Cand sa-mi schimb gumele?, sunt curios daca cineva le-a schimbat.
![]() ![]() ![]() |
Cand sa-mi schimb gumele?, sunt curios daca cineva le-a schimbat.
radari |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 30 September 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2
2006 1.6-16V Daewoo Nubira II - 2002,1.6-105hp
|
|||
nacht |
![]()
Post
#2
|
![]() F U H R E R Group: Members Posts: 350 Joined: 27 April 05 ![]() |
Un intelept spunea ca trebuie schimbate cand se uzeaza
![]() Din ce am auzit la altii, in functie de calitatea lor ar trebui schimbate undeva intre 50-60k km. Treaba este insa relativa pt ca tine f mult si de modul de exploatare (drumuri, viteza, stil de condus etc). |
--------------------
Honda
Accord 2.0L 155CP, SSE,
2008 - a swing to perfection
|
|
Kata |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 342 Joined: 10 September 05 From: Bucuresti ![]() |
daca se mai poate, schimba-le pe cele din fatza cu cele din spate. deobicei se duc mai repede pe fatza...
apoi...trebuie sa vezi cat din 'carne' ti-a mai ramas... |
-------------------- Clio Bicorp Extreme nov 2005
1.2 16v, gris platine |
|
sandman_ |
![]()
Post
#4
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
dupä 43.000km nu prea au cum sa nu parä uzate. Uitä-te mai atent.
in principiu e bine sa le schimbi cand nu te mai simti sigur in ele PE PLOAIE si e imperativ sa le schimbi cam cand adancimea santurilor scade sub nivelul de siguranta. Eu am mers cu niste michelinuri universale vreo 65k km pana sa le schimb, apoi pe pirelli de vara doua serii de vreo 40k si am predat masina cu niste conti universale la 20k km. In tot acest interval am mers färä sä incerc sä menajez gumele. In toate aceste serii am schimbat gumele pe la jumatatea intervalului respectiv (in cruce). E bine sa ai o uzura oarecum uniforma. Stiu un caz: Laguna 2 care a facut vreo 75k km cu 5 gume Conti Premium contact. |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
- GJ-01-SSP
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005 Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Gumele se schimba atunci cand se ajunge la limita de uzura. Asta in conditiile in care uzura este uniforma pe toata suprafata de rulare.
Gumele se schimba mai devreme daca: -prezinta galme, ca sa vezi daca ai asa ceva examinezi lateralele cauciucului, inclusiv si pe interior. pentru interior trebuie ori sa bagi mana pe dupa roata ori sa le dai jos. -daca prezinta crapaturi destul de mari pe laterale, in general orice cauciuc are dupa 1-2 ani crapaturi mici. durata maxima in care se pot folosi este cam de 4-5 ani. daca au taieturi pe laterale atunci schimba-l numaidecat. Eu stiu pe cineva care a avut anvelope Montana peste 70 de mii de km, anvelope considerate drept cele mai proaste. Secretul: a facut kilometrii astia intr-un an si ceva si numai in afara localitatii, pe drumuri nationale. Un alt lucru important este sa verifici presiunea cat mai des, la o saptamana chiar. Altfel vei avea uzura mai mare pe laterale si mai mica pe centru. Eu la Matiz timp de 50 de mii de km am respectat regula asta mai mult ca sa mi se infiga masina bine si intr-adevar cauciucurile erau mai uzate la sfarsit, aveau galme (de proaste ce erau, dar nici drumurile nu erau mai bune), dar uzura era egala pe toata suprafata. Ma rog, daca ti se pare ca nu mai ai aceeasi aderenta ca inainte si vrei sa fie totul ca la inceput nu te opreste nimeni sa o faci, chiar daca asta s-ar intampla la fiecare 5 mii de km. Poate esti mai pretentios la capitolul asta. La Clio nu se recomanda schimbarea fetei cu spatele, se pare ca se uzeaza egal, nu inteleg de ce. Cand schimbi anvelopele, este bine sa le schimbi pe toate, ca sa ai aderenta buna. Daca vei avea cauciucurile diferite pe fata directia iti va trage spre partea cu cauciucul mai uzat sau cu un profil mai putin "asfaltodinamic" (diferenta dintre un Montana si un BfGoodrich), ca sa zic asa. Astea sunt constatari proprii de-ale mele. Toate regulile astea trebuie aplicate pt a avea un confort la rulare cat mai bun, fara sa traga directia sau sa ai bataie in roti (din cauza galmelor sau in lipsa echilibrarii la vulcanizare). |
--------------------
.
.
.
|
|
rttt_gia |
![]()
Post
#6
|
![]() ExRenoAR Group: Members Posts: 488 Joined: 21 February 05 From: Bucuresti ![]() |
la 50000 km visam si eu sa imi schimb cauciucurile da' s-a intamplat undeva pe la 30k
![]() ![]() bafta PS: nu lua f590 sau ce nr au.. .e vb de firestone |
--------------------
Kia
Cee'd
1.6 L
|
|
adrianpurcarin |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 15 August 05 From: Bucuresti(Gorjului) ![]() |
din cate stiu eu exista anvelope care au senzor de uzura si din cate mi-a spus dealerul (nu bag mana in foc pentru nimic, ca stiti cum sunt astia, ca sa isi vanda masina iti spun ca si porcul zboara) a mea masina ar fi incaltata cu asa ceva; oricum merita investigat
|
--------------------
Renault
Megane II Sedan
2005, Influence 1,5DCI, 100CP, Vert Cuivre, iunie 2005
Suzuki GSR600 |
|
Kata |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 342 Joined: 10 September 05 From: Bucuresti ![]() |
nu stiu daca ii spune sensor dar stiu ca era ceva in caciucuc de alta culoare si cind il vedeai era sigur de schimbat... ceva ca un semn asha
This post has been edited by Kata: 6 Oct 2005, 15:00 |
-------------------- Clio Bicorp Extreme nov 2005
1.2 16v, gris platine |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
aproape toate cauciucurile au senzorul ala. uitati-va in dungile longitudinale in cauciucuri si o sa vedeti in unele locuri unele umflaturi, umflaturi ce se continua si in santurile vecine. aia sunt martorii de uzura. cand se ajunge la limita de uzura dungile se vor intrerupe la umflaturi din cauza ca acestea nu se tocesc, deoarece nu intra in contact cu asfaltul. insa trebuie sa ai muult prea mare grija de masina si drumuri muult prea bune in Ro ca sa ajungi sa folosesti TOATE anvelopele pana la limita de uzura. de cele mai multe ori tot distrugi vreunul inainte.
|
--------------------
.
.
.
|
|
SorinV |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
fratilor se cheama martor de uzura si consta in dungi transversale pe suprefata de rulare a cauciucului ! cand profilul ajunge sa fie usat pana la acei martori este cazul sa il schimbati pt ca nu mai prezinta aderenta pe ploaie nisip etc ! pe asfalt are aderenta chiar mai buna pt ca devine slick !
|
--------------------
a
a
a
|
|
cri123 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.620 Joined: 16 April 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Am tot auzit si eu de acei martori de uzura, habar nu am insa cum arata. Poate pune cineva niste poze sa ne lamurim?
Si cauciucurile mele Michelin au ajuns la 65 mii (din care vreo 10 au fost puse pe tusa de gume de iarna), intre timp fata a mers la spate, dar ma intreb daca nu le-a venit vremea, desi nu arata rau. |
--------------------
Renault
Laguna 2
2006 2.0T dopat cu 30 ponei Kadjar 1.6 dci 4x4 - 2015
Megane 1.2 Classic 1.6 16v - 2001 |
|
pablo |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.015 Joined: 10 December 04 From: ORADEA ![]() |
cri123 pai tocmai ti-a explicat SorinV "dungi transversale pe suprefata de rulare a cauciucului" ... la ce-ti trebuie poze?Toate cauciucurile au aceste dungi.Cind profilul ajunge sa fie uzat pana la dungi transversale trebuiesc schimbate cauciucurile ... nu mai prezinta siguranta din punctul de vedere al producatorului cauciucului (nu mai are aderenta corespunzatoare pe drum ud,pericol de explozie,etc)
|
-------------------- Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat) |
|
RCS |
![]()
Post
#13
|
![]() The Gotfather Group: Members Posts: 630 Joined: 4 August 04 From: Romania ![]() |
Din cate stiu eu gumele se schimba la 50.000 km...iar la 10.000 km se schimba gumele fata cu cele spate (exceptie facand masinile cu tractiune integrala permanenta).
|
-------------------- Audi A4 2.0T-200cp
|
|
cri123 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.620 Joined: 16 April 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Apoi eu m-am uitat la cauciucurile de pe spate (foste pe fata pana anul trecut) si nu vad nimic interesant pe banda de rulare, decat ce au si cele de pe fata, dar cu santuri mai mici (mai au cam 2-3 mm). Au acele dungi alta culoare? Ca de cauciuc negru eu nu vad sa fie ceva transversal
![]() |
--------------------
Renault
Laguna 2
2006 2.0T dopat cu 30 ponei Kadjar 1.6 dci 4x4 - 2015
Megane 1.2 Classic 1.6 16v - 2001 |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
atunci baga un ochi prin santuri si vezi ce gasesti
![]() |
--------------------
.
.
.
|
|
Kata |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 342 Joined: 10 September 05 From: Bucuresti ![]() |
nu pune nimeni vreo poza sa vedem aceste dungi transversale?
|
-------------------- Clio Bicorp Extreme nov 2005
1.2 16v, gris platine |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Ia mataluta un pix, creion, surubelnita etc, si plimba-l printr-o dunga longitudinala vreo 20-30-40 de cm. Ai sa vezi ca dai de un damb la un moment dat. ala e marcatorul de uzura.
N-am camera ca sa-ti fac poza. |
--------------------
.
.
.
|
|
Tudor |
![]()
Post
#18
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Sincer Kata, mai intai cauta si apoi daca nu gasesti vino si intreaba. Este chiar foarte usor sa identifici martorii de uzura de la anvelope.
|
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
cri123 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.620 Joined: 16 April 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Am gasit si eu acele dungi, sunt super evidente
![]() ![]() Asa ca la schimbat cu ele. |
--------------------
Renault
Laguna 2
2006 2.0T dopat cu 30 ponei Kadjar 1.6 dci 4x4 - 2015
Megane 1.2 Classic 1.6 16v - 2001 |
|
murfi |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 668 Joined: 31 May 04 ![]() |
Ultima solutie, intreaba la orice vulcanizare sau vanzator de pneuri. oricum mi-e greu sa cred ca cineva nu gaseste martorii de uzura...............
|
-------------------- |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Eu cred ca le e lene sa coboare pana la masina sa se uite.
![]() |
--------------------
.
.
.
|
|
mirciulica_i |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 16 July 04 ![]() |
QUOTE(RCS @ Oct 7 2005, 01:39 PM) Din cate stiu eu gumele se schimba la 50.000 km...iar la 10.000 km se schimba gumele fata cu cele spate (exceptie facand masinile cu tractiune integrala permanenta). Aceasta afirmatie mi se pare usor deplasata... Ce faci daca la 35.000 km din gume ies sarmele? Astepti pana la 50.000? Desi raspunsu la intrebarea din titlu s-a dat de mai multe ori imi incerc si eu norocul: Cauciucurile se schima cand e nevoie: 1. Cand s-au uzat pana la martorul de usura 2. Cand simti ca nu mai ai aderenta dorita/asteptata 3. Cand apar taieturi, galme, etc. 4. Cand apare alte simptome de natura sa puna in pericol siguranta rutiera. De asemenea nu recomand sa se tina o pereche de cauciucuri mai mult de 5 ani deoarece imbatranesc si isi pierd din proprietati. Se recomanda rotirea rotilor la intervale de cca. 15.000 km pentru a avea o uzura uniforma dar in unele manuale(de ex. Renault Megane Classic) aceasta miscare e interzisa. NICIODATA nu se monteaza pneuri cu profile diferite sau de producatori diferiti(automat profile diferite). Se recomanda inlocuirea a 4 cauciucuri simultan iar daca aceasta nu e posibila(financiar) atunci INTOTDEAUNA cauciucurile noi se pun pe SPATE(asta pentru ca la o franare violenta spatele pierde aderenta in cazul in care cauciucurile noi sunt pe fata). Parerea mea... |
-------------------- Renault Megane II Sedan Privilege 1.6 16V
|
|
laur_dci |
![]()
Post
#23
|
Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 21 April 05 ![]() |
mirciulica are cumva un megan(e) sedan(e) alb?
daca nu se uzeaza uniform nu prea sunt cauciucurile de vina. in prima faza poti echilibra rotile apoi te duci la service daca nu merge plimband cauciucurile intre ele le strici pe toate ...uniform, in cazul in care ai o problema si de'aia nu te lasa astia de la reno sa le schimbi, te obliga astfel sa remediezi defectiunea care cauzeaza uzura inegala |
--------------------
Clio Bicorp
1.5dci 80cp
extreme 2005 clio symbol fidji 2006 1.5dci 65cp
|
|
SorinN |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(laur_dci @ Oct 28 2005, 11:54 PM) daca nu se uzeaza uniform nu prea sunt cauciucurile de vina. in prima faza poti echilibra rotile apoi te duci la service daca nu merge Daca se uzeaza inegal trebuie sa te duci sa-ti faci geometria, unghiul de fuga. Echilibratul nu are legaura cu uzura. |
-------------------- Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003 |
|
sandman_ |
![]()
Post
#25
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
QUOTE(cri123 @ Oct 7 2005, 11:25 PM) Apoi eu m-am uitat la cauciucurile de pe spate (foste pe fata pana anul trecut) si nu vad nimic interesant pe banda de rulare, decat ce au si cele de pe fata, dar cu santuri mai mici (mai au cam 2-3 mm). Au acele dungi alta culoare? Ca de cauciuc negru eu nu vad sa fie ceva transversal ![]() te uiti pe canale si, la un moment dat ai sa vezi o excrescentzä in canal, care trebuie sa fie mai mica decat restul profilului. Acela e martorul de uzura. In momentul in care "floarea" a ajuns la nivelul avestuia, cam trebuie schimbate. |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
- GJ-01-SSP
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005 Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
laur_dci |
![]()
Post
#26
|
Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 21 April 05 ![]() |
QUOTE(SorinN @ Oct 29 2005, 08:03 AM) Daca se uzeaza inegal trebuie sa te duci sa-ti faci geometria, unghiul de fuga. Echilibratul nu are legaura cu uzura. am zis in prima faza.... incercam sa-l conving ca e corect ce spune manualul reno, te trimite catre ce ai zis tu dar in mod "finut" |
--------------------
Clio Bicorp
1.5dci 80cp
extreme 2005 clio symbol fidji 2006 1.5dci 65cp
|
|
SorinV |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
rotirea cauciucurilor este foarte buna in cazul in care nu ai defecte de geometrie ! este recomandata chiar la fiecare 5000 de km si se include si roata de rezerva pt ca atunci cand se cumpara cauciucuri noi sa fie toate identice ! Mai mult de atat rotirea cauciucurilor intre ele asigura pastrarea unei rezerve noua ca si suprafata de rulare insa mucificata ca si proprietati !
rotirea sugerata este astfel ! REZERVA PE FATA STANGA STANGA FATA PE DREAPTA SPATE DREAPTA SPATE PE FATA DREAPTA DREAPTA FATA PE STANGA SPATE STANGA SPATE PE REZERVA DUPA CARE CICLUL SE REPETA oricum manualele date de renault sunt evident niste tampenii ! am vazut manuale excelente ca informatii la toyota ! astea contin informatii superdetaliate despre masina ( tehnic vobind) precum si un capitol stufos de do it yourself foarte bine gandit ! |
--------------------
a
a
a
|
|
SorinV |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
|
--------------------
a
a
a
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Atunci de ce in manual scrie ca nu se recomanda rotirea rotilor si chiar dupa 40000 de km sunt uzate absolut egal? Nu zic de mine, dar la alte Symbol-uri asa e, nu iti dai seama care cauciuc a fost pe fata si care pe spate.
Si ar mai fi o chestie: in Ro cea mai solicitata roata este dreapta fata, datorita atat gropilor cat si a zgurei, nisipului predominante pe exteriorul soselei. Asadar eu zic ca rezerva ar trebui pusa aici, pentru ca ea va fi intotdeauna roata cel mai putin uzata dintre toate. Roata dreapta spate are partea de acelasi "tratament" ca si cea de pe fata, mai putin cele datorate rolului de roata motrice, asa ca eu consider ca aceste roti mai degraba trebuie puse la odihna, ori la rezerva, ori pe partea stanga spate. |
--------------------
.
.
.
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#30
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
In principiu, cea mai uzata de Fata-Dreapta, apoi F-S, apoi S-D si cel mai putin uzata e S-S. Cei mai fericiti sunt cei care au rezerva de alte dimensiuni, pentru ca la ei schimbarea rotilor se face in cruce: FD <-> SS, respectiv FS <-> SD. Dupa 2 cicluri (20k km in config. originala si 20k dupa "rotire") uzura e cam identica. Daca intra si rezerva in calcul, atunci se face cum a spus SorinV. (personal, as face toata treaba "in oglinda" fata de ce a spus el: R->FD->SS->FS->SD->R) In orice caz, daca schimbarile se fac la 10-15k km, atunci dupa 5 "stinturi", fiecare roata are rulaj de 40k-60k km si aceeasi uzura.
|
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
- GJ-01-SSP
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005 Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th August 2025 - 10:44 |