Accidente Mici, Pagube Mari, Megane IV, "protectia pietonilor"
![]() ![]() ![]() |
Accidente Mici, Pagube Mari, Megane IV, "protectia pietonilor"
georgeleus |
![]()
Post
#1
|
||
georgeleus Group: Members Posts: 142 Joined: 1 July 21 From: Ploiesti ![]() |
Attached thumbnail(s) WhatsApp_Image_2022_09_20_at_12.02.31.jpeg ( Size: 492.91k ) Number of downloads: 1029 WhatsApp_Image_2022_09_20_at_12.02.34.jpeg ( Size: 297.98k ) Number of downloads: 1044 WhatsApp_Image_2022_09_20_at_12.02.35.jpeg ( Size: 166.37k ) Number of downloads: 1025 WhatsApp_Image_2022_09_20_at_12.37.27__1_.jpeg ( Size: 1.1mb ) Number of downloads: 1043 WhatsApp_Image_2022_09_20_at_12.37.27.jpeg ( Size: 862.27k ) Number of downloads: 1045 |
||
--------------------
Renault
Megane IV
2017 KH2
|
|||
cj98czh |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
acu ... un casco te scutea de toate problemele astea .. 2 daca capota este de aluminiu .. nu stiu cum este la M4, trebuie schimbata .. nu o sa stea chitul acolo neam ..
data viitoare pastreaza distanta .. This post has been edited by cj98czh: 20 Sep 2022, 11:58 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Agrig |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.053 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
La M4/2021 capota este din otel, de tinut tine si pa alu insa trebuie un primer dedicat dat inainte altfel nici vopseaua nu sta.
Sa-l ia gaia de radar, l-am vrut da pe linga ca era scump de pus pe masina nici ei nu stiau cite luni dura. This post has been edited by Agrig: 20 Sep 2022, 12:12 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
MyKe89 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.062 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Nu ai AEBS/Distronic. Radarul e acolo doar pentru pilotul automat adaptiv.
@cj, sunt sigur că acum o să păstreze distanța, eventual își cumpără anvelope mai bune. ![]() |
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#5
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.351 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu reusesc sa imi imaginez cum un far ar putea rezista impactului cu bara masinii din fata, indiferent de protectia pietonilor..... Impactul a fost sufcient de sus sa nu ai atins traversa fata, absorberul de soc pieton sau lonjeroanele.
Zi merci ca nu avea ala carlig de remorca. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
mircea_aq |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.169 Joined: 13 October 06 ![]() |
Imi pare rau pentru ca stiu cum un asemenea eveniment iti ia orice chef de vacanta.
Eu am invatat de la ai mei din anii 90, iei masina noua, nu te zgarcii, fa-i casco, ca sa nu te doara capul. E scump cand e masina noua, dar alternativa mai buna nu ai. La capitolul distanta, eu m-am obisnuit sa merg destul de aproape de cel din fata. Vad ca radarul de pe Megane imi arat constant mai putin de 0.5s. Recomandat ar fi sa ai 2-3s. In conditiile astea nu am lovit niciodata pe nimeni din spate. Imi dau seama ca e si vorba de intamplare, ceasul rau, ziua proasta, totusi sunt vreo doua aspecte care cred ca te tin departe de astfel de evenimente: 1. Cauciucuri bune, ori in general masinile, chiar si alea premium vin azi cu tot felul de porcarii de anvelope cu rezistenta redusa la inaintare care nu au mai deloc aderenta. 2. Nu stau niciodata in spatele unui vehicul care nu imi asigura vizibilitate in fata lui, adica unul care are folie pe luneta, sau o duba sau orice fel de utilitara. |
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
georgeleus |
![]()
Post
#7
|
georgeleus Group: Members Posts: 142 Joined: 1 July 21 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(MyKe89 @ 20 Sep 2022, 12:19) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Deci nu am franare de urgenta ? Fara pilot automat cuplat ? Deci cand aveam eroarea cu "Verifica Injectia" si cand incercam sa pornesc pilotul automat primeam eroare "Franare de Urgenta Dezactivata" doar ca sa ma anunte ca functioneaza doar in cuplaj cu tempomatul ? Exista undeva un catalog / ceva documentatie prin care sa ma lamuresc despre dotarea respectiva ? Stiu ca lucreaza si in concordanta cu camera de la oglinda si avand in vedere ca-s doua repere destul de scumpute, nici prin cap nu-mi trecea ca nu am franare de urgenta . Deci nu cred ca reusesc sa ma mai dezamagesc mai rau decat eram ![]() ![]() ![]() Da, capota e din otel. Au fost aplicate vreo 4 straturi de diverse, ceva fibre, doua tipuri de fuller-e, mi-a facut mecanicul teoria chibritului dar nu am prea inteles, oricum mi-a garantat-o minim 5 ani. Termin creditul in mai putin de 4 deci nu-mi bat capul. Da, creditul si contextul economic actual m-au determinat sa nu apelez la CASCO, dar cred ca o sa caut sa fac unul, chiar si cu cea mai mare fransiza posibila (ma gandesc ca cu cat e fransiza mai mare cu atat e prima mai mica). Farurile au scapat (exceptie clemele) pentru ca impactul, dupa cum va ziceam, a fost complet atipic: masina din fata era inalta si in franare si cu piciorul pe frana la impact, deci avea spatele ridicat. A mea in franare si cu botul lasat. Deci nu a fost nici un fel de impact cu bara, numarul de inmatriculare e intact. Tot contactul a fost in cel mai slab punct posibil: in masca. Nu stiu de ce blamati cauciucurile si nu presiunea. Nu am considerat ca diferenta intre KUMHO si ceva de super top e gen DEBICA si ceva de super top.... poate ca m-au pacalit testele de pe internet, mi s-au parut cauciucuri super bune si au fix un an de cand sunt montate. Nu stiu daca cu vreun Michelin cu 2.8bar ar fi stat altfel situatia, avand in vedere criblura si nisipul si panta descendenta a soselei (era la coborare pe o serpentina). Mda.... deci nu-mi revin din afirmatia cu distronicul ....sau mai exact cu lipsa lui , desi am radar si camera ![]() This post has been edited by georgeleus: 20 Sep 2022, 13:17 |
--------------------
Renault
Megane IV
2017 KH2
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#8
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.351 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Distronic e cruise control adaptiv la mercedes, nu AEBS....
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
georgeleus |
![]()
Post
#9
|
georgeleus Group: Members Posts: 142 Joined: 1 July 21 From: Ploiesti ![]() |
Mda... deci am confundat mere cu bere.
Si nu ma refer la notiunea celor de la Mercedes, ci la faptul ca mi-am permis sa cred ca asemena "scule" din dotarea masinii pot avea si uz de siguranta la viteze mici. AEBS a fost introdus pe camioanele Renault vad dinainte de 2016, iar la Megane dupa Facelift, deci dupa 2018. Splendid.... ar fi trebuit sa-i atrag atentia celui care-a scris "franare de urgenta" in dotarile masinii cand am cumparat-o. Anyways, nu am de ce sa mai caut scuze, vina oricum a fost si ramane a mea. Punct. ....bine ca am patit doar atat si nu mai grav. Multumesc tuturor pentru opinii ! |
--------------------
Renault
Megane IV
2017 KH2
|
|
jbn |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.596 Joined: 31 March 14 From: Bucuresti/Pitesti ![]() |
Sa nu fi fost scris "Asistenta la franarea de urgenta (AFU)". Care este cu totul alta treaba.
![]() |
--------------------
Ex. Renault
Megane 4 Hatch, Corolla TS //
'16 1.5dCi 110cp, '22 1.8hsd 122cp
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
am vrut sa scriu fix acelasi lucru ..
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
georgeleus |
![]()
Post
#12
|
georgeleus Group: Members Posts: 142 Joined: 1 July 21 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(jbn @ 21 Sep 2022, 09:49) Ooookkk... Explicati-mi si mie atunci care este aceasta treaba. ...ca se pare ca sunt foarte slab documentat in ultima vreme. Se leaga de aprinderea avariilor cu flash-ul lampilor de frana ? ...lucruri pe care nu le-am descoperit dupa ce m-am dat jos (ma rog, avariile auto pornite) This post has been edited by georgeleus: 21 Sep 2022, 14:58 |
--------------------
Renault
Megane IV
2017 KH2
|
|
GBX |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 604 Joined: 26 May 13 From: aproape de Cluj ![]() |
|
--------------------
ex. Renault
19 Europa
1997
|
|
georgeleus |
![]()
Post
#14
|
georgeleus Group: Members Posts: 142 Joined: 1 July 21 From: Ploiesti ![]() |
Multumesc !
Acum postat si mot-a-mot, pentru ceilalti care se intreaba asa cum m-am intrebat si eu ![]() QUOTE Denumit AFU (Aide au Freinage d’Urgence) in tarile francofone sau EBA (Emergency Brake Assist)/BAS (Braking Assistance System) in tarile anglo-saxone acest sistem este de o importanta capitala in cazul unor franari de urgenta atata timp cat soferul nu are puterea necesara sa apese cu o presiune suficient de mare pedala de frana. Mai pe larg, senzorii detecteaza o franare extrem de rapida, o apasare brusca pe pedala de frana, apasare care, insa, nu este suficient de puternica pentru a efectua o manevra de urgenta. Acesta este cazul tipic al soferilor de sex feminin, care nu au aceeasi masa musculara ca si soferii barbati, insa au viteza de reactie la fel de buna cu a acestora. In acest moment, creierul electronic dicteaza o suplimentare temporara a presiunii in circuitul de franare, astfel incat sa compenseze lipsa de putere a apasarii. Sistemul a fost dezvoltat de Daimler-Benz si Lucas/TRW in 1992. |
--------------------
Renault
Megane IV
2017 KH2
|
|
tuneam |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Pentru initiator... daca tu ranforsezi fata.. cica sa iti protejezi masia si chiar lovesti un pieton si-l omori sau il ranesti, schilodesti pe viata ce faci? Crezi ca merita niste amarate de aripi si faruri suferinta omului ala? ..daca esti tu pietonul atunci si vine unul cu masina "protejata"..
|
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
georgeleus |
![]()
Post
#16
|
georgeleus Group: Members Posts: 142 Joined: 1 July 21 From: Ploiesti ![]() |
Depinde care participant la trafic se afla in loc nepermis si nu s-a asigurat.
Aicea e mare polemica daca ne aruncam la din astea. As prefera sa ne oprim aici. |
--------------------
Renault
Megane IV
2017 KH2
|
|
tuneam |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Indiferent care. Dupa accident nu mai conteaza daca a fost permis sau nu. Ci doar urmarile, victimile.
Masina a fost gandita in asa fel incat sa potejeze un copil, pieton etc...nu sa se protejeze pe ea de faruri sparte sau aripi indoite. Revenind la subiect, daca reparata in regie proprie,sa zicem, a dost 4000 lei, oare la reprezentanta cat i fi fost. Am experienta cu ford, saptama asta, unde cereau(pe asig) 6700 lei pt un parbriz si 2400 lei vopsirea unui singur element. Prost e ala care-i da... nu repr ca cere. |
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
Nilo |
![]()
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 30 September 18 ![]() |
In 2019 lovit in spate de un alt participant la trafic , la 25 km la ora el , eu eram oprit , in plin , crapat porbagajul pana la axul de fixare al rotii de rezerva . 9 elemente in total inlocuite in reprezentanta a fost 14.700 lei (nu stiu daca am inteles bine sau nu , dar erau toate de plastic ) piese + manopera .
|
--------------------
Reno
Megane IV Intense
2018 1,33 6M
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#19
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.351 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
mAsina este gandita sa protejeze radiatoare de exemplu, dar in socuri de 10 km/h cu un zid in parcare, nu cu bara altuciva. Daca pe laga tot ce ai inlocuit mai plateai si platforma ca aveai un radiator spart cum era? Sau lonjeroane indoite de la bullbarul tau?
Apoi fix ce a zis tuneam e adevarat, omori oameni si esti raspunzator penal daca ai modificat ceva la masina care a dus la asa ceva This post has been edited by einstein1984: 22 Sep 2022, 14:55 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#20
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.351 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
masinile sunt mult mai bine construite azi decat pe vremuri. Doar ca exista alte prioritati, gen salavat peitonii, nu portofelul narodului cu nasu in telefon... Daca atunci cand aveam 10 ani ma lovea un megane nu-mi rupea piciorul asa cum a facut-o dacia 1310.
Dar si pentru asta exista o organizatie finatata de asiguratori, care verifica ca nu ramai in pana daca scapi masina intr-un zid prin parcare https://www.rcar.org/ Nu stiu ce vrei cu minkul ala, protectia pietonilor e eficienta pana pe la 50 la ora (oare de ce e atata limita de viteza in oras? ),ala avea mut peste. Bine, tu vei sa-ti planga cineva de mila ca nu cascai ochii la volan si visai sisteme pe care nu le ai pe masina. Dar in afara de piesa la volan, nu e nimeni de vina pt pagube. This post has been edited by einstein1984: 22 Sep 2022, 14:55 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
TaliR_K |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 125 Joined: 25 July 21 ![]() |
Ma bag ca musca-n...
Eu am montat radar de ACC pe masina fara si am activat inclusiv franarea de urgenta. Ulterior, am modificat parametrii AEBS iar acum masina nu doar avertizeaza cam orice situatie pe care o simte periculoasa, dar si franeaza foarte puternic. Inainte de modificare, nu a intrat niciodata vreo avertizare, daramite vreo franare... Detalii: https://www.youtube.com/watch?v=cFpie7fz_CA Plus functionarea ACC incepand de la 30km/h, cu dezactivare la sub 20km/h. Exemplu de franare la mine (nu am atins pedala desi era gata-gata): https://www.youtube.com/shorts/P-CXY0uj3tk This post has been edited by TaliR_K: 28 Sep 2022, 20:36 |
--------------------
Renault
Megane IV 1.5DCI 110 EDC
2017 // Business
|
|
Nilo |
![]()
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 30 September 18 ![]() |
Interesant , se poate transplanta un radar frontal de pe alta masina sau mai trebuiesc si alte modificari ? de gen si senzori de parcare sau alte chestii ( eventual daca stiti cablajul e complet dn fabrica sau trebuie transplant avansat ?)
Intreb in principiu ... pare interesant ideea unui transplant . |
--------------------
Reno
Megane IV Intense
2018 1,33 6M
|
|
goguspan |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 7 November 13 ![]() |
trebuie o schema electrica si acolo se vede ce si cum, daca are cineva e bun.
|
--------------------
Dacia, Renault
logan, Megane
1.2 TCE Intens 2018, Laureate plus 2006
|
|
vladof |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.086 Joined: 15 November 16 From: Bucuresti ![]() |
Eu stiam ca daca ai radar in bot ai si franarea activa de urgenta (nu asistenta). Eu am reprodus de 2 ori neintentionat situatii in care masina a franat, eficient si corect. Si ma uitam in navigatie si eu, pana am franat eu a franat ea. Conform manual functioneaza intre 30 si 150 km/h. Daca e sub sau ai piciorul pe frana nu intra oricum. Fara ACC distanta nu se pastreaza automat si realistic cred ca sistemul activ de franare merge bine doar atunci cand masina din fata franeaza violent. Asa in coloana nu prea intra. Alerta s-a declansat la mine si pentru masini care au intrat in fata mea de pe o strada laterala. Am franat singur dar a urlat bordul. Imi place clipul de mai sus de la TaliR_K in care sensibilitatea este vizibil mult mai ridicata. Te si disciplineaza putin ca sofer.
![]() |
--------------------
Renault
Megane GT 1.6 TCe 205
2017
|
|
georgeleus |
![]()
Post
#25
|
georgeleus Group: Members Posts: 142 Joined: 1 July 21 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE Conform manual functioneaza intre 30 si 150 km/h. Daca e sub sau ai piciorul pe frana nu intra oricum. In ce-am gasit eu pe internet scrie ca AEBS functioneaza de la 7 Km/h in sus. Chiar in videoclipul oficial de la Renault. ...iar colegii mai sus zic ca AEBS nu este inclus pe masinile cu radar si camera (ca sa nu mai zic "distronic" sa fiu apostrofat). ...sincer nu mai inteleg nimic. |
--------------------
Renault
Megane IV
2017 KH2
|
|
Bayek |
![]()
Post
#26
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 19 March 19 ![]() |
“ Toti mi-au spus ca masinile de dupa 2015 sunt proiectate sa se faca praf kcat in partea din fata pentru protectia pietonilor”
Cred ca asta e un mit. Un om se raneste si daca sare prost in apa de la o anumita inaltime, un impact comparabil cu lovirea de catre o masina la 20 km/ora. Nu, e vorba de altceva, de scaderea costurilor de productie si de folosirea unor materiale usoare pentru a reduce consumul de carburanti. |
--------------------
Renault
Megane
Sedan Intens TCe 140 EDC GPF
|
|
Agrig |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.053 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Nu este mit si nici economie.
Vedeti la NCAP teste de protectia pietonilor. Nu mai tin minte exact ce masina era dar a fost penalizata grav de tot deoarece manechinul dadea cu capul in intercooler, era din acela pus imediat sub capota cu gura de racire. Posibil sa fi fost ceva Vitara Diesel. |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th April 2025 - 20:07 |