Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Functie stop-start engine , automata, pt. stationari la semafor,de exemplu

Dodone
post 17 Jan 2008, 18:45
Post #1


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Cineva mi-a spus ca la unele modele FIAT (si nu numai) ar exista un soft,eventual si senzori, care sesizeaza faptul ca masina sta pe loc ,cu motorul in relanti,scoasa din viteza,iar dupa cateva secunde opreste motorul.
Pornirea motorului se face prin apasarea pedalei de ambreiaj si apasarea usoara a celei de acceleratie.
Rezulta economie de carburant si reducerea poluarii.
Am inteles ca sistemul se poate adapta relativ usor la aproape orice tip de autoturism.
Stie cineva detalii ?
Multumesc anticipat.


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Razvand
post 18 Jan 2008, 13:01
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 11 August 07




O tampenie ! Asta ar insemna ca de la mine de acasa pana la munca , sa se opreasca si sa porneasca motorul de 50 de ori smile.gif Ce se intampla cu bateria si cu electromotorul?


--------------------
Renault Talisman/ Clio 4 2017 1.6 dci/1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
traffictours
post 18 Jan 2008, 13:19
Post #3


Membru autentic


Group: Validating Reno
Posts: 1.013
Joined: 9 January 07
From: Bucuresti




Poluarea scade dar nu si consumul! La orice pornire se consuma relativ mult combustibil. Daca e adevarat, este numai pentru reducerea poluarii.


--------------------
BMW - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OVIDIUS
post 18 Jan 2008, 13:24
Post #4


bogat în valori simple


Group: Members
Posts: 1.727
Joined: 14 February 05
From: Orasu' lui Bucur




Da, se pare ca scade consumul. BMW a introdus la modelele fabricate din toamna-iarna 2007. Nu functioneaza decat cand temperatura exterioara este peste 5 grade. Ii spune "functie Auto-Start-Stop". Oprire automata a motorului la stationare si repornire fara ajutorul demarorului clasic.
Eu, sincer, as prefera sa consume in plus...


--------------------
Renault Laguna 2.0 T 2007 / Dinamique + Twingo 1.2 16v 2004
Chiar si ziua de luni poate aduce minuni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
antifizic2
post 18 Jan 2008, 13:24
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.434
Joined: 16 June 07
From: Bucuresti- Romania




sistemul este montat pe unele modele de lux pentru a fi considearate "green" si astfel nu platesc taxe de intrare in londra si alte asemenea.


--------------------
renault LAGUNA II / 1.9 DCi - B-57-LXF 2004
17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 18 Jan 2008, 13:43
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




mers io cu o handa civic hibrid.....se opreste motorul cu benzina de fiecare data cand ai piciorul pe frana mai mult de n secunde si ramai pe baterii......problema e de consumatori...daca nivelul bateriilor e scazut motorul pe benzina merge continuu...la noi iarna cred ca ar merge continuu...
ps si are cutie automata


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 18 Jan 2008, 22:53
Post #7


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Eu stiam ceva de un prototip de fiat Panda care, pe langa alte bazdaganii menite sa reduca poluarea,avea si functia din primul post.
Per total italienii vor sa o omologheze la norma de poluare euro 5.


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 18 Jan 2008, 23:23
Post #8


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




QUOTE(OVIDIUS @ 18 Jan 2008, 13:24)
Da, se pare ca scade consumul. [...] Ii spune "functie Auto-Start-Stop". Oprire automata a motorului la stationare si repornire fara ajutorul demarorului clasic.
Eu, sincer, as prefera sa consume in plus...
*



Hmmm, din cate stiu eu, la pornire motorul consuma mult. Chestie verificata cu un motor V8 cu carburator. Nu imi mai amintesc proportiile (eram in scoala si a trecut ceva timp de atunci blush.gif ), dar era ceva colosal fata de consumul in ralanti raportat la unitatea de timp.

Si apoi, cum poti reporni motorul fara ajutorul demarorului clasic?...In autocompresie (prin tractare sau impingere, cam cum porneam vechile Dacii cand murea bateria) sau cu jet de aer comprimat injectat in galeria de admisie...

In plus, daca nu ar fi hibrid, nu as vedea rostul instalarii pe o masina a unui asemenea sistem. Costurile de intretinere ar fi mari, fiabilitatea redusa (ma gandesc numai la numarul mare de porniri, care ar solicita gospodareste ansamblul demaror - baterie de acumulatori...Si nu stiu daca beneficiul economic realizat ar acoperi intr-o proportie oarecare inlocuirea repetata a acestora...)

Am avut ocazia unica de a conduce un Lexus Hibrid Drive. In linii mari, se comporta la fel ca Honda amintita de colegul b76bgaarh. Elegant, rasat, silentios. Propulsia motorului termic intra in functiune numai de la o anumita apasare pe pedala de acceleratie, cand masina simtea ca soferul cere putere, debitata in interval scurt de timp si la valori mari. In rest, pana in 30 - 35 mph, functiona electric. Cand nivelul de curent scadea la un anumit nivel, ECM pornea motorul Otto (un V6 de 3,2 litri, surprinzator de asemanator cu cel care echipeaza Chrysler Concorde Lxi...), dar numai pentru a incarca bateriile (ca la submarinele Diesel... smile.gif ). Dupa care ii lua gazul...

De acord cu beneficiul pentru mediu. Este nevoie de grija pentru Mother Nature.
De acord cu consumul redus de carburant. Dar, pana cand lumea nu va fi impanzita cu sarme ca pentru troleibuze sau tramvaie, sau nu se va lansa in fabricatie de serie celula solara cu randament aproape unitar (de genul calor care compun bateriile solare ale satelitilor si / sau navetelor spatiale), sau bateriile de acumulatori nu vor mai fi atat de mari, grele si ''puturoase'', tot motoarele termice raman de baza.
Parerea mea.


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v - / aka Kurulina Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
poseidon06
post 19 Jan 2008, 00:24
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 994
Joined: 11 February 07
From: Bucuresti




Am si eu o curiozitate smile.gif Daca e vara si stai la semafor ca in Bucuresti, cate 10 minute uneori, motorul se opreste...asta inseamna ca se opreste si a/c ? Cum se mai raceste interiorul ?


--------------------
Opel Astra J 2.0 CDTI Cosmo 2012, AFL+Flexride
Megane II Sedan 1.6 16V 2004, Authentique
Ex Renault Megane II Hatch 1.9 Dci 2003, Expression, ESP;
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claus
post 19 Jan 2008, 00:57
Post #10


private spice


Group: Members
Posts: 1.695
Joined: 27 November 03
From: Bucuresti




stiu ca la bmw e buton ca sa opresti functia "start-stop" tongue.gif


--------------------
renault megane II 2003 confort dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
poseidon06
post 19 Jan 2008, 12:58
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 994
Joined: 11 February 07
From: Bucuresti




Pai la toate cred ca ar trebui sa fie buton pentru oprit functia asta...daca esti blocat cu masina la o coada, cum e la vama de exemplu in perioada sarbatorilor de iarna, atunci ai nevoie de caldura...daca se opreste motorul, ingheti in masina...


--------------------
Opel Astra J 2.0 CDTI Cosmo 2012, AFL+Flexride
Megane II Sedan 1.6 16V 2004, Authentique
Ex Renault Megane II Hatch 1.9 Dci 2003, Expression, ESP;
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 21 Jan 2008, 11:38
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




QUOTE(traffictours @ 18 Jan 2008, 14:19)
Poluarea scade dar nu si consumul! La orice pornire se consuma relativ mult combustibil. Daca e adevarat, este numai pentru reducerea poluarii.
*



explicati-mi si mie cum se reduce poluarea daca, consumul nu scade (dimpotriva io zic ca, creste)


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bacu
post 21 Jan 2008, 11:42
Post #13


Membru Privilegiat


Group: Members
Posts: 1.956
Joined: 11 May 06
From: Luxembourg




sistemul nu se intaleaza doar pe modele BMW de lux, se pune si pe seria 1.


--------------------
Honda CRV 2017 Executive Sensing 1.6 iDtec 9AT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
twingooo
post 21 Jan 2008, 12:30
Post #14


Membru de partid din Republica Ceha


Group: Members
Posts: 747
Joined: 13 October 06
From: Ceska Republika, Praha 4




inclusiv citroen are functia asta! am un prieten(ca toata lumea!)care are un C3 cu treaba asta...ciudat la traficul din romania daca vreti parerea mea


--------------------
Renault Espace 2.0 dci 2007, Privilege
mens sana in corpore barosano!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
irinel75
post 23 Jan 2008, 10:37
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 284
Joined: 17 June 02
From: VASLUI




salutare...parerea mea este ca mai bine pui combustibil ..decit sa dai jos si sa repari electromotirul..orice masina ar fi....


--------------------
RENAULT MEGANE 2 - VS-58-KNX 2006
MEGANE SEDAN 2 / 1.5 dci 102CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roty
post 23 Jan 2008, 10:53
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 605
Joined: 19 May 06




Din curiozitate inginereasca, cum se face pornirea fara demarorul clasic?

This post has been edited by roty: 23 Jan 2008, 10:54


--------------------
Renault Clio 3 2006, 1.4 16V
Renault Megane II Sedan, Confort Expression, 1.6 16V 115CP, 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 9 Feb 2008, 00:40
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




se impinge masina biggrin.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 9 Feb 2008, 00:55
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




la modelele clasice (non hibrid) pornirea se face clasic cu demarorul care oricum este optimizat sa faca multe porniri. si ca sa il opreasca trebuie destul de multe conditii indeplinite de temperatura de timp de pozitie pedale etc.

la cele mild hybrid (prius si civic sau lexus) motorul electric trifazat a preluat functiile atat ale demarorului cat si ale alternatorului. aici este cu mult mai fiabil sistemul si totodata mult mai complicat. si aici trebuiesc insa satisfacute atat de multe conditii (temperatura, viteza, incarcare baterii, stare accesorii, panta, sarcina si inca multi altii) incat este greu de realizat o economie reala.

exemplul concret: masina facultatii de transporturi sectia autovehicule rutiere din politehnica bucuresti adica o toyota prius noua cu motor de 1.3 benzinar scoate un consum de 9% in bucuresti si nu in ala foarte aglomerat. Din punctul meu de vedere economia de combustibil nu exista, poluarea este identica daca nu mai mare pentru ca trebuie considerate in ciclul de viata si bateriile. So... eu nu as da inca banii aia pe masina. A fost vreo 25000 euro. nu vreau sa fiu rau dar un clio 1.5 dci este cu mult mai economic si mai putin poluant. daca ia in oras cu 3 litri % mai putin decat priusul atunci nici nu pot fi comparate.


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roty
post 9 Feb 2008, 15:34
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 605
Joined: 19 May 06




Aaa..ne-au tras Prius? Ia sa ma uit eu pe planificarea bugetului sa vad unde au inscris-o ...


Si totusi...pana la urma tot cu un motor electric (hai sa-i zicem demaror in ambele cazuri) se face pornirea. Pai nu-i mare schepsis...eu credeam ca au reinventat roata.
Eu am inteles ca la ultimele generatii BMW se regaseste optiunea asta, si chiar si pe nehibribd. Si e specificat clar, fara demaror.


Imi pare rau, dar pana acum explicatia lui andu911 mi se pare cea mai corecta biggrin.gif


--------------------
Renault Clio 3 2006, 1.4 16V
Renault Megane II Sedan, Confort Expression, 1.6 16V 115CP, 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 22:31
Dacia