Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Termocupla, ce model, ce temp de deschidere

mihai1677
post 16 Feb 2007, 11:37
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Am constatat aseara ca nu merge termocupla, am cumparat azi o termocupla dubla care deschide astfel:
prima treapta 100 grade inchide la 90
a doua treapta 105 grade inchide la 95,
Stiu ca initial este una simpla, dar an luat una dubla pt prima treapta v-a merge pe ventilatorul actual, urmand la vara montarea al doilea ventilator pe a doua trapta, sau un ventilator in doua trepte.
Intrebare la cat deschide/inchide ce originala?


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiGBearRO
post 16 Feb 2007, 12:03
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.338
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta




Daca ai spune si ce fel de motorizare ai ... poate ar sti cineva sa iti raspunda


--------------------
Toyota AURIS - IF-94-URS Touring Sport 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 16 Feb 2007, 12:17
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




F3N-740 1721cmc monopunct


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 18 Feb 2007, 18:36
Post #4


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Porneste ventilatorul la 92°±2° si opreste la 82°±2°.
Parerea mea e sa pui o termocupla facuta pentru motorul tau intrucat 19le nu are probleme cu temperatura in mod normal. Atata timp cat ai un circuit curat nu ai probleme! Eu zic ca cel mai bine dai jos tot ce e furtun si il speli individual, dai jos radiatorul si il umpli cu detartrant si il lasi putin, timp in care bagi pe fiecare gaura a motorului (inclusiv pe unul dintre furtunele de la calorifer) apa cu presiune.
Ori inainte, ori dupa toate astea cumperi un produs de curatare a sistemului de racire (eu am gaist la momentul respectiv 2+2 si a facut treba buna) si il cureti de cateva ori.
La mine a dat rezultate foarte bune treaba asta.
Daca ajungi la limita maxima cartea zice sa tragi pe dreapta si sa lasi motorul la relanti 1 minut, dupa care sa il opresti si sa il repornesti cand se raceste...dar mai bine nu ajungi acolo.
Eu ajungeam vara, prin bucuresti, destul de aproape de limita maxima, iar dupa curatire, in oras sta unde trebuie, la URBAN iar la drum intins, cand exista flux de aer, sta la EXTRAURBAN iar aceste valori nu difera in functie de temperatura exterioara decat foarte putin.
Cu alte cuvinte, un motor curat este un motor racorit smile.gif
indtempyc0.jpg

This post has been edited by R19/16v: 18 Feb 2007, 18:40


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 19 Feb 2007, 13:14
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Am schimbat am pus una care deschide la 90 inchide la 86, pe ceas cand limba trece de marcatia galbena urban cca 2mm porneste motoelectroventilatorul, apoi cand sacade un pic sub se opreste.
Problema observata nu gasesc releul, am cautat in cutia neagra, am scos pe rand cele 3 relee nu se opreste ventilatorul, am ascultat si la tablou tot nimic, nu se aude nici un clant, am masurat firul de la termoculpla duce direct la ventilator, asa trebuie fara releu? Spre siguranta mea o sa montez unul.
Unde ar trebui sa fie el in mod normal? (m-am saturat de mecanicii care nu au nici o treba cu electrica, si treg fire aiurea.)


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnmanro
post 19 Feb 2007, 16:11
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 30 July 06




Salut

O chestie curioasa, la mine a pornit intotdeauna termocupla chiar linga zona rosie.

am spalat motorul bec, am pus antigel nou ( 2+2) am termocupla noua si tot acolo porneste termocupla .

Dar nici nu urca mai sus de atit.

Si termocupla mea deschide circuitul la 82 de grade .

E vreo problema?

Ar trebui cumva sa schimb din nou termocupla?



--------------------
DACIA SANDERO - B 109 KCS 1.4 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 19 Feb 2007, 16:40
Post #7


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




John, intr-o prima faza testeaza termocupla intr-o cratita cu apa pe aragaz wink.gif
Daca e buna, curata cum am zis mai sus, tot sistemul si radiatorul.

mihai, releul ar trebui sa fie in cutia neagra din spatele farului stang. Mi se pare foarte ciudat sa nu aiba releu, am mari indoieli ca asa a facut-o francezul.
Eu in continuare cred ca ar trebui sa pui una 92-82.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 5 Mar 2007, 11:34
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Am dat radiatorul jos, l-am spalat mai intai cu apa (o iesit un pic de rugina, apoi apa curata), am cumparat detratrant (din Kaufland bidon negru) pt faianta, pus apa juma de radiator apoi 1/3 din bidonul negru, apoi completat cu apa.
Am asteptat o ora, dupe care am desfacut termocupla, surubul de aerisire din partea opusa furtunelor de intrare iesire, am bagat furtunul de la dus pe gaurica mica si surpriza PIATRA iesea la greu, spalat prin toate orificiile
Concluzie am scos doi pumni de piatra din radiator.
Cu ocazia asta am dat jos si deflectorul plus uns ventilatorul,
montat pe masina pus antigel, apa acum sta sub urban.
ATENTIE!!! ca recomandare din cand in cand scoateti bateria si ridicatia tavita va minunati ce o sa gasiti acolo:
- frunze,
- namol,
- cheie fixa 12/13 (mama iei facea un zgomot)
- si puneti in totdeauna capacul la compartimentul bateriei!
-uite asa am capatat o gaura cu multa rugina sub tavita.

This post has been edited by mihai1677: 5 Mar 2007, 11:35


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 5 Mar 2007, 11:48
Post #9


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




"told u so" smile.gif


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariandmd
post 5 Mar 2007, 20:32
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 1 March 07




si la mine sta la fel in oras la linia galbena si afara la cea verde.
ce am constatat ca ventilatorul porneste destul de greu mai ales in perioada asta rece.
eu am in continoare probleme cu consumul, mama ei si mai zic altii ca bmw-ul consuma mult... tongue.gif


--------------------
renault 19 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 5 Mar 2007, 22:06
Post #11


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




detalieaza problema cu consumul!


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariandmd
post 6 Mar 2007, 06:36
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 1 March 07




consuma foatre mult undeva in jur de 20 litri la suta in oras.
afara consuma undeva in jur de 6% la 100-120 km/h
cind o accelerez in gol la revenire imi da 1-2 rateuri iar in mers de exemplu nu o pot tine la o turatie constanta pentru ca da in nas cum sa-r zice, tre sa merg cu peste 2500 de ture ca sa mearga uniform, are celas sentiment cind nu e bine pus avansul la punct
la relantiv merge rotund si frumos la 900 rot/min
am un motor de 1721 pe injectie si as vrea sa-i fac un test cu calculatorul.
poate ma indrumati si pe mine la cineva daca cunoasteti.
am mai avut aceeasi problema si am fost cu ea la renault si dupa ce a verificat cu calk sa constatat ca avea sonda care citeste temperatura aerului la intrare in motor defecta. citea -25 grade si afara ereau +20. am inlocuito dupa care sa schimbat total functionarea in bine.
dar masina a stat pe dreapta 2 ani si acu iar am din nou probleme de consum si mi-ar fi greu sa cred ca ar fi din nou sonda aia


--------------------
renault 19 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 6 Mar 2007, 10:39
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




O mica precizare: cand spalati radiatorul, spalati-l si pe exterior cu jet de apa printre faguri, o sa iasa mult mult noroi. Un radiator curat la exterior face schimbul de caldura mult mai repede, nu-l vopsiti!.
Pt mariandmd scote papucul de la somda de temp si vezi cum merge.

This post has been edited by mihai1677: 6 Mar 2007, 10:41


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariandmd
post 6 Mar 2007, 14:51
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 1 March 07




merci Mihai. buna ideea, asta am sa si fac. smile.gif


--------------------
renault 19 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariandmd
post 6 Mar 2007, 15:28
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 1 March 07




am scos mufa la sonda si motorul si-a schimbat mersul in rau.
trepideaza si parca ar merge in 3 pistoane.
am dat o tura cu ea si cind bag piciorul in acceleratie moare adica se ineaca.
deci cu alte cuvinte nu e bine asa ca am mufat la loc sonda si merge bine adica ca inainte.
am impresia ca avansul nu e reglat cum trebuie da nu am inteles cum se regleaza.
probabil pe calculator.

Attached thumbnail(s)
25092006_005_.jpg ( Size: 193.43k ) Number of downloads: 1193


--------------------
renault 19 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 6 Mar 2007, 16:40
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Avansul nu se regleaza toretic, (practic nu ai de ce sa-l reglezi) eu as incerca sa scot pe rand cate o fisa de la bujii, posibil sa ai o bujie care nu lucreaza, fisa, eventual schimbate dar mai intai incearca metoda scos.
Senzorul este bun.
Mai incearca sa scoti filtrul de aer sa nu fie infundat. (fa o tura fara el)


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 7 Mar 2007, 11:03
Post #17


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Avansul il regleaza ECU, in functie de efort si detonatii...


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariandmd
post 7 Mar 2007, 22:23
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 1 March 07




bujiile le-am pus noi si am mers fara filtru si nici o schimbare.
ultima suta de km i-am facut cred ca cu 18-19 litri mad.gif
la origine am avut roti cauciucuri de dacie 165/13 si le-am schimbat cu jenti pe 14 cu cauciucuri 175/14 si sunt ceva mai mari la diametru fata de cele pe 13 si ma gindeam sa nu fie din cauza asta.
stiti cumva cit mai costa un test cu calculatorul?
as vrea sa-i fac un test. poate stiti ceva referitor la un test cu calculatorul (unde, cine si cit costa).


--------------------
renault 19 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th July 2025 - 23:15
Dacia