Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Motorina de iarna, De cand punem motorina cu pct de congelare scazut

lucien
post 16 Oct 2007, 11:24
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 158
Joined: 29 May 07




Daca topicul nu este postat unde trebuie rog moderatorii sa - l mute ( dar sa posteze unde s - a mutat ). Multumesc.
Astazi m - am deplasat ,, cu masina din dotare " la serviciu ( una din deplasari ) si am vazut pe afisajul de bord ( in anumite locuri - eu parcurg cam 45 km cu un mic ocol ) temperatura de -3 grade Celsius. Intrebare : pana la ce temperatura se poate merge cu motorina de ,, vara " fara probleme ( lichefiere, vascozitate, etc ) si daca se poate pune ceva in ea ( exemplu: aditivi contra inghetului ) . Ma gandesc in ideea ca nu o sa se schimbe la pompe tipul de motorina decat ( probabil ) dupa 15.11. si, zic si eu, un drum la munte coroborat cu o scadere de temperatura????? Ce spuneti?


--------------------
Renault Megane sedan - PH -- xxx an 2007 ; 1,5 dci ; 124 hp ; model privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex0507
post 16 Oct 2007, 11:42
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 28 January 07
From: BV




iti raspund la intrebarea din titlu tongue.gif: cand o sa vezi motorina de iarna la pompa atunci o sa pui in rest nu cred ca are atata apa incat sa-ti inghete motorina la temperaturile astea.


--------------------
Renault Megane 2002 Classic Expression, 1.9 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucien
post 16 Oct 2007, 12:01
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 158
Joined: 29 May 07




Am pus intrebarea deoarece sunt patit : acum 10 ani pe o alta masina ( tot diesel ) am avut ,, surpriza " - am plecat de acasa bine mersi si , dupa aproximativ 40 km rulati am ramas in drum ( am alimentat cu motorina din peco niciodata de la diversi ) cu motorina aproape lichefiata pe conducte. Solutie: tractat acasa, bagat masina in garaj, facut caldura si pornita ( dupa amiaza ) dus la primul peco pus aditiv si dupa aceea plin ( bine ca nu a mai avut si altceva ).


--------------------
Renault Megane sedan - PH -- xxx an 2007 ; 1,5 dci ; 124 hp ; model privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rimio de Vassur
post 16 Oct 2007, 12:08
Post #4





Group: Members
Posts: 849
Joined: 12 August 07




cum adica "aproape lichefiata"??? ce, in mod normal e in stare gazoasa?

eu, in bucuresti nu am pus motorina de iarna decit ocazional, o data sau de 2 ori pe iarna. in rest am mers cu motorina normala de la beeeep (ca sa nu spuna cineva ca fac reclama).
daca ar fi fost temperaturi fooooarte mici (spre -30 de grade) probabil ca as fi folosit motorina de iarna, dar la temperaturile din zona asta, nu a fost nevoie (si nu e vorba numai de iarna trecuta).


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex0507
post 16 Oct 2007, 12:16
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 28 January 07
From: BV




Sunt curios daca in anii de dinaintea introducerii motorinei "de iarna" producatorii puneau ceva aditivi, ca din cate imi amintesc eu din 2002 pana in 2004 am pus motorina normala si nu avea nimic motorul.


e cipman bun? E. smile.gif
mi-ai luat-o inainte cu clasificarea si cu linku.

This post has been edited by alex0507: 16 Oct 2007, 12:20


--------------------
Renault Megane 2002 Classic Expression, 1.9 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 16 Oct 2007, 12:16
Post #6


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Cine stie de pe unde ai bagat motorina aia care ti-a creat probleme.

In Romania sezoanele sunt asa:
- vara: 1 apr - 30 sept
- iarna: 1 oct - 31 martie

Impartirea pe clase, dupa temperaturi, a.i. indicele de filtrabilitate sa se incadreze intr-un anume normativ, este asa:
A > +5 grade
B > 0 grade
C > -5 grade
D > -10 grade
E > -15 grade
F > -20 grade

Clasele A B C sunt pentru vara iar D E F pentru iarna

A si B nu se prea folosesc (poate pentru agricultura). Probabil ca ai C in rezervor in cel mai rau caz. Daca stii ce ai pus in rezervor te duci pe situl companiei respective si vezi ce clasa are motorina pe care ai pus-o. De exemplu la Petrom, http://www.petrom.com/romana/petroliere.htm , motorinele au cel putin clasa C pe timp de vara.

Daca mergi regulat cu masina si o alimentezi periodic (sa zicem o data la o sapt. sau doua) poti sa-ti iei grija asta de pe cap. Au producatorii de motorine grija de asta. Baga motorina de la statiile cu dever din retelele mari de distributie si poti sta linistit.

P.S. Si mai sunt motorinele gen Top Nordic sau altele cu temp. si mai scazute (-30 sau chiar si mai jos pt. alte tari).


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucien
post 16 Oct 2007, 12:36
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 158
Joined: 29 May 07




pentru cipman : mersi pentru informatii. Intamplarea s - a petrecut acum 10 ani si motorina am alimentat de la PETROM Targoviste.
Totusi : aditivi anticoagulare se poate ?

16 Oct 2007, 12:39:
Pentru Rimio de Vassur : m-am referit la faptul ca motorina nu era inghetata pe toata lungimea conductelor

This post has been edited by lucien: 16 Oct 2007, 12:39


--------------------
Renault Megane sedan - PH -- xxx an 2007 ; 1,5 dci ; 124 hp ; model privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 16 Oct 2007, 12:39
Post #8


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Pai vino si baga din Bucuresti ca mie nu mi s-a intamplat niciodata tongue.gif.
Se numesc aditivi anticongelare in mod obisnuit. Da, poti sa bagi.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucien
post 16 Oct 2007, 12:41
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 158
Joined: 29 May 07




Pentru alex0507 : Si, dupa cate stiu eu, inainte cel mai bun aditiv de motorina era gazul ( acela care se punea in lampi pentru iluminat )

16 Oct 2007, 12:46:
Multumesc tuturora ( in special lui cipman ) !
Mai am o ultima intrebare - pentru cipman- dupa aceea se poate inchide topicul :
Sunt ,, permisi " aditivii de catre firma Renault ? Multumesc.

This post has been edited by lucien: 16 Oct 2007, 12:46


--------------------
Renault Megane sedan - PH -- xxx an 2007 ; 1,5 dci ; 124 hp ; model privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 16 Oct 2007, 13:07
Post #10


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Din cate stiu eu nu exista restrictii la aditivii pentru pus in motorina. Ma rog, asta nu inseamna ca poti sa torni orice si oricat in rezervor. Daca pui aditivii obisnuiti in cantitatile/proportiile specificate pe ambalaj nu-i o problema.
In plus, am mari indoieli ca o analiza a motorinei in care sa se depisteze o cantitate de aditiv de 10 ml la 10 litri de motorina ar avea vreun rezultat pozitiv, in special in diferentierea aditivilor folositi la rafinarie in raport cu cei adaugati de utilizator.

Recomandabil ar fi sa nu pui nimic pentru ca nu e nevoie. Daca vrei sa sufli in iaurt, opreste la o statie de benzina, intreaba ce clasa de motorina au in rezervoare sau la ce temp congeleaza ce au ei in momentul respectiv si fa plinul cu motorina daca au ceva cu cel putin clasa D.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucien
post 16 Oct 2007, 13:18
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 158
Joined: 29 May 07




Multumesc. Se poate inchide


--------------------
Renault Megane sedan - PH -- xxx an 2007 ; 1,5 dci ; 124 hp ; model privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
padre
post 16 Oct 2007, 13:20
Post #12


Il padrino


Group: Members
Posts: 1.890
Joined: 20 December 04
From: Bucuresti




Avand in vedere ca site-ul OMV din Romania este in constructie, stie cineva ce motorina au acum la pompe, din ce clasa?
Poate lucreaza cineva cu ei sau la ei.


--------------------
Ford Mondeo 2.5T
ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 16 Oct 2007, 13:20
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Eu consider ca la clima din sudul romaniei nu e nevoie de motorina de iarna. Eu nu am bagat niciodata motorina de iarna, iar cu motorina de-asta standard, de vara, am reusit sa pornesc motorul si la -24 grade. Ce-i drept am facut ciclul de preincalzire de 4 ori inainte sa incerc o pornire.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dcsiki
post 16 Oct 2007, 13:22
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 15 February 05
From: Brasov




Intr-unul din anii trecuti a venit iarna mai brusc si m-a prins la masina personala ( care atunci mai mult statea ) cu motorina de vara , am pus aditiv + umplut rezervorul ca sa se amestece mai bine si nu am patit nimic, desi scazuse sub -10grd.

Pe alta parte poti sa pui motorina de iarna , daca ai ceva apa in filtru .......... dar intra in pregatiriile de iarna ( schimbare filtru motorina , cauciucuri , verificare stare baterie etc. )

This post has been edited by dcsiki: 16 Oct 2007, 13:31


--------------------
VW Bora 2002 Break
older : Renault Megane 1 Classic 1,9 dTi ,Renault Megane 1 break 1,6/16v , Renault Estate 1.5 dCi 80cp
serv new : Ford Focus 1.6 tdci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 16 Oct 2007, 13:31
Post #15


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




QUOTE(padre @ 16 Oct 2007, 13:20)
Avand in vedere ca site-ul OMV din Romania este in constructie, ..........

Ala e doar afisul de la poarta dar portarul lipseste tongue.gif
http://www.omvro.ro/theme2/content3310.htm


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
padre
post 16 Oct 2007, 13:46
Post #16


Il padrino


Group: Members
Posts: 1.890
Joined: 20 December 04
From: Bucuresti




Portarul lipseste dar s-a pus praful pe scaunele din curte... wink.gif OMV nu mai comercializeaza motorina Euro 3 de ceva vreme.
De retinut insa ca aditivul Coldex este introdus in perioada octombrie-martie, sper ca si anul acesta sa fie la fel.


--------------------
Ford Mondeo 2.5T
ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex0507
post 16 Oct 2007, 13:51
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 28 January 07
From: BV




Pai credeti ca difera cu ceva motorina de la omv de cea de la petrom?????
de unde credeti ca ia omv benzina si motorina?

probabil baga niste aditivi, ii schimba numele si o vand mai scump.

This post has been edited by alex0507: 16 Oct 2007, 13:54


--------------------
Renault Megane 2002 Classic Expression, 1.9 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 16 Oct 2007, 14:02
Post #18


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




Cred ca exagerati pe aceasta tema.
Daca vorbim de zona HARCOV (HR-CV) mai treaca-mearga, am simtit pe pielea mea -30 acolo dar in rest ... la -10 grade credeti ca o sa simtiti mare diferenta?


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
semit
post 17 Oct 2007, 18:14
Post #19


Private Spice


Group: Moderatori
Posts: 5.972
Joined: 27 September 05
From: Bucuresti




Motorinele :normale: euro 4 au punct de congelare -20grade .. Efix, Sprint...


--------------------
Reno Megane GT line 1.5dCi '13
nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 18 Oct 2007, 00:02
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Nu va mai faceti probleme...e la moda incalzirea globala biggrin.gif


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 20 Oct 2007, 00:43
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Voi vorbiti de motorina de iarna si de vara...dar apa din motorina care ingheata pe conducte nu va ingrijoreaza?
Am fost acum cateva saptamani sa spal masina la o benzinarie dintr-o retea mai de curand privatizata cu "succes" intr-un oras de provincie si in timpul asta intru in vorba cu baiatul care deservea masinaria...pana la sfarsit imi spune: "domnu'...nu mai bagati dom'le motorina de aici...puneti de la d-voastra din Bucuresti ca astia baga apa la greu". Zilele trecute, nevoit fiind, am vrut sa alimentez de la aceeasi statie (minim, ca sa nu risc sa raman in pana prostului) si era inchisa pe motiv ca o aduc la normele EU nefiind conforma desi era construita de vreo 3-4 ani. O sa o aduca la standardele uniunii dar o sa "bage apa in motorina la greu" in continuare la standarde romanesti.


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 30 Jan 2009, 03:19
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Intrebare: de ce miroase motorina a benzina ???

De la 1 ian 09, cica toata motorina este numai Euro 5. Asta cred ca inseamna un continut si mai scazut de sulf.
Dar de ce pute a benzina ?? Aditivii sa fie ?

Inainte era mirosul ala greoi, clasic de motorina. Acum e un miros intepator care duce spre benzina.

This post has been edited by andu911: 30 Jan 2009, 03:21


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aqua
post 4 Feb 2009, 09:07
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.251
Joined: 24 February 05
From: Bucuresti




nu stiu ce punct de inghet are motorina Euro 4 de la Petrom
eu va zic ca am fost la obarsia lotrului de sarbatori, unde ziua erau -10 -13 iar noaptea sigur ajungea si la -20, masina a stat nemiscata vreo 3 nopti, si nu a avut nici o problema la pornire
parerea mea ca cel putin pana in -15 grade nu are nici un rost chestia cu motorina de iarna


--------------------
ex. megane dci, ex. Sportage GDI 2017
Sportage 2020 AWD T-GDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 6 Feb 2009, 21:13
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




Eu folosesc doar Sprint Diesel de la OMV, orice anotimp. Pe timp de iarna cred ca aditiveaza motorina cu ceva fiindca are punclul de filtrabilitate mult mai scazut, -20 / -30 in iernile foarte reci.


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 - MS 2009
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 2 Jun 2009, 22:58
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Mai am o curiozitate... De ce motorina de la Rompetrol e mai scumpa decat cea de la OMV/Petrom ?
A simtit cineva vreo diferenta ?

This post has been edited by andu911: 2 Jun 2009, 22:58


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 01:13
Dacia