Aditivi pentru ulei, Pro/Contra
![]() ![]() ![]() |
Aditivi pentru ulei, Pro/Contra
ickx |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 208 Joined: 19 January 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna II Hatchback
2003 1.9 dci 74 Kw cool
|
|||
semit |
![]()
Post
#2
|
![]() Private Spice Group: Moderatori Posts: 5.972 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
uleiurile au din constructie aditivi in compozitie..mai ales cei full sintetici.... da tre sa faca si cineva o afacere... Parerea mea...baga ulei full sintetic si nu-ti fa griji o sa pice altele mult mai devreme decat motorul... de fapt o sa cada toata masina inaintea motorului
![]() |
--------------------
Reno
Megane GT line 1.5dCi
'13 nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
|
|
ickx |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 208 Joined: 19 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Cam asta este si parerea mea, dar cred ca topicul asta are rolul lui - macar nu mai dam bani pe toate "borhoturile".
|
--------------------
Renault
Laguna II Hatchback
2003 1.9 dci 74 Kw cool
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#4
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Sustin si eu parerea colegilor din posturile precedente.
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
bh07xyk |
![]()
Post
#5
|
![]() C Group: Members Posts: 976 Joined: 10 March 06 From: Oradea ![]() |
Sunt in pricipiu impotriva aditivilor pentru ulei. Totusi, de dragul discutiei:
O singura data m-au ajutat, motor ultracopt de dacie de 25 de ani, papa 1 litru de ulei la mie, pompa de ulei varza, nu tinea nicicum presiunea uleiuiui peste 1.5 bar (pe aia aveam indicator pres. ulei pe Laguna n-am ![]() |
--------------------
Alfa Romeo 156
Sportwagon 1.9 JTD
2003 Progression ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala. |
|
DRD |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 709 Joined: 20 September 06 From: Brasov ![]() |
Uleiurile din fabrica in general Elf sunt bune si nu necesita aditivi,oricum majoritatea aditivilor pe care ii gasesti la noi sunt varza mai mult rau iti fac decat bine.
|
--------------------
Renault
Megane 2
1.5 Dci Comfort Expresion 2004
|
|
GabyT |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 641 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Desi nu cred ca un motor nou sau relativ nou ar avea nevoie de asemenea aditivi, totusi la motoarele vechi uneori chiar ajuta. Nu vorbesc din auzite. La un Tico cu peste 190.000 km, dupa "tratament" a crescut simtitor compresia si a scazut consumul de ulei. Nu stiu cum s-ar fi comportat respectiva masina daca nu avea aditiv in situatia in care a ramas fara pic de lichid de racire (s-a spart un furtun care duce la radiator) si a mers aprox. 150 km "pe uscat". Poate bine, poate rau; cert e ca inca se invarte...
P.S. nu sunt adeptul aditivilor si nu vreau sa le fac reclama; in principiu nu prea cred ceea ce se zice in reclame, dar totusi ce "minuni' a facut pe mica masina ma face sa ma gandesc de doua ori ...; oricum, din ce am mai citit pe forum, rau nu prea are ce sa faca. |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala / 2003 Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006 MIO C520 |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Si eu sunt contra aditivilor pentru uleiuri. De multe ori, uleiuri din aceleasi clase (SJ, SK, SL, etc) cu aceeasi viscozitate, dar diferite ca marca, se comporta diferit in motoare, pot sa atace diferite componente ale motorului, sa intre in reactie cu acestea.
Eu nu sunt fan ELF, dar nu voi pune altceva in motor (in afara de cazuri extreme, normal), deoarece acest motor a fost conceput pentru Elf, fie ca vrem, fie ca nu vrem. Si asa e peste tot. Cand un motor este conceput, se fac sute de testari, se incearca zeci de tipuri de uleiuri, etc, etc, etc, nu mai vorbesc de cate motoare sunt distruse in acest fel, pana se ajunge la un compromis de pret/economie/performante. Cand este lansat motorul pe piata, producatorul specifica ce ulei este cel mai bun pentru acel motor, chiar si marca, de aceea Renault recomanda Elf, Citroen recomanda Total, Daewoo recomanda Castrol, etc. Incercarea de a pune in motor uleiuri "superioare", nu va aduce cine stie ce in plus, ba dimpotriva. Vorbim de un motor nou aici, care are performante bune, nu consuma ulei, nu are zgomote anormale, etc. Nu se justifica alegerea altui ulei, daca producatorul a recomandat un anumit tip. Nimeni nu este mai in masura decat producatorul sa spuna ca un ulei este bun sau nu, deoarece sunt necesare teste ce nu sunt la indemana oricui. La un motor uzat, nici in acest caz nu se recomanda, ce se recomanda este repararea lui si inlocuirea pieselor uzate, un ulei mai gros nu va face decat sa prelungeasca putin utilizarea acestuia. Exact la fel este si in cazul aditivilor. Adaugati in ulei, ei schimba proprietatile acestuia, la fel cum sarea adaugata in mancare schimba gustul acesteia. Poate sa fie bine, poate sa fie rau. La un motor nou, nu are cum sa fie mai bine decat cu uleiul recomandat. La un motor uzat, va creste presiunea pe instalatie, va compensa uzurile din lagare, dar prea mult nu va face. Nu mai vorbim ca cine stie ce aditiv gros poate infunda canalizatiile de ungere mai subtiri ale motoarelor moderne, deci nu se va obtine nimic la final, ci chiar un motor distrus. A, si presiunea crescuta a uleiului nu este un indicator al functionarii corecte a motorului, dupa cum nici grosimea acestuia nu ne garanteaza ca isi va face treaba corect. In ziua de azi, lucrurile stau chiar invers. This post has been edited by Laurentziu83: 9 Feb 2007, 18:47 |
--------------------
.
.
.
|
|
Turkish |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 11 November 05 ![]() |
Nu stiu la masinile noi
La vechea mea dacie 1310 break am mers 2 km, para para, nu repede dar am mers, fara ulei in baie Pusesem in urma cu jumatate de an Dura Lube la schimbul de ulei. Nu stiu daca sunt meritele lui DL da asa s-a intamplat. IN M2 nu am pus si nici in viitoarea nu o sa pun pentru ca am impresia ca uleiurile sintetice recomadate de producator sunt suficiente |
--------------------
Honda
Accord
2.4, 2007
|
|
ghetau dan |
![]()
Post
#10
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Dura Lube nu se vrea a fi un aditiv de ulei ci un conditionator de metal.
Eu am mers 60 km fara ulei in baie dupa ce am pus la 8ooo km dura lube,spargind baia la 50000km. |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Pana la urma n-a ajutat prea mult, nu?
|
--------------------
.
.
.
|
|
ghetau dan |
![]()
Post
#12
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Eu zic da,am pus la 8000km,am mai schimbat uleiul de citeva ori pina la 50000km fara sa mai pun dura lube,am spart baia si am mers 60 km fara ulei in baie (aveam pe cineva in spate si mi-a spus ca dupa 5 km nu mai iesea nimic de sub motor),pe drum de tara 15km si apoi inca 40-45 pina in Focsani.Am mers maxim cu 90km/h,a doua zi dimineata am pornit spre service fara sa pun o picatura de ulei in baie,am sudat capacul baii si masina a mai mers pina la 98000km cind am vindut-o. A ajutat sau nu?
Cu aditivii de ulei nici eu nu sint de acord.Un ulei bun (sintetic) are tot ce-i trebuie. |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
bh07xyk |
![]()
Post
#13
|
![]() C Group: Members Posts: 976 Joined: 10 March 06 From: Oradea ![]() |
In prima zi treaca mearga, dar nu stiu ce ai gandit tu in dimineata aia... Era greu s-o tragi la service?
@Laurentziu83. Nu te contrazic, nu e recomandabila mierea aia pt nimic in lume. In afara de cazul motorului respectiv. Atat de copt era ca becurile de presiune ulei erau vesnic aprinse (nu le mai bagam in seama) si se auzea zgomotul de fier pe fier in motor. Tacanit metalic. Pentru inceput numai la viraje spre stanga (curgea uleiul in cealalta parte ![]() ![]() This post has been edited by bh07xyk: 10 Feb 2007, 20:22 |
--------------------
Alfa Romeo 156
Sportwagon 1.9 JTD
2003 Progression ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala. |
|
GabyT |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 641 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
My mistake. Ma refeream la un "conditionator de metale" si nu la un aditiv cand am facut vorbire de tratamentul aplicat Tico-ului (era vorba tot de Dura Lube).
Sorry! ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala / 2003 Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006 MIO C520 |
|
ghetau dan |
![]()
Post
#15
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Pai ce sens mai avea daca am mers cel putin 40 km la viteza de 90km/h fara ulei...si in timpul asta nu s-a intimplat nimic...si nici dupa aia,ca am mai mers inca 50000km.
|
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 14:27 |