Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Turometru -650

agapi
post 8 Jun 2007, 13:55
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 24 July 06




E normal ca masina cand stai la semafor sa stea in 650 de turatii? LA mine asa sta de cand am luat-o. Azi la semafor aproape ca a murit motorul, a avut o sincopa si si-a revenit. ideea e ca sta numai in 650.
Mi s-a spus ca asa e setata din fabrica si ca atare ei nu au ce face.

Ati patit? Are cineva asa ceva la masinuta?


--------------------
Renault Clio III - BBBBBB 2006, 1,2 V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 8 Jun 2007, 13:57
Post #2


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Cum iti dai seama ca e la 650 ? de curiozitate ... smile.gif


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
agapi
post 8 Jun 2007, 14:01
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 24 July 06




Asa mi s-a spus la service si nu numai. Iti dai seama ca nu inventez si nici nu deschid topic-uri de dragul de a face conversatie.


--------------------
Renault Clio III - BBBBBB 2006, 1,2 V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 8 Jun 2007, 14:04
Post #4


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




N-am spus ca ai inventat doar ca am intrebat de curiozitate si eu. Pai si daca ti-au spus la service de ce te deranjeaza turatia ? sau faptul ca "aprope a murit" la semafor ? si la masinuta mea se mai intampla dar foarte rar si isi revine rapid smile.gif. Eu zic ca poti sta linistit.


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor
post 8 Jun 2007, 14:57
Post #5


Moderator


Group: Members
Posts: 1.824
Joined: 10 May 05
From: Bucuresti




Motorul 1,2 16v este un motor deosebit: Renault a redus la maxim greutatea pistoanelor, astfel ca a putut obtine un relanti la o turatie redusa fata de obisnuinta celorlalte motoare Renault. Turatia redusa de referinta este cea de 650 rpm (fata de standard 800 rpm) si ea determina o economie de combustibil in traficul urban aglomerat cu multe stationari involuntare. In concluzie, stai linistit, asa e si proiectata sa fie ... daca vezi ca sta la 800 rpm (si nu ai a/c-ul pornit) atunci puneti intrebari.
Faptul ca motorul nu merge perfect rotund la relanti, asta este o caracteristica a motoarelor multisupapa (16v), cauta si vei gasi, s-a discutut pe forum.
Faptul ca "a dat sa moara": daca n-a murit si nu se intampla decat rar e ok (nici benzina nu are calitate constanta), iar la 650 rpm chiar ca relantiul e tinut la limita. Datorita turatiei foarte mici se intampla ca la ultimul dintre cilindrii putinul amestec aer-benzina care ajunge sa fie atat de putin incat sa nu reuseasca sa genereze combustie si de aici sincopa. Motorul e controlat electronic si este tras voit la turatia minima pe care o poate sustine.


--------------------
Renault Clio III 2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi
Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mpretorian
post 28 Jul 2008, 18:37
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 18 October 07
From: Bucuresti




Eu am tot motorasul asta de 1.2 si va pot spune ca Renault se lauda ca a facut masina de serie cu cel mai mica turatie de relanti. Daca se porneste un consumator, gen becuri de faza, incalzirea lunetei motor "da" sa se opreasca, si apoi se tureaza. Am fost in service si mi-au spus: "asa fac toate"...

Problema am rezolvat-o foarte elegant: un filtru aer K&N. In plus masina nu mai este atat de deranjata de aerul conditionat, care ii sugea toata puterea la turatii mici, si m-a facut de cateva ori sa opresc motorul caci nu o turam sa compensez.

In mod normal zgomotul motorului creste la montarea unui filtru "sport". In cazul Clio-ului am observat altceva. In zona de turatii unde motoarele Renault devin extrem de zgomotoase 3000-3500-4000 (in functie de motor) acest zgomot de "rezonanta" nu mai apare.

Nu stiu daca influenteaza cu ceva acest filtru speranta de viata a motorului dar nici nu ma intereseaza, caci oricum nu vreau sa o pastrez 1000 de ani.


--------------------
Renault Clio 3 - B 2006 - 1149cm de forta bruta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MuciX
post 29 Jul 2008, 16:57
Post #7


sunt un om bun


Group: Members
Posts: 9.559
Joined: 19 November 07
From: când în când




Asta e noua... eu nu am patit niciodata sa dea sa se opreasca la pornirea dezaburirii sau a farurilor. Mai mult, abia daca e sesizabila variatia de turatie cand pornesc a/c la ralanti.

@Tudor: nu stiam de faza cu turatia asa mica... interesant... mersi de pont.


--------------------
- - -
Un român emigrat este un român salvat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 18:48
Dacia