inainte de aerisire deoarece se lasease seara si nu am avut chef sa orbecai cu lampa ca sa-l curat!In aceste conditii zilele trecute cand m-am apucat in sfarsit de curatenie puteam sa dau eu si cu mama samponului pe motor ca nu cred sa fi facut mare branza!Astfel ca am aplicat sfaturile lui Adila 16(caruia ii multumesc inca o data pentru bunavointa) si sunt foarte multunit de rezultat iar "izul' de petrol a disparut fara urma in 2-3 zile.Ciao!M. smile.gif


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 15 Mar 2008, 21:55
Post #40


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




In astfel de situatii nefericite am apelat si eu la kerosen. Cand nu se mai vedeau suroaibele chiulasei de atata jeg... smile.gif


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 - / aka Kurulina
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DRD
post 15 Mar 2008, 22:14
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 20 September 06
From: Brasov




Da,in cazulasta nu ai alta optiune.


--------------------
Renault Megane 2 1.5 Dci Comfort Expresion 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 15 Jun 2008, 19:42
Post #42


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




Spalat motor si cutie de viteze de motocicleta cu sampon. Concentrat. De urzica, la un leu litrul... biggrin.gif Glumesc, dar a avit un efect aproximativ similar. De fapt era Engine Cleaner... Dintr-un hipermarche de prestigiu...

Rezultatul?... MIZ... Adica, Munca In Zadar...

Iritat de esec, am apelat voiniceste la cocktailul descris mai sus. Cu succes deplin. Plus ca am scos si din pielea subsemnatului ceea ce mai ramasese de la tentativa anterioara de degresare-curatare a motorului... smile.gif

This post has been edited by Adila16: 15 Jun 2008, 19:45


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 - / aka Kurulina
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
UXE
post 30 Mar 2010, 08:03
Post #43


Modelator


Group: Members
Posts: 6.733
Joined: 21 June 06
From: Bucuresti




se poate curata motorul numai din aer sub presiune si apoi sters cu carpa umeda?




--------------------
Renault Symbol 2006 1.4 8v - UXE
Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 21 Apr 2010, 09:37
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.886
Joined: 4 February 09




Intrebare tehnica:de ce la un motor pe benzina (2 litri,cca 200000km,marca BMW) exista spuma galbena pe joja desi s-a efectual schimbul de ulei?Hai sa spunem ca daca era inainte proprietarul se astepta sa dispara la schimb dar spuma a reaparut.Daca e apa,de unde provine ea pentru ca din condens (asa cum s-au exprimat altii) e putin probabil,sint mai multe masini care merg mai putin,fara sa ajunga la regimul termic si nu fac spuma iar apa din vasul de expansiune nu scade,nu urca si nici nu vine aerata (cu bule)...
Eu i-am recomandat o solutie de curatat motorul apoi o reumplere cu uleiul recomandat (si filtru).

This post has been edited by audiofilu': 21 Apr 2010, 09:38


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mimo
post 22 Apr 2011, 15:36
Post #45


eBroky


Group: Members
Posts: 205
Joined: 5 October 08
From: Bucuresti




se mai poate folosi si CRC MOTOR CLEAN


--------------------
Renault Renault Kadjar / 2019 / 1.3 tce / 140 cp Megane Estate II.2 / 2006 / 1.5 dci / - B-100-PYC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 14:42
Dacia