Frane cu discuri pline/discuri ventilate, diferente la sistemul de franare
![]() ![]() ![]() |
Frane cu discuri pline/discuri ventilate, diferente la sistemul de franare
adika |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 5 January 06 From: Pitesti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane Sedan Expression 1.6
2008
|
|||
hellcat |
![]()
Post
#2
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Nu este nici un inconvenient, ambele sisteme franeaza la fel de bine. Eu, daca mi-as lua un 1.4 8v, discurile pline nu le vad ca un inconvenient. Tot ce pot sa-ti spun e ca am vazut mai multe discuri ventilate ovalizate destul de repede, decat pline.
Ca si diferente, in afara de disc, mai difera si etrierul. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
adika |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 5 January 06 From: Pitesti ![]() |
Thx! Oricum e cam ciudat ca pe versiunile cu motorizari mai scumpe sunt numai din cele cu discuri ventilate...
|
--------------------
Renault
Megane Sedan Expression 1.6
2008
|
|
pablo |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.015 Joined: 10 December 04 From: ORADEA ![]() |
Am vazut ca in general masinile care au motoare mai puternice de 100 CP au discuri fata ventilate si discuri spate.Chestia e valabila si la alti producatori (de ex.VW)
|
-------------------- Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat) |
|
strumfuadi |
![]()
Post
#5
|
![]() Former Laguna user. Group: Members Posts: 2.331 Joined: 25 February 04 From: B u c u r e s t i ![]() |
discurile ventilate se racesc mai repede dupa o franare brusca sau dupa utilizarea frecventa a franei (pe serpentine, de ex.).
aceasta racire scade pericolul aparitiei fenomenului de "fading", adica scaderea eficientei franarii datorita incalzirii franelor. discurile pe spate se monteaza din aceleasi considerente, fiindca se incing si mai ales acumuleaza mai putina caldura decat tamburii. |
--------------------
Honda
Civic FN2
2010
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
discurile ventilate, asa cum suna si denumirea, sunt concepute sa se raceasca mai repede in timpul mersului si sa asigure o eficienta maxima a franelor. Se stie ca franele sunt mai eficiente daca sunt reci, nu calde.
Pentru masinile de strada, utilizate obisnuit, sunt suficiente discurile pline, singurele situatii in care sunt suprasolicitate sunt atunci cand se coboara muntele fara frana de motor. Pentru masini de viteze mai mari se prefera discuri ventilate, la fel cum se prefera roti mai mari: din motive de siguranta. Adica sunt mai bune la viteze mari. Discurile se ovalizeaza din cauza temperaturilor ridicate ce se creeaza in sistem, iar ventilarea are rolul de a preantampina aceasta ovalizare. In acelasi timp, datorita cresterii temperaturii in sistem, scade calitatea lichidului de frana, care poate prinde aer in circuit. De aceea este de dorit un sistem de cat mai mari dimensiuni, care sa poata sa lucreze cat mai "rece". Pentru utilizare normala iti recomand "cu caldura":P discurile pline, nu cred ca se merita discurile ventilate in cazul tau. Nu stiu daca este valabila regula cum ca discurile ventilate se ovalizeaza mai usor, probabil conteaza mai mult modul in care sunt executate. |
--------------------
.
.
.
|
|
vladoiui |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 11 August 05 ![]() |
Nu ca nu as fii multumit de Clio doamne fereste dar ironia sortii este ca DSN-ul care am avuto avea dicuri ventilate.Chiar si asa prefer discurile pline decit sa mai schimb un vagon de radiatoare....
![]() |
-------------------- |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Da, la dacia ideile bune erau aplicate prost. Chiar ramaneam prost cand auzeam soferi de slz care schimbau discurile de frana la 10 mii din cauza ovalizarii, iar eu la matiz de-abia schimbam placutele la 40. Bine ca eu aveam discuri pline, ca nu-mi trebuiau frane sport la guzgan. Asadar daca erau facute prost, poate de asta se ovalizau discurile la dacie.
Fiti voi siguri ca si la curse tot discurile ventilate primeaza si nu se mai ovalizeaza. |
--------------------
.
.
.
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
@vladoiui
Ce radiatoare tatÄ ? Ansamblul disc de frana+placute de frana au o temperatura optima de functionare. Pt a evita incingerea excesiva se folosesc discuri ventilate; dar nu e bine nici sa fie f reci. De exemplu atunci cand pornim dimineata cu masina, la primele frane se poate auzi un huruit la saboti si placute (nu la toate masinile), si parca e nevoie de un pic mai multa forta de apasare. This post has been edited by cmandrei: 7 Mar 2006, 11:05 |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
Solon |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Probabil tu schimbai alte radiatoare ca la frane nu stiu sa existe.
![]() |
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#11
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
Discurile ventilate se racesc mai repede si se mentin in zona de temperatura optima pentru functionare. Ideale sunt cele perforate, dar sunt mai scumpe si producatorii echipeaza doar modelele foarte puternice cu asa ceva.
|
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
- GJ-01-SSP
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005 Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
EL_BGD |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 850 Joined: 9 September 05 From: Bucharest ![]() |
o chestie un pic off topic:
am observat in zilele trecute, dupa mers pe ploi, balti etc. ca rotile de pe spate, (sau de pe fata, nu mai tin minte, dar cred ca cele de pe spate) erau complet uscate de fiecare data cand ajungeam acasa. ![]() ![]() Intreb din curiozitate ![]() |
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
2003 bicorp Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
|
|
sorin |
![]()
Post
#13
|
pilot de renault Group: Members Posts: 883 Joined: 15 November 04 From: Lebbeke,Belgia ![]() |
Ce radiatoare?Hai ma!!Este ventilare pasiva.
Ventilarea consta in niste aripioare care sunt puse intre 2 discuri pline.Cele doua discuri pline se afla la o distanta de 5-10(depinde de masina) mm intre ele. _________ 1.9 dCI This post has been edited by cmandrei: 7 Mar 2006, 11:10 |
--------------------
MEGANE 2 1,9dCi
--ESTATE
--octombrie 2004
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
@El Bgd: eu zic ca cele de pe fata ramaneau uscate. Chiar si dupa 10 km de mers prin oras daca pui mana pe roata ai vedea ca este putin calda. De la frecare, normal. La rotile din spate franele sunt mai slabe.
@sorin: probabil vorbea de fiabilitatea radiatoarelor de la motorul DSN, sunt unii care pana la urma au pus radiator de SLZ satui de stat cu masina in service. Nu are nici o legatura cu franele. |
--------------------
.
.
.
|
|
Solon |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Sigur de radiatorul de DSN vorbea,ca asta era o celebritate la service.
|
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
k_gula |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 10 January 06 ![]() |
pentru doritorii de kituri de frana si sisteme de franare inclusiv furtunasele de frana cu camasa de protectie le puteti gasii pe tuningshop.ro, la preturi bune. Doar sa fiti constienti de pretul sistemelor de franare sport. Dar furtunele de frana isi merita toti banii, reduc cursa pedalei de franare si creste eficienta sistemului simtitor.
|
--------------------
Opel
rekord coupe 68
- b55rek
|
|
adika |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 5 January 06 From: Pitesti ![]() |
Si totusi, inca nu m-am lamurit daca diferenta intre sistemele de franare este atat de importanta. Ideea e ca vreau sa-mi iau un Fidji 1.4 8V si am vazut ca numai pe motorizarea asta franele sunt asa. Daca as sti ca e important sa-mi iau cu discuri ventilate (ca merita cei ~600 euro pana la motorizarea 1.4 16V) as face-o si pe asta, altfel nu (mie imi ajung cei 75 CP).
|
--------------------
Renault
Megane Sedan Expression 1.6
2008
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Intotdeauna e bine sa ai cele mai bune pe masina, dar daca nu conduci sportiv nu-ti trebuie. Nu se merita sa-ti schimbi motorizarea doar pentru frane. Discurile ventilate sunt bune pentru cei care stau tot timpul cu piciorul pe frana. In conditii de mers normal nu e nici o diferenta. Diferenta (vorbesc de mers normal, cand franele nu se incing la maxim) la eficienta franei este data de suprafata de franare a placutei de frana, ori aici nu cred ca este o diferenta mare.
Fii sigur ca orice masina are un sistem de franare adaptat greutatii, puterii si vitezei maxime a acelei masini, adica este conceput sa faca fata cu brio oricarei situatii. Nu am auzit pe nimeni pana acum sa se planga de sistemul de franare de la 1.4 8V. La motorul de 1.4 16V mai poti avea probleme cu bobinele de inductie, s-a mai discutat despre slaba lor fiabilitate pe aici, asa ca nu cred ca se merita sa te incarci cu potentiale probleme cand n-ai nevoie de motorul de 98 cp. |
--------------------
.
.
.
|
|
adika |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 5 January 06 From: Pitesti ![]() |
Multumesc pentru sfaturi!
This post has been edited by cmandrei: 7 Mar 2006, 11:10 |
--------------------
Renault
Megane Sedan Expression 1.6
2008
|
|
ReDDeMoN |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 22 December 08 From: Galati ![]() |
salut are cineva idee cam cat ar costa niste discuri de frana .....daca ar fi posibil si ventilate in cazul in care sar potrivi la un clio 2002 1.4 8v K7J-A7
multumesc |
--------------------
renault
clio II 1.4 75CP
- GL-28-YSA
2002 Mess with the best
DIE LIKE THE REST! |
|
hellcat |
![]()
Post
#21
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
@reddemon: Ti-am mutat postul aici...discurile la discuri, nu?
O pereche de discuri cum iti trebuie tie, adica pline, pot costa intre 200 si 300, poate 300 si ceva roni depinde de producator. Discuri ventilate nu se pot pune pe clio-ul tau, etrierii nu sunt compatibili, ar trebui si astia schimbati. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
ReDDeMoN |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 22 December 08 From: Galati ![]() |
multumesc pt ajutor
|
--------------------
renault
clio II 1.4 75CP
- GL-28-YSA
2002 Mess with the best
DIE LIKE THE REST! |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd August 2025 - 00:31 |