Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme motor relanti - benzina si gpl

costicad
post 13 Oct 2007, 12:55
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 13 October 07
From: moreni




salut
am un R19 ?1989 cu motor C3JC710 benzina 1397 cmc , injectie monopunct cu alimentare mixta benzina -gpl
imi face niste figuri
1.relantiul pe benzina nu e constant (variaza turatia ) , tin sa mentionez ca am decuplat motorasul de relanti pt ca tura motorul prea tare dimineata la rece .initial dupa deconectarea motorasului turatia era buna .
2.nu "trage" cu nici un chip pe bezina , nici rece nici calda .se balbaie motorul chiar si in treptele 1,2 (da in nas).
3.pe gpl relantiul nu fluctueaza , in schimb se opreste motorul de foarte multe ori (pe la semafoare sau intersectii)

credeti c-ar putea avea o cauza comuna defectele ???
PS am schimbat bujiile cu unele noi (deschidere 0.7) si cam toate simptomele se amplifica plus ca nu mai sta pe gpl (comuta intr-una benzina -gpl si invers)

merci


--------------------
renault 19 - db-05-kyp 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costicad
post 14 Nov 2007, 18:08
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 13 October 07
From: moreni




se pare ca am pus o problema grea aici .
mai nou , dupa ce am schimbat bujiile (deschidere 0.8) , aleatoriu in timp trece enervant la turatii mici pe benzina - gpl si invers .
masina asta poate fi diagnosticata pe calculator ???


--------------------
renault 19 - db-05-kyp 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rafy
post 15 Nov 2007, 19:16
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 18 October 07




da


--------------------
volvo 440 1991
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costicad
post 22 Nov 2007, 20:03
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 13 October 07
From: moreni




stie cineva cam pe unde in dambovita sau prahova se poate diagnostica ??


--------------------
renault 19 - db-05-kyp 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Aleks
post 22 Nov 2007, 20:47
Post #5


membru corespondent


Group: Members
Posts: 253
Joined: 7 July 06
From: Iasi




Deci ( smile.gif ) : ți-am spus pe PM ce-i de făcut. Ai făcut ?

Acuma, ce cred eu:

1. Ralenti inconstant pe benzină + "dat în nas" = "aer fals" altfel spus probleme cu vacuumul => verifică toate orificiile de vacuum de pe corpul injector; toate, inclusiv alea de reciclare ale vaporilor de ulei, inclusiv piulițele de prindere ale galeriei de admisie etc etc etc.

2. Cuplează la loc motorasul de ralenti, săracul. Dacă n-ai "aer fals" și tot vrei să "te iei" de el, mai bine dă-l jos și curăță-l bine. La remontat te vei cam chinui, dar va fi un chin plăcut (dacă-ți place să meșterești), nu e prea greu după ce "te prinzi" cum se face. După remontare, strînge-i pînă la capăt piulița din "cap" - se va reduce simțitor autoturarea la pornire.

3. Faza cu ralentiul corect pe gaz cam anulează "problema aer fals", pentru că pe gaz un eventual "aer fals" ar face ravagii în turație mică. În schimb, opritul la intersecții mă duce cu gîndul la amestec incorect la ralenti, deci tot probleme de... aer.

Acuma pot fi mai multe cauze: a) Poate prea mult ? Gazul are nevoie de mult mai puțin aer decît benzina. cool.gif Poate filtrul de aer înfundat ? c) Poate-ți ia aer de pe aducțiunea cu aer rece în loc de pe aia cu aer cald de la galerie ? d) Poate cînd frînezi se oprește ? Atunci e de la servofrînă, care-ți pompează prea mult aer în galerie dacă are membrana ruptă sau supapa "dusă" etc etc etc.

Se oprește dacă debraiezi și te oprești "pe liber" sau dacă vii în frînă de motor pînă aproape de turația de ralenti și apoi debraiezi ? Sînt importante toate amănuntele.

E de studiat cauza... Poate și reglaj incorect al instalației. Poate și contact electric imperfect. Toate instalațiile de gaz sînt extrem de sensibile pe partea electrică. Nu spui nimic, dar nimic despre ea ! Nici marcă, nici model... Cum Dumnezeu să fii ajutat dacă nu spui nimic ?! Oricum, comutatul ăla "într-una" e de studiat la un meșter serios, nu la un muci în ceai.

În final, cu riscul de a pune moderatorii pe mine: la "clubul gepeliștilor" ai încercat ? Îți cresc serios șansele de a-ți rezolva problemele.

Numai bine.

This post has been edited by Aleks: 22 Nov 2007, 20:58


--------------------
Renault 11 - 126.000 km 86/GTX/F3NB718/1709/55/GPL BRC/AT90/STAG100
Am întrebat, n-am dat cu parul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MuciX
post 22 Nov 2007, 20:59
Post #6


sunt un om bun


Group: Members
Posts: 9.559
Joined: 19 November 07
From: când în când




Am patit si eu asta, ce-i drept pe o alta masina, dar tot cu gaz. Eu, in shimb pe langa bujii am schimbat si fise, si a disparut problema. Bujiile tale vechi erau curate?


--------------------
- - -
Un român emigrat este un român salvat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costicad
post 26 Nov 2007, 21:32
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 13 October 07
From: moreni




multumesc celor care au raspuns la aceasta problema .
Aleks imi pare rau dar nu am primit mesaj pe PM .
a venit frigul , stau la bloc , am garaj , insa e destul de dificil de depanat acum mai ales ca simptomele sunt destul de rare si aleatorii ......adica 4-5 zile merge (pe gpl) fara nici cea mai mica problema apoi Ma exaspereaza o zi .???!!!(pe benzina merge prost .... dar constant )
Nu cred sa aiba legatura cu frana ci mai degraba as crede c-ar putea fi un contact imperfect intr-o cupla sau un senzor care functioneaza prost . Manifestarile pe benzina si pe gpl cred ca au cauze diferite . Instalatia de gaz e brc at 90e . A mers destul de bine pana acum .As vrea sa demontez vaporizatorul dar am inteles ca ar putea fi membrana deformata si si nu o voi mai putea pune la loc .
Am descarcat si Autodata 2004 de pe net catre ma bagat si mai mult in ceata .Acolo zice ca ar fi o mufa pe undeva in care as putea sa masor niste parametrii , dar eu nu am gasit-o .
In ultimile zile am schimbat filtrul de aer si am verificat carburatorul (furtune , furtunase , strangeri , etansari samd.
Daca mai sunt chimbari de comportament am sa va anunt .
Pana atunci "s-uzim numai de bine"


--------------------
renault 19 - db-05-kyp 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costicad
post 11 Dec 2007, 19:48
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 13 October 07
From: moreni




SALUT .... se pare ca am rezolvat cea mai mare parte din probleme : contact prost al fisei centrale la bobina .sper sa va fie de folos .


--------------------
renault 19 - db-05-kyp 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tembelu
post 12 Jun 2009, 23:35
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 1 November 08
From: Bucuresti




Aleks ai putea sami dai si mie niste detalii despre oprirea motorului cand vii cu ea in viteza aproape de relantii si se opreste motoru.... te rog dami un pm sau intra pe id mess:tembelu_alexx...ma disperat masinuta asta....am motor de 1794 66kw!!!Multumesc anticipat!!!


--------------------
Renault Renault BMW Megane Laguna 320d - HN 05 HXN 2008 1.5dci 2005 1.9dci 2006 2.0d
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 22:31
Dacia