Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Doua marci diferite, doua masini la fel, Cum se mai numeste si asta? Franciza ?!

EL_BGD
post 5 Dec 2005, 14:18
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 850
Joined: 9 September 05
From: Bucharest




Ma roade de 1000 de ani treaba asta dar tot uit. Probabil ca ati observat si voi pe strazi, masini care sunt indentice in cea mai mare parte a cazurilor, sau cu modificari minore - Ce-i cu ele ?! huh.gif
Ca sa fiu mai concret, din ce imi aduc aminte, enumar :
Renault si Opel - duba de dimensiuni medii (Traffic parca se cheama la Reno) - identica la ambele modele (exterior cel putin).

Wv Sharan si Ford Galaxy - primele modele erau identice, si daca la Sharan si monovolumul (sau cum se cheama) de la Seat se intelegea de unde si de ce vine asmenarea, aici nu inteleg.

Isuzu Trooper - Opel Frontera (daca nu ma insel).

Atentie insa, nu ma refer la modelele care se fabrica sub acelasi maaare acoperis, cum e traba Symbol-Platina. Acum, poate gresesc si in vremuri cand eram mai putin constient de evolutia pietei erau alte "aliante" dar totusi, nu inteleg. Se cheama franciza ??? Miscarea clar si evident nu e destinta pietelor subdezvoltate sau cu PIB-uri infime, caci preturile si dotarile par la fel la cele doua dube medii - Reno si Opel (chiar imi scapa numele), si la restul pare ca treaba sta la fel. Sa fie oare o cotizatie din partea unui brand catre altul, pe motiv de colaborare si ca urmare, ambele marci profita de un model de masina identic, cu diferenta ca firma cotizanta nu-si mai bate capul cu proiecte si teste ??


--------------------
Renault Clio 1.4 16v 2003 bicorp
Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EL_BGD
post 5 Dec 2005, 14:53
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 850
Joined: 9 September 05
From: Bucharest




Uitati aici si la ce ma refer.

http://img219.imageshack.us/my.php?image=3...20galaxy9nl.jpg]
366ford20galaxy9nl.th.jpg

si

http://img464.imageshack.us/my.php?image=3...20sharan1nh.jpg]
364vw20sharan1nh.th.jpg


mad.gif n-a mers.....folositi click pe link.
later edit: se pare ca a mers smile.gif e mana lui D-zeu sau a unui moderator laugh.gif


--------------------
Renault Clio 1.4 16v 2003 bicorp
Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eddie33
post 5 Dec 2005, 15:16
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 587
Joined: 25 April 05
From: Bucuresti




Da ai dreptate,am vazut si eu Opel-ul care e identic cu Traffic-ul,dar nu stiu cum il cheama,fac sapaturi !


--------------------
Renault Clio Extreme 2004-DCI 80C.P.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ktmbull
post 5 Dec 2005, 15:16
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 546
Joined: 6 August 05
From: Bucuresti




Exact asta este, adica cumpara unii de la altii licenta de productie. La dubele Peugeot si Fiat este la fel. In general masina mai buna este considerata cea vanduta de firma mama(adica cea care a gandit masina).Practica veche.Mai era si un Jeep Ford exact ca un Nissan Terano.


--------------------
Renault Megane Sedan(2.1), 1.6 16v, Confort Expression+Clima, 2005.
+2 roti.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EL_BGD
post 5 Dec 2005, 15:19
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 850
Joined: 9 September 05
From: Bucharest




dupa cum am mai spus, sunt multe exemple dar nu le tin minte pe toate.
Ford Mavrieck (parca) - Nissan Terrano
Citroen - Peugeot (partner si nu mai stiu cum)


--------------------
Renault Clio 1.4 16v 2003 bicorp
Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Floppy
post 5 Dec 2005, 15:42
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 400
Joined: 28 September 05
From: BRASOV




Acelasi lucru se intampla, mai demult, la Fiat Ulysse si Peugeot 806 si Citroen ... si Lancia nu mai stiu cum. Si la modelele noi, Fiat Ulysse si Peugeot 807 sunt aproape identice la exterior.

Mai nou, "cei trei frati" Peugeot 107, Citroen C1 si Toyota Aygo impart aceeasi platforma, la interior difera doar sigla de pe volan, iar la exterior au mici deosebiri.

Ca sa nu mai vorbim de moda motoarelor comune la mai multe marci (HDI la Peugeot si Citroen, dCi la Renault si Nissan, TDI la Volkswagen, Audi, Seat si Skoda) sau platformelor/sasiurilor comune.

Cred ca e un amestec de motive: tehnice, economice, de acaparare/intrare de/pe piata, de marketing, etc., etc.


--------------------
Renault Clio 1.5 dCi - PH10RXB 2005 Extreme
I love my car!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
heimdallr
post 5 Dec 2005, 15:42
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 73
Joined: 22 June 05
From: tg mures




fordul si vw au dezvoltat impreuna galaxy si sharanul.


--------------------
Ex Renault 19 1990 TXE
Ford Ka -2002
Dacia Sandero 1,4 -2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EL_BGD
post 5 Dec 2005, 15:53
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 850
Joined: 9 September 05
From: Bucharest




@heimdallr - mi se pare normal (nu stiam), ar fi afectat imaginea firmei.. Ford sa ia sub licenta un proiect de la VW sau invers. Interesant ar fi de stiut daca aceasta colaborare (unde exista) mai continua, acum cand cele doua (Sharan si Galaxy), ca look sunt radical diferite. Probabil ca nu. din cate am inteles, pe viitor nici nu se va mai chema Galaxy (dar nu sunt sigur)


--------------------
Renault Clio 1.4 16v 2003 bicorp
Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin
post 5 Dec 2005, 18:08
Post #9


pilot de renault


Group: Members
Posts: 883
Joined: 15 November 04
From: Lebbeke,Belgia




QUOTE(eddie33 @ Dec 5 2005, 02:16 PM)
Da ai dreptate,am vazut si eu Opel-ul care e identic cu Traffic-ul,dar nu stiu cum il cheama,fac sapaturi !

Movano?
________
1.9 dCI


--------------------
MEGANE 2 1,9dCi --ESTATE --octombrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor
post 5 Dec 2005, 18:42
Post #10


Moderator


Group: Members
Posts: 1.824
Joined: 10 May 05
From: Bucuresti




In cazul modelelor identice sau cvasi-asemanatoare este vorba de dezvoltare in cooperare urmata de productie individuala (Renault Traffic = Opel Vivaro, Peugeot 107 = Citroen C1 = Toyota Aygo, Ford Maverick = Nissan Terrano2 etc). Se utilizeaza in special in cazul modelelor ce ataca segmente de piata absolut noi pentru producatorii respectivi. Costurile dezvoltarii de la 0 a unui automobil la standardul unui producator mondial ce se respecta sunt foarte mari si foarte greu de sustinut, asa ca se practica asocierea. Dupa ce proiectul este definitivat, fiecare produce independent - vorba vine, pt ca de fapt amandoi(trei) utilizeaza aceeasi furnizori.
In aceste cazuri, dupa o prima generatie cu modele identice, fiecare producator isi actualizeaza masina dupa propriile consideratii, astfel ca de la a 2-a generatie incolo modelele "surori" seamana din ce in ce mai putin, atat ca design exterior, cat si din punctul de vedere al compatibilitatii pieselor componente.

In cazul vanzarilor de licenta (Mithubishi Pajero catre Hyunday; Renault 12 catre Dacia; Opel Kadett catre Daewoo; Ford Escort catre Kia etc) se vand licente vechi, pe care de regula producatorul nu le mai foloseste sau in cazul carora a trecut deja la o generatie noua, catre producatori fara experienta in segmentul respectiv, care economisesc astfel cheltuielile de dezvoltare. Observati Hyunday, care pe licenta Pajero (modelul mai vechi cu 2 generatii decat cea actuala) a dezvoltat nu mai putin de 5 modele: Hyunday Tucson, SantaFe, TerraCan, Kia Sportage si Kia Sorento.


--------------------
Renault Clio III 2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi
Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tomi87
post 5 Dec 2005, 21:23
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 25 October 05
From: Tg Mures




duba de la Opel parca se cheama Vivaro

un exemplu la fel de evident a fost ceea ce au mai amintit si altii, insa doar partial. Micile utilitare concurente sunt aproape identice:
Renault Kangoo, Peugeot Partner, Fiat Doblo, Ford Turneo Connect (fostul Courrier), mai putin Opel Combo si VW Caddy. Insa editia anterioara a lui Caddy era 100% identica cu Seat Inca (cazul acesta se intelege)


--------------------
Nissan Micra K13 2011, 1.2 Acenta
ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eddie33
post 5 Dec 2005, 21:36
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 587
Joined: 25 April 05
From: Bucuresti




Cam asa vad eu perechile de gemene:Renault Master-Opel Movano,Renault Trafic-Opel Vivaro si Renault Kangoo-Opel Combo.


--------------------
Renault Clio Extreme 2004-DCI 80C.P.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eminescu0
post 5 Dec 2005, 23:10
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.180
Joined: 1 September 04
From: Colentina, inima strazii




va intreceti toti cu exemple dar nimeni nu-i da omului raspuns la intrebare blink.gif


--------------------
Reno Megane I hatch
If you can't convince 'em, confuse 'em.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tomi87
post 6 Dec 2005, 16:28
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 25 October 05
From: Tg Mures




eminescu0 are dreptate.

DECI cred ca in cazurile in care nu este vorba de colaborare, se produc masini foarte similare (cu mici diferente, ca sa nu fie probleme cu copyrightul), pentru a nu lasa cumparatorii sa decida dupa aspect, ci dupa date si NUME.

Unii zic ca aceste masini sunt rezultatul diferitelor cercetari (aerodinamica, stabilitate, etc) care in cazul tuturor ajuns la aceeasi concluzie in legatura cu forma ideala.... ma rog...poate


--------------------
Nissan Micra K13 2011, 1.2 Acenta
ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EL_BGD
post 6 Dec 2005, 17:04
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 850
Joined: 9 September 05
From: Bucharest




Tudor... multumesc; acum pot sa dorm noaptea tongue.gif (pe bune, iti multumesc)
Legat de Caddy si Inca, cred ca datorita acapararii seatului de VW, si pentru diversificarea ofertei cu modele noi si bune, au facut masina lor cu emblema de Seat. Cam cum e si cu Lupo si omologul de la Seat. Oricum; va multumesc de raspunsuri.


--------------------
Renault Clio 1.4 16v 2003 bicorp
Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 6 Dec 2005, 17:07
Post #16


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.912
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




Raspunsul l-a dat, in mare, Tudor. Totul pleaca si se rezuma la costuri.
La faza cu Renault, cooperarea cu GM este de lunga durata si se vede mai ales in America Latina si, mai nou aici. Opelul Vivaro este de fapt Renault Trafic toata ziua, are piese pe care scrie Renault, cu exceptia elementelor strict de identificare (bord, motor si embleme).


--------------------
Renault 21 - B 06 FCN 1.9dT, 1989
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor
post 6 Dec 2005, 17:50
Post #17


Moderator


Group: Members
Posts: 1.824
Joined: 10 May 05
From: Bucuresti




QUOTE(tomi87 @ Dec 5 2005, 10:23 PM)
Micile utilitare concurente sunt aproape identice:
Renault Kangoo, Peugeot Partner, Fiat Doblo, Ford Turneo Connect (fostul Courrier), mai putin Opel Combo si VW Caddy. Insa editia anterioara a lui Caddy era 100% identica cu Seat Inca (cazul acesta se intelege)

In privinta utilitarelor cauza asemanarii e putin diferita, dar si ea a fost analizata si dezvaluita de catre specialistii in marketing (ceea ce urmeaza este un conspect din mai multe surse):
1. in acest segment de piata, pe baza studiilor efectuate (toti producatorii mari fac aceste studii permanent), conteaza majoritar definitiile utile ale masinii (volum util, masa utila, dimensiuni, consum) si pretul, in timp ce designul este un factor foarte putin luat in seama.
2. toti producatorii analizeaza acelasi segment de piata si aceeasi decidenti (directori, sefi de parcuri auto si soferi din firme mici si mijlocii sau din sectorul distributiei); toti producatorii analizeaza folosind proceduri si tehnici corecte dpdv marketing, deci toti folosesc aceleasi tehnici si proceduri; in mod logic, rezultatele lor difera in marja de 2-3% a unor astfel de studii.
3. din 1 si 2 rezulta logic masini foarte asemanatoare dpdv al specificatiilor utile si al pretului, fara artificii de design, cu un grad mediu spre spartan al confortului interior.


--------------------
Renault Clio III 2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi
Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EL_BGD
post 6 Dec 2005, 23:29
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 850
Joined: 9 September 05
From: Bucharest




aici mai adaug si eu ceva putin on topic si putin off-topic, legat de ultimul punct. Cu Bora nu am mers, am mers in schimb cu Golf, cu care ar trebui sa fie identica la interior, dar nu asta conteaza. Octavia break e 100% Bora break cu alte panouri laterale si masca (in opinia mea) dar bord mai spartan, mai simplu, mai urat si mai enervant si care sa te indemne mai mult la ..... nimic (eventual get back to work) n-am mai vazut. Oribila. Si caddy-ul e mai frumos inauntru, dar ala e defapt un polo. Oricum, va multumesc.


--------------------
Renault Clio 1.4 16v 2003 bicorp
Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nashu
post 27 Dec 2005, 10:06
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 27 December 05




(catre eddie33)acel opel se numeste vivaro[COLOR=blue][FONT=Geneva][FONT=Arial]


--------------------
renault megan sedan 1.5 dci 80 cp
renault megane sedan 1.5 dci 80cp comfort privilege 2005
mazda3 gt navi 110cp diesel
range rover sport amd tuning
renault laguna 2 2.0 T
peugeot 307 1.6 hdi 110cp full 2005
skoda octavia rs fulloptions 2005
renault grand scenic comfort privilege 2.0 16v,jante17",piele,xenoane..alea,alea
>>>> the good father <<<<
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eddie33
post 27 Dec 2005, 15:06
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 587
Joined: 25 April 05
From: Bucuresti




Multumesc,aflasem de atunci,daca citeai tot topicul,ai fi vazut ca am scris mai multe...


--------------------
Renault Clio Extreme 2004-DCI 80C.P.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nashu
post 29 Dec 2005, 08:43
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 27 December 05




ete na ce vrei? greseala mea


--------------------
renault megan sedan 1.5 dci 80 cp
renault megane sedan 1.5 dci 80cp comfort privilege 2005
mazda3 gt navi 110cp diesel
range rover sport amd tuning
renault laguna 2 2.0 T
peugeot 307 1.6 hdi 110cp full 2005
skoda octavia rs fulloptions 2005
renault grand scenic comfort privilege 2.0 16v,jante17",piele,xenoane..alea,alea
>>>> the good father <<<<
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th August 2025 - 05:50
Dacia