Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Problema sistem de racire Megane 2

fp2002ro
post 18 Nov 2018, 16:29
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 20 September 16
From: Bucuresti




Salut,

Detin un Megane 2 2006, 1.6 16v Benzina. Aseara i-am dat talpa la 6000 ture si mi-a bubuit lichidul de racire undeva in partea dreapta a motorului(cum te uiti spre masina), baterie si ECU. Tin sa precizez ca motorul era deja cald (mersem vreo 30 de minute prin oras) in regim normal, schimbat viteze la 2500-3000 ture.

I-am dat talpa pana in rosu pe liber si imediat au inceput sa iasa aburi prin capota (am chederul de la capota mancat asa ca au iesit aburi calumea, initial am crezut ca a luat foc masina). Am oprit-o, lasat vreo 3 minute sa vad daca ia foc sau nu, n-a luat, am ridicat capota am vazut minunea, am lasat-o alte 10 minute si dupa am pornit-o si m-am intors cu ea fiind aproape de casa. Nivelul temp nu s-a schimbat pe parcursul drumului fiind in parametri normali acul constant la 3 linii (5 minute condus).

O alta mentiune ar fi ca cu 2 zile inainte mi-a curs ceva antigel, masina fiind folosita in regim de condus normal. Am completat de urgenta cu niste apa si spirt pt ca-mi pornise GMV ul cand afara erau 3-4C, desi culmea, acul de temp arata tot 3 linii. Antigel imi curge cumva doar in perioada asta rece si anul trecut mi-a facut la fel pana in primavara. Am fost cu masina la service vara aceasta (crezand ca am radiatorul spart) pentru ca facea o bolboroseala mereu cand o porneam si mi-au zis ca sistemul de racire nu are absolut nimic pentru ca are presiune in el. Intrebarile mele sunt urmatoarele:

- exista sansa sa se fi creat presiune prea mare in sistemul de racire din cauza spirtului evaporat plus pompa de apa cand i-am dat 6000 de ture, cauzand un furtun sa se desprinda si automat sa "scuipe" toata apa pe blocul motor facand aburii?

- sa am de fapt termostatul defect? dar nu pot sa-mi explic scurgerile aleatorii de antigel si baltile care le mai lasa pe vreme rece.

- si intrebarea de roman, planuiesc sa merg cu ea in service pana la sfarsitul saptamanii, dar totodata as avea nevoie sa transport niste mobila cu ea in urmatoarele zile, desi sigur nu e indicat, dar data fiind temperatura exterioara, credeti ca se poate strica ceva mai tare la ea daca ma deplasez pe distante mici 5-10km?

Mai jos am atasat 3 poze, desi cele facute ziua nu cred ca pot ajuta in vreun fel.

Multumesc anticipat!46492153_1744476042327363_1691314273843675136_n.jpg ( Size: 347.48k ) Number of downloads: 300
46379408_193177484926268_6751334937409880064_n.jpg ( Size: 387.2k ) Number of downloads: 320
46458622_404649810072802_3670613402033586176_n.jpg ( Size: 87.26k ) Number of downloads: 317


--------------------
Renault Megane R.S 275 Trophy 2015, Renault Megane II 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meg2s
post 18 Nov 2018, 17:55
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.145
Joined: 5 November 15
From: Bucuresti




N-am sfaturi mai bune, decat urmatoarele observatii/sugestii:
- de unde ti-a venit ideea aia cu spirtul?
- spirt = alcool etilic (Ethanol), la care surpriza: punctul de fierbere este de 78,3 grade Celsius, adica nu numai mult sub cel de fierbere a apei, dar mai ales sub punctul la care termostatul tau deschide pentru racire.
Daca ai fost norocos, suprapresiunea creata in instalatie de evaporarea alcoolului a iesit pe unde a gasit un punct slab (adica pe unde zici ca deja pierdeai antigel), in loc sa-ti sparga vreun furtun sau sa "scuipe" un furtun afara din prinderea mecanica.
Nu mai vorbim ca vaporii de alcool (100% alcool, pt. ca la temperatura aia nu ai vapori de apa) puteau sa intalneasca o suprafata foarte incinsa, e.g. galeria de evacuare si luai foc...
Pune si tu apa cu antigel (vorbim aici de ce e recomandat de producator, nu antigel de 2 lei/litru) si vezi daca nu curge circuitul tau de racire ca un dush. Abia atunci vezi ce mai faci cu deplasarile alea scurte inainte de a merge la mecanic.


--------------------
CUPRA Formentor (2023) e-Hybrid++ 204CP
(Ex) Megane Sedan Privilege (2008) 1.5 dCi 78kW && Megane 4 GT (2018) 1.6 dCi 163CP EDC
(Ex) Skoda Octavia 4 Style++ (2022) 2.0 TDI 150 DSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fp2002ro
post 18 Nov 2018, 22:21
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 20 September 16
From: Bucuresti




Salut,

Rationamentul cu spirtul a fost bazat pe temp scazute din ultima perioada, mi-era frica sa nu inghete apa in instalatie dat fiind ca sincer nu stiu cat antigel pierdusem cu cateva zile in urma, eu observand pata dupa ceva stationari. Ca sa fiu parte a zicalei romanesti "prostul nu e prost destul, pana nu e si fudul", probabil ideea ar fi functionat, daca as fi pus o cantitate mica de spirt, undeva la 100 ML, nu toata sticla.

In fine, am cumparat antigel, nu Glaceol RX Typ D, pentru ca nu am gasit nicaieri si continuand sirul de experimente pe biata masina am zis ca ar trebui sa mearga cu orice antigel acest test si i-am luat din carrefour un Mobil Advanced Antifreeze G30. Bagat toata sticla (750ML) si cu apa demineralizata (1L). Pornit motorul, a bolborosit un pic, lasata la relantii 10 minute, nicio scurgere, regim de functionare aparent normal. Mi-am luat inima in dinti si am zis sa dau o tura (tin sa precizez ca am folosit alta masina sa procur chestiile, nu am mai indraznit sa o pornesc pe asta din momentul in care am ajuns cu ea acasa dupa incident).

Am mers aprox 10 minute, regim taxi schimbat trepte foarte jos pana in 2000 de ture, nimic suspect. Dupa ce am parcat m-am uitat dedesubt, erau cateva "lacrimi". Cu masina pe liber am turat-o progresiv pana la 3000-4000 ture si m-am uitat din nou sub ea, surpriza, curgea calumea. Nu o sa ma mai deplasez nicaieri, decat drumul spre service.


--------------------
Renault Megane R.S 275 Trophy 2015, Renault Megane II 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xmisterx
post 18 Nov 2018, 22:45
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.662
Joined: 12 October 17
From: Brasov




De regula pierderile suspecte apar pe la carcasa termostatului pt ca e din plastic iar plasticul in timp incepe sa crape la diferentele bruste de temperatura.


--------------------
Renault Laguna 2 2003 Privilege 1.9 dci 120 hp
Clio life evo 2019 0.9 75 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fp2002ro
post 23 Nov 2018, 16:49
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 20 September 16
From: Bucuresti




Salut,

Astazi am dus masina in service. In urma inspectiei, un furtun era rupt la cotul de imbinare. Mi-au dat comanda pt inlocuire dar dureaza din nefericire 1 saptamana pt a livra piesa respectiva. Pt ca totusi voiam sa folosesc masina in acest timp, au incercat sa-mi puna un furtun temporar pana sa se efectueze inlocuirea. Partea nasoala e cand au facut proba (turat motorul) au plesnit alte 2 furtunuri. Partea cea mai nasoala e ca acestea erau imbibate in ulei sad.gif, deci desi ideea cu spirtul nu a fost cea mai inspirata, nu asta a fost factorul principal.

M-au intrebat daca am avut vreodata probleme cu garnitura de chiuloasa, pentru ca ei asta suspecteaza ca ar fi beleaua. Nu am avut nicio problema de acest tip, iar banuiala mea este capacul termostat, dandu-mi-se dreptate cum ca si asta ar fi o cauza plauzibila. Ironia sortii e ca acelasi lucru mi s-a intamplat si la cealalta masina (un Megane 3 Coupe 2009) in care antigelul se amesteca cu uleiul si aveam tot felul de pierderi dubioase. Si in cazul ala a fost suspecta garnitura dar problema s-a remediat in urma schimbarii capacului termostat. Ma incred in experienta anterioara si in fiabilitatea motorului de 1.6 si o sa merg si de data asta pe schimbatul capacului termostat avand in vedere ca simptomele se manifesta nu numai la fel, dar si in acelasi nr de km (megane 3 ul avea vreo 135.000 si megane 2 ul asta are vreo 139.000 acum). Multumesc tuturor pentru parerile si sugestiile oferite, daca o sa pot o sa postez in continuare actualizari ale starii masinii in caz ca si altii o sa intampine problema asta cumva rara, dar frecventa in cazul meu hehe.


--------------------
Renault Megane R.S 275 Trophy 2015, Renault Megane II 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 24 Nov 2018, 10:17
Post #6


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




Antigelurile nu se combina intre ele ... schimba capacul termostat si spala instalatia de racire bine de tot .. apoi pune antigel cls D.


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 22:22
Dacia