Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Problema instalatie franare?

norisss
post 25 Jan 2005, 12:50
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 2 September 04
From: Buc




Eram parcat intr-o panta(botul masinii spre urcare).Pornit motor(aveam frana de mana trasa),lasat frana de mana,masina coborat putin in spate,calcat brusc frana,pedala se duce foarte jos si aud un pufait ca e aer care scapa de sub compresie(acolo jos unde s-a oprit pedala a tinut bine).Intre lasat frana de mana jos si calcat frana a durat extrem de putin.Dupa plecarea de pe loc frana a functionat normal(adica beton...cei care au meganeII stiu biggrin.gif ).
Are cineva o explicatie tehnica la intamplarea asta?Ceva, Ceva mai banuiesc si eu(ca nu era destula presiune in instalatie si ca nu a apucat sa se faca din momentul in care am lasat frana de mana pana am calcat frana de serviciu, avand in vedere ca sarcina s-a mutat direct pe puntea spate).


--------------------
Megane II Sedan 1,5 dci, beige angora,septembrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xexe
post 25 Jan 2005, 13:14
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 11 November 04
From: Bucuresti




eu zic ca in momentul in care frana de mana era trasa si ai calcat frana de serviciu/picior e normal sa tina jos de tot ptr. ca sabotii/placutele de pe spate erau franati/e.
Dupa ce ai plecat de pe loc (fara frana de mana) totul a revenit la normal.
nu cred ca e o problema.
:roll:


--------------------
-------------------------------------
Scenic II 1.5 dCi, 2005, 101 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
norisss
post 25 Jan 2005, 13:27
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 2 September 04
From: Buc




Dupa cum am scris, lasasem frana de mana jos, si dupa aceea am calcat frana de serviciu.


--------------------
Megane II Sedan 1,5 dci, beige angora,septembrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MBZ
post 25 Jan 2005, 13:56
Post #4


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 27 November 03




e din electronica, puntile erau decalate ca incarcare, repartitia electronica a fortei de franare a avut reactia respectiva, mie mi s`a intamplat si in mers la viteza mica sau mare la franare brusca si puternica, cum a fost si la tine.
nu este nimic de speriat, asa lucreaza sistemul care asista franarea de urgenta, nu este de la ABS daca esti tentat sa crezi asta sau ca ai o problema cu sistemul de franare


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cornel_t
post 25 Jan 2005, 14:24
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.174
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




si eu tot AFU-ul il "suspectez" de pufait. Practic ai indeplinit conditiile de franare de urgenta, adica, timpul scurs de la apasarea pedalei si actionarea senzorului de la AFU a fost f. mic declansand AFU.
By the way daca aveai si ceva viteza (nu stiu de la cati km/h in sus) se declansa si avaria pe semnalizatoare biggrin.gif


--------------------
Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
norisss
post 26 Jan 2005, 00:46
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 2 September 04
From: Buc




Vrei sa spui ca la o franare brutala, care ar presupune "infigerea" rapid si cu forta a piciorului in frana as putea avea surpriza sa ma trezesc iar cu pedala aproape de podea, si sa aud iar pufaitul ala?


--------------------
Megane II Sedan 1,5 dci, beige angora,septembrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MBZ
post 26 Jan 2005, 08:45
Post #7


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 27 November 03




Nu spune nimeni asta, dar de intamplat o sa se intample....
cu puf sau fara insa franarea va fi maxima


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cornel_t
post 26 Jan 2005, 09:08
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.174
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




incearca urmatorul experiment: cu masina stand pe loc apasa frana pana la podea (nu conteaza cat de repede) si ai sa simti la capatul cursei actionarea unui switch (intrerupator) care este al AFU, pe urma ridica, apasa piciorul de pe frana 1-2 cm si o sa ai surpriza sa vezi cat de "moale" e pedala, semn ca AFU s-a cuplat, si nu mai conteaza daca tu tii apasata frana la maxim sau ai eliberat-o putin. Rezultatul in conditii de mers este ca ai putere maxima de franare, si pornirea avariei.


--------------------
Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladus
post 26 Jan 2005, 09:59
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 22 September 04
From: Bucuresti




Am patit si eu asta la a mea, dar din cate stiu eu asta e sistemul EBD si cum se spunea si mai sus frana tine excelent chiar daca prinde mai jos.


--------------------
Renault Megane2 2004 Dinamique
Renault Megane 2 Dinamique, negru, + clima + esp + Philips Blue Vision + in curand bord albastru
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chipson78
post 26 Jan 2005, 10:17
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 25 August 04
From: Bucuresti




daca ai calcat frana brusc banuiesc ca e afu.
daca ai timp sa te uiti pe renault.ro o sa vezi ca scrie acolo ca afu masoara viteza de coborare a pedalei si nu forta de apasare(ceea ce de altfel e un lucru foarte bun)


--------------------
Sedan Privilege 1.6 16v, Mai 2004, clima+scaune incalzite+esp
Clio Symbol 1.4 8v, Martie 2001(vandut)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
norisss
post 26 Jan 2005, 12:28
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 2 September 04
From: Buc




Aha.Am inteles un lucru:este vorba de viteza de coborare a pedalei, nu de forta cu care actionezi pedala!O sa fac niste experimente.


--------------------
Megane II Sedan 1,5 dci, beige angora,septembrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 26 Jan 2005, 18:22
Post #12


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




err... banuiesc ca ptr a o actziona cu o anumita viteza trebuie sa o apeshi cu o anumita fortza, nu?.. 8)


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
galileo
post 26 Jan 2005, 18:36
Post #13


OZN Type-S


Group: Members
Posts: 603
Joined: 12 July 04
From: Bucuresti




Eu nu am reusit pana acum sa ma conving de functionarea AFU-ului asta, si am pus frane bruste gramada......... Asta vara mi-a aparut o caruta in fata in varful curbei, frana super nasoala, ABS-ul a functionat impecabil, dar nici vorba de aprins avarii si aveam vreo 90km/h.


--------------------
Ex Renault Clio bicorp 2004 1.2i 16V
Honda Civic Type-S (cu toate "S"-urile rosii)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chipson78
post 26 Jan 2005, 18:44
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 25 August 04
From: Bucuresti




@strumfuadi

nu... pai de asta si discutam: in momentul cand norisssa lovit frana brusc, ea a cedat si s-a dus pana la fund, fara sa fie nevoie de o forta prea mare.
uite si un link: http://www.renault.ro/ro/autovehicule/car_...?v=6&s=41&ss=77

This post has been edited by cmandrei: 13 Mar 2006, 13:03


--------------------
Sedan Privilege 1.6 16v, Mai 2004, clima+scaune incalzite+esp
Clio Symbol 1.4 8v, Martie 2001(vandut)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rombu
post 26 Jan 2005, 20:34
Post #15


FOR SALE


Group: Members
Posts: 586
Joined: 20 August 04
From: Bucuresti




eu am patzit prin septembrie eram pe iancu nicolae (langa padurea baneasa spre gradina zologica) aveam cam 110 si m-am trezit in fatza cu o dacie care avea o jumatate de pozitzie aprinsa si mergea cu 40 KMH.iar din contraasens venea cineva..nu mi-a trecut pan cap decat sa apas cat pot pe frana..masina a reactionat impecabil (era uscat pe jos) a intrat abs s-au aprins avariile si s-au oprit dupa ce am luat piciorul de pe frana


--------------------
Renault Megane 2 2004 Confort Dynamique
Megane II BICORP 1.6 16V Confort Dinamique
Gris Hologramme- 2004
Bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
norisss
post 26 Jan 2005, 20:57
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 2 September 04
From: Buc




Foarte bun linkul pe care l-ai pus aici Chipson.Chiar nu aveam habar despre teoria asta cu AFU si restul sistemelor.
Rombu: nu inteleg ....sau nu te exprimi tu exact...masina s-a oprit dupa ce ai luat piciorul de pe pedala de frana?


--------------------
Megane II Sedan 1,5 dci, beige angora,septembrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cornel_t
post 26 Jan 2005, 22:40
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.174
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




Fii sigur ca dupa ce aluat piciorul de pe frana s-a oprit, AFU mentine presiune maxima de franare atat timp cat tii piciorul pe frana, chiar daca nu cu aceeasi forta.


--------------------
Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
norisss
post 27 Jan 2005, 13:59
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 2 September 04
From: Buc




Am inteles.Principalul lucru este de fapt sa nu ridici de tot piciorul de pe pedala si AFU isi face treaba.Misto chestie.

Mie imi place mult chestia cu franarea tinanad pozitia constanta a piciorului pe pedala, sesizand la 2-3 secunde cum presiunea in instalatie creste, masina oprindu-se fara a mai face vreun efort sa franezi.


--------------------
Megane II Sedan 1,5 dci, beige angora,septembrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rombu
post 27 Jan 2005, 20:44
Post #19


FOR SALE


Group: Members
Posts: 586
Joined: 20 August 04
From: Bucuresti




da miraculos dar asa a fost..adika kiar daca luasem piciorul (nush daca de tot) ea s-a oprit
si o data cu ea (masina) s-au calmat si avariile . (pe undeva prin manual scria ca trebuie oprite manual) dar s-au potolit singure.

pe partea de frane chiar nu am ce sa ii reprosez..adika frate..ai frane nu glumea (fatza de gama daewoo care indiferent cat de reglate erau tot nu se compara)


--------------------
Renault Megane 2 2004 Confort Dynamique
Megane II BICORP 1.6 16V Confort Dinamique
Gris Hologramme- 2004
Bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adymateo
post 12 Mar 2008, 11:50
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 27 July 06
From: Homeland Security




am si eu o nelamurire! Observ ca atunci cand fac o parcare laterala sau o garare cu spatele, in momentul in care apas pedala de frana, in oricare din situatiile astea, se aude un zgomot...metalic sa ii spun, venind dinspre zona spate (presupun)! Sa fie oare contactul pe care il fac sabotii? Caci numai la viteza mica apare chestia asta! Am mers chiar si tare in marsalier si daca apas violent in frana nu se manifesta, in schimb, la o parcare laterala spre exemplu, cand vrei sa te opresti din manevra si apesi putin frana, imediat apare! Si numai cand folosesc marsalierul se intampla (garare, parcare laterala) iar senzatie e ca si cum s-ar misca puntea spate...dubios....Ceva nereguli?

12 Mar 2008, 13:11:
Chiar nimeni nu stie despre ce e vorba? Numai la mine se manifesta? sad.gif

This post has been edited by adymateo: 12 Mar 2008, 13:11


--------------------
Renault Talisman 2016 TCE 200 Intens, 4Control, BOSE
2016 TCe 200 Intens, 4Control, BOSE, Pack asist, Pack securitate, Pack Easy Parking
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 00:38
Dacia