Motorina de iarna, De cand punem motorina cu pct de congelare scazut
![]() ![]() ![]() |
Motorina de iarna, De cand punem motorina cu pct de congelare scazut
lucien |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 29 May 07 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane sedan
- PH -- xxx
an 2007 ; 1,5 dci ; 124 hp ; model privilege
|
|||
alex0507 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 28 January 07 From: BV ![]() |
iti raspund la intrebarea din titlu
![]() |
--------------------
Renault
Megane
2002 Classic Expression, 1.9 dCi
|
|
lucien |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 29 May 07 ![]() |
Am pus intrebarea deoarece sunt patit : acum 10 ani pe o alta masina ( tot diesel ) am avut ,, surpriza " - am plecat de acasa bine mersi si , dupa aproximativ 40 km rulati am ramas in drum ( am alimentat cu motorina din peco niciodata de la diversi ) cu motorina aproape lichefiata pe conducte. Solutie: tractat acasa, bagat masina in garaj, facut caldura si pornita ( dupa amiaza ) dus la primul peco pus aditiv si dupa aceea plin ( bine ca nu a mai avut si altceva ).
|
--------------------
Renault
Megane sedan
- PH -- xxx
an 2007 ; 1,5 dci ; 124 hp ; model privilege
|
|
Rimio de Vassur |
![]()
Post
#4
|
Group: Members Posts: 849 Joined: 12 August 07 ![]() |
cum adica "aproape lichefiata"??? ce, in mod normal e in stare gazoasa?
eu, in bucuresti nu am pus motorina de iarna decit ocazional, o data sau de 2 ori pe iarna. in rest am mers cu motorina normala de la beeeep (ca sa nu spuna cineva ca fac reclama). daca ar fi fost temperaturi fooooarte mici (spre -30 de grade) probabil ca as fi folosit motorina de iarna, dar la temperaturile din zona asta, nu a fost nevoie (si nu e vorba numai de iarna trecuta). |
--------------------
.
.
.
|
|
alex0507 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 28 January 07 From: BV ![]() |
Sunt curios daca in anii de dinaintea introducerii motorinei "de iarna" producatorii puneau ceva aditivi, ca din cate imi amintesc eu din 2002 pana in 2004 am pus motorina normala si nu avea nimic motorul.
e cipman bun? E. ![]() mi-ai luat-o inainte cu clasificarea si cu linku. This post has been edited by alex0507: 16 Oct 2007, 12:20 |
--------------------
Renault
Megane
2002 Classic Expression, 1.9 dCi
|
|
cipman |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Cine stie de pe unde ai bagat motorina aia care ti-a creat probleme.
In Romania sezoanele sunt asa: - vara: 1 apr - 30 sept - iarna: 1 oct - 31 martie Impartirea pe clase, dupa temperaturi, a.i. indicele de filtrabilitate sa se incadreze intr-un anume normativ, este asa: A > +5 grade B > 0 grade C > -5 grade D > -10 grade E > -15 grade F > -20 grade Clasele A B C sunt pentru vara iar D E F pentru iarna A si B nu se prea folosesc (poate pentru agricultura). Probabil ca ai C in rezervor in cel mai rau caz. Daca stii ce ai pus in rezervor te duci pe situl companiei respective si vezi ce clasa are motorina pe care ai pus-o. De exemplu la Petrom, http://www.petrom.com/romana/petroliere.htm , motorinele au cel putin clasa C pe timp de vara. Daca mergi regulat cu masina si o alimentezi periodic (sa zicem o data la o sapt. sau doua) poti sa-ti iei grija asta de pe cap. Au producatorii de motorine grija de asta. Baga motorina de la statiile cu dever din retelele mari de distributie si poti sta linistit. P.S. Si mai sunt motorinele gen Top Nordic sau altele cu temp. si mai scazute (-30 sau chiar si mai jos pt. alte tari). |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
lucien |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 29 May 07 ![]() |
pentru cipman : mersi pentru informatii. Intamplarea s - a petrecut acum 10 ani si motorina am alimentat de la PETROM Targoviste.
Totusi : aditivi anticoagulare se poate ? 16 Oct 2007, 12:39: Pentru Rimio de Vassur : m-am referit la faptul ca motorina nu era inghetata pe toata lungimea conductelor This post has been edited by lucien: 16 Oct 2007, 12:39 |
--------------------
Renault
Megane sedan
- PH -- xxx
an 2007 ; 1,5 dci ; 124 hp ; model privilege
|
|
cipman |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Pai vino si baga din Bucuresti ca mie nu mi s-a intamplat niciodata
![]() Se numesc aditivi anticongelare in mod obisnuit. Da, poti sa bagi. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
lucien |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 29 May 07 ![]() |
Pentru alex0507 : Si, dupa cate stiu eu, inainte cel mai bun aditiv de motorina era gazul ( acela care se punea in lampi pentru iluminat )
16 Oct 2007, 12:46: Multumesc tuturora ( in special lui cipman ) ! Mai am o ultima intrebare - pentru cipman- dupa aceea se poate inchide topicul : Sunt ,, permisi " aditivii de catre firma Renault ? Multumesc. This post has been edited by lucien: 16 Oct 2007, 12:46 |
--------------------
Renault
Megane sedan
- PH -- xxx
an 2007 ; 1,5 dci ; 124 hp ; model privilege
|
|
cipman |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Din cate stiu eu nu exista restrictii la aditivii pentru pus in motorina. Ma rog, asta nu inseamna ca poti sa torni orice si oricat in rezervor. Daca pui aditivii obisnuiti in cantitatile/proportiile specificate pe ambalaj nu-i o problema.
In plus, am mari indoieli ca o analiza a motorinei in care sa se depisteze o cantitate de aditiv de 10 ml la 10 litri de motorina ar avea vreun rezultat pozitiv, in special in diferentierea aditivilor folositi la rafinarie in raport cu cei adaugati de utilizator. Recomandabil ar fi sa nu pui nimic pentru ca nu e nevoie. Daca vrei sa sufli in iaurt, opreste la o statie de benzina, intreaba ce clasa de motorina au in rezervoare sau la ce temp congeleaza ce au ei in momentul respectiv si fa plinul cu motorina daca au ceva cu cel putin clasa D. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
lucien |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 29 May 07 ![]() |
Multumesc. Se poate inchide
|
--------------------
Renault
Megane sedan
- PH -- xxx
an 2007 ; 1,5 dci ; 124 hp ; model privilege
|
|
padre |
![]()
Post
#12
|
![]() Il padrino Group: Members Posts: 1.890 Joined: 20 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Avand in vedere ca site-ul OMV din Romania este in constructie, stie cineva ce motorina au acum la pompe, din ce clasa?
Poate lucreaza cineva cu ei sau la ei. |
--------------------
Ford
Mondeo
2.5T ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Eu consider ca la clima din sudul romaniei nu e nevoie de motorina de iarna. Eu nu am bagat niciodata motorina de iarna, iar cu motorina de-asta standard, de vara, am reusit sa pornesc motorul si la -24 grade. Ce-i drept am facut ciclul de preincalzire de 4 ori inainte sa incerc o pornire.
|
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
dcsiki |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 428 Joined: 15 February 05 From: Brasov ![]() |
Intr-unul din anii trecuti a venit iarna mai brusc si m-a prins la masina personala ( care atunci mai mult statea ) cu motorina de vara , am pus aditiv + umplut rezervorul ca sa se amestece mai bine si nu am patit nimic, desi scazuse sub -10grd.
Pe alta parte poti sa pui motorina de iarna , daca ai ceva apa in filtru .......... dar intra in pregatiriile de iarna ( schimbare filtru motorina , cauciucuri , verificare stare baterie etc. ) This post has been edited by dcsiki: 16 Oct 2007, 13:31 |
--------------------
VW
Bora
2002 Break older : Renault Megane 1 Classic 1,9 dTi ,Renault Megane 1 break 1,6/16v , Renault Estate 1.5 dCi 80cp
serv new : Ford Focus 1.6 tdci |
|
cipman |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
QUOTE(padre @ 16 Oct 2007, 13:20) Avand in vedere ca site-ul OMV din Romania este in constructie, .......... Ala e doar afisul de la poarta dar portarul lipseste ![]() http://www.omvro.ro/theme2/content3310.htm |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
padre |
![]()
Post
#16
|
![]() Il padrino Group: Members Posts: 1.890 Joined: 20 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Portarul lipseste dar s-a pus praful pe scaunele din curte...
![]() De retinut insa ca aditivul Coldex este introdus in perioada octombrie-martie, sper ca si anul acesta sa fie la fel. |
--------------------
Ford
Mondeo
2.5T ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
|
|
alex0507 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 28 January 07 From: BV ![]() |
Pai credeti ca difera cu ceva motorina de la omv de cea de la petrom?????
de unde credeti ca ia omv benzina si motorina? probabil baga niste aditivi, ii schimba numele si o vand mai scump. This post has been edited by alex0507: 16 Oct 2007, 13:54 |
--------------------
Renault
Megane
2002 Classic Expression, 1.9 dCi
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Cred ca exagerati pe aceasta tema.
Daca vorbim de zona HARCOV (HR-CV) mai treaca-mearga, am simtit pe pielea mea -30 acolo dar in rest ... la -10 grade credeti ca o sa simtiti mare diferenta? |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
semit |
![]()
Post
#19
|
![]() Private Spice Group: Moderatori Posts: 5.972 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Motorinele :normale: euro 4 au punct de congelare -20grade .. Efix, Sprint...
|
--------------------
Reno
Megane GT line 1.5dCi
'13 nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Nu va mai faceti probleme...e la moda incalzirea globala
![]() |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Voi vorbiti de motorina de iarna si de vara...dar apa din motorina care ingheata pe conducte nu va ingrijoreaza?
Am fost acum cateva saptamani sa spal masina la o benzinarie dintr-o retea mai de curand privatizata cu "succes" intr-un oras de provincie si in timpul asta intru in vorba cu baiatul care deservea masinaria...pana la sfarsit imi spune: "domnu'...nu mai bagati dom'le motorina de aici...puneti de la d-voastra din Bucuresti ca astia baga apa la greu". Zilele trecute, nevoit fiind, am vrut sa alimentez de la aceeasi statie (minim, ca sa nu risc sa raman in pana prostului) si era inchisa pe motiv ca o aduc la normele EU nefiind conforma desi era construita de vreo 3-4 ani. O sa o aduca la standardele uniunii dar o sa "bage apa in motorina la greu" in continuare la standarde romanesti. |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
andu911 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Intrebare: de ce miroase motorina a benzina ???
De la 1 ian 09, cica toata motorina este numai Euro 5. Asta cred ca inseamna un continut si mai scazut de sulf. Dar de ce pute a benzina ?? Aditivii sa fie ? Inainte era mirosul ala greoi, clasic de motorina. Acum e un miros intepator care duce spre benzina. This post has been edited by andu911: 30 Jan 2009, 03:21 |
--------------------
-
-
-
|
|
aqua |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.251 Joined: 24 February 05 From: Bucuresti ![]() |
nu stiu ce punct de inghet are motorina Euro 4 de la Petrom
eu va zic ca am fost la obarsia lotrului de sarbatori, unde ziua erau -10 -13 iar noaptea sigur ajungea si la -20, masina a stat nemiscata vreo 3 nopti, si nu a avut nici o problema la pornire parerea mea ca cel putin pana in -15 grade nu are nici un rost chestia cu motorina de iarna |
--------------------
ex. megane dci,
ex. Sportage GDI
2017 Sportage 2020 AWD T-GDI
|
|
radunre |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
Eu folosesc doar Sprint Diesel de la OMV, orice anotimp. Pe timp de iarna cred ca aditiveaza motorina cu ceva fiindca are punclul de filtrabilitate mult mai scazut, -20 / -30 in iernile foarte reci.
|
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
- MS
2009 Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
andu911 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Mai am o curiozitate... De ce motorina de la Rompetrol e mai scumpa decat cea de la OMV/Petrom ?
A simtit cineva vreo diferenta ? This post has been edited by andu911: 2 Jun 2009, 22:58 |
--------------------
-
-
-
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th July 2025 - 01:13 |