Citroen C4 1.6HDI 110 CP, SX + Pack Confort, Face-lift
Citroen C4 1.6HDI 110 CP, SX + Pack Confort, Face-lift
adrian_c |
![]()
Post
#1
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
Salutare tuturor,
Asa cum am promis acum cateva saptamani intr-un topic cu subiectul "benzina vs. diesel" vreau sa va prezint noua masina achizitionata in luna aprilie a acestui an. Este vorba despre un Citroen C4. Inainte de a trece la subiectul propriu-zis vreau sa precizez ca voi sari peste introducerea cu iz literar, fiind un inginer convins. Vreau totusi sa va povestesc cate ceva. Posesor de aproape 5 ani al unui autoturism Dacia Solenza, am devenit membru al acestui forum imediat dupa cumparare acesteia. Acum sunt membru pe inca doua forumuri clubcitroen.ro si clubc4.ro. Primul mi se pare un forum foarte slab. In afara de cateva persoane, cei de acolo parca sunt "poeti" ... intrebi ceva ti se raspunde dupa 5 zile (si nu ce trebuie) sau nu ti se raspunde. Pe clubc4.ro, forum dedicat C4-ului, subiectele sunt Ok si raspunsurile destul de bune. Cautand pe acest ultim forum am gasit un topic numit "Parerea celor de pe reno.ro despre C4" (era vorba despre C4 Sedan). Am ramas placut impresionat dupa ce am citit. Principala calitate atribuita celor de pe reno.ro (daciaclub.ro, pentru ca i-am regasit pe multi de pe acest formum) era obiectivitatea. Mai spuneau ca se poate gasi multa informatie interesanta pe forumul nostru, insa unii sunt foarte aprigi in discutii si limbajul este mai colorat (asta am obsevat si eu ... ![]() Sa revin la subiectul principal : Citroen C4 cu face-lift. In februarie-martie m-am hotarat sa schimb masina. Pentru ca merg foarte mult cu masina (in special in afara Romaniei) mi-am dorit o masina putin mai mare, cu 4(5) usi, mai confortabila si mai puternica decat Solenza. In plus trebuia sa fie neaparat noua (virgina), Diesel (in Europa diferenta dintre benzina si motorina este de 30 € centi, benzina fiind mai scumpa), iar modelul sa fie unul care se gaseste in Europa de Vest (deci excludeam din start Renault Symbol, Fiat Linea, Nissan Tiida etc). Bugetul alocat nu era prea mare, aprox. 12.5k €. Am inceput sa caut. Fiat Grande Punto, Peugeot 207, Noul Renault Clio, Suzuki SX4, Citroen C3 imi placeau dar aveau portbagajul prea mic (sub 280 litri). Imi placea Toyota Auris, VW 5, Peugeot 308, Hyundai I30, Kia Ceed insa erau cam scumpe (15k - 18k € cu dotarile pe care le doream). Renault Megane, Ford si Skoda nu prea ma atrag. Ford Focus era scump. Opel Astra era tot scump, si in plus ma simteam incorsetat in interior. Seat Ibiza si Cordoba nu imi place tabloul de bord. Logan nu, Sandero imi placea insa Diesel 1.5dCi 85 CP nu exista in martie (si nici 1.6 16v, motoare care de altfel nu exista nici acum in Romania). Discutasem cu cei de la Mitsubishi pentru un Lancer Classic, insa drivex m-a convins cu jurnalul lui de bord si pe aceasta cale ii multumesc. Intr-o zi, din intamplare, deschid citroen.ro, si ma uit la sectiunea C4 si ... surpriza : un C4 1.6HDI 92 CP pe la aprox. 12k €. Scriu la Citroen Romania (am gasit un dealer prin Alba-Iulia ... oamenii au suflet mai bun in Ardeal) si mi-a raspuns cineva de la 38Materna din Sibiu, un tip extraordinar de cumsecade si un foarte bun profesionist. Oferta initiala gasita de mine nu mai era valabila, insa mi-a propus un model mai puternic 1.6HDI 110CP la un pret apropiat de bugetul meu. Fiind o masina pe care am indragit-o inca de la aparitia ei in 2004, cand am admirat-o intr-un super-market si apoi pe strada, insa nu ma gandeam ca imi voi permite asa ceva vreodata. Cam aceasta a fost povestea alegerii masinii. Incerc in continuare sa sintetizez principalele caracterisitici tehnice si dotari : - motor 1.6HDI, 110 CP la 4000 rpm, 240 Nm la 1750 rpm; - Euro 4 (fara FAP-filtru de particule) - masa aprox. 1300 kg - L x l x h : 4.260 x 1.773 x 1.458 m - cutie 5+1 trepte - rezervor 60 litri - ABS + EBD - tablou de bord electronic, pozitionat central - regulator de vitea (cruise-control) - limitator de viteza - volan imbracat in piele, reglabil pe 2 axe, cu comenzi centrale fixe (caracteristica principala a lui C4) - geamuri electrice fata-spate cu impuls - scaune sofer cu reglare pe inaltime - AC automat bi-zona (bi-zona asta nu prea ii vad utilitatea, mai bine puneau altceva si lasau climatronic clasic) - radio-CD MP3 - calculator de bord - reglare centuri de siguranta (la C4 coupé nu este posibil) - functe pe cheie pentru ridicarea automata a geamurilor la inchiderea masinii - proiectoare ceata - 205/55 R16 (tabla) - culoare - albastru bourrasque metalizata Pe 13 iulie, masina a implinit 3 luni si are deja 9500 km. Pana acum impresia generala este foarte buna. Ce imi place cel mai mult este confortul si senzatia de libertate la bord (amandoua de nota 20). Distanta dintre volan si partea inferioara a parbrizului este de aprox. 80-90 cm (foarte mare), parbrizul este imens oferind o vizibilitate foarte buna. Dar haideti sa iau fiecare punct pozitiv si negativ in parte. Puncte "+": + generatia a 2-a de C4, deci este modelul cu face-lift; + confort extraordinar + libertatea la bord + spatiu mare in interior + tabloul de bord LCD full electronic este foarte util si pozitionat foarte bine (desi la inceput nu mi se parea astfel) + multiple comenzi pe volan (audio, meniu, iluminare bord, cruise-control, recirculare aer) + motor puternic - motorul este o bijuterie (parere personala) + tinuta de drum impecabila + stabilitate foarte buna + consum foarte mic (cel mixt indicat de producator este 4.7 l/100 km) + forma aerodinamica + culoare imperiala Puncte "-": - suspensii dure (acum parca s-au mai lasat insa tot dure raman; totusi ii confera o stabilitate foarte buna, insa simt toate denivelarile, asta poate si de la pneurile de 16"); - tweeter-urile plasate in partea superioara a bordului si care sunt expuse actiunii directe a razelor solare, si presupun ca in timp se vor deteriora mecanic; - sistemul audio (mai precis calitatea sunetului) care mi se pare mult buna decat cea standard de la Renault Megane, insa mai slaba decat la Opel Astra, Vectra), insa per general sunt multumit (acum am umblat putin la reglaje si se aude chiar bine); - ventilatorul are 8 trepte, iar de la a 3-a mi se pare cam zgomotos; - se aude motorina in rezervor cand acesta este plin, insa numai la manevre in parcare; - beculetul de la faza lunga este pozitionat in fata volanului (precum si faza scurta, semnalizare, etc ... vedeti in poza) si este foarte puternic fiind putin deranjant noaptea; - si ultima plafonul care este alb si toti cei care urca in masina au predispozitia de a-l atinge si trebuie sa stau cu gura pe ei ![]() .... - si as mai fi dorit un sistem integrat in portiere pentru dat pumni si palme celor care trantesc usile ![]() Ce mi-ar mai fi placut sa am (desi ar fi fost mai scump) ar fi fost ESP, airbag-urile laterale si cortina, cotiera centrala fata, reglaj lombar sofer, bluetooth pe sistemul audio, jante aliaj de 16" + alarma. As mai adauga un alt punct negativ (sa zicem) faptul ca masina este "indesata" de electronica, insa se pare ca nu se defecteaza, dar nu trebuie umblat la ea. Deci m-am ferit sa pun alarma si senzori de parcare. Despre partea de consum, am informatii destul de detaliate: - la cumparare masina a avut 3 km pe bord si au intrat 54.35 litri (alimentez pana sare clapeta de la pistonul pompei); - la 5167 km, am alimentat la plin. Pana in acel moment am alimentat 295.75 litri (incluzand prima alimentare). Consumul mediu mixt trebuie calculat astfel : Cmm=(295.75-54.35)*100/(5167-3) si se obtine 4.67 l/100 km - la 8955 km, alimentasem 481.28 litri (incluzand prima alimentare). Consumul mediu mixt trebuie calculat astfel : Cmm=(481.28-54.35)*100/(8955-3) si se obtine 4.76 l/100 km. Recapitulez: - la 5167 km, am obtinut un consum mediu mixt de 4.67 l/100 km; - la 8955 lm, am obtinut un consum mediu mixt de 4.76 l/100 km; Mentionnez ca acest consum este obtinut in urmatoarele conditii (% din km): - 70% extraurban, 30% urban; - 20% mers cu AC, 80% fara AC; - 90% o singura persoana, 10% doua persoane; - nu s-a mers subturat, nici supraturat, nici sportiv, doar asa cum trebuie. Informatii legate de rodaj. Rodajul a fost efectuat in cateva saptamani in tara (primii 1400 km) si in afara tarii (restul) si a constat in urmatoarele etape: 1. 0-1500 km, i-am parcurs mergand foarte usor, fara a depasi 95 km/h si 2000 rpm; 2. 1500-2500 km, am mers in cicluri alternante de cate 10 minute, adica 10 minute mergeam cu 95-100 km/h, urmatoarele 10 minute variam viteza 100-115-100 km/h fara a depasi 2500 rpm, si iar urmatoarele 10 minute mergeam la viteza constanta 95-100 km/h; 3. 2500-3000 km, am mers pe un palier constant 100 km/h, cu scurte variatii pana la 130 km/h; 4. 3000-4000 km, mers constant la 2500 rot/min; 5. 4000-5000 km, mers in cicluri si fortand pana la 3000 rot/min. Dupa finalizarea rodajului la 5000 km, am facut schimbul de ulei si filtru, iar apoi am mers normal, adica schimbari alte treptelor de viteza la 2500 rpm maxim si mers intre 1800 - 2500 rpm. Alte informatii: - Schimbat la 5000 km uleiul si filtru : 128 € (4.25 l Total Quartz INEO 5W30 si filtru Mahle + manopera); - nu consuma ulei (cel putin nu se vede pe joja); - RCA pe an: 470 RON; - CASCO pe an: aprox. 800 € (incluzand si inundatii, incediere + daune in afara drumurilor publice) dupa reducerile de rigoare (5 ani fara incidente etc etc); Sper sa va placa si sa va foloseasca acest jurnal de bord in viitor. Va astept cu sugestiile, intrebarile si criticile de rigoare, dar nu inainte de a adauga si cateva fotografii. Mult succes tuturor ! This post has been edited by adrian_c: 20 Jul 2009, 15:49 Attached thumbnail(s) C4_1.jpg ( Size: 62.66k ) Number of downloads: 4240 C4_2.jpg ( Size: 58.38k ) Number of downloads: 4390 C4_3.jpg ( Size: 59.35k ) Number of downloads: 4272 C4_4.JPG ( Size: 114.69k ) Number of downloads: 4480 C4_5.jpg ( Size: 50.56k ) Number of downloads: 4661 C4_6.JPG ( Size: 120.78k ) Number of downloads: 1268 C4_7.JPG ( Size: 142.13k ) Number of downloads: 953 C4_8.JPG ( Size: 126.51k ) Number of downloads: 1112 C4_9.JPG ( Size: 123.06k ) Number of downloads: 1459 C4_10.jpg ( Size: 66.14k ) Number of downloads: 1394 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
![]() ![]() |
adrian_c |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru actionand in sectorul privat Group: Members Posts: 453 Joined: 14 November 04 From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia ![]() |
QUOTE(dr_mKe @ 5 Mar 2010, 13:47) Da, pentru ca in Romania motorina si benzina au preturi echivalente, insa in Europa benzina este la 1.35 €/litru si motorina la 0.91 €/litru. Daca mai pui si consumul (care nu sare de 5 l/100 km la masina mea in regim mixt) ... atunci fa si tu un calcul, pentru ca o benzinara cu motor decent nu scade sub 7-8 la mixt. Bine, trebuie avut in vedere si alte costuri, precum si alte aspecte (acceleratii pena la zona rosie etc), insa nu are rost sa dezvoltam pentru ca exista cateva topicuri pe tema diesel vs benzina. This post has been edited by adrian_c: 5 Mar 2010, 21:55 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
xx.09.2004
- DB-05-xxx Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th May 2025 - 18:46 |