Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

clio bicorp vs fabia

igs
post 16 Aug 2004, 17:38
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 28 August 02
From: Bucuresti




Boieri dumneavoastra vin si eu cu o umila rugaminte: din motive de distanta la serviciu si marire a familiei trebuie sa facem o investitie intr-o masina pt nevasta.

intrucat va fi a doua masina nu am nevoie de ceva mare si nici puternic, va fi o masina folosita in cea mai mare parte in oras si condusa de o doamna care nici pe departe nu se vrea schumacher. mentionez ca singura ei cerinta este ca masina sa fie rosie.
asa ca in bugetul de 9 - 9.5 k eur (fara taxe) s-ar inscrie fabia cu motorul de 1.2 htp si clio bicorp 1.2 16v.

voi ce ati alege in locul meu ?

multumesc


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 16 Aug 2004, 22:01
Post #2


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




pai mai ales ca va fi o masina de femeie conteaza designul. una e frantuzeasca si alta e germana.
dupa ce treci de chestia asta la care fiecare are alte gusturi ajungi la masina, optionale, pret, service.

clio-ul din cate tin minte are mai multe obtionale in standard. o comparatie poate sa faca cata deoarece are in familie fabia si clio il cunoaste si pe exterior si pe interior (si airbagul era sa il cunoasca mai bine biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif )

serviceul e mai scump la skoda, piesele de schimb idem.
ambele masini intra in aceeasi clasa de fiabilitate dovedita in timp.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
misterb
post 17 Aug 2004, 06:20
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 259
Joined: 19 May 04
From: Bucuresti




poate voi fi acuzat de subiectivism dar as alege fara tagada clio bicorp.
Fabia in primul rand este din cehia nu germania (anu se confunda proprietarul fabricii de acolo cu originea masinii) Deci fabia e fcauta la cehi iar bicorpul in Franta sau Spania. Una peste alta merg pe Clio si asa cum spunea cineva mai sus e mai dotata, mai ieftina la intretinere si as spune chiar mai fiabila. Daca iti iei bicorp ai grija sa-l comande cu scut pt baia de ulei.


--------------------
Renault Clio IV Estate 0,9 TCe 2015
Clio Estate 0.9 TCe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
octavianf
post 17 Aug 2004, 07:16
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 278
Joined: 15 June 04
From: Bucuresti




Tot pe Clio as merge si eu. Acum e si problema de gust...
Compara si tu optionalele;
Vezi in cat timp se livreaza...
Chiar daca de pe forum vei obtine diverse pareri autorizate sau nu, mai bine lasi nevasta sa aleaga.... laugh.gif


--------------------
Clio Symbol 1.4 16V 2002 Dynamique
Culoare: Rosu
Optionale: ABS + Airbag pasager
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Radu718
post 17 Aug 2004, 08:31
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 675
Joined: 22 December 03
From: Bucuresti




Fabia, fara dubiu...


--------------------
Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata
post 17 Aug 2004, 09:52
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 298
Joined: 26 November 03




Recent skoda a facut o mica modificare in dotarile oferite la fabia, adaugand scaunul reglabil pe inaltime la sofer, geamurile cu tenta si abs.
Astfel, dotarile standard sunt cat se poate de comparabile intre bicorp si fabia, totusi la fabia lipseste telecomanda la deschiderea centralizata, radioul si scutul motor.
Ambele modele sunt trecute de perioada bolilor de copilarie la capitolul fiabilitate, fabia a primit un facelift discret, iar clio va fi schimbat ca model in 2005.
Chiar daca bicorpul are o suspensie relativ rigida, la fabia si scaunele sunt sensibil mai tari si mai mici ceea ce pe drumurile noastre creeaza un oarecare inconfort.
Sincer, eu as recomanda bicorpul pentru plusul de confort, dotari standard si service putin mai ieftin.


--------------------
ex-dsn 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 17 Aug 2004, 13:36
Post #7


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




scuzati, n-am vrut sa fac referire la locul unde este fabricata ci la faptul ca este detinuta e un grup nemtesc lipsit de design si aplica aceasta lipsa la toate marcile. au si ei exceptii bine inteles.

eu mai are sens sa spun care dintre ele as lua-o??? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
bicorpul toata ziua. mai ales ca are si computer de bord acum. :twisted:


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
octavianf
post 17 Aug 2004, 16:06
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 278
Joined: 15 June 04
From: Bucuresti




In definirea designului produselor, acest grup se foloseste de 'identitatea de marca'.
Ceea ce se vrea la Dacia - Solenza si Logan.
Oricum, ideea este ca Skoda este marca ieftina a grupului VW dar pentru Occident.


--------------------
Clio Symbol 1.4 16V 2002 Dynamique
Culoare: Rosu
Optionale: ABS + Airbag pasager
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
igs
post 17 Aug 2004, 18:12
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 28 August 02
From: Bucuresti




multumesc tuturor pentru pareri si opinii. saptamana asta mergem sa ne urcam un pic in fiecare dintre ele si apoi vom lua o decizie.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
David
post 18 Aug 2004, 11:41
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 370
Joined: 27 November 03
From: Cluj




Este drept, nu am intrat prea mult pe forumurile Skoda, dar nu cred sa fie mai rau ca si la Renault.
Cand spun rau ma gandesc la doua lucruri:

1. solutii tehnice, proiectari proaste (vezd zgomotul diesel al discului de ambreiaj, vezi nuca, vezi greier in volan) pe care nu le rezolvi cu schimbatul pieselor fiindca revin.

2. atitudinea dupa ce ai cumparat masina - in special ma refer la scandalul prin ce trabuie sa treci sa se schimbe unele lucruri in garantie.

Lucrurile acestea se intampla fiindca Renault este in topul vanzarilor si isi permite. De ce este in top? Fiindca orbeste clientii cu preturile joase - si lumea crede ca primeste acelasi calitate la un pret mai bun. Gresit! Pentru bani mai putin se da calitate mai proasta ... numai ca pana iti dai seama ai dat deja banii.

Poate ca eu sunt prea pretentios, astept prea mult, dar categoric nu as cumpara inca odata Renault.


--------------------
Opel Zafira 2003
Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 18 Aug 2004, 14:04
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stīnga




Ai dreptate cu pretul si calitatea. Si eu sint de parere ca intotdeauna, in orice domeniu, cit platesti atita primesti. E normal.
In principiu, un pret mai mare iti ofera ceva in plus. Doar ca acel ceva poate sa nu fie neaparat calitate. In pretul unei masini intra foarte multe lucruri, deci compensatia pentru pretul mai mare nu e obligatoriu sa vina din calitate. Sigur primesti ceva in plus. De exemplu, pentru cele citeva mii de euro in plus pe care le dai pe un Golf primesti un plus de imagine si o valoare ceva mai mare la revinzare. Pentru cit dai in plus pe un bicorp fata de un Symbol primesti niste optionale extra (climatizare automata, scaun reglabil pe inaltime, etc.) si niste liniste sufleteasca pentru ca stii ca n-au asamblat-o niste turci.
Deci un pret mare sigur aduce ceva in plus. Tu trebuie doar sa decizi daca acel ceva este important pentru tine si daca vrei (si merita) sa-l cumperi.

Atitudinea fata de garantie nu este specifica Renault. Intreaba pe oricine a fost vreodata la Porsche Romania cum s-a simtit. E plin internetul de injuraturi la adresa lor. Eu n-am avut niciodata VW & Co., asa ca n-am trecut personal pe la ei, dar pe cuvintul meu ca n-am gasit nici un feedback pozitiv la adresa lor pe net. Plus ca am un prieten cu un Golf 4 nou-nout care a trecut pe la ei cu o problema si a fost trimis la plimbare pe motiv ca "e normal sa faca asa, o sa se mai lase in timp".

Seful meu are un Nissan Primera nou (adica era nou la vremea lui, acum a mai imbatrinit) care a intrat in service pentru o simpla inlocuire de placute de frina si a iesit de-acolo cu cutia de viteze distrusa. L-au tinut trei luni pina au catadicsit sa aduca o cutie noua din Japonia. Si nu era service Renault, ci Nissan. N-are importanta ca la nivel global banii de la Nissan merg in conturile celor de la Renault, practic sint doua marci diferite, cu oameni diferiti.

Eu am hotarit ca daca imi mai iau vreodata masina noua, voi renunta la garantie si ma voi ocupa de intretinere singur, pe cont propriu.

Greieri au toate marcile (apropos, Symbolul meu n-are nici un greier in volan si nu are nici zgomot la ambreiaj, dupa trei ani si 36.000 de km. Singurul greier este un fir de la alarma care merge prin spatele bordului si apoi prin stilp si e prea larg si vibreaza, dar asta evident ca nu e vina celor de la Renault; alarma a fost pusa ulterior).

Lumea face o mare greseala: plateste 9-10.000 de euro si se asteapta la dotari, materiale, calitate si servicii demne de Rolls Royce. De exemplu, ne suparam cind constatam ca avem 6 functii in loc de 7 la calculatorul de bord, fara sa ne gindim ca la alte marci la preturile astea n-ai voie nici macar sa visezi la un calculator de bord. La alte marci, la pretul asta deschizi geamurile cu manivela.
Deci, daca primesti mai multe dotari pentru aceiasi bani, fara sa faci rabat la calitatea motoarelor (pentru ca motoarele Renault sint super), fara sa faci rabat la calitatea materialelor (aici sa nu fim rai, trebuie sa recunoastem ca materialele Renault sint foarte bune), trebuie sa faci totusi rabat la ceva. Faci la garantie (1.5 ani in loc de 3), la calitatea distribuitorilor (stai citeva luni pina cind iti aduc masina in tara), la calitatea service-urilor (pentru ca nu poti avea un service de nota 10 daca nu-i platesti pe mecanici cu salarii de nota 10, iar alea tot din banii clientilor trebuie sa vina), etc.

Iar la urma urmei, Renault nu are probleme chiar atit de mari. O flansa de amortizor la Megane, o nuca de schimbator la Clio, frectii care doar fac zgomot dar nu te lasa in drum. N-am auzit de un model Renault rechemat in fabrica pentru ca i se deschide airbagul fara motiv (cum s-a intimplat la alte marci) sau pentru ca ramii fara frina cind trece o masina de politie pe linga tine (cum s-a intimplat acum citiva ani cu o marca americana care avea un sistem de frinare drive-by-wire care interfera cu statiile politiei). Asa ca eu zic ca putem trai linistiti cu Renault, ca isi merita banii cu virf si indesat.


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
octavianf
post 18 Aug 2004, 14:21
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 278
Joined: 15 June 04
From: Bucuresti




Vlad
Ceea ce spui tu este foarte adevarat.
De problemele de la Porsche Romania am auzit si eu. Din aceste cauze nu mi-am luat Skoda sau VW.
Dar aceleasi lucururi le-am auzit si despre alte marci care ofera asa zise garantii de 3 ani... :?:


--------------------
Clio Symbol 1.4 16V 2002 Dynamique
Culoare: Rosu
Optionale: ABS + Airbag pasager
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
_182_
post 18 Aug 2004, 20:39
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 467
Joined: 21 May 04
From: Bucuresti




renault este mai ieftin la noi din cauza unor scutiri de taxe, pe alte piete cele mai ieftine masini europene sunt opel si fiat

eu as cumpara renault din nou, de exemplu laguna sau espace din ce exista acum

multi in Romania trec de la dacia la renault si au pretentia sa fie rolls, si din cauza asta renault are o imagine foarte proasta in tara, cred ca aia de la marketingul renault erau mai destepti daca lasau preturile putin mai sus

eu nu pot sa zic nimic despre fabia pentru ca nu m-am urcat niciodata in vreuna. Poate daca as fi avut bani de fabia la momentul respectiv, as fi ajuns si printr-un showroom skoda, si poate acum eram pe forumul skoda, aparand, ca orice cumparator, marca aleasa :-)

cred ca la momentul actual cel mai mult in alegerea masinii conteaza design-ul, sau preferinta pentru un brand, calitatea fabricatiei variind putin de la marca la marca in acelasi segemnt de pret, iar service-urile din romania sunt naspa oricare ar fi (desi de japonezi n-am auzit nimic rau pana acum)

exemplu de masina buna care se vinde prost: Golf V, tocmai din cauza styling-ului exterior si interior care pur si simplu ii lasa rece pe multi, dar sa nu intram in detalii...


--------------------
Renault Clio bicorp dCi 65 Expression 2003
Renault Twingo 8v & Opel Astra H cdti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata
post 18 Aug 2004, 22:58
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 298
Joined: 26 November 03




Ca sa poti evalua corect o marca ori un model trebuie sa vezi cum se pozitioneaza el fata de marcile/modelele concurente. Nici nu vreau sa ma gandesc ce nemultumiti ar fi posesorii de reno daca ar fi obligati sa schimbe uleiul la 7500km(toyota), daca producatorul ar considera normal un consum de ulei de pana la 1l/1000km(opel) si exemplele ar putea continua. Toti constructorii folosesc materiale mai ieftine ori fac rabat de la calitate la masinile produse in prezent, pentru ca nu, designul este ceea ce vinde masinile si nu durabilitatea lor in timp. Sigur, nu noi(ro) suntem de vina pentru ca in urma analizelor de piata facute a reiesit ca durata medie de utilizare a unei masini este de sub 4 ani, iar ele sunt facute in consecinta...


--------------------
ex-dsn 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
igs
post 20 Aug 2004, 08:10
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 28 August 02
From: Bucuresti




Dragilor am cantarit, am masurat de sapte ori si pana la urma am decis: fabia elite.
Argumentele au fost:
- eu am deja o octavia de un an de zile cu care ma impac f. bine (nu am spus asta de la inceput ca sa nu va influentez opiniile).
intre timp am reusit sa cunosc pe cate cineva la service si am parte de un tratament corect;
- fabia e de conceptie mai noua si are un motor de ultima generatie cu injectie directa;
- nevestei (care pana la urma va conduce masina) i-a placut mai mult.

va multumesc tuturor pt pareri si opinii.
bafta !

ps: am postat aceeasi intrebare si la un forum de skoda. http://forum.vwforum.ro/forum/viewtopic.php?t=2745
e foarte frumos sa vezi cum fiecare ia apararea masinii pe care o conduce.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 20 Aug 2004, 08:45
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stīnga




QUOTE
e foarte frumos sa vezi cum fiecare ia apararea masinii pe care o conduce.

E normal, pentru ca masinile sint asemanatoare ca performante, fiabilitate si pret, si atunci conteaza foarte mult variabila "gust". Or cind e vorba de gusturi, evident ca fiecare o lauda pe-a lui, pentru ca tocmai de-aia si-a luat-o, ca i-a placut, nu? smile.gif

Anyway, felicitari pentru masinutza si iti doresc sa te bucuri de ea (sau ma rog, nevasta biggrin.gif). Sper doar ca nu ti-ai luat-o cu motorul in trei cilindri, atita tot. wink.gif
N-am prea inteles de unde ai scos conceptia mai noua la Fabia (e proiectata prin 98-99 si scoasa pe piata in 2000, fata de Clio care e aparut in 98 si cu ceva modificari in 2001, asa ca diferenta de virsta e neglijabila). Iar cu motoarele, sa fim seriosi: or fi avind Renault-urile unele probleme cu flansele, cu greierii sau alte fleacuri, dar la motoare sint beton. Injectia directa nu e chiar o mare minune; la benzina nu e acelasi lucru ca la diesel, unde injectia directa aduce un plus substantial de putere. Motorul Otto nu prea se preteaza la injectie directa. Cistigul de putere este foarte mic, iar diferenta de consum este infima si se simte numai cu benzina Euro 4 care nu exista la noi. La benzina, injectia directa e doar o gaselnita de marketing.

Ca sa nu zici ca sint eu un partizan anti-VW, pot sa-ti spun ca acum doi ani am inchiriat in Cehia o Octavia 1.8T 20V Elegance cu cutie automata, cu care am batut Boemia si Moravia timp de cinci zile. Daca as spune ca m-am indragostit de ea, ar fi prea putin spus. O mai visez inca si acum. Era ceva pur si simplu de vis, atit in ambuteiajele din Praga (care sint mult mai nasoale decit ale noastra), cit si pe autostrazi. Dar din pacate costa 19.000 de euro la noi, asa ca deocamdata nu pot decit s-o visez. sad.gif

Ma rog, vorba lunga saracia omului. Hai, sa-ti traiasca masinuta si sa faci cit mai multi kilometri cu ea!


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 20 Aug 2004, 12:54
Post #17


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




m-da mi-au placut majoritatea raspunsurilor lor. destul de corecte. in afara de vreo 2. da nu prea cred ca am fost partasi nici uni pentru ca noi am recomandat clio ca ne place designul francez + nr de optionale la acelasi pret, iar ei pun accent mai mult pe design si imaginea de marca probabil si au ales fabia. si chestiile astea nu sunt egale ca procente. deci toti am fost corecti. parerea mea.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
octavianf
post 20 Aug 2004, 13:05
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 278
Joined: 15 June 04
From: Bucuresti




Interesant...
M-am uitat si pe alte topicuri de pe forum sa vad parerile lor despre alte modele VW.
Astfel de forumuri sunt foarte utile.


--------------------
Clio Symbol 1.4 16V 2002 Dynamique
Culoare: Rosu
Optionale: ABS + Airbag pasager
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 20 Aug 2004, 19:44
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




ca sa nu mai zicem faptul ca tipii de pe vw forum nu isi dau seama ca la capitolul dotari in bani dati reno ii bate lejer ! e adevarat ca or avea ei climatronic si com de bord da si clio are acum ! si mai e adevarat ca sunt total diferite ca stil ! ca fabia este rece si inexpresiva si clio este o bomboana ! daca era sa comparam passat megan sau velsatis phaeton alegeam vag fara disc ! da la bombonele astea bate clio ! cam atat aaaaaaaaaa
mai invinge clio la : demaraj intretinere service ( ca serviciu )


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 11 Sep 2004, 16:34
Post #20


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




de mult voiam sa fac o precizare importanta. chiar foarte importanta.
fabia are motor in 3 cilindrii cu injectie normala. adica indirecta. HTP vine de la high torque power. in loc sa ii zica mpi ceea ce e de fapt (cred ca e multipunct da e numai in 3 puncte). fsi este injectia directa vw.

deci aici pica complet faza cu motor de ultima generatie. nici nu cred ca are bobine de inductie in capul fiecarei bujii ceea ce e destul de important.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
igs
post 12 Nov 2004, 09:43
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 28 August 02
From: Bucuresti




masinuta a venit de aproape o luna si suntem foarte multumiti de ea. singura problema mi se pare consumul cam mare (in jur de 9% in bucuresti).
aveti idee pe unde gasesc pe forum o dezbatere despre consumul la clio bicorp 1.2 16v ?
multumesc


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th August 2025 - 16:35
Dacia