climatronic sau AC manual?, diferente,utilitate...etc
![]() ![]() ![]() |
climatronic sau AC manual?, diferente,utilitate...etc
CGB |
![]()
Post
#1
|
||
![]() CGB Group: Members Posts: 2.455 Joined: 4 May 05 From: behind ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio RS Line
2022 _______________
|
|||
flotl |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 1 December 04 From: Tulcea ![]() |
Depinde cat este diferenta de pret. Nu stiu cum e cel manual la Renault, dar la Cielo inainte cand aveam prea rece, cand prea cald. La Renault Megane am vazut ca are mai mult de 2 pozitii cum are Cielo si poate gasesti mai usor treapta care sa te multumeasca.
Cu climatronic, ai fixat temperatura si nu te mai intereseaza. |
--------------------
Megane Sedan
1.5 dci 100 CP
2004 CP
|
|
Meganer |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 24 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Mai citeste si aici
In principiu scapi de-o grija. Iarna sau vara, are "clima" grija sa te simti bine. Intervin doar pentru dezaburire rapida sau geam spate (+oglinzi), in rest, treaba ei. |
--------------------
renault
megane
2005 estate Megane Estate 2.1 2005 Confort Privilege 1.9 dCi
|
|
ktmbull |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 546 Joined: 6 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu e o chestie fara de care sa nu poti trai, dar daca se poate(financiar) merita.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan(2.1), 1.6 16v,
Confort Expression+Clima, 2005. +2 roti.
|
|
razu |
![]()
Post
#5
|
![]() Eu scriu doar cand beau bere Group: Members Posts: 209 Joined: 15 March 06 From: Bucuresti ![]() |
La cielo cu AC era crima sa plec vara la drum, stateam dupa aia vreo trei zile cu ochii umflati indiferent de cum directionam fluxul de la AC, racea cu ura parca, acu' la meganel e alta viata, setez temperatura si ma doare-n basca, plus ca e mult mai utila clima, iarna, la degivrarea geamurilor!
Era sa uit cel mai important lucru, climatizarea automata este mult mai sanatoasa decat AC-ul simplu deoarece iti asigura o temperatura constanta si nu variatii de temperatura intr-un interval scurt de timp care nu prea sunt suportate de organism! |
--------------------
Renault
Megane
- DB 05 LSJ
2004 hatch Hatch 1.6/16v /gri boreal/clima/greieri/iulie 2004
|
|
CGB |
![]()
Post
#6
|
![]() CGB Group: Members Posts: 2.455 Joined: 4 May 05 From: behind ![]() |
QUOTE(Meganer @ 23 Sep 2006, 15:46) merci ptr link. m-am lamurit dar in acelasi timp m-am bagat in ceata si mai mult:) intrebari: 1. creste in mod considerabil consumu' la masina daca las climatronicu pe automat, adica sa mearga tot timpu dupa capu' lui? 2. se poate folosi climatronicu' asta ca un AC normal (manual)? 3. iarna la -10 grade, daca e lasat pe "automat", mai porneste AC sau se face cald doar in stilul "traditional"-ca la orice dacie veche de ex, folosind caldura motorului? 4. unde sint montati senzori de temperatura? masina pe care este montat climatronicu' despre care tot intreb eu, este un symbol phase 4 (masina este "pe vine"). banuiesc ca este cam la fel ca la vechiul clio bicorp (de la care a si preluat bordul, dealtfel). P.S daca aveti vreo poza (rezolutie mare sa se vada clar bordul si botoanele de la climatronic) cu bordul de la clio bicorp vechi, v-as fi recunoscator. |
--------------------
Renault
Clio RS Line
2022 _______________
|
|
Meganer |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 24 August 06 From: Bucuresti ![]() |
1. Dimpotriva, daca nu mai e nevoie de A/C il opreste (are ambreiaj electromagnetic, dispare simbolul de pe afisaj).
2. Nu stiu sigur, e posibil sa fie un fel de override care tine cont de temperatura setata. Cu siguranta mai regleaza treapta de turatie a ventilatorului, pe care insa poti sa o comanzi si manual. 3. Nu mai porneste A/C decat daca selectezi dezaburirea rapida. A/C de pe masina nu face cald (nu stie sa reverseze ciclul si sa functioneze ca pompa de caldura). 4. Spunea cineva ca sunt 3. Eu stiu doar de cel din oglinda (e cel mai popular ![]() |
--------------------
renault
megane
2005 estate Megane Estate 2.1 2005 Confort Privilege 1.9 dCi
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#8
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.902 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
QUOTE(Meganer @ 24 Sep 2006, 21:52) 3. Nu mai porneste A/C decat daca selectezi dezaburirea rapida. A/C de pe masina nu face cald (nu stie sa reverseze ciclul si sa functioneze ca pompa de caldura). AC de pe masina, indiferent de marca si model, poate sa faca si cald, temperatura fiind reglata de voleti si neavand nimic de a face cu instalatia de AC, fie climatronic sau normal. Din pdv-ul meu, atata vreme cat o masina are AC, adica instalatie de facut frig, imi pot regla temperatura cum vreau eu din comanda de temperatura...Am masina cu AC normal de peste 12 ani si nu am avut niciodata probleme ca e prea rece sau prea cald... |
--------------------
Renault
21
- B 06 FCN
1.9dT, 1989 MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
Meganer |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 24 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Perfect de acord cu posibilitatea reglarii temperaturii la A/C manual. Intrebarea era: clima, selectat auto 24 grd C, afara -10 grd C, mai porneste A/C? Raspunsul meu: nu. Exceptie: selectare dezaburire rapida.
La partea cu A/C care face cald, raman la parerea mea: pe auto nu. Ma refer strict la instalatia frigorifica, nu la apa din circuitul de racire. Acasa si eu fac cald cu A/C-ul (chiar zilele astea), dar e altceva. |
--------------------
renault
megane
2005 estate Megane Estate 2.1 2005 Confort Privilege 1.9 dCi
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#10
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
1. In carte se recomanda folosirea climatronicului pentru un consum redus
2. Se poate folosit exact ca un AC manual 3. Face caldura in mod normal, cu transfer din instalatia de racire a masinii. 4. In afara celui din oglinda centrala, nu cunosc..asta la Megane cel putin |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
CGB |
![]()
Post
#11
|
![]() CGB Group: Members Posts: 2.455 Joined: 4 May 05 From: behind ![]() |
multam baieti
![]() deci, concluzia: daca din pct de vedere tehnic si financiar se poate opta ptr climatronic, este de preferat aceasta varianta. ptr ca este mai util si nu in ultimul rand mai "cool" ![]() |
--------------------
Renault
Clio RS Line
2022 _______________
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#12
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Nici nu incape indoiala: merita banii varf si indesat. Diferenta aia de pret o scoti lejer din consumul redus si banii pentru medicamente
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
A l e x |
![]()
Post
#13
|
![]() Showing the fangs of rage Group: Moderatori Posts: 5.413 Joined: 28 May 06 ![]() |
"Nu e o chestie fara de care sa nu poti trai, dar daca se poate(financiar) merita."
Pai asa nici geamurile electrice, cd-player-ul, servo-ul, etc.. nu sunt lucruri fara de care nu poti trai, aici vorbim de pro-uri si contra, ca daca vorbim de om in sensul de "vanator-culegator", fara multe lucruri din viata de zi cu zi putem trai ![]() Inapoi la climatronic. Diferenta care mie mi se pare extrem de mare e ca vara, cu aerul conditionat manual, trebuie sa dai la maxim ca sa se raceasca dar bate jetul puternic si e incomod, poti sa racesti. Climatronicul raceste mult mai uniform masina, si nu trebuie sa-ti bati capul prea mult, eu de obicei pe canicula pun la 15 grade si las cateva minute sa se raceasca rapid, apoi las pe 17 sau ceva semanator. Cu cel manual e greu, trebuie dat la maxim si lasat f. puternic pentru a face fata. |
--------------------
.
.
. No remorse, no repent.
|
|
SerbanS |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 449 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Si cum la noul symbol costa 103 euro fara tva parerea mea e ca merita cu varf si indesat - eu unul l-am ales cand am comandat masina
![]() |
--------------------
Renault Symbol
1.5 dci 80 cp Dynamique + clima
2006 A studia și a nu gândi este o risipă. A gândi și a nu studia este periculos.
|
|
A l e x |
![]()
Post
#15
|
![]() Showing the fangs of rage Group: Moderatori Posts: 5.413 Joined: 28 May 06 ![]() |
E super ieftin, si eu zic ca merita.
|
--------------------
.
.
. No remorse, no repent.
|
|
CGB |
![]()
Post
#16
|
![]() CGB Group: Members Posts: 2.455 Joined: 4 May 05 From: behind ![]() |
asta e pza cu climatronicu de la symboala.
ptr modul automat : se apasa automat, si se regleaza temperatura. intrebare: de unde se regleaza temperatura...din butoanele cu elice pe ele sau din alea de cald si rece (rosu si albastru)? mai tre sa apas si butonu' AC in modul automat? sau odata apasat automat, stie singur ce tre sa faca? dar daca vreau sa folosesc climatronicu asta ca AC manual ce tre sa apas? si dupa ce opresc motorul si il pornesc iar, cum ramane setat? cum a fost ultima oara? sau trece pe automat? This post has been edited by cristib: 3 Oct 2006, 15:59 Attached thumbnail(s) bord4.JPG ( Size: 162.1k ) Number of downloads: 223 |
--------------------
Renault
Clio RS Line
2022 _______________
|
|
Meganer |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 24 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Din but cu elice se regleaza turatia ventilatorului (debit de aer).
Temperatura se regleaza din but rosu (mai cald) si albastru (mai rece). In AUTO A/C-ul este cuplat in functie de necesitati (stie singur ce trebuie sa faca), deci nu mai trebuie sa il selectezi tu manual. Ca sa fie A/C manual apesi butonul A/C, cand nu e automat. Cand functioneaza pe automat, daca apesi A/C, elice, iesi din modul auto. Daca faci cateva incercari te prinzi, nu e mare lucru. Sunt fel de fel de combinatii, e greu sa le descrii rapid pe toate. |
--------------------
renault
megane
2005 estate Megane Estate 2.1 2005 Confort Privilege 1.9 dCi
|
|
pablo |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.015 Joined: 10 December 04 From: ORADEA ![]() |
cristib climatronicu de la symboala (tau) e identic si la fel cu cel de pe vechiul Clio bicorp.
Daca iti poti permite ia-l ca merita. Raspunsuri (pe care de altfel le vei gasi si in manualul masinii): ptr modul automat : se apasa automat, si se regleaza temperatura din butoanele de cald si rece (rosu si albastru). Ai un ecran in mijlocul aparatului pe care vei avea afisata temperatura setata. Odata selectat modul auto iti alegi ce temperatura vrei sa aiba aerul care iese din aeratoare si il lasi sa-si faca treaba. Nu inteleg de ce ai vrea sa folosesti climatronicu ca si AC manual.Daca vrei sa-ti vina mai mult aer pe parbriz,la piciare sau in fata selectezi butonul respectiv si gata. Dupa ce pornesti masina in general ramine pe ultima pozitie.Exceptie (Clio al meu asa face) daca a stat in soare.In cazul asta porneste automat recircularea pentru a raci mai repede aerul din interior. PS:ce functie ai selectat poti vedea prin faptul ca se aprinde un led in dreptul functiei active (in poza la OFF).De la OFF poti opri de tot instalatia (functie inexistenta la Megane 2). |
-------------------- Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat) |
|
andrei1302 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 266 Joined: 11 August 04 From: Bucuresti - Constanta ![]() |
La masinile cu climatronic care nu au Off se poate opri (adica Off) daca apesi inca o data pe reducerea turatiei ventilatorului cand este deja la minim.
Eu am climatronic de peste 3 luni (deci si lunile de vara) si pot sa zic ca pana acum nu am reusit sa il folosesc in modul Auto. Doar manual. Deci, am cam dat banii degeaba. Asta pentru ca daca apas Auto cand am 16 grade si afara sunt 35 grade incepe sa bage ca nebunul frig cu ventilatorul la maxim de as raci in 2 min. Asa ca ii reduc turatia la ventilator si astfel iese din modul Auto. Sincer nu am incercat sa il dau din nou pe Auto cand s-a stabilizat deja temperatura dar cred ca tot tare ar baga. Ar putea sa bage mai incet daca as seta temperatura mai mare. Eu nu am reusit sa inteleg faza cu consumul mai redus. Asa am crezut si eu inainte sa cumpar masina dar acum imi dau seama ca climatronicul nu opreste AC cand s-a facut deja frig (cand a atins temp aleasa) ci combina aerul rece cu cel cald pentru a pastra acea temperatura. Deci AC merge in continuare. Prin urmare... de unde ar trebui sa apara economia ??? |
--------------------
Renault Laguna
1.9 DCi 120 CP
- CT-10-NAG
2003 Privilege Grandtour
|
|
Bacu |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Privilegiat Group: Members Posts: 1.956 Joined: 11 May 06 From: Luxembourg ![]() |
pai daca ii setezi 16 grade e normal sa bage frig ca nebunu'... seteaza-i si tu 23 grade si o sa vezi ca ventilatorul nu o sa mai porneasca la viteza a 4-a...
|
--------------------
Honda
CRV
2017 Executive Sensing 1.6 iDtec 9AT
|
|
Meganer |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 24 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Ba va porni cu turatie mare, insa va descreste mult mai devreme turatia in mod progresiv.
Cat despre oprit compresorul, poate nu o face la Laguna (desi ma indoiesc), la Megane-ul meu se vede clar pe display cand e cuplat A/C sau nu. Daca nu se opreste inseamna ca sistemul considera ca inca e cazul de A/C. Zilele astea chiar si la 16 grade afara si 21 setat in interior imi mai pornea A/C. S-a discutat mult pe forum parametrii si marimile de care tine cont functia AUTO. |
--------------------
renault
megane
2005 estate Megane Estate 2.1 2005 Confort Privilege 1.9 dCi
|
|
andrei1302 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 266 Joined: 11 August 04 From: Bucuresti - Constanta ![]() |
Ok, va multumesc.
Stiu ca exageram si eu cu temp de 16 grade dar era foarte cald si vroiam sa se raceasca (cat mai repede). Practic, ca sa nu ma bage in spital ar fi trebuit sa cresc temperatura selectata in loc sa reduc turatia ventilatorului. Voi incerca si asta. |
--------------------
Renault Laguna
1.9 DCi 120 CP
- CT-10-NAG
2003 Privilege Grandtour
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#23
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(andrei1302 @ 11 Oct 2006, 02:09) vroiam sa se raceasca (cat mai repede) Iti recomand sa citesti manualul de utilizare, pentru ca are si el un rost. Acolo scrie foarte clar ca temperatura setata nu influenteaza cu NIMIC viteza cu care se face mai cald/rece This post has been edited by ssilviu: 11 Oct 2006, 13:07 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
andrei1302 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 266 Joined: 11 August 04 From: Bucuresti - Constanta ![]() |
Manualul meu de utilizare este in germana.
Apoi, ajuta-ma sa inteleg: daca afara este ca in cuptor si eu setez 24 grade la clima se va face rece la fel de repede ca atunci cand setez 16 grade???? Eu ma indoiesc foarte tare. |
--------------------
Renault Laguna
1.9 DCi 120 CP
- CT-10-NAG
2003 Privilege Grandtour
|
|
lexxx |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 126 Joined: 23 November 05 ![]() |
Ba da. Tu cind setezi 24 de grade la clima, el va face tot posibilul sa aduca in cel mai scurt timp temperatura dinauntru la ce doresti tu. Deci va baga aer rece la maxim , cu viteza maxima, de regulala parbriz si picioare.Pe masura ce se raceste in masina , viteza ventilatorului scade, temperatura aerului bagat creste usor, pina se stabilizeaza la vreo 20 de grade.Apoi, din cind in cind, mai porneste compresorul ca sa tina temperatura constanta.
|
--------------------
Tot Renault va fi.
Laguna 3
2008
|
|
andrei1302 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 266 Joined: 11 August 04 From: Bucuresti - Constanta ![]() |
Exact asa ma gandeam si eu dar se pare ca cei care au citit manualul au alta parere.
|
--------------------
Renault Laguna
1.9 DCi 120 CP
- CT-10-NAG
2003 Privilege Grandtour
|
|
Meganer |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 24 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Fara a intra in detalii, capacitatea instalatiei de a raci este fixa (limitata), asta cred ca e clar pt toata lumea. Ca urmare, de la un nivel incolo poti sa setezi si -100grd, tot aia se va intampla: compresor pornit, debit (viteza) ventilator la maxim. Ideea este cum sa faci cat mai rapid rece cu ce ai la indemana fara sa suferi sau sa te imbolnavesti, nu?
Pentru asta lasi toate geamurile deschise cateva secunde (oricum e mai rece afara decat inauntru), iar cand incepe sa se simta ca lumea curentul de aer rece, le inchizi si treci pe recirculare. |
--------------------
renault
megane
2005 estate Megane Estate 2.1 2005 Confort Privilege 1.9 dCi
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th July 2025 - 17:52 |