Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

1353 Pages « < 1345 1346 1347 1348 1349 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Faze de toata jena, intr-o tara de toata jena

meg2s
post 8 Aug 2024, 12:09
Post #40381


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.172
Joined: 5 November 15
From: Bucuresti




Stiu destul de bine ceea ce spui tu aici, insa nu-s de acord cu ideea ca utilizatorii DN/DE-ului tre' sa faca transformate Fourier ca sa stabileasca daca circula pe 1, 1+Acost., sau 1+1 benzi pe sens. (Ma refer aici la cei 3,5m pe care-i invoci, sau la frecventa si lungimea liniilor intrerupte.). Marcajul si semnalizarea rutiere trebuie sa fie cat se poate de clare si sa nu necesite masuratori cu teodolitul ori laser-tracker-ul din partea soferilor.
Vorbim in anumite situatii de oameni care habar n-au ca sunt obligatoii lumini de zi sau intalnire, altii care inca parcurg giratoriile cu prioritate pe intrare - si noi vrem sa estimeze ca are sau nu 3,5m latime de banda? Sau ca intrerupta de pe dreapta este "mai smechera" decat intrerupta de pe stanga?

Marcajul rutier CLAR la care faceam referire l-am gasit acum pe StreetView in arhiva de prin 2009. Mai recent n-am observat sa mai fie vizibil pe carosabil.
(In mod paradoxal, daca faci zoom suficient de mult in Maps, prin zona padurii Sinesti este indicat E60 in loc de E85... ca-n link sau poza atasata)

Marcaj_carosabil_vechi

Iar indicatoarele rutiere de care vorbeam erau unele mult mai mari de circa 1m^2, care replicau marcajul de pe asfalt (pe care nu mai am nici timp, nici rabdare sa le caut), nu paleta aia de ping-pong pe care o observ in linkurile de la tine, dar care mie mi-a scapat - mea culpa! Ma intreb cate astfel indicatoare sunt de la Bucuresti pana la BZ de exemplu. In mod normal, ar trebui sa fie cate unul dupa fiecare intersectie din afara localitatilor, sau la fiecare iesire din localitati (asta daca ar fi sa-i copiem pe cei cu apa calda).

This post has been edited by meg2s: 8 Aug 2024, 12:18


Attached thumbnail(s)
Image_2024_08_08.jpeg ( Size: 329.06k ) Number of downloads: 378


--------------------
CUPRA Formentor (2025) e-Hybrid++ 204CP
(Ex) Megane Sedan Privilege (2008) 1.5 dCi 78kW && Megane 4 GT (2018) 1.6 dCi 163CP EDC
(Ex) Skoda Octavia 4 Style++ (2022) 2.0 TDI 150 DSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aqua
post 8 Aug 2024, 13:34
Post #40382


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.251
Joined: 24 February 05
From: Bucuresti




prefer sa rulez mai aproape de marginea drumului decat sa ocup banda cu toata masina

las loc pentru eventuali grabiti sau cei care vin din fata si depasesc axul drumului, pe E85 gasesti destui din ambele categorii si nu ca am o problema cu regiunile moldovei ca de acolo vin si eu da'' parca buzau, vrancea si galati sunt cei mai analfabeti dpdv volan sau sunt la ei acasa si sunt sefi pe drum
plec la drum de fiecare data cu ideea sa fiu cat mai relaxat si nu exista sa nu apara unul sa ti strice ziua
si daca te dai cat de cat la o parte sa-i lasi tot se gasesc unii care trec razant la oglinda pe langa tine la viteze de 100 km/h , n ar astepta cateva secunde sa se faca liber si pe contrasens si apoi sa treaca

nu exista marcaje, multi nu cunosc drumul si nu inteleg cum ar trebui sa mearga da'nici nu exista o frica elementara de legile fizicii si ca la viteze mari nu prea mai ai timp sa reactionezi in niciun fel

This post has been edited by aqua: 8 Aug 2024, 13:40


--------------------
ex. megane dci, ex. Sportage GDI 2017
Sportage 2020 AWD T-GDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meg2s
post 8 Aug 2024, 14:05
Post #40383


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.172
Joined: 5 November 15
From: Bucuresti




Si eu merg spre (sau pe) acostament daca nu am trafic in fata si din spate vine un "grabit" sau daca pe contrasens isi disputa altii suprematia... Unii nici n-au instinct de conservare, altii au da' joaca "la noroc".
M-am trezit de multe ori (neavand masini in fata) si mergand "IN BANDA" aproape de linia "acostamentului" ca de pe sensul opus iese TIR-ul in depasire peste mine (alteori autocarul sau "profesionistii" astia de conduc 3,5 pana la 7 tone). Sa vezi ce-ti piere cheful atunci sa stai sa-i explici aluia cum e cu 3,5 metri sau cu linia din dreapta care are alta lungime decat linia de la ax... De astia cu bus sau micro, m-am mai luat pe statie - pe stilul ca "daca nu-ti pasa de viata ta, vezi ca ai zeci de oameni in spate". Dar in general iti raspund cu urari de bine pt cei apropiati. Cu aia cu transport marfa nici nu ma mai obosesc, pentru ca am ce manca acasa si fara sa intru in polemici cu ei.

Ce sa-i facem? Daca n-am fost (si nu suntem) in stare sa ne facem o tara mai buna, doar ne plangem ca e de kko.

This post has been edited by meg2s: 8 Aug 2024, 14:10


--------------------
CUPRA Formentor (2025) e-Hybrid++ 204CP
(Ex) Megane Sedan Privilege (2008) 1.5 dCi 78kW && Megane 4 GT (2018) 1.6 dCi 163CP EDC
(Ex) Skoda Octavia 4 Style++ (2022) 2.0 TDI 150 DSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SandelBS
post 8 Aug 2024, 15:36
Post #40384


Membru autentic


Group: Members
Posts: 989
Joined: 5 December 09




QUOTE(meg2s @ 8 Aug 2024, 12:09)
Stiu destul de bine ceea ce spui tu aici, insa nu-s de acord cu ideea ca utilizatorii DN/DE-ului tre' sa faca transformate Fourier ca sa stabileasca daca circula pe 1, 1+Acost., sau 1+1 benzi pe sens. (Ma refer aici la cei 3,5m pe care-i invoci, sau la frecventa si lungimea liniilor intrerupte.). Marcajul si semnalizarea rutiere trebuie sa fie cat se poate de clare si sa nu necesite masuratori cu teodolitul ori laser-tracker-ul din partea soferilor.

*



Nu tre sa ai instrumente de masurare sa estimezi, aia cu latimea nu e prevazuta in vreun examen de permis, e doar ca aditional pe langa marcajele si indicatoarele existente. Din moment ce mai sunt indicatoare ca alea din Afumati si mai sunt pana la Buzau + marcajul specific (si nu e inventat la noi ca l-am vazut si in alte tari) doar cineva care ignora si alte reguli nu tine cont de ele si ai scris destul de clar chestia asta. De educare cred totusi ca tre sa se ocupe cei de la rutiera.

Pe aceeasi idee, daca intr-o intersectie tu ai cedeaza trecerea si cel caruia trebuie sa ii cedezi nu are rombul, ce faceti? Eu la asta ma refer prin faptul ca daca e acel indicator in care ai ingustarea drumului la o banda, ce e dupa e acostament sau zona unde poti opri sau nu, in functie de marcaj. Marcajul ala de care zici ca e mai vechi, inca exista ca l-am mai vazut si nu doar in zona respectiva.

Sunt total de acord cu tine la partea ca nu-s suficiente indicatoare care sa reglementeze si ar trebui sa fie dupa orice intersectie, dar marcajele sunt. Iar in tarile cu apa calda, vazusem acu ceva timp o inregistrare cu un astfel de drum si era doar indicator care sa iti arate cate benzi sunt de circulatie, nu ca ai acostament; daca o mai gasesc o sa o pun aici.

La partea de E60 vs E85 pe maps zici ca e gresit sau ca apare doar E60? Pentru ca Bucuresti- Urziceni e DN2 pe sistem national, insa in reteaua de europene e E85 si E60 mai sunt si alte cazuri gen E68 si E81 intre Sebes si Sibiu (DN1) de ex, dar e asa de multi ani, probabil dinainte sa ma nasc eu.

This post has been edited by SandelBS: 8 Aug 2024, 15:37


--------------------
Renault Koleos 2013, 2.0 dci 173 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea_aq
post 8 Aug 2024, 22:11
Post #40385


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.247
Joined: 13 October 06




Partea buna e ca in urmatoarele 12 luni vom merge pe autostrada de la Bucuresti la Focsani. Partea proasta e ca lotul care e pe post de centura a Buzaului nu va fi gata in 2025, asa ca ramane sa ne inghesuim pe centura Buzaului si pe podul de la Maracineni.


--------------------
xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 12 Aug 2024, 07:22
Post #40386


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.783
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Cand ai bmw, tu doar depasesti, altii sa se asigure ca nu te incurca (Campulung muscel, limita de 50km/h). https://www.youtube.com/watch?v=vLDqWaIj4uM

This post has been edited by einstein1984: 12 Aug 2024, 07:37


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 12 Aug 2024, 09:43
Post #40387


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Noroc ca nu sunt eu la putere....ca trei sferturi din Romania ar ramane fara permis.

Cat despre cei prinsi cu alcool sau droage, as lua permisul definitiv fara posibilitate de redobandire, plus dosar penal pe loc.

Ii tot dam intruna cu viteza. Viteza in sus, viteza in jos...ca este cel mai la indemana. Nu zic ca nu-i si viteza extrem de periculoasa, (mai ales ce neadaptata conditiilor) , dar mai degraba faze d'astea ucid, ceva mai rau si mai des decat viteza.......depasiri pe linie continua, in curbe fara vizibilitate, alcool, droguri, cazane in stare tehnica jalnica (mai ales la frane, directie sau lumini), soferi distrasi de telefon (sau mai nou de tabletele din bord) sau angajati in discutii intense cu pasagerii, oboseala dupa ore multe de condus....etc.

Nu vreau sa minimizez din importanta vitezei, mai ales ca am recunoscut ca si eu o mai incalc, deci nu vreau incerc sa ma "validez" cumva, insa chiar cred ca sunt aspecte mult mai nasoale decat viteza, carora li se acorda o importanta mai mica decat in realitate. De aia n-as fi neaparat impotriva posibilitatii de a trimite filme din camerele de bord catre o institutie cu abilitati in sensul asta. Insa aspectele legate de reglementare par a fi deocamdata destul de dificile.

This post has been edited by vallixx: 12 Aug 2024, 09:45


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 12 Aug 2024, 09:46
Post #40388


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.783
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Vitejii aia 2 depaseau coloana care mergea cu 50 ca era localitate... Crezi ca nu aveau 80? Daca ala care filma avea si el 90 cum se termina?

This post has been edited by einstein1984: 12 Aug 2024, 10:11


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meg2s
post 12 Aug 2024, 09:59
Post #40389


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.172
Joined: 5 November 15
From: Bucuresti




Eu nu pot sa pricep "cu capu'" cum de masina lu' "Soferache" nu s-a clintit macar 10 cm catre dreapta de cand au fost vizibili bizonii aia doi care depaseau (adica de pe la secunda 20-21, pana la 25). In mod evident spatiu de evitare a boilor exista - ca pe-acolo s-a bagat Passatul.
Sa nu fiu inteles gresit - NU sustin ideea "sa le facem loc imbecililor, ca sa continue sa mearga in acelasi stil", Dar unde-i instinctul de conservare despre care se scria cateva postari mai in urma?


--------------------
CUPRA Formentor (2025) e-Hybrid++ 204CP
(Ex) Megane Sedan Privilege (2008) 1.5 dCi 78kW && Megane 4 GT (2018) 1.6 dCi 163CP EDC
(Ex) Skoda Octavia 4 Style++ (2022) 2.0 TDI 150 DSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 12 Aug 2024, 10:10
Post #40390


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.783
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Nu se vede ca a franat pana la oprire? Ceeea ce a si declansat salvarea filmarii?
Un amic s-a rasturnat cu loganul in camp evitand cum zici tu pe unul care il depasea si s-a trezit cu mlasina din fata... fara filmare, fara contact cu masina evitata, el a fost de vina, pe ala nu l-a cautat nimeni. Daca il atingea pe ala cand se replia, el avea o aripa botita si se rasturna probabil ala care era de vina.

This post has been edited by einstein1984: 12 Aug 2024, 10:27


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 12 Aug 2024, 10:45
Post #40391


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




QUOTE(einstein1984 @ 12 Aug 2024, 09:46)
Vitejii aia 2 depaseau coloana care mergea cu 50 ca era localitate... Crezi ca nu aveau 80? Daca ala care filma avea si el 90 cum se termina?
*


Bah....putea sa se termine rau, evident.

Dar ce ti se pare mai grav, presupusa viteza de 80km/h sau depsirea in curba, pe linie continua?

Ca ma gandesc ca daca viteza era de 80 dar nu venea gibonul pe contrasens....viteza aia nu ar fi avut urmari cu putential atat de periculos.

Inclusiv sanctiunile sunt diferite, pentru 80 in zona de 50 e doar amenda, pentru depasire pe linie continua e si amenda si permis, deci cumva si legiuitorul vede si el diferit gravitatea faptelor. Astfel incat, sa aruncam vina pe viteza si nu pe depasirea pe linie continua....mi se pare ca este cel putin subiectiv.

This post has been edited by vallixx: 12 Aug 2024, 10:48


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 12 Aug 2024, 10:51
Post #40392


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.783
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Pai nu e ca si cum depasea cu 50 o caruta sau masina oprita in zona aia daca ma intelegi. Depasea ca vroia sa mearga el tare. Decriminalizarea vitezei nu are deloc, dar deloc a face cu "depasirea aiurea e si mai periculoasa".
Viteza e la originea a vreo 40% din accidentele mortale in Franta, mult mai mult decat orice alt factor.

This post has been edited by einstein1984: 12 Aug 2024, 11:14


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meg2s
post 12 Aug 2024, 11:34
Post #40393


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.172
Joined: 5 November 15
From: Bucuresti




Se vede foarte clar ca franat pana la oprire, ramanand in continuare "lipit" de axul drumului. Fapt care l-a surprins in mod evident pe Passatul din spate (alt "meserias" in ale soferiei - care era probabil pe telefon si lipit de curul lui "Soferache").
Ce incerc sa spun este ca:
- faptul ca Passatul incape fara probleme prin dreapta (fara sa se rastoarne "ca Loganul din poveste") arata ca era destul de mult loc in dreapta, fara riscuri reale - se si vede destul de clar pe filmare;
- NU sugerez ca masina din care se filmeaza sa fi evitat cretinii pe unde a trecut Passatul, insa cred ca o evitare spre dreapta cu 30-50 cm era posibila fara ca macar masina sa ajunga pe praful/pietrisul de pe margine;
- franarea "blana" fara nicio urma de evitare spre dreapta, cred ca a adus un risc in plus in situatia de kko creata de cei doi care depaseau. Daca POLO ala de pe contrasens (care era depasit) nu ar fi tras muuult dreapta, bemeveul n-ar fi revenit la limita catre sensul lui de mers din fata lui "Soferache". Si atunci rezultatul ar fi fost ca s-ar fi pupat farurile stanga bemeve si cel care filmeaza => Passatul din spate nu mai avea timp sa evite prin dreapta.... devenea distractiv.

In fine, parerea mea este ca autorul filmarii putea evita (mai putin decat a facut-o Polo de pe contrasens) reducand mult riscurile fata de situatia pe care o vedem in filmare.
BTW, nu a intrat in vigoare legea care permite Politiei sa ia masuri pe baza camerelor de bord? Ar trebui sa vina momentul sa se cam umple serverele lor de asemenea filmari, poate-poate...


--------------------
CUPRA Formentor (2025) e-Hybrid++ 204CP
(Ex) Megane Sedan Privilege (2008) 1.5 dCi 78kW && Megane 4 GT (2018) 1.6 dCi 163CP EDC
(Ex) Skoda Octavia 4 Style++ (2022) 2.0 TDI 150 DSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 12 Aug 2024, 11:39
Post #40394


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.783
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Cand te uiti in urma relaxat din fotoliu vezi o gramada de optiuni mai bune...
Legea cica intra de prin toamna, si abia dupa ce o sa puna in functiune "platforme dedicate". Stim cu e ITul si statul roman.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki
post 12 Aug 2024, 11:52
Post #40395


#Hırsızlargibigeceniniçine


Group: Members
Posts: 1.265
Joined: 30 July 02
From: Bucuresti




QUOTE(meg2s @ 12 Aug 2024, 12:34)
Se vede foarte clar ca franat pana la oprire, ramanand in continuare "lipit" de axul drumului. Fapt care l-a surprins in mod evident pe Passatul din spate (alt "meserias" in ale soferiei - care era probabil pe telefon si lipit de curul lui "Soferache").
Ce incerc sa spun este ca:
- faptul ca Passatul incape fara probleme prin dreapta (fara sa se rastoarne "ca Loganul din poveste") arata ca era destul de mult loc in dreapta, fara riscuri reale - se si vede destul de clar pe filmare;
.......poate-poate...
*


Pai dac asoferache se baga in dreapta, nu-l lua pasatu' la impins vagoane?
Oare de ce crezi ca al as-a bagat pe dreapta daca avea loc sa frineze in siguranta?!


--------------------
Renault Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE/Santa Fe - XX-B-XXX 2004 / 2019/2008
#Hırsızlargibigeceniniçine

Funken Kurbelwelle
Uzun Araç!
Değer Așılırsa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meg2s
post 12 Aug 2024, 12:05
Post #40396


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.172
Joined: 5 November 15
From: Bucuresti




QUOTE(miki @ 12 Aug 2024, 11:52)
Pai dac asoferache se baga in dreapta, nu-l lua pasatu' la impins vagoane?
*


Nu, pentru ca daca evita putin spre dreapta, NU era nevoie sa franeze in disperare...

QUOTE(miki @ 12 Aug 2024, 11:52)
Oare de ce crezi ca al as-a bagat pe dreapta daca avea loc sa frineze in siguranta?!
*


Ala s-a bagat prin dreapta, pentru ca pana a terminat el de citit pe Facebook, masina din fata lui oprise BRUSC, iar el nu avea suficienta distanta fata de masina din fata, ca sa-i permita sa citeasca povesti pe telefon...

QUOTE
Cand te uiti in urma relaxat din fotoliu vezi o gramada de optiuni mai bune...

N-am degete la maini si la picioare (insumat) prin cate mizerii de genul asta am trecut pe drumurile patriei... (din postura "filmatorului", nu a bemeve-ului rolleyes.gif )

https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/284688
E in MO din 29.06, nu stiu dupa cat timp intra in vigoare (a se vedea Articolul 109^3)


--------------------
CUPRA Formentor (2025) e-Hybrid++ 204CP
(Ex) Megane Sedan Privilege (2008) 1.5 dCi 78kW && Megane 4 GT (2018) 1.6 dCi 163CP EDC
(Ex) Skoda Octavia 4 Style++ (2022) 2.0 TDI 150 DSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 12 Aug 2024, 13:07
Post #40397


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




QUOTE(einstein1984 @ 12 Aug 2024, 10:51)
Depasea (prin loc nepermis) ca vroia sa mearga el tare. Decriminalizarea vitezei nu are deloc, dar deloc a face cu "depasirea aiurea e si mai periculoasa".
Viteza e la originea a vreo 40% din accidentele mortale in Franta, mult mai mult decat orice alt factor.
*


Am accentuat un pic ceea ce tu incerci sa minimizezi.

QUOTE(einstein1984 @ 12 Aug 2024, 10:51)
Decriminalizarea vitezei nu are deloc, dar deloc a face cu "depasirea aiurea e si mai periculoasa".
*


Ba sigur ca are, pentru ca in absenta unei depsiri inconstiente, doar viteza nu avea potentialul de a produce o coliziune frontala pe cat ar fi avut-o depasirea. Fiecare ar fi mers pe sensul lui....sa zicem cu viteza mai mare decat cea legala.....dar nu s-ar fi intalnit fata in fata.

QUOTE(einstein1984 @ 12 Aug 2024, 10:51)
Viteza e la originea a vreo 40% din accidentele mortale in Franta, mult mai mult decat orice alt factor.
*


Statisticile astea sunt asa pentru simplul fapt ca este motivul cel mai lesne si mai usor inculpabil.

Stopul cardio respritator este la originea celor mai multor decese, doar ca el se intampla din X motive complet diferite si diverse, dar pentru ca de cele mai multe ori nu se pot proba....e mult mai simplu sa treci pe cetificat: stop cardio respirator.

Asa si cu viteza, "dom'le a mers tare". Da, poate ca a mers, dar daca altul nu depasea pe contrasens.....intelegi in mod sigur unde bat.
In cazul unui accident rezultat in situatia din filmul pus de tine, cauza ar fi fost depasirea, nu viteza.

Am zis si repet, nu incerc sa decriminalizez viteza, insa ajungem sa ignoram alte cauze mult mai rele pentru ca ...viteza. Adica....chiar nu mai vedem ce-i fix in fata ochilor nostri?

Inteleg si accept punctul tau de vedere, viteza redusa a astuia de filmeaza, poate a inlesnit seminficativ faptul ca accidentul nu s-a intamplat.
Da, insa daca s-ar fi intamplat totusi, primul in lantul de evenimente, declansatorul, era depaisrea. Fara existenta depasirii n-ar mai fi fost nevoie de promtitudinea evitarii.

This post has been edited by vallixx: 12 Aug 2024, 13:20


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 12 Aug 2024, 13:27
Post #40398


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.783
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Esenta de Romania: la un asemenea video, ai comentarii d egenul "ah, eu eram mai meserias, evitam pe trotuar/acostament", sau "Astia sunt criminalii, nu aia de merg cu 90 in localitate".... Astept pe aia care ar fi zis ca daca mergea Polo cu 90 nu mai avea nevoie X5ul sa depaseasca si toata lumea era safe.
blush.gif

This post has been edited by einstein1984: 12 Aug 2024, 13:28


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 12 Aug 2024, 13:33
Post #40399


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Esenta de Romania este sa incriminam de fiecare data viteza. Cumva de asteptat avand in vedere ca sportul national al politiei rutiere romane este statul la panda in boscheti. Normal ca vedem numai viteza daca doar pe aia o cautam.



--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 12 Aug 2024, 13:47
Post #40400


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.783
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Adevarul e ca imediat ce posteaza cineva un accident cu un motocilcist, indiferent ce se spune despre accident, soferii imediat zic: "dar lasa ca stiu eu ca aia merg cu 200".

This post has been edited by einstein1984: 12 Aug 2024, 13:47


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 12 Aug 2024, 14:00
Post #40401


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Da, asta asa este, mai toti presupun in mod automat ca motocliclistul mergea excesiv de tare, din fix acelasi motiv pe care il si aduceam in discutie mai devreme. Este mult mai usor sa incriminezi viteza.

This post has been edited by vallixx: 12 Aug 2024, 14:00


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meg2s
post 12 Aug 2024, 14:35
Post #40402


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.172
Joined: 5 November 15
From: Bucuresti




QUOTE(einstein1984 @ 12 Aug 2024, 13:27)
Esenta de Romania: la  un asemenea video, ai comentarii d egenul "ah, eu eram mai meserias, evitam pe trotuar/acostament", sau "Astia sunt criminalii, nu aia de merg cu 90 in localitate".... Astept pe aia care ar fi zis ca daca mergea Polo cu 90 nu mai avea nevoie X5ul sa depaseasca si toata lumea era safe.
blush.gif
*



Nu, nu am spus asta nici pe departe... rastalmacesti si intelegi intr-un mod absolut personal ceea ce am scris - imi pare rau! N-am scris aici ca sa ne masuram lungimile, grosimile sau orgoliile.
Punctul meu de vedere este ca manevra care ar fi implicat mai putine riscuri (atat frontal cat si din spate) era de USOARA evitare spre dreapta (NU pe unde s-a "strecurat" Passatul), in locul franarii de urgenta pastrand FIX aceeasi pozitie stg.-dr. in banda de deplasare.
Si-am aplaudat reactia aluia cu Polo, in lipsa careia probabil lucrurile ar fi putut iesi mult mai nasol.

Ma rog, in situatii critice oamenii reactioneaza in moduri neasteptate... Acum multi ani eu eram pasager intr-o masina in care, dupa ce a lovit o pisica (sinucigasa saraca), soferita a tipat si-a pus AMBELE maini de pe volan pe fatza; masina fiind in continuare in deplasare.

Tocmai ce s-a dezbatut o pagina in urma acostament.vs.banda pe DN2/E85... Crede cineva ca atunci cand tir-ul de pe contrasens depaseste alt tir - intrand pe banda ta de mers - ajuta la ceva franarea ramanand in banda in fata tir-ului?


--------------------
CUPRA Formentor (2025) e-Hybrid++ 204CP
(Ex) Megane Sedan Privilege (2008) 1.5 dCi 78kW && Megane 4 GT (2018) 1.6 dCi 163CP EDC
(Ex) Skoda Octavia 4 Style++ (2022) 2.0 TDI 150 DSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 12 Aug 2024, 15:05
Post #40403


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Evident ca nu ajuta, ce zice insa geniul....si aici sunt de acord cu el, este ca desi da, in teorie manevra explicata de tine este intr- adevar mult mai potrivita, totusi intr-o situatie de urgenta reactionam instinctiv.

Nu avem timp sa cantarim optiuni, variante....si sa o alegem pe cea mai buna. Doar reactionam.....si reactia cea mai frecventa este sa pui frana. Trebuie extrem de multa stapanire de sine si sange rece ca in momente de genul asta si iei decizia cea mai bune....nu doar....o decizie.

This post has been edited by vallixx: 12 Aug 2024, 15:06


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 12 Aug 2024, 15:28
Post #40404


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.783
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Cand stii ca acostamentul e asfalt da, te duci pe el. Cand nu stii ce e fix in momentul ala in dreapta , (era dupa un pod, poate soferul nu era familiarizat cu drumul), nu tragi de nebun spre sant/gard ....despre cat loc era sa treaca 3 masini nu ma pronunt.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Avani
post 12 Aug 2024, 19:18
Post #40405


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.133
Joined: 23 October 07
From: Capitala gri




Ba primul instinct e să tragi de covrig, că o fi bine, că o fi rău, analizezi mai târziu dacă manevra a fost corectă sau nu. Asta dacă mai apuci să faci analiza asta la rece.
Am pățit acum o lună de zile, în Brănești, când veneam spre București. Drum de câte-o bandă pe sens, duminică, pe la orele amiezii, soare, senin, trafic mai spre deloc.
Văd de pe la 300-400 m cum intră o mașină pe banda mea, nu avea vreo mașină în față ca să facă vreo depășire, nimic, nimic. Credeam că vrea să evite vreo groapă ceva. Manevra ăluia la momentul ăla nu anunța niciun pericol, după care eu pe banda mea, viteză constantă vreo 60km/h...ăla tot pe banda mea venea direct spre mine, cu mașina lui integral pe banda mea. Eu încetinesc puțin și văzând că nu revine pe drumul lui, am tras tare dreapta de volan, ieșit cu toată mașina de pe carosabil, pe acostament, apăsat în fracțiunea aia de secundă și pe claxon fix când ăla a trecut pe lângă mine tot pe banda mea. Mă uit în retrovizoare, văd că trage violent de volan dreapta și reintră pe banda lui. Cred că adormise la volan. Norocul meu a fost că vreun metru și ceva acostamentul era cu pietriș, gropi și după imediat câmp. În câmp nu am ajuns, însă mașina a țopăit de a luat-o dracii.
Dacă nu trageam de volan, nu vă mai scriam acum întâmplarea. Dacă opream pe banda mea nu era suficient, pentru că berbecul ăla ar fi intrat perfect frontal în mine.

Ieri veneam de pe Transfăgărășan, undeva aproape de Arpașu de Jos, tocmai avusese loc un accident. Abia sosise poliția. Un X5 era în camp la vreo 15-20m distanță de șosea. Singura mașină implicată în eveniment. La cum arăta drumul, drept dar ușor la deal, sigur i-a sărit unul în fața ăstuia cu X5-ul și asta a tras de volan. Șoferul și pasagera erau ok, la marginea drumului în picioare. Mașina, în schimb, sigur daună totală, pentru că în dreapta drumului era o ușoară vale, niște boscheți.

Deci, mai bine sunteți atenți tot timpul nu doar la drum ci și ce e prin jurul vostru, că tare nasol e să ai parte de din astea spontane.

This post has been edited by Avani: 12 Aug 2024, 19:31


--------------------
. . .
Think forward !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bicicleta galbena
post 12 Aug 2024, 20:29
Post #40406


Sunt nembru, domnule!


Group: Members
Posts: 2.223
Joined: 29 January 13
From: Bucuresti




De acord cu Meg2s si Avani. Vazand filmarea, eu m-am mirat de ce tipul a franat pana la oprire totala dar a ramas fix pe banda, nu a tras nici un centimetru dreapta! Nu stiu, lipsa de instinct de conservare sau convingerea ca daca esti pe banda ta nu ti se poate intampla nimic si esti protejat de Zâna Șoselelelor...




--------------------
Peugeot 407 1.8 16v 2005 , ex-Dacia Solenza 1.4 Mpi 2003
______________
Nemțoaicele e tancuri. Japonezele nu se strică. Franțuzoaicele e proaste. Italiencele e cele mai proaste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meg2s
post 13 Aug 2024, 11:30
Post #40407


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.172
Joined: 5 November 15
From: Bucuresti




Apropos de circulatia pe acostamentul asfaltat pe DN2/E85, iata ca "unde e vointa este si putinta" - merge schema si pe acostament neasfaltat (tot pe DN2, e-n zona cu circulatie alternanta 2+1)... wacko.gif

https://x.com/LadyMihaelaTarg/status/1823261981429633480



--------------------
CUPRA Formentor (2025) e-Hybrid++ 204CP
(Ex) Megane Sedan Privilege (2008) 1.5 dCi 78kW && Megane 4 GT (2018) 1.6 dCi 163CP EDC
(Ex) Skoda Octavia 4 Style++ (2022) 2.0 TDI 150 DSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
buzasparta
post 13 Aug 2024, 12:19
Post #40408


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.263
Joined: 25 August 07
From: Judetul Romanica




Traim intro tara de oameni deosebiti, si din ce in ce mai multi cu nevoi speciale.


--------------------
renault megane sedan 1.6 110cp - GL06cxx 2007 expression
President Ronald +CRT Superstar ML 145
233 SP 94
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bicicleta galbena
post 13 Aug 2024, 12:44
Post #40409


Sunt nembru, domnule!


Group: Members
Posts: 2.223
Joined: 29 January 13
From: Bucuresti




"Pentru numarul de inmatriculare B02WVU nu a fost gasita nicio polita valabila la data de 13.08.2024"

Valorosul merge si fara asigurare sleep.gif



--------------------
Peugeot 407 1.8 16v 2005 , ex-Dacia Solenza 1.4 Mpi 2003
______________
Nemțoaicele e tancuri. Japonezele nu se strică. Franțuzoaicele e proaste. Italiencele e cele mai proaste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
buzasparta
post 13 Aug 2024, 12:55
Post #40410


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.263
Joined: 25 August 07
From: Judetul Romanica




Si cati valorosi ca el mai sunt oare pe sosele...


--------------------
renault megane sedan 1.6 110cp - GL06cxx 2007 expression
President Ronald +CRT Superstar ML 145
233 SP 94
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
1353 Pages « < 1345 1346 1347 1348 1349 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th August 2025 - 22:17
Dacia