Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Problema senzor bujii incandescente

reallifehunter
post 3 Jun 2017, 17:01
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 3 June 17




Salut.Sunt proaspat posesor al unui Renault Kangoo de 85cp din 2006 motor k9k.
Problema este ca bujiile se ard intr-o veselie pentru ca indiferent de temperatura, ele primesc curent timp de cateva zeci de secunde 15-20.E clar ca "cineva" le spune ca afara este foarte frig si da comanda maxima pentru ele.La fel se intampla si cu motorul incins, am testat cu bec:becul se aprinde 18 secunde apoi se stinge.Deci nu "vede" ca e cald.
Am fost la 3 service-uri si la ultimul, pe un tester arata temperatura aer exterioar -50(minus cincizeci!) grade.Acum incep parerile:ba ca ar avea senzorul de aer in debitmetru.Ba ca ar fi in cutiuta aia cu furtunas de pe carcasa filtrului-dar ala e senzor de presiune,nu de temperatura.Ba ca ar fi in modulul releului de bujii.Doar pareri si pareri.
Eu am gasit in cautari pe net senzor de temperatura aer admisie doar ca pe motorul meu nu exista aceea mufa cu doua fire.Exista doar senzorul de presiune, debitmetrul si mufa de egr.Am cautat de am inebunit sonda aia si nu exista...sau e atat de bine ascunsa ca nu e vizibila.
Mentionez ca dimineata masina scoate un fum ca de locomotiva pana se incalzeste motorul iar in bord este aprinsa martorul de bujie si inca o chestie ca o rezistenta.Este interesant ca si cu bujiile schimbate si stearsa eroarea, pictograma se reaprinde la cateva minute de la pornirea motorului.
Intrebarile mele ar fi : De ce scoate fumul ala?De unde provine eroarea aia de -50 gr celsius:de la sonda de temperatura aer admisie care este..UNDE?
Multumesc celor care ma pot ajuta, momentan o programare la un service Renault este peste 2 saptamani..

This post has been edited by reallifehunter: 3 Jun 2017, 17:05


--------------------
renault kangoo kangoo 1.5 dci 85 2006 - ab 06 kti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stefandinescu70
post 3 Jun 2017, 17:37
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 815
Joined: 4 September 16




Ai un senzor de temperatura in pompa de injectie pentru temperatura motorinei recirculate , care iti indica eronat temperatura la ECU motor , de aceea vede -50grade, acesta lucrand in tandem/bucla inchisa cu senzorul de temperatura agent de racire motor ( antigel chiuloasa). In aceste conditii ECU iti da avans de injectie maxim si debit mare ( fum negru adica , exact ca la pornirile la rece iarna la minus temp ) si totodata tine sistemul de preincalzire ( bujii si termoplonjoare asta daca ai ) timp lung ( maxim adica ) alimentate.
Oricum ECU este cel care gestioneaza totul , timpi , tensiuni de alimentare bujii preincalzire, in functie de ce primeste de la acesti doi senzori de temperatura. Deci poate fi un senzor defect sau chiar ECU sa fie necesar sa fie resoftat ( refacute hartile de preincalzire )

This post has been edited by stefandinescu70: 3 Jun 2017, 17:40


--------------------
Talisman . 2016
1.6dCI160 EDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 3 Jun 2017, 17:48
Post #3


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Reposteaza pe secțiunea Kangoo,aici este Clio.


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Closed Topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 14:37
Dacia