cum sa urce in ture mai repede un 1.6?
![]() ![]() ![]() |
cum sa urce in ture mai repede un 1.6?
dobro_c |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 14 August 06 From: Baia Mare ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane
2005 1.6
|
|||
semit |
![]()
Post
#2
|
![]() Private Spice Group: Moderatori Posts: 5.972 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
poti incerca un chip tuning.. dar la motoarele aspirate pe benzina castigul este nesemnificativ... totusi iti mai mareste cuplul...
![]() |
--------------------
Reno
Megane GT line 1.5dCi
'13 nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
|
|
dobro_c |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 14 August 06 From: Baia Mare ![]() |
bun... dar defapt chiptuningul ce face? eu stiu ca se castiga cai din ture, adica o sa am vreo 120@6500 (aproximativ) si cu cuplul ce se intampla mai exact?
se poate rezolva ceva cu un ax cu came sport? asta implica si schimbarea supapelor? |
--------------------
Renault
Megane
2005 1.6
|
|
semit |
![]()
Post
#4
|
![]() Private Spice Group: Moderatori Posts: 5.972 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
in cazul asta mai bine iti luai 2.0 16v.. daca vrei sa te bagi la modificari acum... parerea mea... avem un expert care se ocupa de chiptuning.. domnul @voinea... daca nu vede topicul tau contacteaza-l pe pm
|
--------------------
Reno
Megane GT line 1.5dCi
'13 nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() *** Big Daddy *** Group: Members Posts: 755 Joined: 5 February 05 From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot... ![]() |
Teoretic nu ar trebui sa fie diferente intre masina ta si golful de 115CP. Singura "problema" ar fi ca trebuie sa schimbi vitezele la peste 4600-4800rot/min intrucat ai cuplu maxim la 4250rot/min si dupa ce schimbi trebuie sa "cazi" in zona de cuplu maxim. Asta e diferenta intre benzina si diesel, la benzina trebuie sa conduci turat ca sa obtii performante.
|
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005-dCi/80cp Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05) |
|
dobro_c |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 14 August 06 From: Baia Mare ![]() |
diferenta principala intre mine si golful e ca el are 6 viteze, deci o etajare mult mai buna a rapoartelor
si inca ceva... eu ca sa am la roti puterea maxima ar trebui sa schimb dintr-a a 3-a in a 4-a (sa zicem) asa incat intr-a 4-a sa urce de la 4200 in sus? (asta ar insemna a 3-a undeva pe la 5000 rpm) nu crezi ca motoru ar fi prea turat? din diagrama de putere, cuplul de la 4200 scade, dar cai cresc cu turele, deci logic nu ar fi ca sa schimb la 4200 in orice treapta? This post has been edited by dobro_c: 18 Aug 2006, 17:32 |
--------------------
Renault
Megane
2005 1.6
|
|
bogdan20 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 1 August 04 From: Iasi ![]() |
Vrei sa fuga mai repede ?Pune-i roti mai mici.Vei avea demaraj mai puternic.Dar eu zic ca exagerezi cand spui ca nu fuge repede mai ales in afara.
|
--------------------
Honda Accord
ES
2007
- IS 01 DOR
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() *** Big Daddy *** Group: Members Posts: 755 Joined: 5 February 05 From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot... ![]() |
Nu are nimic. Pana in 4250rot/min esti si cu puterea mai mica si cu cuplu sub nivelul maxim (pe diagrama in urcare). In zona de 4250rot/min esti la cuplu maxim si acolo este punctul in care masina incepe sa se infiga asa ca dai linistit turatii ca e facuta sa tina cel putin pana la 6000rot/min unde e data puterea maxima.
|
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005-dCi/80cp Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05) |
|
ssilviu |
![]()
Post
#9
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Pe mine ma depaseau dubitele pe dealul neagru cand eram in rodaj. Acum vede 6200 zilnic si nu prea mai am probleme. Masina trage, nu foarte mult, dar trebuie sa te gandesti ca si masina este destul de grea. Si trebuie sa stii ca exploatezi motorul. De multe ori imi e lene sa o forjez si evident ca mi se pare ca e ca vai de ea. Asta e, ti-ai luat motor pe benzina si daca nu-i dai mai mult de 4000 de ture, daca te uiti pe graficul de cuplu si putere, nu folosesti niciodata mai mult de 80 de cai. Asadar era mult mai eficient un diesel in stilul asta de condus.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
dobro_c |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 14 August 06 From: Baia Mare ![]() |
ok... idee cu schimbatu am prins-o... dar pe mine ma intereseaza cresterea de cuplu... ceva idei?!
|
--------------------
Renault
Megane
2005 1.6
|
|
Manuel |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.116 Joined: 27 November 02 From: VASLUI ![]() |
|
--------------------
Opel
Astra J Sports Tourer Active
2013 / 2.0 CDTI / 165CP
- VS15CMA "Base e un bou betiv." (corbex)
|
|
Toto - BOD |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 556 Joined: 18 January 05 From: Craiova ![]() |
sa nu compari niciodata in sarcina o masina pe benzina cu una diesel pentru ca cuplul mare este cel mai mare avantaj al dieselui (tot de la el se trage si consumul scazut).
Incearca cu un kit de admisie directa ca face minuni! In ceea ce priveste chiptuning`ul, nu stiu daca cei de la TCM se incurca cu masini normal aspirate dar poti sa incerci! |
--------------------
Renault
Clio
2003
- BOD
|
|
speedan |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 8 June 06 ![]() |
eu am gume mai mari decit ar trebuiiadica de 65 in loc de 60. acu astept sa se toceasca sa le schimb cu unele normale. se poate chiar sa consume cu 1 litru mai mult decit cu gume normale?
|
--------------------
renault
megane I 1,6 16V
2001
- cj74sec
|
|
Toto - BOD |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 556 Joined: 18 January 05 From: Craiova ![]() |
consumul este mai mare dar nu stiu daca diferenta este chiar atat de mare... Oricum cu gume (sau jante) mai mari si mai late pierzi din cuplu destul de mult.
|
--------------------
Renault
Clio
2003
- BOD
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#15
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(Toto - BOD @ 20 Aug 2006, 13:47) cuplul mare este cel mai mare avantaj al dieselui (tot de la el se trage si consumul scazut) Consumul scazut este datorat randamentului mai bun |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
Toto - BOD |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 556 Joined: 18 January 05 From: Craiova ![]() |
mi-e teama ca nu te inteleg! nu vreau sa avem o discutie de genul asta aici, dar eficienta motorului diesel se datoreaza cuplului mare!
Ca sa-ti dau un exemplu, sunt 2 oameni de aceeasi varsta, unul cu muschi si unul fara muschi! Care dintre ei utilizeaza mai multa energie ca sa mute 5 de saci de ciment? Exemplul este ales la intamplare si fara o logica anume. Cand faci chip-tuning de ce crezi ca-ti scade consumul la masina? Pentru ca iti creste si cuplul! ![]() |
--------------------
Renault
Clio
2003
- BOD
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#17
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Ciclul termic Diesel este mai eficient (are un randament mai bun) decat cel Otto (benzina). Adica din aceeasi cantitate de conbustibil, un diesel realizeaza mai mult lucru mecanic. Adica pierde mai putin energie prin caldura. De asta si se incalzeste mai greu.
Cuplul mai mare se datoreaza fortei si bratului ei: la diesel biela este mai lunga si presiunea din piston mai mare, compresie mai mare;). Apoi, din cauza lungimii mari a bielei dieselul nu poate atinge turatii mari This post has been edited by ssilviu: 23 Aug 2006, 12:41 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
dobro_c |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 14 August 06 From: Baia Mare ![]() |
eu stiam ca diesel-ul nu poate urca mult in ture din cauza compresie f mari (aprox dubla fata de benzina). si randamentul de care spui tu este datorat turbinei.
un diesel fara turbina e 0, si cuplul mare se datoreaza turbinei pt ca prin cuplu se intelege cantitatea de aer intrata pe ciclu... si asta e rolul turbinei (un exemplu bun pot fi motoarele pe benzina cu turbo care au un cuplu poate chiar mai mare fata de echivalentul in diesel) |
--------------------
Renault
Megane
2005 1.6
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#19
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Eu asa am invatat in liceu la fizica. Or gresi aia prin manuale..
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
morph |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 17 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Schimbi la turatie de putere maxima, chiar un pic peste. Ca e benzinar, d-aia.
Spre exemplu, la benzinarul meu automat, la kick down turatia se duce in 5200rpm unde puterea este maxima si de acolo lucreaza doar cutia. (fiind cvt turatia ramane constanta, viteza creste, eficienta maxima - fara pierdere de putere). |
-------------------- fost posesor de Megane II Hatch 1.5dCi 80cp
A-klasse 1.5 CVT 2006 VW Polo Happy 1,2 HTP 2006 |
|
r&d |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 591 Joined: 2 June 04 ![]() |
|
--------------------
Volvo
S40
2.0T4 200cp 2001 Renault Laguna 2 Privilege 1.8 16V 120cp 2001 (Verkauft/Sold)
|
|
dobro_c |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 14 August 06 From: Baia Mare ![]() |
no bine... m-am exprimat si io gresit
dar din cate stiu eu cuplul mare se datoreaza turbinei, deci logic cu cat intra mai mult aer cu atat e mai mare cuplu... corectati-ma daca gresesc |
--------------------
Renault
Megane
2005 1.6
|
|
r&d |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 591 Joined: 2 June 04 ![]() |
Asa cum a zis mai sus ssilviu se datoreaza fortei (presiunea in capul pistonului) si bratului fortei (lungimea bielei, implicit a manetoanelor arborelui cotit).
Cele supraalimentate au arderea mai eficienta decat cele aspirate, rezulta o presiune mai mare in capul pistonului chiar daca compresia este ~ la fel, sau de obicei mai mica decat la unul aspirat. Vrei sa urce mai rapid in ture? Usureaza biele, pistoane, volanta... This post has been edited by r&d: 24 Aug 2006, 14:18 |
--------------------
Volvo
S40
2.0T4 200cp 2001 Renault Laguna 2 Privilege 1.8 16V 120cp 2001 (Verkauft/Sold)
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#24
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.855 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
Degeaba o face sa urce mai repede in ture daca cutia nu este bine etajata...la megane pe benzina cutia este extrem de prost etajata, intre benzina si diesel pierzi cam 35 km/h la 3000 rpm...
|
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
dobro_c |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 14 August 06 From: Baia Mare ![]() |
am mai vorbit cu baietii de la MasterTuner din bucuresti si mi-au propus: admisie de aer de pe Yamaha R1 (cu clapete separate pe fiecare cilindru), evacuare sport, unichip. astea costa cam 1700 euro si obtin cam 20 de cai
si daca vreau mai mult se schimba axele cu came (700 euro) si masina ajunge undeva pe la 170 de cai este o treaba f buna, dar daca as face chestia asta ar mai trebui si un ambreiaj cat de cat bun si multe altele... |
--------------------
Renault
Megane
2005 1.6
|
|
semit |
![]()
Post
#26
|
![]() Private Spice Group: Moderatori Posts: 5.972 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
vinde-o si ia-ti RS
![]() |
--------------------
Reno
Megane GT line 1.5dCi
'13 nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
|
|
rkillera |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 211 Joined: 7 August 05 ![]() |
QUOTE(dobro_c @ 24 Aug 2006, 15:48) am mai vorbit cu baietii de la MasterTuner din bucuresti si mi-au propus: admisie de aer de pe Yamaha R1 (cu clapete separate pe fiecare cilindru), evacuare sport, unichip. astea costa cam 1700 euro si obtin cam 20 de cai si daca vreau mai mult se schimba axele cu came (700 euro) si masina ajunge undeva pe la 170 de cai este o treaba f buna, dar daca as face chestia asta ar mai trebui si un ambreiaj cat de cat bun si multe altele... 1700 euro - 20 cai 700 euro - 170 de cai hmmm... ce sa faci ??? |
--------------------
Renault
Megane II
2005 Estate Confort Expression 1.6 + clima, 08.2005
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#28
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.855 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
Cred ca aia 700 vin dupa cei 1700...ca degeaba modifici axa fara sa modifici si admisia. In total 2400 euro ca sa urci puterea de la 115 la 170 de cai. Cam mult...mai ales ca degeaba ai 170 de cai daca nu te ajuta cutia...tot viteza aia o sa o aiba masina...
|
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
ssilviu |
![]()
Post
#29
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
da, viteza maxima o sa fie aceeasi dar o vei atinge mult mai repede. Iar la 170 de cai treapta a treia o sa devina exact asa cum trebuie.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
dobro_c |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 14 August 06 From: Baia Mare ![]() |
ai dreptate b06fcn.... daca eu fac modificarile alea o sa faca 0-100 in aprox. 9 s, nu 11... deci tot e un castig, dar viteza maxima va fi o problema pt ca la 200 km/h tot la 6100 rpm voi fi
dupa parerea mea s-ar merita doar in cazul in care schimb si cutia, ambreiajul, si lista ar mai putea continua si ajung sa bag in ea undeva in jur de 5000 euro... deci mai bine un RS sau RX-8 ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane
2005 1.6
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 19:38 |