Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Aer neconditionat si scaune, ventilatie si scaune fata

Ayden_CJ
post 25 May 2007, 10:48
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 577
Joined: 28 February 07
From: Cluj




Am masina de 3 luni, si va intreb pe voi, in afara de metoda deschiderii geamului ati gasit vreo cale de a avea aer proaspat in masina fara a porni instalatia de climatizare? Adica, am observat ca degeaba deschid aeratoarele ca nu intra aer proaspat de afara... iar daca dau drumul la clima pe auto incepe sa racoreasca sau sa incalzeasca... dar daca eu doar vreau sa imi intre aer .. ce fac, apas pe AC sa opresc aerul conditionat, asta scoate din functiune compresorul frigorific? sa spunem ca nu ma intereseaza temperatura , vreau doar aer curat pentru ca la 4 persoane in masina dupa 10 minute nu mai ai aer bun de respirat.

Observ ca perna scaunului din fata nu sprijina ca lumea coapsa ceea ce conduce la pozitie incomoda, ati incercat sa modificati inaltimea pernei fata?, eu ma gandisem sa desfac suruburile de fixare a scaunului si sa pun sub talpi in zona din fata niste distantiere de vreo 15-20 mm pentru ca sa ridic perna scaunului. ce solutii ati gasit voi pentru aceste probleme (scuze daca revin cu ceva care poate s-a discutat). Multumesc.
Adrian
CJ65DXM


--------------------
Renault Symbol - CJ-x5-DXM 2006 EX1,4 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 25 May 2007, 10:51
Post #2


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Nu prea iti inteleg intrebarea cu aerul ... dar cred ca e foarte simplu ... vrei A/C il pornesti si pornesti ventilatorul si "il setezi" sa ia aer de afara nu din masina ... nu vrei A/C nu il pornesti (sau il opresti) si pornesti ventilatorul si "il setezi" sa ia aer de afara nu din masina ... simplu nu ?

Cat despre scaun ... pentru mine e ok.


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Batrânul
post 25 May 2007, 11:04
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.464
Joined: 22 March 05
From: Bucuresti




Nu stiu ce fel de aer conditionat ai: cu comanda manuala, sau automat (climatronic)?
Pt. AC cu comanda manuala, pentru a introduce aer proaspat fara AC procedezi asa:
-AC inchis (nepornit);
-comanda de recirculare a aerului inchisa (nepornita);
-butonul de temperatura in zona rece (albastra);
-dai drumul la ventilator la o treapta rezonabila (de ex. 2).

Ref. la inaltimea pernei scaunului, nu ai comanda de reglare pe inaltime a scaunului?


--------------------
Renault Clio IV 2015 / Life 1.2 16V
Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 25 May 2007, 11:10
Post #4


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(Ayden_CJ @ 25 May 2007, 11:48)
iar daca dau drumul la clima pe auto incepe sa racoreasca sau sa incalzeasca... dar daca eu doar  vreau sa imi intre aer ..
*




A lui sa fie cu clima automata???? biggrin.gif


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Abu
post 25 May 2007, 11:24
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 393
Joined: 22 November 04
From: Ploiesti




Sigur e clima automata.
E foarte simplu: opresti AC-ul, setezi temperatura pe minim si viteza ventilatorului dupa plac.


--------------------
Renault Symbol Fidji 1.5dCi 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 25 May 2007, 15:09
Post #6


Haha


Group: Members
Posts: 9.021
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




iar umblatul la scaun nu recomand dpdv al sigurantei+ ca este pe sina cum faci sa il pui in unghi?

This post has been edited by wolfin: 25 May 2007, 15:11


--------------------
pegas 3120 - Curand de provincie ... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kr3atorU
post 26 May 2007, 08:48
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 306
Joined: 10 May 07
From: Alba Iulia, via Alexandria




@Ayden_CJ
Am observat si io ca nu mere ca la o dacie, sa deschizi aeratoarele si sa vina aer de afara fara sa dai drumul si la ventilator. Mi se pare o chestie nasoala asta.
Eu am si o dacie zambetul lui Iliescu si cand deschid aeratoarele intra aer in masina datorita deplasarii ei, nu este necesar sa mai pornesc ventilatorul.


--------------------
Renault Symbol phase 4 2007 Expression 1.4 8V | GPL
►Prietenii adevărați sunt ca stelele; nu-i vezi mereu, dar știi că mereu iți sunt alături.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 26 May 2007, 11:03
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




Dacia nu avea aer conditionat deci nici filtru de aer/polen care la Clio impiedica admisia naturala a aerului.


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 31 May 2007, 07:39
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Exact, asa ca trebuie sa pornesti ventilatia.
Eu unul nu plang dupa sistemul de la dacie, mult prea plin de hibe, ce nu se putea repara vreodata si nu dadea randament (acum mi-am luat un ventilator alimentat la bricheta, nu mai stau sa-l pornesc pe cel al masinii, care huruie si nu baga nimica).
Eu la drum lung, deschid de 2 degete geamul lateral (mai mult nu merge ca te ia curentul pe la ceafa), pun ventilatia sa-mi bata in freza si ventilatorul la 2 sau la 3.
Cand pun AC-ul, il pun sa bata spre parbriz si inchid geamurile.
Fara AC, ventilatia singura nu face fata caldurii din interior, mai trebuie un geam deschis. Prin oras, tin geamul deschis la maxim si ventilatia la 2.
Ventilatorul, pe 1 si 2, oricum nu-l auzi.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Batrânul
post 31 May 2007, 13:39
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.464
Joined: 22 March 05
From: Bucuresti




QUOTE
Ventilatorul, pe 1 si 2, oricum nu-l auzi.

Nu se aude nici pe 4, daca dai muzica la maxim (peste 100 decibeli...)


--------------------
Renault Clio IV 2015 / Life 1.2 16V
Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kr3atorU
post 31 May 2007, 17:40
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 306
Joined: 10 May 07
From: Alba Iulia, via Alexandria




Misto replica Batrânul coolspeak.gif si in acelasi timp foarte adevarata


--------------------
Renault Symbol phase 4 2007 Expression 1.4 8V | GPL
►Prietenii adevărați sunt ca stelele; nu-i vezi mereu, dar știi că mereu iți sunt alături.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ryry
post 19 Jun 2007, 20:42
Post #12


Reno fan


Group: Members
Posts: 235
Joined: 20 April 07
From: Bucuresti




Din cate stiu eu A.C. pornit creste consumul cu 1 l la 100 de km nu ?

In cartea masinii am citit faptul ca este indicat sa mergi cu A.C. pornit si cu geamurile inchise. Voi cum procedati ? Cine se strica oare mai repede ? (macaraua de la geam sau ventilatorul )

P.S. A.C. pornit are un avantaj nu ? ( raceste permanent motorul )


--------------------
Renault SYMBOL EXPRESSION 1.4 8V 75 CP benzinar + GPL - B 40 KAR 2007
CUM TRANSFORM H2O IN BENZINA ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 19 Jun 2007, 23:33
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Nu e nicio regula cu cresterea consumului. La motoarele pe benzina e o crestere mai pronuntata fiindca au cuplul mai mic. Iar indiferent de motor in oras consumul creste mai mult decat inafara orasului. Astfel la diesel, la un mers cu 90-100km/h posibil sa nu se resimta deloc cresterea de consum.

Nu cred ca e cazul sa ne gandim ce se strica mai repede, totusi nu e dacia 1310...

E adevarat ca odata AC pornit electroventilatorul se invarte in continuu. Radiatorul motorului are termostat care sa regleze racirea motorului, deci nu cred ca influenteaza racirea motorului. Oricum nu este in avantajul nimanui o racire excesiva a motorului fiindca acesta are randamentul cel mai bun la 90 grade.

This post has been edited by diesel_power: 19 Jun 2007, 23:33


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiberiu.anghel
post 20 Jun 2007, 08:48
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 940
Joined: 23 November 06




AC raceste habitaclul, NU motorul. Pentru racirea motorului stau la dispozitie alte subansamble dedicate.

QUOTE(ryry @ 19 Jun 2007, 21:42)
Cine se strica oare mai repede ? (macaraua de la geam sau ventilatorul )
*


Sa fim seriosi...


Cum a spus si diesel_power, nu exista nici o regula de crestere a consumului, asta nu inseamna ca nu va creste consumul.

Daca se porneste instalatia de climatizare, ce sens are deschiderea geamului? blink.gif

This post has been edited by tiberiu.anghel: 20 Jun 2007, 08:48


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ryry
post 20 Jun 2007, 13:05
Post #15


Reno fan


Group: Members
Posts: 235
Joined: 20 April 07
From: Bucuresti




QUOTE(tiberiu.anghel @ 20 Jun 2007, 08:48)
AC raceste habitaclul, NU motorul. Pentru racirea motorului stau la dispozitie alte subansamble dedicate.
Sa fim seriosi...
Cum a spus si diesel_power, nu exista nici o regula de crestere a consumului, asta nu inseamna ca nu va creste consumul.

Daca se porneste instalatia de climatizare, ce sens are deschiderea geamului?  blink.gif
*




Multumesc mult de raspunsuri. Tiberiu nu am zis sa mergi cu ac-ul si geamul deschis. Intrebarea mea era altfel : Cum este mai bine sa mergi ( cu geamul deschis si AC-ul oprit sau ac-ul pornit si geamurile inchise asea cum zice in cartea masinii. De aia va intrebam pe voi cum preferati. rolleyes.gif


--------------------
Renault SYMBOL EXPRESSION 1.4 8V 75 CP benzinar + GPL - B 40 KAR 2007
CUM TRANSFORM H2O IN BENZINA ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 20 Jun 2007, 13:07
Post #16


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Intrebarea e prea ciudata ! cum e mai bine sa mergi ? -> cum iti este tie bine asa trebuie sa mergi -> daca vrei racoare mergi cu A/C pornit si geamurile inchise -> daca vrei altceva mergi altfel ... unsure.gif (daca nu vrei "chiar asa racoare" dai ventilatorul pe 1 cu A/C pornit sau dai mai spre cald butonasul de temperatura - asta la A/C manual)


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiberiu.anghel
post 20 Jun 2007, 13:21
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 940
Joined: 23 November 06




Cum a spus si Andrei, mergi cum iti este tie mai bine.

Cred ca este de preferat sa se mearga totusi cu geamul inchis. Lasand la o parte consumul mai mare pe care il are masina daca tii geamul deschis, poti sa eviti si anumite probelme de sanatate care pot apare din cauza curentilor, mai putin praf in interiorul masinii, mai putin zgomot s.a.m.d..


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Abu
post 20 Jun 2007, 14:17
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 393
Joined: 22 November 04
From: Ploiesti




A fost si un test pe Discovery cu problema asta si a reiesit ca masina care mergea cu geamurile inchise si AC pornit a consumat mai mult decat cea care a mers cu geamurile deshise si AC oprit.

Oricum, pe caldurile astea e crima sa mergi fara AC (am avut Solenza fara AC pana acu 2 luni si stiu ce zic).


--------------------
Renault Symbol Fidji 1.5dCi 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Duyu
post 23 Jun 2007, 17:43
Post #19


Membru dependent de forum


Group: Members
Posts: 2.259
Joined: 10 March 06
From: B u c u r e ș t i




Astazi am mers pana la Giurgiu, cu AC-ul permanent pornit intai pe treapta a 3-a, iar apoi constant pe treapta a 2-a. Dupa ~30 min, la o curba am auzit in dreptul bordului ca un fel de lichid care se plimba dintr-o parte in alta. Eu m-am gandit ca ar avea legatura cu AC-ul. Este vreo problema? Si la voi se manifesta asa? Multumesc anticipat! sad.gif


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dCi, 65 CP - with Vredestein Snowtrac 3

An Fabricație: 2006

Kilometraj: ~95.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 25 Jun 2007, 08:24
Post #20


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Hihi ... exista mari sanse sa fi auzit lichidul de spalat parbrizul smile.gif ...


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th August 2025 - 18:09
Dacia