Problema sistem de racire Megane 2
![]() ![]() ![]() |
Problema sistem de racire Megane 2
fp2002ro |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 20 September 16 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane R.S 275 Trophy 2015, Renault Megane II
2006
|
|||
meg2s |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.145 Joined: 5 November 15 From: Bucuresti ![]() |
N-am sfaturi mai bune, decat urmatoarele observatii/sugestii:
- de unde ti-a venit ideea aia cu spirtul? - spirt = alcool etilic (Ethanol), la care surpriza: punctul de fierbere este de 78,3 grade Celsius, adica nu numai mult sub cel de fierbere a apei, dar mai ales sub punctul la care termostatul tau deschide pentru racire. Daca ai fost norocos, suprapresiunea creata in instalatie de evaporarea alcoolului a iesit pe unde a gasit un punct slab (adica pe unde zici ca deja pierdeai antigel), in loc sa-ti sparga vreun furtun sau sa "scuipe" un furtun afara din prinderea mecanica. Nu mai vorbim ca vaporii de alcool (100% alcool, pt. ca la temperatura aia nu ai vapori de apa) puteau sa intalneasca o suprafata foarte incinsa, e.g. galeria de evacuare si luai foc... Pune si tu apa cu antigel (vorbim aici de ce e recomandat de producator, nu antigel de 2 lei/litru) si vezi daca nu curge circuitul tau de racire ca un dush. Abia atunci vezi ce mai faci cu deplasarile alea scurte inainte de a merge la mecanic. |
--------------------
CUPRA
Formentor
(2023) e-Hybrid++ 204CP (Ex) Megane Sedan Privilege (2008) 1.5 dCi 78kW && Megane 4 GT (2018) 1.6 dCi 163CP EDC
(Ex) Skoda Octavia 4 Style++ (2022) 2.0 TDI 150 DSG |
|
fp2002ro |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 20 September 16 From: Bucuresti ![]() |
Salut,
Rationamentul cu spirtul a fost bazat pe temp scazute din ultima perioada, mi-era frica sa nu inghete apa in instalatie dat fiind ca sincer nu stiu cat antigel pierdusem cu cateva zile in urma, eu observand pata dupa ceva stationari. Ca sa fiu parte a zicalei romanesti "prostul nu e prost destul, pana nu e si fudul", probabil ideea ar fi functionat, daca as fi pus o cantitate mica de spirt, undeva la 100 ML, nu toata sticla. In fine, am cumparat antigel, nu Glaceol RX Typ D, pentru ca nu am gasit nicaieri si continuand sirul de experimente pe biata masina am zis ca ar trebui sa mearga cu orice antigel acest test si i-am luat din carrefour un Mobil Advanced Antifreeze G30. Bagat toata sticla (750ML) si cu apa demineralizata (1L). Pornit motorul, a bolborosit un pic, lasata la relantii 10 minute, nicio scurgere, regim de functionare aparent normal. Mi-am luat inima in dinti si am zis sa dau o tura (tin sa precizez ca am folosit alta masina sa procur chestiile, nu am mai indraznit sa o pornesc pe asta din momentul in care am ajuns cu ea acasa dupa incident). Am mers aprox 10 minute, regim taxi schimbat trepte foarte jos pana in 2000 de ture, nimic suspect. Dupa ce am parcat m-am uitat dedesubt, erau cateva "lacrimi". Cu masina pe liber am turat-o progresiv pana la 3000-4000 ture si m-am uitat din nou sub ea, surpriza, curgea calumea. Nu o sa ma mai deplasez nicaieri, decat drumul spre service. |
--------------------
Renault
Megane R.S 275 Trophy 2015, Renault Megane II
2006
|
|
xmisterx |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.662 Joined: 12 October 17 From: Brasov ![]() |
De regula pierderile suspecte apar pe la carcasa termostatului pt ca e din plastic iar plasticul in timp incepe sa crape la diferentele bruste de temperatura.
|
--------------------
Renault
Laguna 2
2003 Privilege 1.9 dci 120 hp Clio life evo 2019 0.9 75 HP
|
|
fp2002ro |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 20 September 16 From: Bucuresti ![]() |
Salut,
Astazi am dus masina in service. In urma inspectiei, un furtun era rupt la cotul de imbinare. Mi-au dat comanda pt inlocuire dar dureaza din nefericire 1 saptamana pt a livra piesa respectiva. Pt ca totusi voiam sa folosesc masina in acest timp, au incercat sa-mi puna un furtun temporar pana sa se efectueze inlocuirea. Partea nasoala e cand au facut proba (turat motorul) au plesnit alte 2 furtunuri. Partea cea mai nasoala e ca acestea erau imbibate in ulei ![]() M-au intrebat daca am avut vreodata probleme cu garnitura de chiuloasa, pentru ca ei asta suspecteaza ca ar fi beleaua. Nu am avut nicio problema de acest tip, iar banuiala mea este capacul termostat, dandu-mi-se dreptate cum ca si asta ar fi o cauza plauzibila. Ironia sortii e ca acelasi lucru mi s-a intamplat si la cealalta masina (un Megane 3 Coupe 2009) in care antigelul se amesteca cu uleiul si aveam tot felul de pierderi dubioase. Si in cazul ala a fost suspecta garnitura dar problema s-a remediat in urma schimbarii capacului termostat. Ma incred in experienta anterioara si in fiabilitatea motorului de 1.6 si o sa merg si de data asta pe schimbatul capacului termostat avand in vedere ca simptomele se manifesta nu numai la fel, dar si in acelasi nr de km (megane 3 ul avea vreo 135.000 si megane 2 ul asta are vreo 139.000 acum). Multumesc tuturor pentru parerile si sugestiile oferite, daca o sa pot o sa postez in continuare actualizari ale starii masinii in caz ca si altii o sa intampine problema asta cumva rara, dar frecventa in cazul meu hehe. |
--------------------
Renault
Megane R.S 275 Trophy 2015, Renault Megane II
2006
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#6
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
Antigelurile nu se combina intre ele ... schimba capacul termostat si spala instalatia de racire bine de tot .. apoi pune antigel cls D.
|
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 22:22 |