UMTS vs WiMax
![]() ![]() ![]() |
UMTS vs WiMax
coocky |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 5 August 04 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane II
2004 Renault Megane II Estate, 1.6 16V 115CP
Seat Leon CUPRA |
|||
raducu68 |
![]()
Post
#2
|
Membru Demisionat Group: Banned Posts: 645 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
m-ai pierdut... :? stiam de UMT la voi in Timisoara, da' de UMTS n-am auzit :roll: o fi numele dupa privatizare?
|
--------------------
Renault
Megane 2 Sedan
2005 Privilege
|
|
George |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 5 December 03 From: Bucuresti ![]() |
|
-------------------- SUBARU LEGACY B4 , LW, H4 2.5 16v 165cp, 10.2005.
|
|
coocky |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 5 August 04 From: Timisoara ![]() |
Zapp e CDMA(tot un fel de 3G)
|
--------------------
Renault
Megane II
2004 Renault Megane II Estate, 1.6 16V 115CP
Seat Leon CUPRA |
|
George |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 5 December 03 From: Bucuresti ![]() |
eu am detaliat cat a vrut google ... mai vino si tu cu detalii .
|
-------------------- SUBARU LEGACY B4 , LW, H4 2.5 16v 165cp, 10.2005.
|
|
coocky |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 5 August 04 From: Timisoara ![]() |
OK,
asta este ce stiu eu pana acum: 2G = GSM transmisie radio 2.5G = GPRS/EDGE ->transmisie atat telecom prin PCM si time sloti cat si prin packet switch(stream de date). Momentan GSM-ul poate asigura prin EDGE 218Kb/s(transmisia ramane in continuare FULL radio). 3G = orice alt mijloc de transmisie care permite transferul de date si/sau voce. UMTS este un standard care permite implementarea unui transfer cu pana la 2Mb/s la nivelul End Terminal.(momentan se foloseste undeva la 400-450 kb/s) acoperirea cu un semnal de calitate are relevanta doar in domeniu urban, de aceea UMTS-ul trebuie sa fie inclus intr-o retea GSM care sa cuprinda si zonele mai putin populate unde utilizarea este mult mai mica iar costurile cresc f mult si nu se justifica. Are ca impact major video streaming si pentru asta la anumite viteze nu mai poate asigura calitate. una din cele mai mari probleme actuale este Hand-Over intre celulele 2G-3G si invers. WiMax nu prea stiu exact ce este dar iata cateva crampeie dintr-un document de specificatie: -se adreseaza atat operatorilor cat si marilor intreprinderi oferind Broadband Wireless Acces si se bazeaza pe un nou standard de IP: IEEE 802.16. -se va extinde aria de utilizare a BWA datorita folosirii unor fregvente care nu fac scopul licentelor(momentat 10-66 GHz chiar sub 10-> remember GSM=850-1900), vor asigura performante mult mai ridicate pentru conditii NonLineOfSight, va oferi informatii mult mai consistente in ceea ce priveste Quality of Service, ofera posibilitatea de miscare. Ofera Broadband acces pe suprafete ridicate pana la 75Mb/s/Base Station(nu este viteza la terminal ci suma tuturor terminalelor din zona de acoperire a unei statii-nu antene) pe distante de pana la 50km->probleme 75M se obtine in cadrul canalelor de 20GHz-dar implementarea vafi mai degraba la 10Gz->raportul nu este liniar. cei 50 km sunt doar in cazul in care debitul este de cativa Mbiti-> pentru un stream de date acceptabil este vorba de circa 5 km pentru NLOS si pana la 15km daca Terminalul are atasata o antena. Mobilitatea se refera la mediu urban iar pentru un stream constant si suficient, viteza de deplasare este de 60km/h(la 850Mhz viteza este 200km/h, la 1900MHz viteaza este undeva la 90km/h->pentru o calitate "f buna"). Dupa cate am perceput eu ideile: pentru UMTS-calitate mare costuri mari in ceea ce priveste exploatarea si end-terminalelor-> up to 1000Euro. Licente radio f costisitoare pentru operatori, sunt concesionate de stat. pentru WiMax-broadband- acces larg cu un bitrate decent. mobilitate redusa, am inteles ca vine sub forma unui card care este atasat terminalului. cost mai redus la terminal cost ceva mai mare de exploatare(card-ul respectiv are niste costuri suplimentare). Este o extensie a retelei de fixed comunication se ocupa doar de partea de la ultimul cablu pana la ultima casa. Cam astea stiu eu despre ele. |
--------------------
Renault
Megane II
2004 Renault Megane II Estate, 1.6 16V 115CP
Seat Leon CUPRA |
|
enageM |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 21 October 04 From: cand la BV cand la München ![]() |
Bun... daca lucrezi in telecomunicatii si esti din Timisoara atunci banuiesc ca lucrezi la Alcatel. Eu lucrez tot la o firma de telecomunicatii aia de pe locul 3
![]() Parerea mea este ca indiferent daca exista sau nu o alta tehnologie UMTS-ul nu va muri atata timp cat companiile de telecomunicatii si vendorii investesc sute de milioane de $/€ in aceasta tehnologie... |
--------------------
Renault
Megane II Sedan
2004, 1.6 16V Megane II Sedan 1,6 16V Confort Privilege, mai 2004.
|
|
enageM |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 21 October 04 From: cand la BV cand la München ![]() |
aaa si am uitat de Spania unde licentele de 3G s-au oferit gratuit
|
--------------------
Renault
Megane II Sedan
2004, 1.6 16V Megane II Sedan 1,6 16V Confort Privilege, mai 2004.
|
|
coocky |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 5 August 04 From: Timisoara ![]() |
Primete 3 ar fi din cate stiu eu Ericsson, Nokia rules in Europa(nu stiu sa fie Ericsson sau Nokia development soft in Ro), si ar mai fi Moto care este tata lor in SUA si care stiu ca are centru si in Ro( ar mai fi Lucent si Nortel pe piata UMTS dar ma indoiesc sa fie in Ro) asa ca inclin sa cred ca e vorba de Motorola( cred ca amandoi ii pierdem din vedere pe Siemens-NEC care am inteles ca la ora actuala sunt cei mai dinamici)
De Austria stiu ca exista pentru ca au fost obligati de stat sa puna in field echipamentele pentru a nu-si pierde licenta(cred ca in Spania asa s-a obtinut licenta gratis-nu stiu sigur) dar intre a fi in field si a functiona...(de retelele de care am scris stiu sigur ca functioneaza pentru ca am avut si noi baieti on field si stiam si ca reusesc sa scoata ceva bani) Stiam de Hutchinson dar auzisem si alte lucruri legate de aceste retele... T-Mobile hmmm stiu ca aveau licenta dar la un moment dat s-a pus problema de swap-out a provider-ului si nu mai stiam ce se intampla.De Vodafone nu stiu nimik. Dar la ce parametri functioneaza? acolo cred ca este problema UMTS-ului.Uita-te la EDGE... scoate, cu mai putin din sfert de pret, 220Kb/s aproape jumate(problema lui actuala este UpLink-ul) unde mai pui ca functioneaza cu echipamente GSM. unde mai pui ca se va implementa in curand pentru unii, exista deja pentru altii, comunicatie interna IP(nu pe Q3 sau X25). Exista standardul CDMA/WCDMA/TDCDMA care nu fac atata tamtam si care asigura bit-rate-uri decente pe costuri mult mai mici. Nu contest tehnologia UMTS din contra sunt adeptul ei... dar oare va prinde atata timp cat vor exista altele mult mai ieftine si cu performante cel putin decente? (Tot ce am vb noi se referea la Europa-> cefaci cu USA acolo nu prea mai canta nici GSM nici UMTS acolo merge tot ce e CDMA) Plus ca actualmente cel mai mare pot este China... parerea mea este ca ce se va impune acolo va avea un cuvant greu de spus. Si eu as vrea sa cred ca UMTS-ul va reusi pana la urma asta pentru ca as mai avea de lucru inca vreo 10 ani de acum incolo, dar... BTW sunt niste chinezi care taie in carne vie... |
--------------------
Renault
Megane II
2004 Renault Megane II Estate, 1.6 16V 115CP
Seat Leon CUPRA |
|
raducu68 |
![]()
Post
#10
|
Membru Demisionat Group: Banned Posts: 645 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE BTW sunt niste chinezi care taie in carne vie... se cheama ninja |
--------------------
Renault
Megane 2 Sedan
2005 Privilege
|
|
coocky |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 5 August 04 From: Timisoara ![]() |
ai fost pe aproape....
huai-je(asa cred ca se citeste, ca de scris... ![]() |
--------------------
Renault
Megane II
2004 Renault Megane II Estate, 1.6 16V 115CP
Seat Leon CUPRA |
|
strumfuadi |
![]()
Post
#12
|
![]() Former Laguna user. Group: Members Posts: 2.331 Joined: 25 February 04 From: B u c u r e s t i ![]() |
zii Huawei.. :wink:
|
--------------------
Honda
Civic FN2
2010
|
|
coocky |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 5 August 04 From: Timisoara ![]() |
asta era....
|
--------------------
Renault
Megane II
2004 Renault Megane II Estate, 1.6 16V 115CP
Seat Leon CUPRA |
|
enageM |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 21 October 04 From: cand la BV cand la München ![]() |
Connex are echipamente pentru partea core de la Ericsson, radio Motorola!!! Orange are echipamente Alcatel (deh sunt francezi), nu stiu ce are pe partea radio.
Motorola ruls pe partea Radio, pe partea de switch-uri nada! Si nu, nu lucrez pentru Motorola, ci pt aia dinamici... Poti vedea oameni pe strada in Viena facand video telefonie... e chiar 'sto, chiar daca e la inceput si nu merg toate cum trebuie. |
--------------------
Renault
Megane II Sedan
2004, 1.6 16V Megane II Sedan 1,6 16V Confort Privilege, mai 2004.
|
|
coocky |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 5 August 04 From: Timisoara ![]() |
Nu eram sigur de Motorola pentru ca stiam ca ei sunt in Bucuresti iar la tine vazusem BV.
Orange este bula de Oxigen pentru Mobile la Alcatel... si ai dreptate (statul francez, prin France Telecom, si-a bagat nasul in toate). Exista retea comerciala utila? (reality center-urile de care spuneam exista si sunt functionale si permit video telefonie in proximitate, dar sunt departe de comercial use.) Off Topic:Exista R&D de comunicatii S&N in Ro? |
--------------------
Renault
Megane II
2004 Renault Megane II Estate, 1.6 16V 115CP
Seat Leon CUPRA |
|
enageM |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 21 October 04 From: cand la BV cand la München ![]() |
ceva de genu' exista la BV...
|
--------------------
Renault
Megane II Sedan
2004, 1.6 16V Megane II Sedan 1,6 16V Confort Privilege, mai 2004.
|
|
soon |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 24 March 05 ![]() |
UMTS are dezavantajul costurilor enorme de implementare: licente + echipamente.
WiMax are si el un SUPER mare dezavantaj: retea in banda publica cu frecvente mari ceea ce inseamna acoperire redusa (cred ca aprox. 5 kmpt. rate bune) si posibilitati de interferenta de la alti georgei Mi se pare ca mult mai de viitor este CDMA-ul cu standardele EV-DO, EV-DV si cu niste "revizii" (le spun ei) care duc download-ul la peste 3 Mb si cresc si uploadul la peste 1 Mb. fata de carnatul de viteza pe care il au acum pe upload..... e parfum |
-------------------- |
|
coocky |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 5 August 04 From: Timisoara ![]() |
Crezi ca operatori care si-au investit profitul pe ani buni, poate chiar pe urmatori ani intr-o tehnologie vor coti brusc?
ar insemna sa renunte la mare parte din echipamentul actual... unde mai pui ca dupa cum zicea enageM deja unii au fost obligati de stat-conform unor contracte pentru licenta de UMTS- sa puna in field aceste echipamente... am pus o intrebare unor oameni cu oarece putere de decizie: va aduce vre-o data UMTS-ul banii investiti in el?(adica va exploda piata UMTS la fel cum s-aintamplat cu cea GSM?) stiti care a fost raspunsul? aceasta este o intrebare incorecta din punct de vedere politic... so ... pentru mine ramane intrebarea... vom face videofonie pe strada la fel cum scriem un SMS sau trimitem o poza cool pe care tocmai am surprins-o intr-un instantaneu in urmatorii 2-3 ani? si dupa aceea cred ca putem vb si de tehnologia pe care o vom folosi. |
--------------------
Renault
Megane II
2004 Renault Megane II Estate, 1.6 16V 115CP
Seat Leon CUPRA |
|
jagoman |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 596 Joined: 8 February 05 From: jud. Satu Mare ![]() |
Se pare ca CONNEX a introdus incepand cu 25 Aprilie 2005 technologia 3G. Si are preturi accesibile. Vezi
http://www.connex.ro/personal/produse_si_s...x.jsp?locale=ro Adevarat ca nu pe intreaga acoperire de retea, dar pt. inceput e un pas. |
--------------------
Renault 11 1985 TL,
Skoda Fabia 2002 Comfort
- SJ-02-XLK
, R11 TL 1,4 44kw 1985
|
|
raducu68 |
![]()
Post
#20
|
Membru Demisionat Group: Banned Posts: 645 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Mult mai promitatoare pare sa fie tehnologia de ultima ora numita SNAP.
Detalii la http://www.notes.co.il/benbasat/10991.asp |
--------------------
Renault
Megane 2 Sedan
2005 Privilege
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th July 2025 - 22:26 |