Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme Megane I, se opreste motorul in sarcina

bmariusc
post 16 Aug 2005, 16:17
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 16 August 05
From: Bucuresti, Romania




Salutare. Ma scoate din minti problema urmatoare: Se opreste din cand in cand motorul in sarcina (in mers), adica ii scade turatia pana la zero. Tras pe dreapta, porneste imediat la prima cheie, dupa care iar face figura dupa un timp.
Problema apare numai la drum intins, nu in oras, cam la o ora si ceva, dupa care din ce in ce mai des. Masina este un Megane I 1.6E din 98, motor 8V, 135.000km.

Istoric: Pb. a aparut initial la scurt timp dupa ce am alimentat 8litri pe Dealul Negru. Coborare cu frana de motor, si la terminarea pantei a inceput sa faca figuri.
Ajuns cu chiu cu vai in Pitesti am pus un aditiv de la OMV si am facut plinul, dupa care forja pe autostrada. Toate bune si ok, pana aproape de Bucuresti cand a inceput sa faca din nou.

In service mi-au spus ca am alimentat cu benzina cu plumb s-a infundat catalizatorul si acuma merge inecata ca nu ies gazele cum trebuie din esapament. Din pacate nu stiu ce eroare le-a dat pe tester, doar mi-au zis ca ceva de sonda de oxigen ca ba mege, ba nu merge?? . In fine, fac eu rost de un catalizator moca dat de bun, il pun si merg ce merg si iar problema. Ma enervez, il tai pe burta, scot totul din el si-l sudez la loc (oricum zdranganea ceva prin el). Rezultatul: Dupa vreo ora si ceva de mers iar problema! Aia de la service ziceau ca ar mai putea fi pompa de benzina, dar nu cred, de ce o ia totdeauna cand dau cheie?

Mai nou am observat ca problema apare mai ales cand iau piciorul de pe acceleratie ,adica cand ar trebui sa-mi tina ralanti-ul. Ca si cum mi se taie alimentarea. Ce-o fi aveti vreo idee?

Imi cer scuze daca v-am plictisit, dar sunt "efectiv" la limita nervilor.
Multumesc.


--------------------
Renault Megane 1998 1,6E
Megane 1 1,6E Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raresss
post 16 Aug 2005, 16:24
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 229
Joined: 11 August 05




oi fi prins vreun gunio de pe fundul rezervorului daca zici ca ai alimentat numai 8 litrii. ceva cu injectia sigur, pompa, poate bujiile... cel mai bine sa ti-o vada in service.
nu-ti cere scuze de nimic si bine ai venit pe forum.


--------------------
MII 1.5 DCI 100CV
Luxe privilege - rojo fuego
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 16 Aug 2005, 16:46
Post #3


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Nu e de la benzina. In sensul ca, daca ar fi de la un debit/presiune prea mica a benzinei, n-ar dura o ora sa se manifeste, s-ar manifesta si in oras cand ai forja-o mai tare.

Pare mai degraba o problema de sonde/traductori. N-ar strica sa revii cu o descriere mai deliata a modului in care se opreste motorul (apesi pe pedala sau o tii constanta si motorul moare, dai sa schimbi treapta si cand ajunge la turatia de relanti continua sa scada turatia si moare, trebuie sa descrii cat mai exact ce-i ceri tu si cum iti raspunde masina/motorul)
Din ce inteleg eu din descrierile tale, se pare ca motorul se manifesta asa numai dupa ce se incalzeste mai bine. Dar, pe de alta parte, la fel de bine se incalzeste si in oras. Singura diferenta mai notabila de incalzire intre mersul prin oras si cel pe autostrada e cea a traseului de evacuare.
Dupa cum spui ca se opreste, dar totusi reporneste imediat la prima cheie, motorul nu s-a oprit din prea multa benzina (inecare) ci din prea putina. Una din sondele care ii spune calculatorului sa incerce sa "bage" mai putina benzina e cea de oxigen.
Poti sa incerci inlocuirea sondei, inlocuirea catalizatorului cu unul bun (poate de imprumut) dar nu-i neaparat sa fie de acolo. Nu vreau sa te sperii dar si calculatorul poate fi de vina. La fel de bine poate sa fie un fir prea aproape de o zona calda care tinde sa faca scurt la cresterea temperaturii.
Poate mai revii cu detalii si ne mai dam cu parerea.
Bafta


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai
post 16 Aug 2005, 17:00
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 10 December 03




De la catalizator nu prea cred sa fie, din cate stiu daca pui o singura data benzina cu Pb nu se buseste catalizatorul, doar daca mergi mult cu Pb. Si chiar si atunci se deterioreaza catalizatorul si scoate noxe, dar tot merge.
Si eu cred ca e de la vreun senzor care face probleme.


--------------------
Laguna 3 Break 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oache81
post 17 Aug 2005, 09:13
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 268
Joined: 30 December 04




Am patit si eu chestia asta.Problema cred ca este de la sonda de relanti si mie mi-a facut figuri la coborari cu frana de motor.E o chestie care se afla pe admisie neagra si in forma de romb,in zona cablului de acceleratie.Costa 2 milioane la dezmembrari si iti trebuie o cheie de 4.O sa iti mai mearga catva timp asa dupa care o sa te trezesti cu relantiul pe la 4 mii si o sa trebuiasca neaparat sa o schimbi.

Edit:La mine a cedat de tot la o coborare in frana de motor de la udriste spre piata unirii,tocmai platisem o amenda.Nu mai tinea relantiul deloc si trebuia sa franez cu frana de mana ca daca luam picioru de pe acceleratie se oprea.Pana la urma a iesit chestia aia din suruburi si se tura singura de nebuna.Du-te si schimba sonda asta si o sa mearga ca noua.

This post has been edited by cmandrei: 14 Mar 2006, 12:48


--------------------
citroen c4 2.0 HDI VTR Pack 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmariusc
post 17 Aug 2005, 09:24
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 16 August 05
From: Bucuresti, Romania




Am dat jos o buje si era roz si curata dry.gif . Am mai incercat sa elimin sonda de oxigen din circuitul electric. Degeaba. Aceeasi chestie. Din cate stiu eu ar trebui sa primeasca mai multa benzina fara sonda.

Ultimile dati cand mi-a facut figura, au fost imediat dupa ce am luat piciorul de pe acceleratie, sau am slabit acceleratia mai mult in mers. A inceput sa scada turatia ca si cum nu se mai alimenta. Reapasarea pedalei e inutila, practic motorul e sustinut de frana de motor, adica e invartit de roti-cutie, daca o scot din viteza se opreste. Am observat ca are tendinte de balbaiala si in oras, dar sunt aproape insesizabile. Si la fiecare repornire aud pompa de benzina cum pornese. M-a aburit unul ca ar fi de la ea, ca se incalzeste benzina si se gripeaza. Mi se pare o tampenie.

Si parca nu se mai infige ca inainte. Si eu banuiesc un senzor (dar care?) sau ceva la calculator.

Mi-e teama ca ma paste un drum la Serus, ca de Ipso nici nu vreau sa aud (sunt patit).


--------------------
Renault Megane 1998 1,6E
Megane 1 1,6E Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmariusc
post 17 Aug 2005, 09:27
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 16 August 05
From: Bucuresti, Romania




Multumesc oache81. Aveti idee pe unde gasesc dezmembrari renault?


--------------------
Renault Megane 1998 1,6E
Megane 1 1,6E Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ramon
post 17 Aug 2005, 14:03
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 17 August 05




Salutare,
Aceeasi problema am avu-to si eu. N-am alimentat nici cu plumb, n-am mers nici cu frana de motor, da se oprea IN MERS cand ti-era lumea mai draga. Cred ca e un "bug" la instalatia electrica, pt ca in service mi-au zis ca nu-i de la motor. La electrica "maistrul" a trrebaluit pe la bujii si pe la sigurante, da n-a vrut sa-mi zica ce i-a facut, ci doar sa nu mai bag benzina proasta (ceea ce n-am facut niciodata) Pe factura nu apare nimic suspect si m-am uitat cu atentie, crede-ma cand am vazut sumele. Nu stiu cat te ajuta chestia care ti-am zis-o da sa nu arunci banii pe geam. Dupa parerea mea e un cablu sau o fisa care nu face contact corect.
Oricum s-a rezolvat numa in service (serus).
Bafta
P.S.
Acuma masina nu se mai opreste in mers, da porneste f greu dupa a 10 cheie! Misto, nu??


--------------------
Renault Megane 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ncristi
post 17 Aug 2005, 15:38
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.910
Joined: 9 April 05




Azi am fost la ipso cu o problema la clio si am vazut acolo un M1 1.9 dTI cu 187000kM la bord. Masina arata destul de bine si proprietarul mi-a spus ca nu a avut nici o problema majora cu masina -- adica schimbase bucsi,amortizoare chestii d'astea...

Deci masina nu-i chear asa de rea.... smile.gif


--------------------
Renault kadjar - 1.2 tce 130 hp ZEN - 2017
Sandero stepway 0.9 tce
Ford focus 1.6 tdci 110 hp
Ford ecosport 1.0 ecoboost 125hp
Skoda octavia 1.2 tsi 105 hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmariusc
post 17 Aug 2005, 17:19
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 16 August 05
From: Bucuresti, Romania




IPSO ,brrr. Au aia un sictir pe ei.... M-am dus cu recomandare pe scara ierarhica, inchipuiti-va ca am putut sta pe langa masina. Ori sunt incompetenti, ori au sarcina de servici sa schimbe tot.. Daca era dupa ei trebuia sa-mi schimb bordul si instalatia electrica!


--------------------
Renault Megane 1998 1,6E
Megane 1 1,6E Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ramon
post 18 Aug 2005, 14:39
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 17 August 05




S-a rezolvat problema cu pornirea! Cauza e o tampenie de senzor numit "captor de volanta" care citeste activitatea motorului. Ei bine, el e raspunzator de oprirea motorului in sarcina si pornirea greoaie. Practic e un contact care se buleste in timp si respectivu senzor nu mai "citeste". Bineinteles a fost adoptata varianta de lucru romaneasca si a fost "sarit" senzoru, adica a fost pus pe direct. Nu aruncati banii pe alte tampenii. Asta-i solutia!
Bafta


--------------------
Renault Megane 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmariusc
post 22 Aug 2005, 10:36
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 16 August 05
From: Bucuresti, Romania




Senzorul ala de pe volanta nu este un tumburus de aluminiu incastrat intr-o piesa de prindere de plastic negru? Mi l-au curatat o data si mie cand mi-a pornit greu si dupa aceea se stabilizase si ralanti-ul. Are cineva idee cum lucreaza chestia asta, este un simplu contact electric sau e ceva mai complicat?
Oricum, la mine e altceva - sonda de ralanti, vorba lui oache81, pt. ca nu se manifesta continuu.
Gata cu trancaneala, va anunt daca descopar ceva!


--------------------
Renault Megane 1998 1,6E
Megane 1 1,6E Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ramon
post 29 Aug 2005, 12:52
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 17 August 05




Ba da. Se poate pune pe direct si s-a rezolvat problema.
bafta


--------------------
Renault Megane 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmariusc
post 7 Sep 2005, 09:05
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 16 August 05
From: Bucuresti, Romania




Da. Cauza este sonda aia de ralanti. Este de fapt un ax actionat de un motoras care controleaza intrarea aerulul in admisie la ralanti. Am desfacut chestia asta si am curatat pe-acolo, era destul de murdar. Simptomul a disparut, dar sonda e compromisa (haraie din cand in cand), asa ca va trebui s-o schimb. Este interesant de vazut pe urma ce se intampla daca pun la loc catalizatorul vechi (am si eu o obsesie).


--------------------
Renault Megane 1998 1,6E
Megane 1 1,6E Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dcsiki
post 12 Oct 2005, 21:15
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 15 February 05
From: Brasov




Megane break 1,6/16v din1999 - masina de serviciu handralita de 4 soferi pe toate coclaurile patriei

Am avut si eu probleme cu senzorul ala de turatie , comportarea era urmatoarea cand pornea cand nu- complet aleatoriu .Ce am mai observat era ca se stingea foarte greu led-ul de service sau nu se stingea decit dupa ce opream masina si o porneam iar - chestia asta tot aleatoriu aparea.
Prima data am schimbat bujiile si tot degeaba.
Pe calculatorul de bord nu aparea nici o eroare desi am facut cum mi-au zis mecanicii sa tin contactul mai mult de 30 de sec. sa se inregistreze defectul ......

Rezolvarea a facut-o un mecanic ( a pus niste lite in cupla ca sa faca contact mai bine..........si de atunci nu s-a mai repetat defectul ( de cca 6 luni ).
Ce am mai schimbat au fost modulele alea de aprindere care s-au bulit toate in cca. 50k km - in garantie , oricum au rezolvat dupa aceea problema, la noul megane break din 2001 nu au mai aparut aceste probleme.

Ce am mai patit dupa ce am schimbat tobele de esapament sa desprins ceva in catalizator ca a ajuns sa moara motorul cand urcam o panta si a trebuit sa schimb catalizatorul.


--------------------
VW Bora 2002 Break
older : Renault Megane 1 Classic 1,9 dTi ,Renault Megane 1 break 1,6/16v , Renault Estate 1.5 dCi 80cp
serv new : Ford Focus 1.6 tdci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmariusc
post 7 Nov 2005, 13:02
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 16 August 05
From: Bucuresti, Romania




Oho, salutare! De cand n-am mai fost prin zona s-a schimbat forumul la fata! rolleyes.gif

Am fost in Grecia. Am mers cu meganu de mi-a iesit pe nas smile.gif . Mi-a facut de cateva ori figura, cam dupa 500km. Chestia e ca mergand mai mult am simtit ca se manifesta mai des dar nu la fel de acut, adica ba merge superb, ba dau in ea si nimic, de-abia se taraie.

Inainte de plecare am schimbat motorasul de ralanti , curea distributie/rola presoare/pompa de apa si un burduf de planetara (ala de la cutie) pe care "l-au schimbat" aia de la IPSO in 15min. anul trecut, dar pierdeam ulei de distributie in continuare.
Pe tester n-am mai apucat s-o pun deocamdata.


--------------------
Renault Megane 1998 1,6E
Megane 1 1,6E Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmariusc
post 22 Dec 2005, 11:40
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 16 August 05
From: Bucuresti, Romania




Am noutati smile.gif . M-am apucat sa masor fisele. Una parea intrerupta. I-am curatat contactele cu spray si s-a rezolvat. Probabil se oxidase putin. E drept ca din bobina (apropo, am sagemuri) ii vine curent mare, dar mai stii, poate sunt norocos asta era. testing, testing...


--------------------
Renault Megane 1998 1,6E
Megane 1 1,6E Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gedai
post 23 Dec 2005, 15:05
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 17 December 05
From: Craiova




Salut,
Am un Meg. 1,9 dTi(2001) 109.000 km. Am o problema cu un troncanit pe fata. AM fost la reprezentanta si mi-au spus ca e suportul motor. L-au schimbat (sau asa zic ei) si intr-adevar, nu mi-a mai troncanit (O ZI). Dupa aceea iar... troc troc. AM programare peste vreo sapt cand imi vin discurile de frana (trebuie schimbate). Motorul merge excelent chiar daca e cam tractoras. Mai tre sa schimb un maner de la usa in interior: 100 RON!! Am mai schimbat un cablu de ambreiaj pt ca agata. Aveti idee ce ar putea sa fie cu troncanitul ala? Nu e de la directie sigur.


--------------------
Renault Megane 1 2000
Renault Megane Classic Break 1,9 dTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st May 2025 - 20:29
Dacia