Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Capac vas expansiune -supapa blocata-(clio symbol), o chestie ciudata

christig
post 16 May 2006, 23:03
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 28 November 05




La revizia de 90 mi-zu zis ca am pompa dusa.
Am pus alta luata de la Ausburg..printr-un service pe Titulescu. La vreo luna mi-a sarit busonu de la vasul de expansiune si s-a dus dracu' (a sarit si nu l-am mai gasit) biggrin.gif ; si o data cu el si apa din vas;

Banuiesc urmatoarea kestie; busonul ala are un fel de supapa din cate am vazut eu la cel nou cumparat (un arc se observa cand apas in interior); daca supapa aia s-a blocat...am avut suprapresiune in circuitul de racire si a crapat pompa; zic eu ca pe la maglavaisul care e pe post de garnitura intre ea si blocul motor; acum nici nu pot sa garantez ca daca se schimba doar spuma aia de garnitura n-ar fi mers si vekea pompa, dar am zis sa nu risc si am luat una noua; acum cu pompa noua a mers ok vreo luna..pana s-a mai incalzit vremea, stiu io, o zi mai aglomerata si motorul mai turat ...si s-a incalzit putzin mai mult apa incat vekiul buson avand supapa blocata a sarit;

Faza mi s-a parut hazlie pentru ca exact cu o saptamana inainte il ajutasem pe unkemiu care are Logan sa-si repare aceeasi problema; i-a sarit busonul de la vas si toata apa din vas; diferentza e ca el a dat pe un busonul nou aproape 700klei...iar eu l-am gasit la Cobalcescu cu 250klei (pe Timisoara sau la Ausburg nu aveau in stoc); nus stiu daca sunt compatibile cele de Logan cu cele de Clio.


--------------------
Clio Symbol martie 2001 1.4
Clio Symbol, 1.4 8v, 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solon
post 17 May 2006, 09:13
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.034
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




Poate ca ar trebui facuta o aerisire a circuitului de racire.E posibil sa fie cumva infundat si sa se creeze o presiune foarte mare si din cauza asta sa fi sarit busonul.
Sau s-a incalzit prea tare motorul?S-a ridicat acul de la temperatura?


--------------------
3 japoneze 2 nemtoaice si cam atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 17 May 2006, 12:01
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Busoanele ar trebui sa fie compatibile, Solenza am vazut ca are acelasi buson. Incearca cu cel de logan.
Daca ai supapa blocata nu mai strange busonul prea tare, lasa sa nu fie prea etans ca nu se intampla nimic si poti sa mergi in continuare.

Circuitul de racire stiu ca nu se mai aeriseste la astea noi, ci doar se toarna lichidul si cu asta basta.

Ceva presiune pe circuit este intotdeauna, asta o poate constata oricine cand desface busonul si se aude un fasait.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
christig
post 17 May 2006, 13:13
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 28 November 05




@Solon, presiune se creeaza, mai ales daca mai ai si ceva bule pe undeva in circuit, in momentul cand se incalzeste motorul; mie mi-a sarit busonul si l-am pierdut; incercam doar sa explic logic de ce am avut probleme la pompa de apa (curgea pe la garnitura); busonul veki cred ca era cu supapa blocata si nu avea cum sa se depresurizeze circuitul cand se incalzea mai tare motorul;

@Laurentziu83, busonul de Logan costa vo 700mii dupa cum am mai scris; mi-am luat unul de clio la 250k;

am postat asta ca fapt divers..deci daca va sar busoanele e posibil sa fie infundate!! si asta nu e bine ca in timp va fortzeaza circuitul, in special pompa de apa!


--------------------
Clio Symbol martie 2001 1.4
Clio Symbol, 1.4 8v, 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3xtreme
post 17 May 2006, 13:25
Post #5


Fraier incepator


Group: Members
Posts: 100
Joined: 31 January 06




@Laurentziu83

Instalatia de racire functioneaza sub presiune. Nu lasati busonul nestrans cu motorul pornit. Dovezi gasiti fie in manualul masinii, unde scrie asta pe undeva, fie la un service.


--------------------
Renault Clio Extreme dCi 65 CP/Scenic II 1.5 dCi 85 CP 2004 / 2007
Clio II bicorp Extreme 2004, 1.5 dci 65 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 17 May 2006, 13:36
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Dar ce se intampla, ca eu l-am mai scos si cand era motorul pornit si nu s-a intamplat nimic, doar am vazut cum bolboroseste antigelul acolo.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
christig
post 17 May 2006, 13:53
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 28 November 05




@Laurentziu83
este o anumita presiune suportata de supapa din buson; presiunea creste dar numai din cauza aerului care se dilata la temperatura, caci lichidele sunt incompresibile; ce poate sa se intample?... sare apa din vas; eu am gasit vasul gol..o improscase pe toata pe langa; si kestia asta ti-am zis ca am fost martor cand a patit-o si unkemiu la un Logan, exact cu o saptamana inaintea mea; a pierdut busonul si vasul s-a golit; din fericire nu s-a intamplat asta la drum lung si am observat imediat defectiunea, in fatza blocului.


--------------------
Clio Symbol martie 2001 1.4
Clio Symbol, 1.4 8v, 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3xtreme
post 22 May 2006, 07:36
Post #8


Fraier incepator


Group: Members
Posts: 100
Joined: 31 January 06




Pai daca nu se intampla nimic, de ce nu ti se goleste si vasul de la spalatorul de parbriz daca ii scoti busonul?


--------------------
Renault Clio Extreme dCi 65 CP/Scenic II 1.5 dCi 85 CP 2004 / 2007
Clio II bicorp Extreme 2004, 1.5 dci 65 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 22 May 2006, 08:02
Post #9


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Si ala se va goli dar mai greu ... raspuns="pentru ca nu este fierbinte si xub presiune".


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 22 May 2006, 19:05
Post #10


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




QUOTE(christig @ May 17 2006, 12:03 AM)
La vreo luna mi-a sarit busonu de la vasul de expansiune si s-a dus dracu' (a sarit si nu l-am mai gasit)  biggrin.gif ; si o data cu el si apa din vas;
*


Pana sa sara busonul, in asa fel incat sa nu-l mai gasesti blink.gif de la o asa presupusa suprapresiune, se facea bucati vasul de expansiune sau chiar radiatorul.
Busonul mai jos de scut nu are unde sa se duca, e destul de voluminos si din scut nu are loc pe unde sa cada. Ciudata problema, ce sa zic, busonul fara sa se faca bucatele nu are cum sa se faca de negasit si fara sa lase urme pe filetul vasului.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 22 May 2006, 19:26
Post #11


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




la mine s-au spart 2 busoane... amandoua aveau supapele blocate de jeg/piatra/cine stie ce alte prostii
dar la mine amandoua erau vechi... la voi nu intelg de ce s-ar intampla asa ceva

vasul cu lichid de spalat parbrizul nu se goleste pentru ca e mult mai mare, pentru ca nu ai mai niciodata lichidul pana aproape de buson si pt ca lichidul nu e circulat. sta acolo degeaba si baldacaie...

pt hellcat: in nici unul dintre cazuri nu a crapat altceva (vas de expansiune/radiator/furtune etc)


ca fapt divers, incercand sa curat un vas de expansiune acum cateva luni, i-am infpit 2 dopuri de pluta in stuturi si l-am umplut cu detartrant si i-am pus capacul si l-am lasat in curte. a doua zi dimineata nu am mai gasit decat bucati din capac imprastiate prin curte si in vas. deci daca n-au zburat dopurile alea de pluta si s-a spart capacul, tind spre a crede ca francezul a gandit astfel: daca am suprapresiune, ce e mai usor de inlocuit? radiatorul? nu. vasul? nu. furtune? nu. capacul? da! e cel mai ieftin si e cel mai usor de schimbat.
deci eu nu gasesc anormal ca la o suprapresiune sa bubuie capacul


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3xtreme
post 23 May 2006, 08:42
Post #12


Fraier incepator


Group: Members
Posts: 100
Joined: 31 January 06




QUOTE(cmandrei @ May 22 2006, 09:02 AM)
Si ala se va goli dar mai greu ... raspuns="pentru ca nu este fierbinte si sub presiune".
*


Deci e sub presiune, asta era...


--------------------
Renault Clio Extreme dCi 65 CP/Scenic II 1.5 dCi 85 CP 2004 / 2007
Clio II bicorp Extreme 2004, 1.5 dci 65 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
christig
post 25 May 2006, 05:01
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 28 November 05




QUOTE(R19/16v @ 22 May 2006, 20:26)
ca fapt divers, incercand sa curat un vas de expansiune acum cateva luni, i-am infpit 2 dopuri de pluta in stuturi si l-am umplut cu detartrant si i-am pus capacul si l-am lasat in curte. a doua zi dimineata nu am mai gasit decat bucati din capac imprastiate prin curte si in vas. deci daca n-au zburat dopurile alea de pluta si s-a spart capacul, tind spre a crede ca francezul a gandit astfel: daca am suprapresiune, ce e mai usor de inlocuit? radiatorul? nu. vasul? nu. furtune? nu. capacul? da! e cel mai ieftin si e cel mai usor de schimbat.
deci eu nu gasesc anormal ca la o suprapresiune sa bubuie capacul


concluzia: lichidul de detartraj isi mareste volumul peste noapte? ohmy.gif

QUOTE(hellcat @ 22 May 2006, 20:05)
Pana sa sara busonul, in asa fel incat sa nu-l mai gasesti blink.gif de la o asa presupusa suprapresiune, se facea bucati vasul de expansiune sau chiar radiatorul.
Busonul mai jos de scut nu are unde sa se duca, e destul de voluminos si din scut nu are loc pe unde sa cada. Ciudata problema, ce sa zic, busonul fara sa se faca bucatele nu are cum sa se faca de negasit si fara sa lase urme pe filetul vasului.


busonul la clio era original (veki de 5 ani) si in plus nici nu era strans bine (de catre mine); insa la logan era masina de cateva luni; n-am mai gasit nici mama lor de busoane, au sarit in mers si n-au nimerit decat pe asfalt (probabil);


This post has been edited by christig: 25 May 2006, 05:04


--------------------
Clio Symbol martie 2001 1.4
Clio Symbol, 1.4 8v, 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 25 May 2006, 08:42
Post #14


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




christi, detartrantul ala face o gramada de bule cand curata piatra... si d-aia o fi facut presiune...dar daca n-au zburat dopurile de pluta, inseamna ca capacul e facut sa cedeze destul de repede pentru a pastra integritatea celorlalte componente...


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
christig
post 26 May 2006, 16:39
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 28 November 05




cre' ca a facut spume din dopurile de ploota

ca ma indoiesc ca aveai tu piatra pe plasticul vasului biggrin.gif


--------------------
Clio Symbol martie 2001 1.4
Clio Symbol, 1.4 8v, 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jubyl3r
post 20 May 2011, 10:36
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 392
Joined: 23 January 11
From: B o t o s a n i




La masina din semnatura am pierdut capacul fara sa sara (din neatentia mea, uitasi sa il pun la loc:( ), al meu era maroniu si am luat unul de la dezmembrari identic ca dimensiuni dar este albastru (se potriveste perfect, dar se poate sa am probleme cu el).

Inca o chestie, dupa ce merg cam 30km si opresc motorul, daca deschid capota si ma apropii de vasul de expansiune se aude ca un fasait usor(e normal) sau capacul de la dezmembrari nu se potriveste?


Cum mi-as da seama daca nu e bun capacul SH?

Multumesc anticipat!


--------------------
Renault Megane Coach - BT xx ADY 1996 1.6e DA0F
"Ignorance is bliss"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 20 May 2011, 11:15
Post #17


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Instalatia de racire a motorului este sub presiune cand functioneaza motorul si daca se aude un fasait cand asculti langa capacul de la vasul de expansiune inseamna ca acesta nu etanseizeaza bine si scapa presiune.
Pe capac este o supapa care trebuie sa deschida doar in caz de presiune exagerata ca sa nu"bubuie"furtunele/coturile/etc...
Mai bine cumpara un alt capac.
NB!


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PhilipMorris
post 29 Apr 2012, 19:10
Post #18


dependent de internet banking


Group: Members
Posts: 708
Joined: 14 November 07
From: Where the streets have no name




Am schimbat vasul de expansiune deoarece era crapat la imbinare si pierdea antigel. Acuma ce sa spun, am luat unul second la 15 lei, dar este de megane. Nu s-a potrivit la gauri, dar cu o mica improvizatie a mers pana la urma.
El a venit cu tot cu capac, dar capacul este fizic diferit de cel de clio. Functioneaza cele doua instalatii la presiuni diferite sau sunt identice? As merge pe capacul nou, pentru ca cel vechi imi pare obturata supapa la el daca a cedat borcanul. nu sunt sigur, dar ar putea fi una din cauze.
Atasez poze cu cel de megane care l-am montat.

P290412_18.55.jpg ( Size: 1.22mb ) Number of downloads: 2082
P290412_18.56.jpg ( Size: 956.66k ) Number of downloads: 2136
P290412_18.56__01_.jpg ( Size: 1.01mb ) Number of downloads: 2101


--------------------
MK2 Black panther, sexiest hatchback ever TiVCT
Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 30 Apr 2012, 12:41
Post #19


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Si ala e tot cu supapa doar ca e alt model smile.gif ... poti sa-l lasi linistit ... sau ca sa dormi, poate, mai bine smile.gif ... ai avea Capac vas expansiune


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PhilipMorris
post 30 Apr 2012, 15:45
Post #20


dependent de internet banking


Group: Members
Posts: 708
Joined: 14 November 07
From: Where the streets have no name




Mersi andrei! sper ca asta sa mearga, la pret este dublu cat tot vasul meu smile.gif

This post has been edited by PhilipMorris: 30 Apr 2012, 15:45


--------------------
MK2 Black panther, sexiest hatchback ever TiVCT
Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th July 2025 - 20:31
Dacia