Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Rodaj, m-a luat valu'

Paranoia
post 20 Apr 2007, 16:12
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 20 April 07




De vreo saptamana sunt fericitul posesor al unui Megane. A fost o trecere cam brusca, ce-i drept, ultima masina fiind un Matiz. Si m-a cam luat valu' sofer1.gif ... adica... am cam uitat de rodaj si i-am "ars" vreo 130-140 de vreo doua ori si de mai multe ori sigur am depasit 2000-2500 ture 017.gif

Credeti ca o sa-mi afecteze garantia in vreun fel? Promit ca nu mai fac frustrat.gif

Si pana la urma, de ce trebuie facut acest rodaj de 1000km?



--------------------
Renault Megane II.2 - IF 49 MMY 2007 - 1.5 dCi - 85 CP
Live Fast Die Young!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mister
post 20 Apr 2007, 16:22
Post #2


Nu cumpara masini frantuzesti si parfumuri nemtesti, ci invers.


Group: Members
Posts: 474
Joined: 13 July 06
From: Bucuresti




numele tau spune tot. stai linistit. nu s-a intamplat nimic. in schimb, nu abuza.
orice motor nou are nevoie de "putina liniste". dupa, "scandal la greu".


--------------------
Renault Megane Sedan Lux Privilege - 1,5 dci 100 CP 2006
Orice, oriunde, oricand, dar nu oricum.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
traffictours
post 20 Apr 2007, 16:28
Post #3


Membru autentic


Group: Validating Reno
Posts: 1.013
Joined: 9 January 07
From: Bucuresti




Se zice ca motoarele moderne(noi) vin deja rodate din fabrica, dar in primii 1500-2000 de km e de preferat sa fie menajat, cu cat se respecta acest principiu, cu atat i se va prelungi "viata".


--------------------
BMW - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cypher4laguna
post 20 Apr 2007, 20:51
Post #4


Honda Driver


Group: Members
Posts: 931
Joined: 2 November 04
From: Bucuresti




nu numai motoarele se rodeaza, ci si piesele din trenul de rulare...

paranoia, inteleg ca ai chef sa o calci, nu patesti nimic ca ai calcat-o putin, dar las-o mai moale, nu pentru revizie, ci pentru tine.

oricum ocazional mai poti depasi fara griji indicatiile fara griji la garantie, dar cum o tii asa o ai! tongue.gif

This post has been edited by Cypher4laguna: 20 Apr 2007, 20:51


--------------------
Honda Civic & Jazz ex-'06 Logan Laureate 1,5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FireChief
post 20 Apr 2007, 23:39
Post #5


Ut ameris, amabilis esto * Fii amabil si o sa fii iubit


Group: Members
Posts: 683
Joined: 3 September 06
From: Bucuresti




la mine rodajul din carte este 1500 km ,maxim 2500 de ture....ocazional poti sa te duci si in 3000....ocazional


--------------------
Renault Megane Sedan 1.5 dci, 100 cp , Luxe Privilege ,Beige Poivre
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pablo
post 21 Apr 2007, 00:09
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.015
Joined: 10 December 04
From: ORADEA




si numai dupa ce s-a incalzit motorul


--------------------
Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paranoia
post 21 Apr 2007, 09:59
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 20 April 07




Multumesc pentru sfaturi.. o sa-ncerc s-o las mai moale de acum wink.gif


--------------------
Renault Megane II.2 - IF 49 MMY 2007 - 1.5 dCi - 85 CP
Live Fast Die Young!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
octav99
post 22 Apr 2007, 18:06
Post #8


membru


Group: Members
Posts: 209
Joined: 13 November 06
From: Romania




stai linistit din punct de vedere mecanic nici o problema nu o sa ai
DAR tocmai pt. cei ca tine exista acel ''rodaj'' pt. a te obisnui cu comenzile masinii si cu masina in general
majoritatea cumparatorilor de masinii sunt dornici sa vada ce pot noile achizitii si nefiind obisniuti cu fiecare chichita a masinii ii vezi pe stalpi sau pe camp
motoarele nu mai au nevoie de rodaj sunt alezate din fabrica la cota de lucru normala de asta si lipsa uleiuluim de rodaj sau revenirii la revizie pana in 1000-2000 km ; asa ca obisnuieste cu masina , cu comenzile ei si apoi da-i blana cat vrei , dar pe autostrada nu in oras
sa o stapanesti sanatos! smile.gif


--------------------
- - - - -
Megane2.2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RS/STI
post 23 Apr 2007, 08:10
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 2 February 07




Heiiiii usurel cu rodajul nu conteaza, de ce la schimbarea setului de segmenti conteaza asezarea pistoanelor in aceleasi camasi de unde au fost scoase? Se formeaza o uzura pe pistoane si camasi iar aceasta uzura conteaza. In afara de motor mai avem si o cutie de viteze . La subaru se recomanda un rodaj de 1500km , la turatii diferite si in trepte de viteza diferite. Si vorbind despre frecari , placutele de frana Ferodo Racing 2500 dupa montare ........se face rodaj !!!! si se incepe cu franari de la 70km/h aplicandu-se progresiv o forta de franare incepand cu 20% dintr-o franare puternica.
Apropo, cel mai bun rodaj se face fara bujii, pe banc, se numeste rodaj la rece ( restul componentelor motorului sunt in functiune)
Asa zisul rodaj care se face in uzina ( cel putin la Pitesti) este de aproximativ 1-3min la 3000r/min , care este o proba a motorului pentru a vedea daca lucreaza in parametri normali


--------------------
Dacia Logan - dreptunghiular 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
octav99
post 23 Apr 2007, 19:16
Post #10


membru


Group: Members
Posts: 209
Joined: 13 November 06
From: Romania




@rs/sti
este vb. despre o masina cu motor nou nu una careia i se face segmentarea ,cat despre rodaj pe banc la vw, audi ,mercedes ,renault , alfa si multe altele nu exista asa ceva ,totul este alezat la cote de functionare normale; la dacia se poate sa fie cum spui tu !


--------------------
- - - - -
Megane2.2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FederalMogul
post 24 Apr 2007, 09:23
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 13 June 06
From: TM




Prietena mea si-a luat un Ford Fiesta 1.4 TDCI noua nouta. Cand a venit avea vreo 8 km si curios sa vad cum merge am facut un drum TM-Arad. Nu am tinut cont absolut deloc ca masina e noua si ar avea nevoie de rodaj. Ba dimpotriva am fortat-o la maxim sa vad ce poate; poate 170km/ora si are o vlaga la peste 4000 rot... de speriat tongue.gif . Acum masina are 3000 km si tot asa se merge cu ea (asta cand conduc eu) si nu are nici cea mai mica problema. Deci faza ca nu trebuie depasiti 2500 de ture in primii 2000 km este o mentalitate de conducator de dacie veche. Pur si simplu te duci la dealer iei masina si te duci sa vezi ce poate.


--------------------
Renault Megane 3 RS 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OVIDIUS
post 24 Apr 2007, 09:29
Post #12


bogat în valori simple


Group: Members
Posts: 1.727
Joined: 14 February 05
From: Orasu' lui Bucur




Scrie clar in cartea tehnica ca rodajul este necesar. Nu stiu la ce "mentalitate de Dacie" te referi, dar daca vrei sa ai o masina buna, "vezi ce poate" dupa rodaj. Daca tu nu ai avut rabdare, treaba ta. Dar rodajul se face si asa e normal. Pe langa rodaj este recomandat sa nu se puna frane puternice, sa nu se tureze foarte mult motorul si sa nu depasesti frecvent 3000 de turatii. Problema fiecaruia daca vrea sau nu sa-l respecte. Asa cum, pana la urma, aruncam sau nu la cos o hartie...


--------------------
Renault Laguna 2.0 T 2007 / Dinamique + Twingo 1.2 16v 2004
Chiar si ziua de luni poate aduce minuni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
octav99
post 24 Apr 2007, 10:10
Post #13


membru


Group: Members
Posts: 209
Joined: 13 November 06
From: Romania




@ ovidius
sa-mi arati si mie porschele care are nevoie de rodaj radmasa.gif , sau ala e avion si nu are nevoie de asa ceva?


--------------------
- - - - -
Megane2.2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
poseidon06
post 24 Apr 2007, 10:34
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 994
Joined: 11 February 07
From: Bucuresti




Am si eu o intrebare prosteasca: la masinile echipate cu cutie de viteze automata, cum naiba nu treci de 3000 rpm...e programata cutia cumva sa nu depaseasca 3000 pana nu trece de 1000 de km? Stiu ca am un prieten care isi ia numai masini cu cutie automata (chrysler 300C Hemi, 300 C SRT8, Grand Cherokee 5.7 Hemi etc) si la absolut nici una nu si-a pus problema ca se tureaza motorul sau ca nu stiu ce se intampla pana la 1000-1500 km....


--------------------
Opel Astra J 2.0 CDTI Cosmo 2012, AFL+Flexride
Megane II Sedan 1.6 16V 2004, Authentique
Ex Renault Megane II Hatch 1.9 Dci 2003, Expression, ESP;
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Io_mi_s
post 24 Apr 2007, 15:42
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 989
Joined: 25 August 06
From: Galati




Au mai fost discutii pe tema asta... Se vorbea acolo de aparitia microfisurilor in blocul motor. Eu personal, la toate masinile care mi-au cazut pe mana, am mers pe principiul rodajului 'diversificat', incalcand recomandarea manualului de utilizare si preferand experienta proprie (lucrez in distributie, am schimbat 4 autoutilitare pana acum si am peste 200 de colegi 'motorizati' dispusi la schimb de experienta). De ex., masina din semnatura a cunoscut peste 4000 rpm si nu avea nici 100 km. Pe intervale scurte de timp, distante mici, toate treptele de viteza... Am colegi cu C3 HDI (ca sa ma refer la turbo-aspirate): prima (60.000) condusa nebuneste (cu ura, chiar) inca de la iesirea de la dealer, a doua, tot 60.000, condusa normal, dar mai mult in oras. Oricat ar suna de aiurea, prima, cu trenul de rulare zob, e mai fasneata. Niciuna nu papa lacrima de ulei. Consider ca in manualul de utilizare, la capitolul asta, avem de-a face cu o recomandare, si nu cu vreo impunere. Bineinteles, n-au scris ei degeaba treaba asta, asa cum nici pana aia nu-i desenata aiurea pe pedala de acceleratie... Oricum, pe perioade scurte (depasiri mai la limita etc.) nu cred ca se ajunge la stricarea motorului. Pe de alta parte, m-am intrebat si io, la fiecare noua masina, neavand incredere in tabelul cu [,] caracteristici tehnice: 'Oare cat baga?' biggrin.gif . La benzinare nu vad de ce s-ar aplica alt principiu. Sunt regimuri de turatie mai ridicate? Si ce, e alt ulei, poate alt otel la segmenti, camasi pistoane (exista la benzinare motoare monobloc?). In esenta, dupa umila mea parere, motoarele moderne tin, da-le dreaq smile.gif


--------------------
Renault Megane 2.2 2006/Confort Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RS/STI
post 25 Apr 2007, 07:43
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 2 February 07




Apropo de Porsche , in primi 1000 km se recomanda sa nu se depaseasca 3000r/min. Masina are cutie automata iar in ultima treapta la 3000r/min are 190km/h . Masina a fost cumparata de noua din Germania si acolo s-au primit recomandarile.
In 2004 cand a fost lansat Loganul , masina de drive test a facut 2700km in 3 zile. Uracandu-ma la volan primul si folosnd masina in fiecare seara am simtit cum s-a lasat motorul . Daca aveti o masina de firma, normal ca te urci si o omori ,dar daca ai muncit pentru banii aia si e masina ta, parca nu iti mai arde sa iti bati joc de ea. ( Porsche Chayane este masina in cauza, la 911 Carrera4 au fost aceleasi recomandari, la Carrera pistoanele erau din ceramica )

This post has been edited by RS/STI: 25 Apr 2007, 08:53


--------------------
Dacia Logan - dreptunghiular 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OVIDIUS
post 25 Apr 2007, 08:07
Post #17


bogat în valori simple


Group: Members
Posts: 1.727
Joined: 14 February 05
From: Orasu' lui Bucur




QUOTE(octav99 @ 24 Apr 2007, 10:10)
@ ovidius
sa-mi arati si mie porschele care are nevoie de rodaj radmasa.gif  , sau ala e avion si nu are nevoie de asa ceva?
*



Ti-a dat raspunsul RS/STI, mai sus...
Afara de faptul ca, atunci cand ai Porsche, probabil iti pasa prea putin. Daca ai muncit pentru masina (sau muncesti inca pana o achiti), iti pasa. Tot RS/STI a zis si asta, pe buna dreptate...


--------------------
Renault Laguna 2.0 T 2007 / Dinamique + Twingo 1.2 16v 2004
Chiar si ziua de luni poate aduce minuni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RS/STI
post 25 Apr 2007, 10:03
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 2 February 07




Si la motoarele de avion se face rodaj si se masoara in ore de functionare, iar dupa ce se supun la toate testele, se da un timp de functionare care se numeste resursa. Motorul de avion are 3 tipuri de functionare , de baza , de rezerva si de avarie. Iar dupa terminarea resursei si a reviziilor, motorul se caseaza ( se arunca) pentru ca nu se poate repara pe drum smile.gif


--------------------
Dacia Logan - dreptunghiular 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
octav99
post 25 Apr 2007, 19:19
Post #19


membru


Group: Members
Posts: 209
Joined: 13 November 06
From: Romania




@rs/sti
tot respectul pt. datele in ceea ce priveste aeronautica ,dar
1 pistoane de ceramica nu exista ( singurul loc unde se foloseste ceramica este sistemul de franare )
2 discuta cu un ing. mecanic scolit pe afara si o sa-ti confirme cele spuse de mine mai sus
3 si eu am muncit pt. bani si nu cred ca este vreun inconstiient care sa-si omoare masina de dragul de a merge ca la raliu , fara sa intrebe pe cineva in masura


--------------------
- - - - -
Megane2.2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RS/STI
post 26 Apr 2007, 07:18
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 2 February 07




off topic. La Porsche optiunea este X51 costa 12480 euro si consta in galerie de evacuare ,electronica,capul pistoanelor modificat ( aici mi s-a spus ca este ceramica si daca intradevar intrebi orice inginer pasionat auto si care sa fie la curent cu tot ce inseamna nou, iti va spune ca o camera de explozie daca ar avea peretii oglinda explozia ar fi aproape perfecta, transferul de caldura spre chiuloasa ar scadea, in concluzie am avea o forta de impingere a pistonuli mai mare) admisie aluminiu, filtru aer.
Borla facea pentru Subaru Impreza WRX STI galerie de evacuare cu peretii din ceramica.
Pentru mine subiectul porsche,ceramica si altele se incheie aici. Revenind la masinutele noastre recomand roadjul. Chiar daca ai fost nevoit sa o accelerezi mai mult in depasire sau atceva, totusi nu exagera. Daca vrei sa te convingi de rodaj, dupa prima revizie ia filtrul de ulei de la service, fa-l bucati si pune un magnet pe elementul filtrant din carton . Asa poti vedea cata pilitura de fier ai avut in motor . Daca ai multa si ai mers normal inseamna ca piesele care se misca in motor nu au avut o cota de fabricatie prea perfecta, dar....s-au asezat toate dupa 10.000km . Fa acelas lucru si la a doua revizie .


--------------------
Dacia Logan - dreptunghiular 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FederalMogul
post 26 Apr 2007, 13:16
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 13 June 06
From: TM




QUOTE(RS/STI @ 26 Apr 2007, 08:18)
Daca vrei sa te convingi de rodaj, dupa prima revizie ia filtrul de ulei de la service, fa-l bucati si pune un magnet pe elementul filtrant din carton . Asa poti vedea cata pilitura de fier ai avut in motor .
*



radmasa.gif de unde naiba scoateti chestiile astea. si cam cat strangi din filtru un kil, doua?


--------------------
Renault Megane 3 RS 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
arc
post 17 Sep 2008, 19:02
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 16 August 08




FederalMogul sunt de acord cu tine, mari golani si producatorii astia de masini, pun recomandari aiurea sa ne sperie. Cand se face mai rece afara iti recomand sa iei masina prietenei si sa-i dai pana pe rosu PANA se incalzeste motorul, numai dacia veche era sensibila la asa ceva. Tot asa, reviziile alea nu e nevoie sa le faca la intervalele stabilite (niste nesimtiti astia de la service, ei pun intervalele scurte ca sa ne ia bani mai multi, de fapt masina merge si fara revizie). Eu numai asa merg cu ea si merge perfect. Doar de doua zile s-a aprins ceva in bord, seamana cu o cheie sau ceva de genul. Stie cineva ce e?



















Nu inteleg de unde atata mandrie privind bataia de joc cu bunul altuia...Cica noi eram miticii...


--------------------
Renault Megane 2.2 2007 1.5dci 78kW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 22:57
Dacia