Nu pornește la rece, Înlocuirea senzorului de temperatură
Nu pornește la rece, Înlocuirea senzorului de temperatură
christistanciu |
![]()
Post
#1
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 24 February 09 From: Tapia-Lugoj-Timis ![]() |
Pentru că de o vreme încoace am avut probleme serioase cu pornirea motorului la rece, am hotărât să postez acest subiect nou care poate ajuta pe unii colegi de forum.
Cum se manifestă problema? Dimineața, când temperatura exterioara este sub 20 de grade, mașina nu pornește. Uneori nu se aude nici măcar pompa de benzină pornind. Mașina rămâne pe loc, o încălzește soarele și pornește fără nici un fel de intervenție. Parcă ar fi mașină solară firar... Buuun, am procedat în prima fază la înlocuirea pompei de benzină, deși mașina are 88000 de kilometri și încă nu era momentul pt această înlocuire. Pompă nouă, problema nu dispare. Demontez corpul clapetă, îl curăț impecabil (nu era foarte murdar), problema nu dispare... Ei, deja mă enervează. Am studiat ceva documentații și am gasit următorul lucru:calculatorul de injecție lucrează cu doi senzori de temperatură și anume cel din corp clapetă aer(care măsoară temperatura aerului) și un senzor din blocul motor(care măsoară temperatura apei). Ce se întâmplă? măsor rezistența ohmică indicată în documentații. cea de la senzorul de aer e în regulă.(an scos mufa și am măsurat direct pe pini) Cea de la senzorul de apă am măsurat-o în felul următor: Am demontat senzorul din bloc motor, după golirea lichidului de răcire în vederea recuperării acestuia. Am luat o cană cu apă, un termometru și am măsurat cele patru rezistențe ohmice pe care trebuie să le dea acest senzor în funcție de teperatura apei: la +20 grade rezistența senzorului trebuie sa fie între 3,1 și 4 Kohmi la +40 de grade trebuie să fie între 1,3 si 1,6 Kohmi la +80 de grade trebuie să fie 335 +- 35 de ohmi la +90 de grade trebuie să fie 240 +- 30 de ohmi Pentru apa la 20 de grade m-am folosit de frigider iar pentru celelalte de aragaz. La mine valoarea ohmică la temperatura de 20 de grade era identică cu cea la 40. După înlocuire totul revine la normal. Mașina pornește normal. Senzorul are trei pini, numai doi au fire, unul e liber, măsurătorile le-am facut la cei doi cu fire. Senzorul original e magnetimareli cod 7700103348. Eu am cumpărat pe aftermarket de la facet cu 90 ron să vedem cât ține... PS. după cum se vede și în imagini este vorba de un motor D7F 700 din 1997 This post has been edited by christistanciu: 9 Sep 2011, 20:57 Attached thumbnail(s) senzor_apa_005.JPG ( Size: 630.96k ) Number of downloads: 1113 senzor_apa_008.JPG ( Size: 621.14k ) Number of downloads: 1256 senzor_apa_007.JPG ( Size: 527.3k ) Number of downloads: 1205 senzor_apa_003.JPG ( Size: 450.63k ) Number of downloads: 1178 |
--------------------
renault
twingo
Twingo 2000 octombrie D7F 702
- TM70KMY TWINGO X 4
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th May 2025 - 15:14 |