Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

[ Outline ] · Standard · Linear+

> Citroen C4 1.6HDI 110 CP, SX + Pack Confort, Face-lift

adrian_c
post 14 Jul 2009, 15:45
Post #1


Membru actionand in sectorul privat


Group: Members
Posts: 453
Joined: 14 November 04
From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia




Salutare tuturor,

Asa cum am promis acum cateva saptamani intr-un topic cu subiectul "benzina vs. diesel" vreau sa va prezint noua masina achizitionata in luna aprilie a acestui an. Este vorba despre un Citroen C4. Inainte de a trece la subiectul propriu-zis vreau sa precizez ca voi sari peste introducerea cu iz literar, fiind un inginer convins. Vreau totusi sa va povestesc cate ceva. Posesor de aproape 5 ani al unui autoturism Dacia Solenza, am devenit membru al acestui forum imediat dupa cumparare acesteia. Acum sunt membru pe inca doua forumuri clubcitroen.ro si clubc4.ro. Primul mi se pare un forum foarte slab. In afara de cateva persoane, cei de acolo parca sunt "poeti" ... intrebi ceva ti se raspunde dupa 5 zile (si nu ce trebuie) sau nu ti se raspunde. Pe clubc4.ro, forum dedicat C4-ului, subiectele sunt Ok si raspunsurile destul de bune. Cautand pe acest ultim forum am gasit un topic numit "Parerea celor de pe reno.ro despre C4" (era vorba despre C4 Sedan). Am ramas placut impresionat dupa ce am citit. Principala calitate atribuita celor de pe reno.ro (daciaclub.ro, pentru ca i-am regasit pe multi de pe acest formum) era obiectivitatea. Mai spuneau ca se poate gasi multa informatie interesanta pe forumul nostru, insa unii sunt foarte aprigi in discutii si limbajul este mai colorat (asta am obsevat si eu ... smile.gif). Una peste alta, suntem apreciati "peste hotare" !!


Sa revin la subiectul principal : Citroen C4 cu face-lift. In februarie-martie m-am hotarat sa schimb masina. Pentru ca merg foarte mult cu masina (in special in afara Romaniei) mi-am dorit o masina putin mai mare, cu 4(5) usi, mai confortabila si mai puternica decat Solenza. In plus trebuia sa fie neaparat noua (virgina), Diesel (in Europa diferenta dintre benzina si motorina este de 30 € centi, benzina fiind mai scumpa), iar modelul sa fie unul care se gaseste in Europa de Vest (deci excludeam din start Renault Symbol, Fiat Linea, Nissan Tiida etc). Bugetul alocat nu era prea mare, aprox. 12.5k €.

Am inceput sa caut. Fiat Grande Punto, Peugeot 207, Noul Renault Clio, Suzuki SX4, Citroen C3 imi placeau dar aveau portbagajul prea mic (sub 280 litri). Imi placea Toyota Auris, VW 5, Peugeot 308, Hyundai I30, Kia Ceed insa erau cam scumpe (15k - 18k € cu dotarile pe care le doream). Renault Megane, Ford si Skoda nu prea ma atrag. Ford Focus era scump. Opel Astra era tot scump, si in plus ma simteam incorsetat in interior. Seat Ibiza si Cordoba nu imi place tabloul de bord. Logan nu, Sandero imi placea insa Diesel 1.5dCi 85 CP nu exista in martie (si nici 1.6 16v, motoare care de altfel nu exista nici acum in Romania). Discutasem cu cei de la Mitsubishi pentru un Lancer Classic, insa drivex m-a convins cu jurnalul lui de bord si pe aceasta cale ii multumesc. Intr-o zi, din intamplare, deschid citroen.ro, si ma uit la sectiunea C4 si ... surpriza : un C4 1.6HDI 92 CP pe la aprox. 12k €. Scriu la Citroen Romania (am gasit un dealer prin Alba-Iulia ... oamenii au suflet mai bun in Ardeal) si mi-a raspuns cineva de la 38Materna din Sibiu, un tip extraordinar de cumsecade si un foarte bun profesionist. Oferta initiala gasita de mine nu mai era valabila, insa mi-a propus un model mai puternic 1.6HDI 110CP la un pret apropiat de bugetul meu. Fiind o masina pe care am indragit-o inca de la aparitia ei in 2004, cand am admirat-o intr-un super-market si apoi pe strada, insa nu ma gandeam ca imi voi permite asa ceva vreodata. Cam aceasta a fost povestea alegerii masinii.


Incerc in continuare sa sintetizez principalele caracterisitici tehnice si dotari :

- motor 1.6HDI, 110 CP la 4000 rpm, 240 Nm la 1750 rpm;
- Euro 4 (fara FAP-filtru de particule)
- masa aprox. 1300 kg
- L x l x h : 4.260 x 1.773 x 1.458 m
- cutie 5+1 trepte
- rezervor 60 litri
- ABS + EBD

- tablou de bord electronic, pozitionat central
- regulator de vitea (cruise-control)
- limitator de viteza
- volan imbracat in piele, reglabil pe 2 axe, cu comenzi centrale fixe (caracteristica principala a lui C4)
- geamuri electrice fata-spate cu impuls
- scaune sofer cu reglare pe inaltime
- AC automat bi-zona (bi-zona asta nu prea ii vad utilitatea, mai bine puneau altceva si lasau climatronic clasic)
- radio-CD MP3
- calculator de bord
- reglare centuri de siguranta (la C4 coupé nu este posibil)
- functe pe cheie pentru ridicarea automata a geamurilor la inchiderea masinii

- proiectoare ceata
- 205/55 R16 (tabla)
- culoare - albastru bourrasque metalizata



Pe 13 iulie, masina a implinit 3 luni si are deja 9500 km. Pana acum impresia generala este foarte buna. Ce imi place cel mai mult este confortul si senzatia de libertate la bord (amandoua de nota 20). Distanta dintre volan si partea inferioara a parbrizului este de aprox. 80-90 cm (foarte mare), parbrizul este imens oferind o vizibilitate foarte buna. Dar haideti sa iau fiecare punct pozitiv si negativ in parte.

Puncte "+":
+ generatia a 2-a de C4, deci este modelul cu face-lift;
+ confort extraordinar
+ libertatea la bord
+ spatiu mare in interior
+ tabloul de bord LCD full electronic este foarte util si pozitionat foarte bine (desi la inceput nu mi se parea astfel)
+ multiple comenzi pe volan (audio, meniu, iluminare bord, cruise-control, recirculare aer)
+ motor puternic - motorul este o bijuterie (parere personala)
+ tinuta de drum impecabila
+ stabilitate foarte buna
+ consum foarte mic (cel mixt indicat de producator este 4.7 l/100 km)
+ forma aerodinamica
+ culoare imperiala

Puncte "-":
- suspensii dure (acum parca s-au mai lasat insa tot dure raman; totusi ii confera o stabilitate foarte buna, insa simt toate denivelarile, asta poate si de la pneurile de 16");
- tweeter-urile plasate in partea superioara a bordului si care sunt expuse actiunii directe a razelor solare, si presupun ca in timp se vor deteriora mecanic;
- sistemul audio (mai precis calitatea sunetului) care mi se pare mult buna decat cea standard de la Renault Megane, insa mai slaba decat la Opel Astra, Vectra), insa per general sunt multumit (acum am umblat putin la reglaje si se aude chiar bine);
- ventilatorul are 8 trepte, iar de la a 3-a mi se pare cam zgomotos;
- se aude motorina in rezervor cand acesta este plin, insa numai la manevre in parcare;
- beculetul de la faza lunga este pozitionat in fata volanului (precum si faza scurta, semnalizare, etc ... vedeti in poza) si este foarte puternic fiind putin deranjant noaptea;
- si ultima plafonul care este alb si toti cei care urca in masina au predispozitia de a-l atinge si trebuie sa stau cu gura pe ei mad.gif ;
....
- si as mai fi dorit un sistem integrat in portiere pentru dat pumni si palme celor care trantesc usile mad.gif .

Ce mi-ar mai fi placut sa am (desi ar fi fost mai scump) ar fi fost ESP, airbag-urile laterale si cortina, cotiera centrala fata, reglaj lombar sofer, bluetooth pe sistemul audio, jante aliaj de 16" + alarma.

As mai adauga un alt punct negativ (sa zicem) faptul ca masina este "indesata" de electronica, insa se pare ca nu se defecteaza, dar nu trebuie umblat la ea. Deci m-am ferit sa pun alarma si senzori de parcare.



Despre partea de consum, am informatii destul de detaliate:
- la cumparare masina a avut 3 km pe bord si au intrat 54.35 litri (alimentez pana sare clapeta de la pistonul pompei);
- la 5167 km, am alimentat la plin. Pana in acel moment am alimentat 295.75 litri (incluzand prima alimentare). Consumul mediu mixt trebuie calculat astfel : Cmm=(295.75-54.35)*100/(5167-3) si se obtine 4.67 l/100 km
- la 8955 km, alimentasem 481.28 litri (incluzand prima alimentare). Consumul mediu mixt trebuie calculat astfel : Cmm=(481.28-54.35)*100/(8955-3) si se obtine 4.76 l/100 km.

Recapitulez:
- la 5167 km, am obtinut un consum mediu mixt de 4.67 l/100 km;
- la 8955 lm, am obtinut un consum mediu mixt de 4.76 l/100 km;

Mentionnez ca acest consum este obtinut in urmatoarele conditii (% din km):
- 70% extraurban, 30% urban;
- 20% mers cu AC, 80% fara AC;
- 90% o singura persoana, 10% doua persoane;
- nu s-a mers subturat, nici supraturat, nici sportiv, doar asa cum trebuie.


Informatii legate de rodaj. Rodajul a fost efectuat in cateva saptamani in tara (primii 1400 km) si in afara tarii (restul) si a constat in urmatoarele etape:

1. 0-1500 km, i-am parcurs mergand foarte usor, fara a depasi 95 km/h si 2000 rpm;
2. 1500-2500 km, am mers in cicluri alternante de cate 10 minute, adica 10 minute mergeam cu 95-100 km/h, urmatoarele 10 minute variam viteza 100-115-100 km/h fara a depasi 2500 rpm, si iar urmatoarele 10 minute mergeam la viteza constanta 95-100 km/h;
3. 2500-3000 km, am mers pe un palier constant 100 km/h, cu scurte variatii pana la 130 km/h;
4. 3000-4000 km, mers constant la 2500 rot/min;
5. 4000-5000 km, mers in cicluri si fortand pana la 3000 rot/min.

Dupa finalizarea rodajului la 5000 km, am facut schimbul de ulei si filtru, iar apoi am mers normal, adica schimbari alte treptelor de viteza la 2500 rpm maxim si mers intre 1800 - 2500 rpm.


Alte informatii:
- Schimbat la 5000 km uleiul si filtru : 128 € (4.25 l Total Quartz INEO 5W30 si filtru Mahle + manopera);
- nu consuma ulei (cel putin nu se vede pe joja);
- RCA pe an: 470 RON;
- CASCO pe an: aprox. 800 € (incluzand si inundatii, incediere + daune in afara drumurilor publice) dupa reducerile de rigoare (5 ani fara incidente etc etc);



Sper sa va placa si sa va foloseasca acest jurnal de bord in viitor. Va astept cu sugestiile, intrebarile si criticile de rigoare, dar nu inainte de a adauga si cateva fotografii.

Mult succes tuturor !

This post has been edited by adrian_c: 20 Jul 2009, 15:49

Attached thumbnail(s)
C4_1.jpg ( Size: 62.66k ) Number of downloads: 4240
C4_2.jpg ( Size: 58.38k ) Number of downloads: 4390
C4_3.jpg ( Size: 59.35k ) Number of downloads: 4272
C4_4.JPG ( Size: 114.69k ) Number of downloads: 4480
C4_5.jpg ( Size: 50.56k ) Number of downloads: 4661
C4_6.JPG ( Size: 120.78k ) Number of downloads: 1268
C4_7.JPG ( Size: 142.13k ) Number of downloads: 953
C4_8.JPG ( Size: 126.51k ) Number of downloads: 1112
C4_9.JPG ( Size: 123.06k ) Number of downloads: 1459
C4_10.jpg ( Size: 66.14k ) Number of downloads: 1394


--------------------
Dacia Solenza Scala xx.09.2004 - DB-05-xxx
Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
 
Reply to this topicStart new topic
Replies
adrian_c
post 5 Mar 2010, 14:59
Post #2


Membru actionand in sectorul privat


Group: Members
Posts: 453
Joined: 14 November 04
From: DB, Bucuresti, Paris, Belgia




QUOTE(dr_mKe @ 5 Mar 2010, 13:47)
Probabilitatea ca eu sa-mi cumpar masina cu motor diesel este foarte mica  tongue.gif
*



Da, pentru ca in Romania motorina si benzina au preturi echivalente, insa in Europa benzina este la 1.35 €/litru si motorina la 0.91 €/litru. Daca mai pui si consumul (care nu sare de 5 l/100 km la masina mea in regim mixt) ... atunci fa si tu un calcul, pentru ca o benzinara cu motor decent nu scade sub 7-8 la mixt.

Bine, trebuie avut in vedere si alte costuri, precum si alte aspecte (acceleratii pena la zona rosie etc), insa nu are rost sa dezvoltam pentru ca exista cateva topicuri pe tema diesel vs benzina.

This post has been edited by adrian_c: 5 Mar 2010, 21:55


--------------------
Dacia Solenza Scala xx.09.2004 - DB-05-xxx
Citroen C4 1.6HDI xx.04.2009 - 710-BxD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

Posts in this topic
adrian_c   Citroen C4 1.6HDI 110 CP   14 Jul 2009, 15:45
AmunDei   Interesanta masina, C4-ul mi-a placut intotdeauna,...   14 Jul 2009, 15:55
Andy_ACS   Felicitari, frumoasa masina, motorul intr-adevar e...   14 Jul 2009, 16:03
adrian_c   Domnilor AmunDei si Andy_ACS, Va multumesc pentru...   14 Jul 2009, 16:10
ArtVandelay   Ceva nu se leaga :unsure:   14 Jul 2009, 16:17
C a t a l i n   Problema fiabilității? Cu siguranță re...   14 Jul 2009, 16:23
adrian_c   Da, confortul este foarte bun, scaunele sunt foart...   14 Jul 2009, 16:26
AmunDei   Prin "problema asta" m-am referit la r...   14 Jul 2009, 16:48
raqzvan   Imi place masina ca dizain (mai putin semnalizatoa...   14 Jul 2009, 20:08
adrian_c   Motorul nu are nimic deosebit, doar ca il gasi...   14 Jul 2009, 21:21
black_alienware   Super frumoasa masina. Ador modelul asta de Citroe...   15 Jul 2009, 13:10
andreiutzu   sa o stapanesti sanatos si fara evenimente. person...   15 Jul 2009, 13:25
danyhhh   Cat e de nasol sistemul ala e si bun intr-un fel...   15 Jul 2009, 14:20
adrian_c   Thanks to MAERSK, raqzvan, black_alienware, andrei...   15 Jul 2009, 14:34
cristio_79   In primul rand, sa o stapanesti sanatos si cat mai...   15 Jul 2009, 15:26
adrian_c   Merci cristio_79 pentru informatiile detaliate. S...   15 Jul 2009, 16:10
R19/16v   TDIu' a mers cu motorina de locomotiva pana ca...   15 Jul 2009, 16:33
Duyu   Frumoasa masina. S-o stapanesti sanatos! Imi p...   15 Jul 2009, 16:43
gattoman   sa o folosesti cu placere! ...esti sigur ca nu...   15 Jul 2009, 17:05
adrian_c   Thanks to Duyu si gattoman. gattoman, cand am lua...   15 Jul 2009, 17:18
cristio_79   La fel se manifesta si la masina cu care mergeam...   15 Jul 2009, 22:29
adrian_c   Din cate inteleg eu, defectul a constat in curgere...   15 Jul 2009, 23:57
balanel   Nu, doar ca e singurul turbo-diesel, la care nu ...   17 Jul 2009, 18:15
adrian_c   Thanks to cristio_79, gattoman, Duyu, R19/16v si b...   20 Jul 2009, 15:55
cristio_79   Nu stiu, cei de la eprezentanta mi-au spus ca sup...   20 Jul 2009, 23:10
Io_mi_s   Permite-mi sa-ti poluez si io un pic topicul cu ex...   21 Jul 2009, 19:14
adrian_c   Io_mi_s, multumesc foarte mult pentru raspunsul de...   22 Jul 2009, 01:08
Io_mi_s   Ei, a venit intr-o zi noul user al masinii si m-...   22 Jul 2009, 15:46
adrian_c   Salut, Merci pentru informatie. Intre timp am fac...   22 Jul 2009, 15:50
demin2609   este vorba de pragurile sunt goale si au orific...   24 Jul 2009, 11:51
adrian_c   Salut, m-am gandit si eu la asta, insa nu are cum...   24 Jul 2009, 13:12
R19/16v   @demin2609 1. te inseli 2. nu mai scrie cu bold...   24 Jul 2009, 13:14
adrian_c   Nu a mai scris cu bold :). Oricum, merci demin26...   24 Jul 2009, 13:19
adrian_c   Salutare tuturor, Revin dupa o perioada indelunga...   17 Jan 2010, 16:56
hamzteru   Salut ! Pacat ca ai denivelat-o. Spune-mi cum ...   17 Jan 2010, 18:17
adrian_c   Da, am omis sa spun ca acest consum este calculat ...   17 Jan 2010, 18:32
C a t a l i n   Bun consumul, chiar eram curios dacă acel rodaj mi...   17 Jan 2010, 18:45
Duyu   E diferenta mare de pret intre "Omnium mic...   17 Jan 2010, 18:46
adrian_c   RCA + Omnium Mic : 600 € / an RCA + Omnium M...   17 Jan 2010, 18:52
liviu05   si eu am un citroen de inima-Xsara- cumparat de ap...   17 Jan 2010, 19:04
adrian_c   Citroen face masini bune. Modele mai vechi au rezi...   17 Jan 2010, 21:17
AndreiMR   La cum arata masina,cine a stat in dreapta a avut ...   17 Jan 2010, 22:10
adrian_c   Da, nu am multe detalii despre accidentul ala, i...   18 Jan 2010, 15:41
C a t a l i n   Pornea la sfert, și se oprea la și jumat...   18 Jan 2010, 15:45
adrian_c   Pai o laud pentru ca pasagerii au fost protejat...   18 Jan 2010, 15:56
C a t a l i n   Faptul că motorul a pornit nu e deloc de bine... P...   18 Jan 2010, 15:58
adrian_c   Da, este din Romania. Probabil ca in momentul ac...   18 Jan 2010, 16:07
adrian_c   Re-salutare tuturor, Pe 15 februarie am dus masin...   4 Mar 2010, 23:38
dr_mKe   Interesanta poveste, cu o saptamana in urma eram p...   5 Mar 2010, 10:48
adrian_c   Salut dr_mKe, Masina asta imi place foarte mult p...   5 Mar 2010, 11:48
dr_mKe   Compacte in care incap fara probleme in spate sunt...   5 Mar 2010, 14:24
adrian_c   Acum depinde si de bugetul tau. Un C4 cu motor 1...   5 Mar 2010, 14:40
dr_mKe   Probabilitatea ca eu sa-mi cumpar masina cu motor ...   5 Mar 2010, 14:47
adrian_c   Da, pentru ca in Romania motorina si benzina au ...   5 Mar 2010, 14:59
dr_mKe   Evident :P La un Logan DCI de 85 cp diferenta de ...   5 Mar 2010, 19:27
cosmin_2300   Mai incearca o data :)   5 Mar 2010, 20:43
bgdrenault   Am fost si eu pe afara de cateva ori su nu am vazu...   5 Mar 2010, 21:10
cdadan   Cam la fel spuneam si eu despre benzina, insa hab...   5 Mar 2010, 21:45
adrian_c   Chiar nu vad care este problema butucului fix la v...   5 Mar 2010, 22:02
dr_mKe   Un Citroen trebuie sa fie ciudat. Calitate de baza...   5 Mar 2010, 22:33
rtBK   poveste amuzanta. aveam un sitroen din asta in fa...   5 Mar 2010, 22:35
adrian_c   Nu stiu de ce ziceti voi ca este asa ciudat, c...   5 Mar 2010, 22:42
dr_mKe   Ciudati :P   5 Mar 2010, 23:49
St   Cred ca e invers cu preluarea. rtbk nu cumva fra...   6 Mar 2010, 08:59
rtBK   abia plecam de la semafor...   6 Mar 2010, 09:16
R19/16v   @St da, intai a fost Scenicul si dup-aia C4, da...   6 Mar 2010, 09:35
rtBK   parca si twingo mai avea   6 Mar 2010, 09:40
R19/16v   Eh, daca o iei asa, R11 a fost primul reno cu afis...   6 Mar 2010, 09:43
rtBK   cand eram mic mi-a aratat un vecin la opelul lui a...   6 Mar 2010, 09:54
cdadan   Yep, acum vad ca poate nu am fost suficient de ex...   6 Mar 2010, 10:30
argon   Kadett?   6 Mar 2010, 11:46
adrian_c   :lol: Am dormit putin mai mult in dimineata asta...   6 Mar 2010, 11:48
cdadan   In urma cu vre-o 3 ani si jumatate, cand eram inte...   6 Mar 2010, 13:40
dr_mKe   Renault-urile au timonerii net mai bune.   6 Mar 2010, 16:01
rtBK   da argon, kadett era :).. m-am chinuit sa imi amin...   6 Mar 2010, 16:36
cdadan   Cu exceptia cutiilor in 6 trepte, care sunt cam a...   6 Mar 2010, 16:56
St   Cu scenic n-am mers, de fapt am mers :blush: , ...   6 Mar 2010, 17:42
R19/16v   Nu, tu erai atent la puradei, sa nu aplatizez vreu...   6 Mar 2010, 18:05
St   @adrian_c display-ul tau are sau nu delay? Eu im...   6 Mar 2010, 23:03
adrian_c   Dragi colegi, va rog sa ramanem in sfera de actiun...   7 Mar 2010, 00:19
tabek   Ar cam trebui sa-ti verifici vitezometrul... :mr...   9 Mar 2010, 13:36
adrian_c   Cred ca cel cu "sitroen" era putin mai i...   9 Mar 2010, 23:08
adrian_c   Salutare tuturor, Revin dupa o perioada destul de...   27 Aug 2010, 21:58
cristio_79   Cam aveau probleme cu nu stiu ce bucsa din caseta ...   27 Aug 2010, 22:04
aLecsunder   A inceput sa ma tenteze si pe mine C4 .E adevarat ...   30 Aug 2010, 21:19
adrian_c   Cristi, tu vorbesti de C4 sau de alte masini ? E...   30 Aug 2010, 21:39
Markos   Bag si eu o poza mica, sper sa nu se supere Adrian...   31 Aug 2010, 09:03
cristio_79   Vorbesc de un Citroen, e adevarat ca era C3, tot ...   31 Aug 2010, 12:24
sorin_f39   Nu prea inteleg cele doua afirmatii.   31 Aug 2010, 12:39
adrian_c   Si iti aduci aminte ce probleme avea caseta de d...   31 Aug 2010, 13:32
cristio_79   Cum am scris si mai sus era vorba de o bucsa care ...   31 Aug 2010, 14:30
Markos   cele mai lungi usi pe care le-am vazut :wacko:   31 Aug 2010, 18:16
adrian_c   Lungi ca lungi, insa mie mi se par foarte reusite ...   1 Sep 2010, 20:04
Markos   am mai gasit niste poze cu interiorul (si nu numai...   9 Sep 2010, 19:59
T.rac3Er   nu numai c4 este construit pt drumuri drepte. mult...   10 Sep 2010, 11:09

Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th May 2025 - 18:46
Dacia
Loading...