Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

mult fum la un megane 1.9dci 75kw 2001, cum rezolv problema?

B-83-MRB
post 14 Sep 2006, 23:20
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 14 September 06
From: Bucuresti




[B][I][/I]seara buna tuturor membrilor acestui site. as vrea sa ma consult si eu cu careva de pe-aici, eu stiu vre-un mecanic sau un detinator de renault megane 1.9dci. am achizitionat recent un megane 1.9dci din germania, second hand bineanteles, ce-i drept si cu destui km 190.000 parcursi pe autobahn si am o mica mare problema cu el. scoate un fum oameni buni de nedescris. cand am luat-o de la dealer alees gute si ok. am pornit-o,m- am uitat la ea, motorul suna excelent si m-am dus sa fac actele. am incheiat contractul etc, etc si dupa ce am incalzit motorul nitel, a inceput sa scoata un fum mama mama. am plecat cu ea asa cum era inspre romania si pe autobahn 180, 190 a mers fara probleme fara a scoate fum. in oras insa, e dezastru. daca pisc doar un pic acceleratia scoate un fum alb albastrui asa


--------------------
Renault Megane 1.9 dci - B-83-MRB 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catapp100
post 15 Sep 2006, 05:28
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 19 April 06




Sunt probleme de compresie ...


--------------------
RENAULT MEGANE I 2002 , 1,9 TDCI
MEGANE 1,9 DTI 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Duyu
post 15 Sep 2006, 06:23
Post #3


Membru dependent de forum


Group: Members
Posts: 2.259
Joined: 10 March 06
From: B u c u r e ș t i




Sper sa nu fi nimerit vre-un smecher de prin Germania, care ti-a vandut un harb! Bafta! sad.gif


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dCi, 65 CP - with Vredestein Snowtrac 3

An Fabricație: 2006

Kilometraj: ~95.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 15 Sep 2006, 07:13
Post #4


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




De pornit cum pornste? usor..greu???
Ti-a mancat ulei din germania pana aici?

Ar mai putea fi turbina.....sa aiba lagarele uzate si sa bage ulei pe evacuare, dar din nou ar trebui sa manance ulei....


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dcsiki
post 15 Sep 2006, 07:56
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 15 February 05
From: Brasov




S-a dat la ulei ...... asta este..... si cred ca este de la turbina....... motorul trage ca lumea ?
cred ca ai dat de unul care a mesterit ceva la el ca sa mearga pana pleci de acolo , parerea mea este ca pierde pe la turbina.
VEZI NIVELUL DE ULEI DIN MOTOR , daca este jos completeaza ..... daca este mai sus .... nasol inseamna ca ii de la compresie , trebuie verificata.


--------------------
VW Bora 2002 Break
older : Renault Megane 1 Classic 1,9 dTi ,Renault Megane 1 break 1,6/16v , Renault Estate 1.5 dCi 80cp
serv new : Ford Focus 1.6 tdci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-83-MRB
post 15 Sep 2006, 08:32
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 14 September 06
From: Bucuresti




Multumesc mult pt. raspunsuri. acum am sa va mai rspund si eu la ceea ce m-ati intrebat voi. incep cu cj98czh____la partea cu pornirea, sincer nu am avut megane dci pana acuma dar am avut un megane dt si o multime de masini diesel. la dci-ul asta parca nu porneste cum trebuie.adica tre sa invarta cam de 2 ori motorul pt. a pornii.porneste ceva de genul dieselurilor al caror bujii nu se incalzesc cum trebuie, dar...... ca exista si un dar, bujiile sunt f. bune. deci ar mai fii un semn de intrebare si la partea cu pornirea. mecanicii de la renault mi-au spus ca asa pornesc dci-urile. imi este cam greu a crede ca intr-adevar un diesel de conceptie noua porneste mai greu decat un diesel clasic.
al 2-lea raspuns la partea cu uleiul. din germania pana in bucuresti, sincer nu prea mi-a papat ulei. cand am luat-o era nivelul putin trecut de jumate si am mai completat eu cu 1 l!si cand am ajuns in tara, nivelul era peste limita maxima a jojei. nu pot sa spun exact daca a consumat mult ulei sau nu. cert este ca la drum lung masina se intinde la drum. cum am precizat si mai sus am mers 180-190 fara probleme. deci viatza are motorul si inclusiv turbina.... si pe autobahn nu fumega. daca o stabilizez la o turatie nu scoate fum. problema mare este in localitati. si mai ales in bucuresti unde credeti-ma ca este dezastru(imaginati-va un camion antic roman chinuindu-se la deal smile.gif cam asa fumega in oras). Fum alb albastrui. parca ar fii o combinatzie de diesel cu ulei. Va rog mai dati-mi cateva sfaturi, opinii, service cu mecanici priceputi, orice. VA MULTUMESC MULT


--------------------
Renault Megane 1.9 dci - B-83-MRB 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r&d
post 15 Sep 2006, 09:20
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 591
Joined: 2 June 04




Despre pornire pot sa confirm ca dCi-ul trebuie sa fie invartit mai mult decat cel cu pompa clasica.Porneste dupa 3 rotiri complete. Dar trebuie sa porneasca la fel si dimineata la rece sau la cald.
Nivelul lichidelor trebuie sa-l controlezi cu atentie. Atat ulei cat si antigel. Si consumul de motorina.


--------------------
Volvo S40 2.0T4 200cp 2001
Renault Laguna 2 Privilege 1.8 16V 120cp 2001 (Verkauft/Sold)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 15 Sep 2006, 09:29
Post #8


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Eu am acelasi motor ca si tine (masina fiind adusa tot din Gemania in martie..) si pot sa-ti spun ca porneste la sfert de cheie....

Daca aveai joja la jumate si ai completat 1 L de ulei ........ prost pt. ca trebuia completat maxim 0,5 L ceea ce explica surplusul de ulei care il ai acuma....

Fumul sigur este albastrui si nu albicios pt. ca atunci inseamna ca amestecul de motorina cu aer nu este bun...poti incerca sa scoti filtrul de aer afara si sa o accelerezi sa vezu daca mai scoate fum asa de mult....


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-83-MRB
post 15 Sep 2006, 09:51
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 14 September 06
From: Bucuresti




cj98czh!! ieri am mai incercat o operatiune, in zadar. i-am dat drumul la ulei si intr-adevar, aveam mai mult de 5 l in motor. in fine, i-am schimbat uleiul si filtrul si acum nivelul este la max pe joja, deci este ok. tot ieri i-am demontat si acea electrovalva egr si am curatat-o si am mai curatat si intercoolerul. si pot sa spun ca scoate si mai mult fuma cuma. la relanti scoate un fum alb inecacios. daca o las la relanti cam 5 min, pe loc, nu mai scoate pic de fum, apoi imediat cum o pisc nitel scoate iar fum alb.pana acum am vb de masina in stationare. daca o iau nitel la mers si o mai pisc nitel sa se simta si turbina, scoate fum alb albastrui dar foarte foarte mult si gros. si e f. ciudat ca dupa curatarea electrovalvei si a turbinei ma asteptam sa se diminueze cantitatea de fum, dar.....s-a intamplat tocmai invers. Oare sa fie si amestecul de aer si sa fie si turbina defecta? am sa incerc sa ii scot si filtrul de aer s-o accelerez.


--------------------
Renault Megane 1.9 dci - B-83-MRB 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luca si matei
post 15 Sep 2006, 10:05
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 18 July 05




salve man


vezi raspunsul meu anterior pentru marius

concluzie: daca scoate fum si nu are putere: trebuie curatat sau schimbat egr-ul;
daca nu are putere, consuma ulei si evetual se tureaza singura, ai
probleme cu turbina


hai steaua




--------------------
renault megane clasic 2002 - 1.9dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-83-MRB
post 15 Sep 2006, 10:10
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 14 September 06
From: Bucuresti




pai motorul dupa cum am scris, are putere, se aude turbina, doar ca scoate ffff mult fum si compresia din cate s-a verificat e OK.


--------------------
Renault Megane 1.9 dci - B-83-MRB 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adip
post 15 Sep 2006, 11:48
Post #12


Banned


Group: Members
Posts: 2.177
Joined: 12 July 06
From: Melbourne, Victoria




B-83-MRB: Ce-as vrea sa te intreb: masina de care se vb. aici e cumva cea din avatar? Daca da, sigur sigur e din 2001? Fiindca mie nu mi se pare ca ar fi bot de M1 cu facelift. Sper sa gresesc, dar a mea, Classic, produsa in dec. 2000 si inmatriculata in feb. 2001, are alta masca.


--------------------
* * *
What you live with you learn.
What you learn you practice.
What you practice you become.
What you become has consequences .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-83-MRB
post 15 Sep 2006, 12:06
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 14 September 06
From: Bucuresti




stai linistit. ca nu e cea din poza. cea din poza am avut-o inaintea dci-ului. era 1.9dt din 1996


--------------------
Renault Megane 1.9 dci - B-83-MRB 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 15 Sep 2006, 20:22
Post #14


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




Cand spui ca tirbina este OK ce intelegi prin asta? Cum face, tiuie sau suiera? Ca mie imi pare ca ar fi o problema de turbina...fum albastrui la turatii joase...


--------------------
Renault 21 - B 06 FCN 1.9dT, 1989
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 16 Sep 2006, 01:30
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




sa n-ai injectoare infundate, oricum cred ca e problema de alimentare...nu baga motorina suficienta.

This post has been edited by andu911: 16 Sep 2006, 01:46


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 16 Sep 2006, 13:10
Post #16


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




Daca ar fi problema de alimentare nu ar fugi cu 180 - 190 la ora...


--------------------
Renault 21 - B 06 FCN 1.9dT, 1989
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dcsiki
post 16 Sep 2006, 21:33
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 15 February 05
From: Brasov




Scoate fum la reprize de acceleratie sau tot timpul ?
Cam de la ce turatie ?
Fum alb ar fi cam cum ar fi garnitura de chiuloasa dusa si ar pierde antigel ....... fum la acceleratii .....ar putea fi ceva la alimentare , pompa sau injectoare , sa nu fie probleama aia pe care o aveau Clio-rile cu schimbatre de pompa de injectie+rampa + furtune de alimentare + injectoare .


--------------------
VW Bora 2002 Break
older : Renault Megane 1 Classic 1,9 dTi ,Renault Megane 1 break 1,6/16v , Renault Estate 1.5 dCi 80cp
serv new : Ford Focus 1.6 tdci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-83-MRB
post 17 Sep 2006, 09:17
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 14 September 06
From: Bucuresti




multumesc mult pt. sfaturi baiet, dar am rezolvat situatia. se pare ca b06fcn a avut dreptate. a fost turbina. m-a costat cam mult reparatia ce-i drept dara acuma functioneaza. multam mult pt. sfaturi.


--------------------
Renault Megane 1.9 dci - B-83-MRB 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cuvy
post 17 Sep 2006, 13:53
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 134
Joined: 16 September 04




Si ce anume ai schimbat si cat te-a costat?


--------------------
Renault Megane I Break, Expression, 1.9 dCi 102cp, 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 17 Sep 2006, 17:14
Post #20


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




Da, ma intereseaza si pe mine...


--------------------
Renault 21 - B 06 FCN 1.9dT, 1989
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius01
post 17 Sep 2006, 17:35
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 3 September 06




... si pe mine

adica anume ce piese ai schimbat cu totul si pe care doar le-ai reparat ?
si desigur, cit a costat ...

oricum, felicitari si ma bucur sincer ca ai rezolvat !
sa nu ti se mai intimple niciodata !

PS la ce service ai rezolvat ?


--------------------
renault megane 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-83-MRB
post 18 Sep 2006, 00:14
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 14 September 06
From: Bucuresti




raspuns la intrebari, turbina am demontat-o de pe masina la un service dupa care am mers la un mecanic pe chitila care face numai turbine. s-a schimbat tot in turbina(toate piese noi). nu a mai ramas decat vechea carcasa din ea. am asistat la manopera.m-a costat 14mil reparatia + alte 3 milioane demotattul si montatul pe masina. daca le pui cap la cap, sunt destui bani.oricum cert e ca am iestit mai bine decat cu una second care putea pica oricand. asa macar am garantie 1 an fara limita de km.


--------------------
Renault Megane 1.9 dci - B-83-MRB 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 18 Sep 2006, 13:05
Post #23


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




Ne poti da coordonatele omului din Chitila? Ca am probleme la wastegate si caut pe cineva sa il regleze...Merci


--------------------
Renault 21 - B 06 FCN 1.9dT, 1989
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius01
post 19 Sep 2006, 14:33
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 3 September 06




Draga B-83-MRB

Am aproape aceeasi problema, am curatat egr-ul si turbina, si tot scoate fum si pierde din putere...
E tot megane 1 dci, mai precis 1,9 dci

Te rog mult de tot, spune-mi si mie la cine ai mers pe chitila, dar si la ce service ai constatat toate acestea, e interesant de stiut.
Mie suma pe care ai dat-o mi se pare cam mare, am auzit de o turbina de Audi reparata (cu garantie !) pe vreo 350 Euro, iar la una de Megane dci mi s-a spus ca ar costa mai putin reparatia...

Astept raspuns

Multumesc sincer
Marius


--------------------
renault megane 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-83-MRB
post 21 Sep 2006, 09:55
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 14 September 06
From: Bucuresti




salut marius 01. turbina am reparat-o undeva pe sos. chitila. venind dinspre grivita, intrii pe sos. chitila si ajungi la capatul tramvaiului.treci de rondul de la tramvai si prima strada la stanga.nu stiu sa-ti spun exact denumirea strazii deoarece, pe mine m-a dus careva acolo. oricum, daca te intereseaza turbina, eu am gasit de-abia acum dupa ce am reparat-o pe a mea, noua la 450 euro.daca te intereseaza, iti dau numarul de telefon. bafta


--------------------
Renault Megane 1.9 dci - B-83-MRB 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
man47
post 19 Feb 2008, 19:45
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 21 October 06




Cine ma poate ajuta? Trebuie sa curat vana EGR ptr ca nu functioneaza corect. Cand accelerez mai tare scoate fum negru. cred ca a rama pe pozitia deschis?
Stiu ca exista un topic in care e descrisa operatiunea si erau si poze, dar nu il mai gasesc.
Poate ma ajuta cineva.
Multumesc anticipat.


--------------------
Renault Megane I 2002 - 1,9 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 19 Feb 2008, 22:38
Post #27


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca






--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 20 Feb 2008, 02:05
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Poate asta: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=45576&hl=egr, doar ca-i pentru Laguna 1,9dCi.

This post has been edited by claus: 21 Feb 2008, 13:24


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
man47
post 21 Feb 2008, 08:48
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 21 October 06




Am probleme cu EGR-ul cred ca este blocat in pozitia deschis si la accelerari rapide masina scoate un fum negru.
Stiu ca cineva a postat pe forum cum se face operatia, existau si poze, dar nu mai gasesc topicul.
Ma ajuta cineva?
Multumesc


--------------------
Renault Megane I 2002 - 1,9 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 21 Feb 2008, 09:38
Post #30


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Postul tau a fost mutat de catre un moderator banuiesc...asa ca trebuia sa dai SEARCH nu sa deschizi un topic nou...

This post has been edited by claus: 21 Feb 2008, 13:25


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th August 2025 - 23:42
Dacia