lichid de frana, intrebare
![]() ![]() ![]() |
lichid de frana, intrebare
Renaultouille |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 384 Joined: 8 October 07 From: Bucuresti / Rm. Valcea ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 2.1 / 1.6 16v
2004 Pt cei ce merg cu ceata aprinsa doar ca sa fie un bec aprins in bord...imbratisati un pom!
|
|||
19vik |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Se schimba odata la 4 ani, mai sigur scrie in carnetul de intretinere si revizii. Nu se pune ulei, se pune lichid de frana DOT4.
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
Renaultouille |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 384 Joined: 8 October 07 From: Bucuresti / Rm. Valcea ![]() |
ma rog...lichid am vrut sa zic dar din graba mintea mi-a zburat la ulei. multam de raspuns
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 / 1.6 16v
2004 Pt cei ce merg cu ceata aprinsa doar ca sa fie un bec aprins in bord...imbratisati un pom!
|
|
Razor |
![]()
Post
#4
|
![]() Doc Group: Members Posts: 530 Joined: 25 January 07 From: Timisoara ![]() |
Ca sa nu mai deschid un nou topic intreb aici pe cei care au schimbat lichidul de frana:
1. Cat lichid s-a schimbat? (intreb ca sa stiu cat de profi sunt aia de la service in sensul ca il scot sau nu pe tot) 2. S-a folosit un tool special pentru extragerea lichidului vechi? 3. S-a folosit pompa de ABS/ESP pentru eliminarea aerului din instalatie folosind diagnoza? 4. S-a aerisist circuitul de la ambreiaj? 5. Cum prinde frana acum dupa operatiunea de schimbare? Am tot vazut ca pe forumuri se vehiculeaza ordinea de aerisire a rotilor: DS, SS, DF, SF ceea ce mi se pare WRONG, deoarece circuitul de franare e dual channel in X, de aceea aerisirea se face: DS, SF, SS, DF + actionarea pompei ABS/ESP din diagnoza. |
--------------------
VW / Honda
Passat 2.0 TDi / CBR 600RR
2010 Highline / 2008 Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back! |
|
nick |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 216 Joined: 9 April 03 From: Bucuresti ![]() |
Am schimbat la Serus lichidul de frana si operatia nu a parut atat de complicata pe cat ai descris tu.
1. un bidonas de 0.5 l, din care au mai ramas vreo 50 ml 2. tool-ul a fost un fel de seringa cu care s-a extras lichidul din pompa 3. nu 4. nu... 5. nu ca atunci cand masina era noua, insa dupa parerea mea este foarte ok |
-------------------- Megane II 1.6 16V Confort Dynamique 2003
Chevrolet Lacetti 2.0 TDCi 2007 |
|
Razor |
![]()
Post
#6
|
![]() Doc Group: Members Posts: 530 Joined: 25 January 07 From: Timisoara ![]() |
Din 1-5 deduc ca schimbul s-a facut dupa metoda vechilor dacii. In masina intra 1l de lichid de frana si ar fi bine ca sa-l schimbi cu unul de culoare diferita decat cel vechi tocmai pentru a vedea la aerisire si la golirea instalatiei daca au ramas "ramasite" ale vechiului lichid.
In procedeul de schimbare al lichidului de frana este folosita o pompa care se pune la o roata pentru a extrage lichidul vechi. Sau cel putin se da drumul la roata DS la aerisitor pentru a scoate tot lichidul din instalatie. Acum DOT3 si 4 sunt miscibile intre ele asa ca nu e o problema ca si DOT4 vechi cu unul nou sa nu fie compatibile, doar ca unul contine apa si este deja cam la capatul puterii de absorbtie/gresare/... pe cand celalalt e fresh. Pompa de ABS/ESP se porneste din CLIP pentru a aerisi orice ramasita de aer din instalatie, ea porneste pentru 10s si creaza o presiune variabila pentru a putea elimina bulele de aer si a le trimite catre aerisitoare. Circuitul de ambreiaj foloseste acelasi lichid de frana ca si sistemul de franare deci trebuia aerisit si acesta. Intreb toate astea 1-5 pentru ca valvele din sistemul ABS/ESP au un requirement legat de calitatea si intervalul de schimbare al lichidului de frana. 5. => nu s-a facut aerisirea corespunzatoare. Prinde mai sus, se intareste dupa o folosire indelungata? (daca da => aer care expandeaza in instalatie => intarirea pedalelor de frana si ambreiaj) This post has been edited by Razor: 8 May 2008, 07:27 |
--------------------
VW / Honda
Passat 2.0 TDi / CBR 600RR
2010 Highline / 2008 Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back! |
|
Meghitzanul |
![]()
Post
#7
|
![]() ***** 4 ISOFIX Group: Members Posts: 1.619 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(nick @ 7 May 2008, 23:47) Am schimbat la Serus lichidul de frana si operatia nu a parut atat de complicata pe cat ai descris tu. 1. un bidonas de 0.5 l, din care au mai ramas vreo 50 ml 2. tool-ul a fost un fel de seringa cu care s-a extras lichidul din pompa 3. nu 4. nu... 5. nu ca atunci cand masina era noua, insa dupa parerea mea este foarte ok subscriu 100% la ce a scris nick mai sus..fix la fel s-a facut si la mine si tot la Serus e de rau inseamna ![]() ![]() ![]() in plus mie mi-au rupt si surubelul de la etrierul fata stanga pe unde se face aerisirea.. ai am rams cu el asa... dar nu scapa lichid pe acolo.. ar fi trebuit totusi sa ii iau la rost pt treaba asta This post has been edited by Meghitzanul: 8 May 2008, 11:27 |
--------------------
VW Passat Variant
2.0TDI 170cp
DSG 2008 Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004 Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000 |
|
Razor |
![]()
Post
#8
|
![]() Doc Group: Members Posts: 530 Joined: 25 January 07 From: Timisoara ![]() |
Pai data viitoare daca nu pot sa ti-l scoata o sa schimbi etrierul, si evident pe cheltuiala ta.
|
--------------------
VW / Honda
Passat 2.0 TDi / CBR 600RR
2010 Highline / 2008 Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back! |
|
M i h a i |
![]()
Post
#9
|
![]() _______________________ Group: Members Posts: 5.669 Joined: 12 September 06 ![]() |
Meghitzanul>> cat a costat schimbarea lichidului?(lichid+manopera)..Ma bate gandul sa l schimb si eu mai ales ca in iulie face 5 ani..
![]() |
--------------------
------
------
------
|
|
Meghitzanul |
![]()
Post
#10
|
![]() ***** 4 ISOFIX Group: Members Posts: 1.619 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti ![]() |
@RAZOR: da, stiu, dar imi era cam greata sa fac scandal... m-am saturat de chestii de astea.. eram oricum si f grabit.. iar mecanicul s-a cam chinuit un pic sub ochii mei sa il desfaca.. asta e
s-au oferit sa imi dea manopera gratis in cazul in care vreau sa il schimb si sa il cumpar de la dezmembrari ma gandesc ca atunci ca schimb etrierul, vor trebui sa umble iar la aerisire si ma gandesc sa ii pun sa imi faca si aerisirea ca la carte.. ca daca stiam ii puneam din prima @MHY: am avut mai multe operatiuni de facut si nu stiu f exact... dar e undeva pana in 100 ron (lichid+manopera) sigur This post has been edited by Meghitzanul: 8 May 2008, 12:17 |
--------------------
VW Passat Variant
2.0TDI 170cp
DSG 2008 Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004 Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000 |
|
19vik |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Nu trebuia sa-i lasi, probabil si mecanicul era grabit sau nepriceput. Aerisitoarele alea de obicei se gripeaza, daca vezi ca nu se desface, nu-l fortezi ca evident se va rupe, il ciocanesti din toate partile chiar daca se distruge (schimbi un stut nu tot etrierul) si de obicei reusesti sa-l scoti intreg. Orice service ar trebui sa aiba extractoare pentru suruburi rupte, e greu dar nu imposibil sa scoti restul de acolo.
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
Razor |
![]()
Post
#12
|
![]() Doc Group: Members Posts: 530 Joined: 25 January 07 From: Timisoara ![]() |
Sau folosesti spray degripant.
@Meghitzanul: se poate si mai rau, mie mi-au rupt surubul de la bobina in chiuloasa ![]() |
--------------------
VW / Honda
Passat 2.0 TDi / CBR 600RR
2010 Highline / 2008 Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back! |
|
Meghitzanul |
![]()
Post
#13
|
![]() ***** 4 ISOFIX Group: Members Posts: 1.619 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti ![]() |
i-am pus sa dea cu WD40.. dar greu au dat.. de parca era spray-ul ala la capatul pamantului.. le era lene efectiv sa se duca dupa el...
si dupa ce au dat cu spray, in loc sa aiba rabdare sa isi faca acesta treaba, mecanicul tot tragea in continuare de surub.. in fine.. never mind.. e consumata treaba.. mi-a aerisit pana la urma pe la furtunul care intra in etrier |
--------------------
VW Passat Variant
2.0TDI 170cp
DSG 2008 Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004 Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000 |
|
nick |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 216 Joined: 9 April 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Razor @ 8 May 2008, 09:25) Din 1-5 deduc ca schimbul s-a facut dupa metoda vechilor dacii. In masina intra 1l de lichid de frana si ar fi bine ca sa-l schimbi cu unul de culoare diferita decat cel vechi tocmai pentru a vedea la aerisire si la golirea instalatiei daca au ramas "ramasite" ale vechiului lichid. ... 5. => nu s-a facut aerisirea corespunzatoare. Prinde mai sus, se intareste dupa o folosire indelungata? (daca da => aer care expandeaza in instalatie => intarirea pedalelor de frana si ambreiaj) Pentru 5, eu doar la ambreiaj observasem fenomenul, dar parca inainte de inlocuire lichid. Acum nu mi se mai pare, sau poate m-am obisnuit. Altfel pedala de frana are comportament normal (dar repet, nu la fel de eficace ca la inceput). In rest ai perfecta dreptate. Dar totusi unde se poate face aerisirea asa cum spui tu? |
-------------------- Megane II 1.6 16V Confort Dynamique 2003
Chevrolet Lacetti 2.0 TDCi 2007 |
|
Razor |
![]()
Post
#15
|
![]() Doc Group: Members Posts: 530 Joined: 25 January 07 From: Timisoara ![]() |
La un service BOSCH sau la service particular care e la nivel cat de cat profi.
This post has been edited by Razor: 8 May 2008, 20:15 |
--------------------
VW / Honda
Passat 2.0 TDi / CBR 600RR
2010 Highline / 2008 Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back! |
|
Meghitzanul |
![]()
Post
#16
|
![]() ***** 4 ISOFIX Group: Members Posts: 1.619 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti ![]() |
din ce spui tu, sa inteleg ca service-urile reno nu is in stare sa faca o aerisire ca lumea?
eu ma gandeam ca au mers pe ideea "las-o mah ca merge si asa" dar cred ca daca le ceri expres si le faci si scandal iti fac ca la carte |
--------------------
VW Passat Variant
2.0TDI 170cp
DSG 2008 Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004 Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000 |
|
Razor |
![]()
Post
#17
|
![]() Doc Group: Members Posts: 530 Joined: 25 January 07 From: Timisoara ![]() |
Posibil sa iti faca aerisirea by the book daca le-o ceri. Dar cred ca e vorba de competenta celor de la Reno care lasa mult de dorit.
Stiu ca aici in Tm service-ul Bosch repara si Ferrari (am vorbit cu o cunostiinta de acolo), deci nu se mai pune problema de profi. Ce-i drept sunt putin cam scumpi dar cel putin ai garantia calitatii. Nu generalizez lipsa de profesionalism in reteaua Reno, dar pana acum nu am vazut un mecanic serios. |
--------------------
VW / Honda
Passat 2.0 TDi / CBR 600RR
2010 Highline / 2008 Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back! |
|
nick |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 216 Joined: 9 April 03 From: Bucuresti ![]() |
Sincer mecanicul de la Serus mi s-a parut cel mai serios din cei pe care i-am intalnit pana acum. Ca nu a respectat procedura descrisa de tine s-a reflectat si in costul operatiei, care a fost, conform normei de timp, foarte mic. Si din cate stiu ei lucreaza cu norme standard date de Renault, deci oare de ce Renault spectifica trei ore jumatate pentru o revizie care dureaza max jumatate de ora (schimb ulei + fitre, verif becuri si cam atat) si pentru schimbat lichid frana 1/4 ore?
|
-------------------- Megane II 1.6 16V Confort Dynamique 2003
Chevrolet Lacetti 2.0 TDCi 2007 |
|
Razor |
![]()
Post
#19
|
![]() Doc Group: Members Posts: 530 Joined: 25 January 07 From: Timisoara ![]() |
Pai ei au pentru fiecare operatie un anumit interval normat in functie de complexitatea lucrarii. Acuma ca unele chestii se fac dupa ureche este altceva, dar poti sa citesti in manualul de service ca operatiunea este ca si cea descrisa mai sus si luand in calcul ca dupa acest schimb de frane trebuie facut si testul de frana pe stand se mai adauga o operatiune.
|
--------------------
VW / Honda
Passat 2.0 TDi / CBR 600RR
2010 Highline / 2008 Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back! |
|
Meghitzanul |
![]()
Post
#20
|
![]() ***** 4 ISOFIX Group: Members Posts: 1.619 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Razor @ 8 May 2008, 21:14) eu am sunat la toate Bosch Car Service-urile din Bucuresti si i-am intrebat telefonic daca pot sa imi aeriseasca asa cum scrie la carte circuitul de franare si bineinteles sa imi inlocuiasca lichidul de frana. Descriindu-le telefonic operatiile pe care vreau sa mi le faca (cele descrise mai sus de Razor) mi-au raspuns cam in felul urmator: Radacini Leasing: nu facem la Renault Arian Motors: a ramas blocat la telefon, de parca vorbeam despre ozn-uri... zicandu-mi intr-un final ca ei fac prin "metoda clasica", adica ca la dacii cu alte cuvinte (practicata si de Serus de altfel) prin desfacerea suruburilor de la etrier si lasarea lichidului sa curga, strangerea la loc si cu asta basta Arras Auto: pareau ca stie cu ce se mananca dar au zis ca, calculatorul lor nu are soft-ul pt reno si ca o sa-l puna zilele astea si sa-i sun peste cateva zile mentionez ca la fiecare din cele trei firme nu am vorbit cu receptionerul si mi-a fost dat la telefon pe cineva care "se pricepe" ![]() Deci intrebarea mea ramane in continuare: Eu pt cine votez? ![]() ![]() ps: pana una alta maine ma duc la Serus sa imi puna etrier nou (am comandat unul si mi-a venit) m-as risca sa ii intreb inca o data ce vreau si cum vreau sa aeriseasca, si, daca imi dau un raspuns pozitiv conform asteptarilor, sa le dau masina pe mana ca sa imi aeriseasca toate alea This post has been edited by Meghitzanul: 29 May 2008, 11:50 |
--------------------
VW Passat Variant
2.0TDI 170cp
DSG 2008 Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004 Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000 |
|
Razor |
![]()
Post
#21
|
![]() Doc Group: Members Posts: 530 Joined: 25 January 07 From: Timisoara ![]() |
Toate service-urile RENO ar trebui sa stie sa aeriseasca un sistem de franare care in cazul de fata are circuit comun cu cel de la ambreiaj.
In CLIP exista functionalitatea de aerisire a sistemului prin pornirea pompei de ABS/ESP si anume se porneste pompa pentru 10-15 sec pentru a elibera aerul din instalatie. Ce sa zic despre profesionalismul angajatilor RReno... vorba reclamei "N-ai cu cine..." Eu ma apropii de revizia de 45kkm si vreau sa schimb toate lichidele: racire, frana, ulei, si sper sa gasesc un service Bosch sau Reno care sa faca toate acestea cu simt de raspundere. Va tin la curent. |
--------------------
VW / Honda
Passat 2.0 TDi / CBR 600RR
2010 Highline / 2008 Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back! |
|
Meghitzanul |
![]()
Post
#22
|
![]() ***** 4 ISOFIX Group: Members Posts: 1.619 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti ![]() |
am schimbat etrierul, mi-au aerisit frana la roata cu pricina dar tot prin metoda clasica "fa pedala si tine apasat"
![]() ![]() data trecuta, la celelalte roti nici macar pedala nu au facut, au dat pur si simplu drumul la lichid sa curga si apoi au inchis robinetul la loc ma gandesc sa nu fi intrat aer pe tzeava ![]() cand le-am zis de clip, de pompa abs/esp, de presiune variabila... au zis ca poate se face la alte masini asa ceva, nicidecum la reno ![]() |
--------------------
VW Passat Variant
2.0TDI 170cp
DSG 2008 Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004 Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000 |
|
Razor |
![]()
Post
#23
|
![]() Doc Group: Members Posts: 530 Joined: 25 January 07 From: Timisoara ![]() |
Trebuia sa spui ca tu lucrezi la compania care face softul de diagnoza CLIP si ca sti de functia de aerisire a instalatiei
![]() |
--------------------
VW / Honda
Passat 2.0 TDi / CBR 600RR
2010 Highline / 2008 Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back! |
|
M i h a i |
![]()
Post
#24
|
![]() _______________________ Group: Members Posts: 5.669 Joined: 12 September 06 ![]() |
Razor>>si daca spuneai asta ce????Daca ei habar nu au de procedeul standard ce sa faca??Probabil sa le arati tu....Multi mecanici de la Renault banuiesc ca au fost plecati in Franta la cursuri DAR probabil ca ei acolo au vizitat Parisul si au fost la cumparaturi decat sa invete ceva...si uite asa dam vina pe masina cand defapt nu avem specialisti...sunt sigur ca nu numai la Renault se intampla asa...defapt cred ca se intampla la mai toate marcile de masini...asta in Romania...
|
--------------------
------
------
------
|
|
Razor |
![]()
Post
#25
|
![]() Doc Group: Members Posts: 530 Joined: 25 January 07 From: Timisoara ![]() |
Bine zis, avem forta de munca necalificata pentru un job mult prea complex. Si intr-adevar asa este cu calitatea produsului, pai cum sa mearga bine daca ei habar n-au cum sa-l intretina.
Chestia cu lucratul la firma producatoare a CLIP-ului era doar o gluma. ![]() |
--------------------
VW / Honda
Passat 2.0 TDi / CBR 600RR
2010 Highline / 2008 Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back! |
|
Meghitzanul |
![]()
Post
#26
|
![]() ***** 4 ISOFIX Group: Members Posts: 1.619 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti ![]() |
deci inteleg ca atat service-urile Reno cat si Bosch Car Service-urile sunt varza
poate asa se face la reno... ca la dacie ![]() Razor, tie cand ti-au facut aerisirea cu clip, esti sigur ca nu au confundat sigla... crezand ca fac la un BMW sau Mertz ? ![]() ![]() ![]() |
--------------------
VW Passat Variant
2.0TDI 170cp
DSG 2008 Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004 Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000 |
|
Razor |
![]()
Post
#27
|
![]() Doc Group: Members Posts: 530 Joined: 25 January 07 From: Timisoara ![]() |
Din manualul de service.
Mie inca nu mi s-a schimbat lichidul, de aceea sunt asa de "documentat" cu procesul de schimbare al lichidului de frana. ![]() This post has been edited by Razor: 6 Jun 2008, 21:30 Attached thumbnail(s) S_lichid_f.JPG ( Size: 198.41k ) Number of downloads: 1541 |
--------------------
VW / Honda
Passat 2.0 TDi / CBR 600RR
2010 Highline / 2008 Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back! |
|
rino |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 838 Joined: 9 December 07 ![]() |
30A are careva in romana?
|
--------------------
Renault
Megane
2005, 2009 DIY / open source fan.
|
|
andu911 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
N-are de ce sa iti puna testerul pe masina daca a schimbat un etrier.
Orice element se schimba in aval de ABS, nu necesita tester. |
--------------------
-
-
-
|
|
clr |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Intrebare, dat fiind ca urmeaza probabil sa schimb si eu lichidul de frana cat de curand.
Cine stie sa descrie exact operatiile 3 si 4 pentru a sti 'pe ce sa fiu cu ochii' atunci cand se va face? Multumesc. QUOTE(Razor @ 6 May 2008, 19:52) Ca sa nu mai deschid un nou topic intreb aici pe cei care au schimbat lichidul de frana: 1. Cat lichid s-a schimbat? (intreb ca sa stiu cat de profi sunt aia de la service in sensul ca il scot sau nu pe tot) 2. S-a folosit un tool special pentru extragerea lichidului vechi? 3. S-a folosit pompa de ABS/ESP pentru eliminarea aerului din instalatie folosind diagnoza? 4. S-a aerisist circuitul de la ambreiaj? 5. Cum prinde frana acum dupa operatiunea de schimbare? Am tot vazut ca pe forumuri se vehiculeaza ordinea de aerisire a rotilor: DS, SS, DF, SF ceea ce mi se pare WRONG, deoarece circuitul de franare e dual channel in X, de aceea aerisirea se face: DS, SF, SS, DF + actionarea pompei ABS/ESP din diagnoza. |
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st August 2025 - 15:30 |