Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Motor supraincalzit..., Se supraincalzeste motorul!

unicooll
post 23 Feb 2008, 22:54
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 25 May 07
From: Galati




In iarna aceasta nu am avut inca probleme cu caldura motrului...In afara orasului acul ce indica temperatura motorului sta sub prima liniutza, ca de abia mi se incazeste in masina, dar in oras, creste destul de mult temperatuta motorului...Iarna imi sta cam la jumate acul...sa spunem ca nu e o problema , insa de cateva zile cum s-a mai incalzit afara creste si temperatura motorului....stau si ma intreb ce e de facut caci asta vara am fost nevoit sa opresc masina pe dreapta sa las sa se racoreasca motorul pentru ca mi se aprindea beculetul rosu si acul era la maxim ridicat....oare sa nu aiba putere ventilatorul ce imi sufla pe radiator, caci am avut si unele probleme cu el, avea un fir cu contact imperfect si nu pornea la timp, l-am rezolvat, dar aceeasi problema: temperatura f ridicata a motorului la circulatia in oras mai ales vara!!! La traficul din Iasi sunt nevoit sa opresc sa racesc motorul vara? la voi la ce nivel ajunge vara acul ce indica temperatura motorului???

This post has been edited by unicooll: 24 Feb 2008, 00:25


--------------------
Renault 19 TRE, 1237 cmc, Motor C1G730, Benzina 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 24 Feb 2008, 00:03
Post #2


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Am atasat o poza :
Linia albastra este pentru oras cu trafic normal ( stau in Bucuresti dar nici Iasul nu este departe la capitolul aglomeratie )
La linia rosie sta de foarte multe ori in trafic aglomerat si acolo porneste aeroterma(ventilatorul d ela radiator)
Linia verde este de autostrada unde caldura la mine se reduce semnificativ :0 SDunt constient ca am caloriferul din interior colmatat sau imbacsit cu mizerie si cantitatea de apa fierbinte se reduce semnificativ smile.gif

1.verifica daca intradevar iti pleaca termocupla (verifica intr-un pahar cu apa fierbinte si cu un bec de 12 v de putere mica si un termometru - temperatura de lucru 95 grade )
2. termostatul verificat el trebuie sa deschida la 85 de grade , sa nu fie instalatia murdara rau ( rugina sialte minuni )
3.Cu caldura cum stai in cazul in care urca sus de tot apa ?
4. cat de veche este pompa de apa ?
5. Radiatorul s anu fie imbacsit cu mizerie si racirea sa fie greoaie ..
Trebuie sa avem in vedere faptul ca masinile noastre au ceva vechime si apa isi ia dreptul:)

PS; Termostatul il poti da jos cateva zile si sa mergi fara el sa vezi ce se intampla daca este el de vina ..doar ca nu stiu sigur 100% daca este posibil lucrul asta smile.gif IN cazul in care supraincalzirea motorului dispare este logic :0 termostat nou )

This post has been edited by vepman_ro: 24 Feb 2008, 00:07

Attached thumbnail(s)
temperatura.jpg ( Size: 12.06k ) Number of downloads: 1703


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 2015 Dinamique / 1988 GTS - IF-80-VEP
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 24 Feb 2008, 00:08
Post #3


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




In mod normal, temperatura lichidului de racire ar trebui sa fie undeva in jurul a 80-90 grade. Adica intre a 3-a si a 4-a liniuta de pe ceas. Peste a 4-a ar trebui sa porneasca ventilatorul (dar nu obligatoriu, depinde de bulbul care-l comanda - poate avea o valoare mai mare sau mai mica). Daca se aprinde becul nu e bine de loc. Ai probleme la racire.
Incearca, ca o prima varianta, sa dai jos ventilatorul de pe radiator si sa speli radiatorul cu presiune nu prea mare dinspre interior (dinspre motor) inspre exterior. Ar trebui sa scoti resturile de frunze, insecte si ce mizerii mai intra intre elementii radiatorului.
Daca asta nu da roade, poti incerca o curatare a intregului sistem de racire, adica scoti furtunele de la radiator si de la motor, si speli cu apa tot circuitul.


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unicooll
post 24 Feb 2008, 00:23
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 25 May 07
From: Galati




La mine linia albastra este pentru mers in afara orasului (iarna este chiar mult mai jos linia albastra - cam la jumate pana la prima linie), linia verde este in oras cam la temperatura de zilele astea, iar linia rosie este vara cand temperatura de afara este intre 30 si peste 30 de grade celsius, iar traficul este ca in Iasi, adica destul de aglomerat; eu am masina din aprilie, si ce am schimbat la ea a fost doar cablul de amreaij si uleiul de doua ori pana acum...+ carbunii la alternator, e posibil sa aveti dreptate, masina are o varsta si nu prea pare umblat prea mult pe la ea, deci tot ce e posibil sa fie de vina radiatorul si conductele sa fie infundate...e posibil sa fie si niste fisuri ce nu sunt vizibile in radiator pt ca la un anumit timp trebuie sa completez cu apa in borcan, mi se cam duce la 3-4 saptamani, si prinde si aer in conducte...
Voi incerca sa remediez dar asta nu stiu cat de repede, caci sunt cam ocupat, probabil are nevoie de o revizie serioasa si costisitoare, caci masina pare ca a fost intretinuta de prin 89 si pana acum, nu a fost prea circulata, si ar cam fi vremea sa ii mai schimb unele piese, dar motrul imi merge perfect si sunt f multumit de ea...e o masina buna...

OARE PENTRU UN MOTOR DE 1237 cmc, E MULT SA CONSUME 11-12% in oras?Parerea mea e ca e cam multisor voi ce spuneti??? In afara e OK, 5,5-6%...

This post has been edited by unicooll: 24 Feb 2008, 00:26

Attached thumbnail(s)
temperatura1.JPG ( Size: 6.79k ) Number of downloads: 1661


--------------------
Renault 19 TRE, 1237 cmc, Motor C1G730, Benzina 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 24 Feb 2008, 00:39
Post #5


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




ceva este suspect prea jos iarna , prea sus vara ..verifica urgent termostat sau schimbal nu este o caruta de bani sa nu fie blocat pe deschis mediu! are fluctuatii acul sau merge liniar si foarte fin ?
Orcum cele discutate mai sus sunt valabile curatare etc ..
De exemplu radiaotul (caloriferul ) unii il spala anual sau cel mult la doi ani .--curatare sistem ...Eu am simtito pe pielea mea anul acesta cuc aldura dar pe frig nu mi-am putut permite sa dau bordul jos .
Referitor la consum iti pot spune eu unul ...motor de 1721 monopunct injectie 5 persoane plus un porc in spate biggrin.gif 5,6% iar in bucuresti pe timp de iarna 16% singur in masina si vara intre 7,8% si 12% functie de trafic smile.gif
eu de obicei schimb in bucuresti la 2500 rot/min si inafara - autostrada 2800 rot/min


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 2015 Dinamique / 1988 GTS - IF-80-VEP
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 24 Feb 2008, 00:55
Post #6


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




De la un mecanic am aflat acum ceva vreme ca motorul e bine sa functioneze la temperatura ridicata, sau, mai bine zis, in regimul in care a fost conceput.
Astfel ca, dupa explicatiile tale, inteleg ca al tau functioneaza aiurea.
1. Mult prea rece (zona liniei albastre) - nici nu ar trebui sa fie deschis termostatul la asa o temperatura.
2. Mult prea cald (zona liniei rosii) - supraincalzirea dauneaza garniturii de chiulasa, poate deja ai ceva probleme acolo.

Dupa ce se mai incalzeste vremea, incearca sa cureti circuitul de racire, vezi pe unde pierde lichid, cauta sa-l ti presurizat si vei vedea diferenta. De asemenea, testeaza bulbul de la termocupla (ventilator) si termostatul sa vezi daca deschid la temperatura necesara.

In ce priveste consumul, nu mai e nevoie de prea multe explicatii; un regim anormal de temperatura duce in mod sigur la un consum mare de combustibil si performante scazute.
Iti pot spune un consum estimativ la motorul meu de 1,4 carburatie, aprindere pe delco: iarna asta 10 - 11 l/100 in conditii destul de grele in oras: trafic, condus distante scurte cu motorul rece, tinut la ralanti destul de mult datorita frigului. Eu sunt oarecum multumit. In afara nu am facut un consum, pentru ca nu am avut ocazia sa o conduc in afara orasului ... deh, am altele mai tinere cu care plec la plimbari mai lungi rolleyes.gif

Salutari!

This post has been edited by dan_mar: 24 Feb 2008, 16:43


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fery_
post 24 Feb 2008, 01:00
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 393
Joined: 17 January 07
From: DEVA




am vazut mai sus ce consum ai.......eu consider ca e mult
al meu 1721 multipunct la trafic de zi in oras imi ia 10% si in afara daca merg singur 6.5%
racirea trebe sa verifici pas cu pas toate componentele
in primu rand verifica daca pompa de apa mai are debit
scoti surubelu ala inainte sa intre furtunele in caloriferu pentru incalzire si accelerezi la 2500rot si apa trebuie sa tasneasca daca pompa e ok
daca nu atunci e problema
termostatu il dai jos si il tii deasupra la focul de la aragaz si daca lucreaza o sa vezi ca se deschide
o cunostinta a patit la un mitsubishi de ii fierbea motoru vara in draci si toate erau ok termostat pompa etc nu mai stia ce sai faca si a schimbat radiatoru
a revbenit la normal tot
in timp se infunda fagurii si chiar daca apa aparent trece prin radiator el nu mai are randament


--------------------
Renault 21 GTS-1989 1721MPI 69kw - HD75LEX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M M
post 24 Feb 2008, 11:05
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 13 February 08
From: iasi




Unicool, si eu sunt din iasi. Am doua intrebari pentru tine, care poate te ajuta pana la urma:

1.Ai radiator original, sau ai ceva adaptat, improvizatii ?

2.Ce motor este? Diesel, benzinar? Te pot indruma cat de cat pentru ca si eu am avut probleme, ce-i drept la mine a fost mai complicat ca e diesel


--------------------
Renault R 19 1993 motor 1.9 dT 90 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unicooll
post 24 Feb 2008, 14:26
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 25 May 07
From: Galati




Motorul meu e pe benzina, cu carburator, cat despre radiator...pare original...nu pare ceva schimbat neoriginal la masina asta....dupa cum am mai spus pe forum...la varsta ei nu are km multi...
Intradevar ma mir si eu: in afara orasului nu mi se incalzeste motrul, ca aproape nu am caldura in masina, iar in oras creste prea mult...Acul nu mi se duce dintr-o data in sus ci treptat, dar creste destul de mult, mai ales daca stau la unu doua semafoare...si alte intersectii de prin Iasi...Vara chiar ma scoate din sarite...merg din Alexandru pana in Copou si tre sa stau in copou sa mi se raceasca motorul...ca fierbe apa...insa iarna asta nu am avut probleme de genu' insa stati sa vina iar temperaturile alea de 35-40 de grade!!!


24 Feb 2008, 14:29:
dan_mar, la nivelul liniei verzi mie imi este pornit ventilatorul de la radiator deja, dar degeaba, nu ajuta la racirea radiatorului, vara chiar daca functioneaza ventilatorul nu se vede nici un rezultat, tot mi se supraincalzeste si fierbe apa!!!

This post has been edited by unicooll: 24 Feb 2008, 14:29


--------------------
Renault 19 TRE, 1237 cmc, Motor C1G730, Benzina 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M M
post 24 Feb 2008, 14:50
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 13 February 08
From: iasi




In primul rand, stau si ma intreb daca ai apa in instalatia de racire, daca completezi bine
Nu ai de ce sa te miri. E si normal cand rulezi in afara orasului sa nu ti se incalzeasca motorul, pentru ca ai viteza continua, si tot aerul iti vine in radiator ceea ce duce la racirea apei din el.
Iar, atat timp cat mergi putin, opresti, mai mergi putin, mai opresti, eventual stai la semafor e si normal sa ti se incalzeasca. De unde aer tata? aici ar trebui sa intre in functiune ventilatorul. In fine, o sa vedem noi ce-i facem, am sa te ajut.


--------------------
Renault R 19 1993 motor 1.9 dT 90 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 24 Feb 2008, 16:45
Post #11


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




Imi cer scuze, am scris gresit: ma referam la zona liniei albastre (am vazut mai tarziu culorile) deci... am editat mai sus in consecinta.
Oricum, incearca sa speli radiatorul cum am scris mai sus, ar trebui sa se vada o diferenta cand porneste termocupla (ventilatorul) ... termostatul e cu totul altceva, deschide circuitul catre radiator dupa un prag anume de temperatura. La termostat ma refeream cand am zis ca nu ar trebui sa fie deschis in zona albastra - inclin sa cred ca e defect si nu inchide sau nu deschide, depinde cum e blocat. Da-l jos si verifica in apa fierbinte, cum ti-a fost indicat de colegi. Il gasesti pe furtunul de apa de sus, chiar la primul cot dinspre pompa spre radiator.

This post has been edited by dan_mar: 24 Feb 2008, 16:48


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M M
post 24 Feb 2008, 17:16
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 13 February 08
From: iasi




Eu sincer nu am inteles ce vreti voi sa ziceti, asa ca alaturat pozei atasate imi expun si imi mentin parerea deoarece am studiat fenomenul mult timp (pintre altele schimbat termocuple, sonda temperatura motor, verificat si schimbat termostat).

Referitor la poza,la nr.1 motorul este rece,dupa ce ruleaza putin motorul se incalzeste, si ajunge in cele din urma la nr.2 care este temperatura normala de functionare.In momentul cand ajunge la nr.3 ( 90 grade ) ventilatorul porneste si imi aduce temperatura la nr.2 in 20 secunde.La nr.4 si peste deja se cam ingroasa gluma si nu miroase a bine deloc
Mie imi sta acul permanent la nr.2, doar vara sau cand stau pe loc mult timp cu motorul pornit imi ajunge la 3 dar coboara urgent la 2.Am avut multe batai de cap cu asta dar pana la urma am rezolvat. Nu stiu cum mergeti voi, dar mi se intampla de multe ori sa-i dau forja mare (asa sunt eu,mai zapacit,mai kamikaze, luati varsta de 20 de ani ca o criza a tuturor nebuniilor si posibilitatilor posibile si imposibile) si temperatura tot nu se urca, sau daca urca, urca foarte putin si revine in cateva secunde la normal.

This post has been edited by M M: 24 Feb 2008, 17:18

Attached thumbnail(s)
untitled.JPG ( Size: 20.82k ) Number of downloads: 1611


--------------------
Renault R 19 1993 motor 1.9 dT 90 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bgg
post 24 Feb 2008, 18:06
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 24 March 07




Salut, am avut si eu un R19, facea acelesi probleme cu apa. Unii imi ziceau ca ar fi de la lichidul de racire, ca nu este suficient de vascos/dens pt a fi circulat de pompa. Iarna ca sa ai caldura aeriseste instalatia, pt ca este f posibil sa prinda aer. Ridici borcanul mai sus si desfaci supapa de pe conducta ce merge la pompa. La mine cel putin tinea faza asta, iesea putin aer si dupa aia aveam caldura in masina(cat sa nu imi inghete geamul si picioarele). Era un R19 Hatch, motor 1.4 Cleon, fabricatie 1991.


--------------------
Renault Megane 2.2 - 1.6B - Estate Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 24 Feb 2008, 20:43
Post #14


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




QUOTE(M M @ 24 Feb 2008, 17:16)
Referitor la poza,la nr.1 motorul este rece,dupa ce ruleaza putin motorul se incalzeste, si ajunge in cele din urma la nr.2 care este temperatura normala de functionare.In momentul cand ajunge la nr.3 ( 90 grade ) ventilatorul porneste si imi aduce temperatura la nr.2 in 20 secunde.La nr.4 si peste deja se cam ingroasa gluma si nu miroase a bine deloc
Mie imi sta acul permanent la nr.2, doar vara sau cand stau pe loc mult timp cu motorul pornit imi ajunge la 3 dar coboara urgent la 2.Am avut multe batai de cap cu asta dar pana la urma am rezolvat. Nu stiu cum mergeti voi, dar mi se intampla de multe ori sa-i dau forja mare


Poate nu m-am exprimat eu bine; acelasi regim de temperatura este si la al meu. Indiferent de forja sau nu, acul nu are voie sa treaca mai mult de jumatate peste nr.3 in foto M M sau zona rosie la vepman - vara in trafic aglomerat.
Iar in cazul celalalt, in mers la drum lung in afara localitatii, regimul trebuie sa fie undeva in zona intre 2-3 in cazul foto M M sau pe zona verde-albastru in foto vepman.
Dupa foto unicool apare limita de sus mult prea sus, poate chiar peste pragul de fierbere (a mentionat ca trebuie sa opreasca dupa ceva timp petrecut in trafic), iar cea de jos mult prea jos, ceea ce ar insemna ca are oarecum eficienta sistemul de racire, mai ales la drum.

Si eu am avut o astfel de problema cu racirea acum ceva vreme. Am tras 2 fire de la ventilator si le-am cuplat la un buton in interior, pentru a comanda ventilatorul manual. E o treaba foarte simpla si eficienta, in cazul in care nu ai siguranta pe comanda automata de pe radiator.

In ceea ce priveste aerisirea instalatiei, ar trebui facuta macar o data pe an sau mai des, depinde de regimul de mers. Desi eu stiam ca aceasta aerisire se face automat, circuitul fiind presurizat, indicatia lui bgg e foarte utila.
[attachmentid=1627435093]

This post has been edited by dan_mar: 24 Feb 2008, 21:55


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M M
post 24 Feb 2008, 22:09
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 13 February 08
From: iasi




Sorry.My bad.Nu intelesesem din explicatia ta.Nu imi era logic.Scuze
Aerisirea, si eu stiam ca aerisirea se face automat. Dar mai stiu dar nu stiu daca stiu bine, ca aerisirea se face pe la radiator in coltul dreapta sus.Am un surub acolo. Stiu bine? Cum zice BGG, nu pricep, dar eu am o caldura de abia pot sa tin mana in dreptul fluxului de aer (deasupra CD-player-ului)

Cum merge indicatorul ala la unicooll, e aiurea si nu e normal deloc,parca e turbat

This post has been edited by M M: 24 Feb 2008, 22:12


--------------------
Renault R 19 1993 motor 1.9 dT 90 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unicooll
post 24 Feb 2008, 22:13
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 25 May 07
From: Galati




Am atasat din nou o poza unde explic la ce nivel este deja pornit ventilatorul la mine...dar fara prea mare efect... Am citit putin mai sus ca ar fi din cauza vascozitatii lichidului... aici poate ar fi o problema la mine... la tatal meu la dacie am vazut completand tot timpul cu apa daca se golea bidonul cu lichid de racire, iar de cand am luat masina si am vazut ca imi cam scade nivelul acelui lichid din bidon m-am apucat si eu sa completez pur si simplu doar cu apa... deci ar trebui sa cumpar lichid de racire special??? oare asta sa fie cauza? adevarul e ca atunci cand am cumparat masina in acel bidon nu era doar apa, era putin mai vascos acel lichid? asta sa fie oare??? ce spuneti???

Attached thumbnail(s)
apa.jpg ( Size: 32.11k ) Number of downloads: 1689


--------------------
Renault 19 TRE, 1237 cmc, Motor C1G730, Benzina 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M M
post 24 Feb 2008, 22:34
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 13 February 08
From: iasi




Cred ca tu aveai antigel.Eu am pus apa, demineralizata. Mi se pare aiurea sa porneasca atat de devreme ventilatorul (acolo ai vreo 70 de grade) si observ ca in ciuda faptului ca porneste, apa in loc sa se raceasca , se incalzeste pana fierbe.

Poti sa-mi spui cati pini are termocupla de pe radiator? ca sunt de 2 feluri. cu 4 pini adica 2 trepte de viteza, si cu 2 pini - o singura treapta.

This post has been edited by M M: 24 Feb 2008, 22:39


--------------------
Renault R 19 1993 motor 1.9 dT 90 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unicooll
post 24 Feb 2008, 22:37
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 25 May 07
From: Galati




Daca inteleg eu bine despre pinii la care te referi, eu cred ca sunt 2...dar trebuie sa verific, totusi sunt 90% sigur ca sunt 2...


--------------------
Renault 19 TRE, 1237 cmc, Motor C1G730, Benzina 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 24 Feb 2008, 22:42
Post #19


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




2 sunt, 100%


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M M
post 24 Feb 2008, 22:43
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 13 February 08
From: iasi




tot sistemul asta de racire are 2 termocuple:
Una care este infiletata in motor (sonda de temperatura se mai numeste) si care iti arata in bord ( gradele din bord, este temperatura apei din motor, nu din radiator)

Si o alta care este infiletata in radiator,care cand simte 90 de grade cupleaza si porneste ventilatorul (eh mufa de aici cati pini are)


--------------------
Renault R 19 1993 motor 1.9 dT 90 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 24 Feb 2008, 22:56
Post #21


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




ambele au doi pini, cel putin la mine


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 24 Feb 2008, 23:33
Post #22


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




In cazul in care esti pus pe treeaba si nu-ti plac lucrurile facute de mantuiala, sfatul meu este:
1. cumperi radiator flush, de la un brand mai cunoscut, il pui in lichidul tau de racire, urmezi instructiunile de pe flacon, golesti sistemul.
2. umpli sistemul cu apa demineralizata - ESTE ESENTIAL SA NU PUI NICIODATA apa de robinet in sistemul de racire - mai pui un radiator flush, urmezi din nou instructiunile, golesti din nou sistemul.
3. Faci un minim de, sa zicem, 5 poze motorului, din toate unghiurile.
4. Dai jos toate furtunurile si radiatorul.
5. Speli furtunurile si le inspectezi starea - au prostul obicei sa imbatranseasca si sa se taie unde se strange colierul - si inlocuiesti orice furtun care arata suspect.
6. Cumperi 2 litri de detartrant - recomand Nufarul.
7. Gasesti un loc, eventual intr-o curte, pe pamant, unde umpli radiatorul cu detartrant si-l lasi o ora, il speli si il reumpli cu detartrant, dupa care il clatesti cat poti de bine.
8. Bagi apa de la retea in radiatorul aerotermei - popular denumit calorifer - pana iese la fel de curata pe cat era cand a intrat.
9. Mai speli o data radiatorul.
10. Verifici termostatul intr-o oala cu apa, pe aragaz - la 83 de grade incepe sa se deschida, la 95 isi termina cursa de 7.5mm.
11. Pui toate furtunurile, radiatorul etc la loc, exact asa cum le-ai gasit (te orientezi dupa pozele pe care le-ai facut mai devreme)
12. Cumperi antigel ready-for-use, nu concentrat; recomand Glacelf sau Havoline, ambele la 60 de lei bidonul de 5 litri, si vreo 15 lei bidonul de 1 litru. Sistemul tau de racire are, daca este in configuratia in care l-a lasat francezul acum 19 ani, 5,4 litri.
13. Incepi reumplerea sitemului:
a) verifici busonul de golire - sa fie strans bine
cool.gif deschizi suruburile de aerisire. Din documentatie reiese ca sunt toate 3 in jurul busonului de umplere a motorului cu ulei, cel pe care scrie ELF Lubrifiants.
c) umpli sistemul prin vasul de expansiune.
d) inchizi aerisitoarele dupa ce curge jet continuu prin ele
e) pornesti motorul si il tii la 2500rpm pentru 4 minute si completezi dupa cum cere situatia
f) inchizi vasul
g) mentii motorul la 2500rpm pentru inca 20 de minute, pana porneste motoventilatorul de 2 ori - timp necesar aerisitii sistemului prin supapa din capacul vasului de expansiune
h) lasi motorul sa se raceasca
i) deschizi vasul de expansiune si completezi pana la reperul MAX de pe vasul de expansiune.

IMPORANT:
NU DESCHIDE AERISITOARELE CAND MOTORUL MERGE.
STRANGE CAPACUL VASULUI CAND MOTORUL ESTE CALD.


Iti doresc succes!

<span class='edit'>24 Feb 2008, 23:55:</span>
@M M

Termocupla e una, sonda de temperatura e alta.
Termocupla este un intrerupator. In termocupla exista o lamela bimetalica formata din 2 lamele metalice cu caracteristici diferite, lipite intre ele. O lamela se dilata mai mult, cealalta mai putin, deci lamela bimetalica se curbeaza.
Termocupla la motorul lui unicool ar trebui sa porneasca eletroventilatorul la 92 de grade si sa il opreasca la 82.

Sonda de temperatura este o termorezistenta - (daca nu ma insel) o dioda care-si schimba rezistenta in functie de temperatura.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M M
post 25 Feb 2008, 12:56
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 13 February 08
From: iasi




Ne-am intalnit astazi (eu si cu unicooll).Electroventilatorul porneste exact la a2-a linie, deci functioneaza perfect, numai ca in ciuda faptului ca porneste temperatura apei tot creste.Mi se pare ciudat, turatia electroventilatorului care merge prea incet si stramb(ca o roata neechilibrata), zic eu, si distanta elicei fata de radiator (cca 2 cm). altceva ar mai fi ceva beleli la radiatorul propriu-zis, ce se vede in poza,parca a fost atins cu ceva Asteptam pareri

Attached thumbnail(s)
Imag008.jpg ( Size: 246.37k ) Number of downloads: 1778


--------------------
Renault R 19 1993 motor 1.9 dT 90 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 25 Feb 2008, 13:14
Post #24


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




O... e grav!
Obligatoriu schimbat radiatorul + ventilatorul. Se vede clar ca e sau a fost descentrat si a lovit in radiator (asta in cazul in care mai e cel original... desi ma cam indoiesc)
Dupa schimbare se fac toate operatiile descrise de R19/16V si sigur elimina problemele.
Bafta!

L.E. Uitandu-ma mai bine la poza observ ca are niste banda pe firele catre motorul ventilatorului... si culorile nu sunt aceleasi la fire ... deci sigur a fost schimbat. Cauta la dezmembrari unul original, sau chiar nou, desi poate fi destul de scump.

This post has been edited by dan_mar: 25 Feb 2008, 13:17


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unicooll
post 25 Feb 2008, 19:41
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 25 May 07
From: Galati




Cat ajunge oare pe la dezmembrari sa iau un radiator? Dar unul nou? - probabil e destul de mult sad.gif


--------------------
Renault 19 TRE, 1237 cmc, Motor C1G730, Benzina 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 25 Feb 2008, 19:47
Post #26


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Radiatorul ala se arunca fara discutii.
GMV-ul din poza este origininal si daca nu vibreaza si nu scoate sunete ciudate nu are cu ce sa te supere.

Un radiator nou face aproximativ 300RON - un pret foarte bun, deci recomand achizitionarea unuia nou.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 25 Feb 2008, 20:16
Post #27


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




QUOTE(M M @ 25 Feb 2008, 12:56)
Mi se pare ciudat, turatia electroventilatorului care merge prea incet si stramb(ca o roata neechilibrata), zic eu, si distanta elicei fata de radiator (cca 2 cm).


GMV = ventilator ?
Eu din citat inteleg ca ar trebui schimbat si ventilatorul. Si-mi mentin parerea ca nu este original de pe masina. Poate fi de R19, nu contest, dar se vede in poza ca s-a umblat la fire.

300 lei e chiar ok pretul, cred ca-mi voi lua si eu unul, doar de siguranta pentru mai la primavara cand am de gand sa desfac tot circuitul.

Salutari!


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 25 Feb 2008, 20:20
Post #28


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Am ratat pasajul ala.

GMV = grup moto-ventilator

Este, intr-adevar "umblat" la firele alea, dar pana nu imi da unicool o serie de sasiu, nu pot spune daca ala este chiar de la masina lui, sau daca e de la alta...


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 25 Feb 2008, 23:41
Post #29


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Urmele prezente pe radiator probabil isi spun cuvantul ...
Eu in continuare intampin probleme cu incalzitul in habitaclu de care nu sunt multumit ..sincer nu mai dispare apa din vas , totul se prezinta bine referitor la nivelul temperaturii doar ca probabil la vara voi fi nevoit sa dau caloriferul jos sa il clatesc bine si de ce nu si tot sistemul de racire .
Intrebare : daca am schimbat acel teu de plastic ( nu stiu daca era original cu unul de solenza parca , care are orificiul extraordinar de mic in comparatie cu ce aveam eu ( cca 2mm in teu - furtul subtire ce duce sus la vas ) oare influenteaza cu ceva ?


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 2015 Dinamique / 1988 GTS - IF-80-VEP
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unicooll
post 28 Feb 2008, 23:11
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 25 May 07
From: Galati




Unde gasesc seria de sasiu??? blush.gif


--------------------
Renault 19 TRE, 1237 cmc, Motor C1G730, Benzina 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th June 2024 - 20:13
Dacia