Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

sonda apa, e posibil???

catran
post 28 Feb 2006, 21:31
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 163
Joined: 8 August 05
From: Bucuresti




am mers luni seara prin oras (cand era cald,inainte sa dea zapada)
in mersu-mi cretin cu maxim treapta a3-a si cu mult peste viteza legala....am observat la unul din semafoare ca cel din dreapta mea care s-a cam tinut dupa mine...cu greu,ma privea insistent
m-am aplecat pentru a il deranja pe "vasile" de sub scaun si cu capul prin volan am observat ca la mine sub capota era ceata densa rau si incepuse sa iasa pe langa aripi
am tras masina aproape de bordura si am deschis capota.... blink.gif si degeaba
asa ca am lasat-o jos si m-am hotarat sa o ridic peste 20 min. cand se mai incalzeste si se ridica ceata de pe motorul meu
cand s-a mai limpezit ceva vremea sub capota nu am gasit nici o scurgere nicaieri
asa ca am plecat mai departe
aproape de casa ..cam la vreo 400m s-a ridicat si acul de la temperatura peste normal si s-a ingrosat gluma si ceata de la motor
in fine intr-un final am gasit si ceva scurgere pe mufa de la sonda de temp. si pe verso si prinderea de la caseta de directie
intrebare: se poate ca prin sonda respectiva sa fie o gaura care sa proiecteze jet de apa pana tabla pedalierului??? are cineva idee cam cat costa o asemena sonda?pt. motor 1,7 benzina?


--------------------
renault 21 ts 1986
renault laguna 2 ph2 1.9 dci 85kw 2007
RENAULT LAGUNA 3 2.0 DCI 110KW 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 1 Mar 2006, 09:17
Post #2


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




benuiesc ca aceasta sonda se insurubeaza, astfel ca poate se rezolva daca-l scoti, cureti, pui niste silicon negru si-l insurubezi la loc ... bafta

totusi atentie mare la locul de unde curge ... si eu am patit o treaba asemanatoare ... si pana la urma era garnitura de chiulasa ...

This post has been edited by cmandrei: 1 Mar 2006, 09:18


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catran
post 1 Mar 2006, 18:52
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 163
Joined: 8 August 05
From: Bucuresti




rezolvat si asta...era spart furtunul de apa ce intra in chiulasa
vine exact deasupra sondei si era spart dedesubt astfel incat proiecta jet de apa pe mufa sondei ..si de acolo se spargea jetul si imprastia peste tot de aici si impresia ca iese direct din sonda


--------------------
renault 21 ts 1986
renault laguna 2 ph2 1.9 dci 85kw 2007
RENAULT LAGUNA 3 2.0 DCI 110KW 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tomi87
post 3 Mar 2006, 17:16
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 25 October 05
From: Tg Mures




Asta e, masina veche, furtune vechi. Am patit-o si eu prin septembrie. (de altfel, ca sa nu ma duc prea departe de subiect, am avut si eu probleme la sonda de la apa, insa nu scurgere, ci martorul ramanea aprins si cu motorul rece. A trebuit schimbata sonda)
Revenind la poveste: eram in drum spre casa dinspre Miercurea Ciuc. Cand am oprit la o benzinarie in Odorheiu Secuiesc, am observat ca lichidul tasnea cu presiune pe o mica fisura de pe furtunul care leaga pompa de apa cu radiatorul de incalzire. Am deschis capacul de la vasul de expansiune ca sa iasa presiunea, am reparat furtunul cu banda izolatoare unsure.gif si un colier, si am pornit la drum. Dupa vreo 20-25 km incalzirea a inceput sa bage aer rece, si dupa alti 3km s-a aprins martorul de bord. Am oprit (din fericire exact in fatza unui bar), si am petrecut vreo 3 ore reparand furtunul, umpland si aerisind instalatia. Spre marea mea bucurie unul din suruburile de aerisire s-a rupt, asa ca am putut folosi numai celalalt. Toata treaba dupa 9 seara... In fine am ajuns acasa cu bine, dar de atunci nu strang capacul la vasul de expansiune, ca sa nu creasca presiunea, pentru ca ar sparge din nou vreun furtun.


--------------------
Nissan Micra K13 2011, 1.2 Acenta
ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Akm
post 5 Mar 2006, 08:26
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 28 June 04
From: Bucuresti




Problema cu presiunea in instalatia de racire e tare urata, are o explicatie dar sunt 2 solutii (in principiu ar trebui aplicate amandoua):
1. cumperi un capac de vas de expansiune nou (e mai ieftin cel de la dacia de la instalatia mai noua cu vas de expansiune de plastic)
2 schimbata garnitura de chiulasa, aici e mai costisitor si mai mult de munca

This post has been edited by cmandrei: 6 Mar 2006, 09:24


--------------------
Renault 10 Rulzzz!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tomi87
post 5 Mar 2006, 14:39
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 25 October 05
From: Tg Mures




Are capac cu un fel de supapa care se deschide la o anumita presiune, am testat-o cu pompa de roata biggrin.gif , numai ca furtunele nu mai rezista la aceasta presiune.


--------------------
Nissan Micra K13 2011, 1.2 Acenta
ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 5 Mar 2006, 21:25
Post #7


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.906
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




...ATENTIE...desi capacele de vas de expansiune/radiator de pe Daciile noi (de la SN in sus) seamana izbitor cu cele de Renault, sunt diferite, au alt filet si alt diametru interior. Eu m-am fript, noroc ca nu am dat decat 6 RON (dupa care mi-a adus tata din Franta un buson nou, care a costat 2 Euro).
Aviz amatorilor de senzatii la strans.


--------------------
Renault 21 - B 06 FCN 1.9dT, 1989
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 5 Mar 2006, 21:31
Post #8


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




foarte bine de stiut ^smile.gif^


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tomi87
post 6 Mar 2006, 16:35
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 25 October 05
From: Tg Mures




Ar fi fost prea frumos sa se potriveasca.
Daca tot vorbim de problema presiunii din sistemul de racire, care este rolul acestei presiuni? (nu vorbesc de presiunea creata de pompa prin miscarea lichidului, ci de cea creata de expansiunea lichidului)
Multe masini au capac de vas care tine sistemul sub o anumita presiune, insa multe sunt si cele care comunica liber cu exteriorul: de la batrana Dacie si Skoda 120 pana la Mercedes (cel putin 230E din 1991, am vazut la masina unchiului meu, putin mai jos de capac are o mica teava indreptata in jos care sa dreneze eventualul exces)


--------------------
Nissan Micra K13 2011, 1.2 Acenta
ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 19:11
Dacia