Rodaj, m-a luat valu'
![]() ![]() ![]() |
Rodaj, m-a luat valu'
Paranoia |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 20 April 07 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane II.2
- IF 49 MMY
2007 - 1.5 dCi - 85 CP Live Fast Die Young!
|
|||
mister |
![]()
Post
#2
|
![]() Nu cumpara masini frantuzesti si parfumuri nemtesti, ci invers. Group: Members Posts: 474 Joined: 13 July 06 From: Bucuresti ![]() |
numele tau spune tot. stai linistit. nu s-a intamplat nimic. in schimb, nu abuza.
orice motor nou are nevoie de "putina liniste". dupa, "scandal la greu". |
--------------------
Renault Megane Sedan
Lux Privilege
- 1,5 dci 100 CP
2006 Orice, oriunde, oricand, dar nu oricum.
|
|
traffictours |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Validating Reno Posts: 1.013 Joined: 9 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Se zice ca motoarele moderne(noi) vin deja rodate din fabrica, dar in primii 1500-2000 de km e de preferat sa fie menajat, cu cat se respecta acest principiu, cu atat i se va prelungi "viata".
|
--------------------
BMW
-
-
|
|
Cypher4laguna |
![]()
Post
#4
|
![]() Honda Driver Group: Members Posts: 931 Joined: 2 November 04 From: Bucuresti ![]() |
nu numai motoarele se rodeaza, ci si piesele din trenul de rulare...
paranoia, inteleg ca ai chef sa o calci, nu patesti nimic ca ai calcat-o putin, dar las-o mai moale, nu pentru revizie, ci pentru tine. oricum ocazional mai poti depasi fara griji indicatiile fara griji la garantie, dar cum o tii asa o ai! ![]() This post has been edited by Cypher4laguna: 20 Apr 2007, 20:51 |
--------------------
Honda
Civic & Jazz
ex-'06 Logan Laureate 1,5 dci
|
|
FireChief |
![]()
Post
#5
|
![]() Ut ameris, amabilis esto * Fii amabil si o sa fii iubit Group: Members Posts: 683 Joined: 3 September 06 From: Bucuresti ![]() |
la mine rodajul din carte este 1500 km ,maxim 2500 de ture....ocazional poti sa te duci si in 3000....ocazional
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
1.5 dci, 100 cp , Luxe Privilege ,Beige Poivre
|
|
pablo |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.015 Joined: 10 December 04 From: ORADEA ![]() |
si numai dupa ce s-a incalzit motorul
|
-------------------- Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat) |
|
Paranoia |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 20 April 07 ![]() |
Multumesc pentru sfaturi.. o sa-ncerc s-o las mai moale de acum
![]() |
--------------------
Renault
Megane II.2
- IF 49 MMY
2007 - 1.5 dCi - 85 CP Live Fast Die Young!
|
|
octav99 |
![]()
Post
#8
|
![]() membru Group: Members Posts: 209 Joined: 13 November 06 From: Romania ![]() |
stai linistit din punct de vedere mecanic nici o problema nu o sa ai
DAR tocmai pt. cei ca tine exista acel ''rodaj'' pt. a te obisnui cu comenzile masinii si cu masina in general majoritatea cumparatorilor de masinii sunt dornici sa vada ce pot noile achizitii si nefiind obisniuti cu fiecare chichita a masinii ii vezi pe stalpi sau pe camp motoarele nu mai au nevoie de rodaj sunt alezate din fabrica la cota de lucru normala de asta si lipsa uleiuluim de rodaj sau revenirii la revizie pana in 1000-2000 km ; asa ca obisnuieste cu masina , cu comenzile ei si apoi da-i blana cat vrei , dar pe autostrada nu in oras sa o stapanesti sanatos! ![]() |
--------------------
-
-
- -
- Megane2.2
|
|
RS/STI |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 2 February 07 ![]() |
Heiiiii usurel cu rodajul nu conteaza, de ce la schimbarea setului de segmenti conteaza asezarea pistoanelor in aceleasi camasi de unde au fost scoase? Se formeaza o uzura pe pistoane si camasi iar aceasta uzura conteaza. In afara de motor mai avem si o cutie de viteze . La subaru se recomanda un rodaj de 1500km , la turatii diferite si in trepte de viteza diferite. Si vorbind despre frecari , placutele de frana Ferodo Racing 2500 dupa montare ........se face rodaj !!!! si se incepe cu franari de la 70km/h aplicandu-se progresiv o forta de franare incepand cu 20% dintr-o franare puternica.
Apropo, cel mai bun rodaj se face fara bujii, pe banc, se numeste rodaj la rece ( restul componentelor motorului sunt in functiune) Asa zisul rodaj care se face in uzina ( cel putin la Pitesti) este de aproximativ 1-3min la 3000r/min , care este o proba a motorului pentru a vedea daca lucreaza in parametri normali |
--------------------
Dacia
Logan
- dreptunghiular
2006
|
|
octav99 |
![]()
Post
#10
|
![]() membru Group: Members Posts: 209 Joined: 13 November 06 From: Romania ![]() |
@rs/sti
este vb. despre o masina cu motor nou nu una careia i se face segmentarea ,cat despre rodaj pe banc la vw, audi ,mercedes ,renault , alfa si multe altele nu exista asa ceva ,totul este alezat la cote de functionare normale; la dacia se poate sa fie cum spui tu ! |
--------------------
-
-
- -
- Megane2.2
|
|
FederalMogul |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 118 Joined: 13 June 06 From: TM ![]() |
Prietena mea si-a luat un Ford Fiesta 1.4 TDCI noua nouta. Cand a venit avea vreo 8 km si curios sa vad cum merge am facut un drum TM-Arad. Nu am tinut cont absolut deloc ca masina e noua si ar avea nevoie de rodaj. Ba dimpotriva am fortat-o la maxim sa vad ce poate; poate 170km/ora si are o vlaga la peste 4000 rot... de speriat
![]() |
--------------------
Renault
Megane 3 RS
2013
|
|
OVIDIUS |
![]()
Post
#12
|
![]() bogat în valori simple Group: Members Posts: 1.727 Joined: 14 February 05 From: Orasu' lui Bucur ![]() |
Scrie clar in cartea tehnica ca rodajul este necesar. Nu stiu la ce "mentalitate de Dacie" te referi, dar daca vrei sa ai o masina buna, "vezi ce poate" dupa rodaj. Daca tu nu ai avut rabdare, treaba ta. Dar rodajul se face si asa e normal. Pe langa rodaj este recomandat sa nu se puna frane puternice, sa nu se tureze foarte mult motorul si sa nu depasesti frecvent 3000 de turatii. Problema fiecaruia daca vrea sau nu sa-l respecte. Asa cum, pana la urma, aruncam sau nu la cos o hartie...
|
--------------------
Renault
Laguna
2.0 T 2007 / Dinamique + Twingo 1.2 16v 2004 Chiar si ziua de luni poate aduce minuni...
|
|
octav99 |
![]()
Post
#13
|
![]() membru Group: Members Posts: 209 Joined: 13 November 06 From: Romania ![]() |
@ ovidius
sa-mi arati si mie porschele care are nevoie de rodaj ![]() |
--------------------
-
-
- -
- Megane2.2
|
|
poseidon06 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 994 Joined: 11 February 07 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu o intrebare prosteasca: la masinile echipate cu cutie de viteze automata, cum naiba nu treci de 3000 rpm...e programata cutia cumva sa nu depaseasca 3000 pana nu trece de 1000 de km? Stiu ca am un prieten care isi ia numai masini cu cutie automata (chrysler 300C Hemi, 300 C SRT8, Grand Cherokee 5.7 Hemi etc) si la absolut nici una nu si-a pus problema ca se tureaza motorul sau ca nu stiu ce se intampla pana la 1000-1500 km....
|
--------------------
Opel
Astra J
2.0 CDTI Cosmo 2012, AFL+Flexride Megane II Sedan 1.6 16V 2004, Authentique
Ex Renault Megane II Hatch 1.9 Dci 2003, Expression, ESP; |
|
Io_mi_s |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 989 Joined: 25 August 06 From: Galati ![]() |
Au mai fost discutii pe tema asta... Se vorbea acolo de aparitia microfisurilor in blocul motor. Eu personal, la toate masinile care mi-au cazut pe mana, am mers pe principiul rodajului 'diversificat', incalcand recomandarea manualului de utilizare si preferand experienta proprie (lucrez in distributie, am schimbat 4 autoutilitare pana acum si am peste 200 de colegi 'motorizati' dispusi la schimb de experienta). De ex., masina din semnatura a cunoscut peste 4000 rpm si nu avea nici 100 km. Pe intervale scurte de timp, distante mici, toate treptele de viteza... Am colegi cu C3 HDI (ca sa ma refer la turbo-aspirate): prima (60.000) condusa nebuneste (cu ura, chiar) inca de la iesirea de la dealer, a doua, tot 60.000, condusa normal, dar mai mult in oras. Oricat ar suna de aiurea, prima, cu trenul de rulare zob, e mai fasneata. Niciuna nu papa lacrima de ulei. Consider ca in manualul de utilizare, la capitolul asta, avem de-a face cu o recomandare, si nu cu vreo impunere. Bineinteles, n-au scris ei degeaba treaba asta, asa cum nici pana aia nu-i desenata aiurea pe pedala de acceleratie... Oricum, pe perioade scurte (depasiri mai la limita etc.) nu cred ca se ajunge la stricarea motorului. Pe de alta parte, m-am intrebat si io, la fiecare noua masina, neavand incredere in tabelul cu [,] caracteristici tehnice: 'Oare cat baga?'
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2006/Confort Privilege
|
|
RS/STI |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 2 February 07 ![]() |
Apropo de Porsche , in primi 1000 km se recomanda sa nu se depaseasca 3000r/min. Masina are cutie automata iar in ultima treapta la 3000r/min are 190km/h . Masina a fost cumparata de noua din Germania si acolo s-au primit recomandarile.
In 2004 cand a fost lansat Loganul , masina de drive test a facut 2700km in 3 zile. Uracandu-ma la volan primul si folosnd masina in fiecare seara am simtit cum s-a lasat motorul . Daca aveti o masina de firma, normal ca te urci si o omori ,dar daca ai muncit pentru banii aia si e masina ta, parca nu iti mai arde sa iti bati joc de ea. ( Porsche Chayane este masina in cauza, la 911 Carrera4 au fost aceleasi recomandari, la Carrera pistoanele erau din ceramica ) This post has been edited by RS/STI: 25 Apr 2007, 08:53 |
--------------------
Dacia
Logan
- dreptunghiular
2006
|
|
OVIDIUS |
![]()
Post
#17
|
![]() bogat în valori simple Group: Members Posts: 1.727 Joined: 14 February 05 From: Orasu' lui Bucur ![]() |
QUOTE(octav99 @ 24 Apr 2007, 10:10) @ ovidius sa-mi arati si mie porschele care are nevoie de rodaj ![]() Ti-a dat raspunsul RS/STI, mai sus... Afara de faptul ca, atunci cand ai Porsche, probabil iti pasa prea putin. Daca ai muncit pentru masina (sau muncesti inca pana o achiti), iti pasa. Tot RS/STI a zis si asta, pe buna dreptate... |
--------------------
Renault
Laguna
2.0 T 2007 / Dinamique + Twingo 1.2 16v 2004 Chiar si ziua de luni poate aduce minuni...
|
|
RS/STI |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 2 February 07 ![]() |
Si la motoarele de avion se face rodaj si se masoara in ore de functionare, iar dupa ce se supun la toate testele, se da un timp de functionare care se numeste resursa. Motorul de avion are 3 tipuri de functionare , de baza , de rezerva si de avarie. Iar dupa terminarea resursei si a reviziilor, motorul se caseaza ( se arunca) pentru ca nu se poate repara pe drum
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
- dreptunghiular
2006
|
|
octav99 |
![]()
Post
#19
|
![]() membru Group: Members Posts: 209 Joined: 13 November 06 From: Romania ![]() |
@rs/sti
tot respectul pt. datele in ceea ce priveste aeronautica ,dar 1 pistoane de ceramica nu exista ( singurul loc unde se foloseste ceramica este sistemul de franare ) 2 discuta cu un ing. mecanic scolit pe afara si o sa-ti confirme cele spuse de mine mai sus 3 si eu am muncit pt. bani si nu cred ca este vreun inconstiient care sa-si omoare masina de dragul de a merge ca la raliu , fara sa intrebe pe cineva in masura |
--------------------
-
-
- -
- Megane2.2
|
|
RS/STI |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 2 February 07 ![]() |
off topic. La Porsche optiunea este X51 costa 12480 euro si consta in galerie de evacuare ,electronica,capul pistoanelor modificat ( aici mi s-a spus ca este ceramica si daca intradevar intrebi orice inginer pasionat auto si care sa fie la curent cu tot ce inseamna nou, iti va spune ca o camera de explozie daca ar avea peretii oglinda explozia ar fi aproape perfecta, transferul de caldura spre chiuloasa ar scadea, in concluzie am avea o forta de impingere a pistonuli mai mare) admisie aluminiu, filtru aer.
Borla facea pentru Subaru Impreza WRX STI galerie de evacuare cu peretii din ceramica. Pentru mine subiectul porsche,ceramica si altele se incheie aici. Revenind la masinutele noastre recomand roadjul. Chiar daca ai fost nevoit sa o accelerezi mai mult in depasire sau atceva, totusi nu exagera. Daca vrei sa te convingi de rodaj, dupa prima revizie ia filtrul de ulei de la service, fa-l bucati si pune un magnet pe elementul filtrant din carton . Asa poti vedea cata pilitura de fier ai avut in motor . Daca ai multa si ai mers normal inseamna ca piesele care se misca in motor nu au avut o cota de fabricatie prea perfecta, dar....s-au asezat toate dupa 10.000km . Fa acelas lucru si la a doua revizie . |
--------------------
Dacia
Logan
- dreptunghiular
2006
|
|
FederalMogul |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 118 Joined: 13 June 06 From: TM ![]() |
QUOTE(RS/STI @ 26 Apr 2007, 08:18) Daca vrei sa te convingi de rodaj, dupa prima revizie ia filtrul de ulei de la service, fa-l bucati si pune un magnet pe elementul filtrant din carton . Asa poti vedea cata pilitura de fier ai avut in motor . ![]() |
--------------------
Renault
Megane 3 RS
2013
|
|
arc |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 16 August 08 ![]() |
FederalMogul sunt de acord cu tine, mari golani si producatorii astia de masini, pun recomandari aiurea sa ne sperie. Cand se face mai rece afara iti recomand sa iei masina prietenei si sa-i dai pana pe rosu PANA se incalzeste motorul, numai dacia veche era sensibila la asa ceva. Tot asa, reviziile alea nu e nevoie sa le faca la intervalele stabilite (niste nesimtiti astia de la service, ei pun intervalele scurte ca sa ne ia bani mai multi, de fapt masina merge si fara revizie). Eu numai asa merg cu ea si merge perfect. Doar de doua zile s-a aprins ceva in bord, seamana cu o cheie sau ceva de genul. Stie cineva ce e?
Nu inteleg de unde atata mandrie privind bataia de joc cu bunul altuia...Cica noi eram miticii... |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5dci 78kW
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd August 2025 - 22:57 |