Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

symbol 1.2 16v pornire grea cu motorul rece, symbol 1.2 16v pornire grea cu motorul rece

anti77
post 2 Nov 2016, 08:40
Post #1


IT Project Manager by day, amateur radio operator by night


Group: Members
Posts: 104
Joined: 23 May 11




Am stat doua zile sa citesc tot ce era pe aceasta tema pe forum si nu am gasit o solutie.

Dimineata cu motorul rece masina porneste la prima cheie, ralanti 1200 rpm, la apasarea acceleratiei merge frumos, insa la cuplu cand sa pornesc moare motorul, abia ies cu el din curte. Masina are 90000km. Binenteles se simte miros de benzina nearsa. Dupa ce se incalzeste un pic motorul, merge aproape fara probleme, da parca nu sare cum facea inainte cand ciupeam acceleratia. Ralanti la 500rpm cu motorul cald.

Bujii schimbate la 50000(cele vechi erau negre) si la 86000km (cele vechi aratau ok, august 2016). Filtru aer schimbat ultima data la 86000km. Senzor arbore cotit (acela cu mufa albastra) curatat.

Filtrul de aer era la ultima schimbare pe o parte maro de la un lichid uleios, cei de la reprezentanta Cluj mi-au zis ca ar fi ok.

Am observat insa la galeria de admisie pe langa bujii si pe la clapeta cum ca ar curge ceva lichid, am curatat si senzorul de presiune de pe galerie.

Detin diagnoza si DDT2000, dar habar nu am la ce sa ma uit cu ele, erori nu are inafara de cele generate de mine cand deconectez un senzor sau altul...

This post has been edited by anti77: 2 Nov 2016, 08:42


--------------------
renault symbol 2011 1.2 16v
tel 0726 opt opt cinci cinci unu doi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romeo_id
post 2 Nov 2016, 09:16
Post #2


Engineer


Group: Members
Posts: 449
Joined: 8 August 11




Nu e cam jos ralanti ul? la 500 de rpm... Oricum, problema descrisa de tine pare ceva de genul ardere/detonatie. Corpul clapeta cum e?


--------------------
Renault Clio 2, 1.2 16V 2003 Authentique Kadjar 1.6 dCi 4WD 2016 Zen
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anti77
post 2 Nov 2016, 10:00
Post #3


IT Project Manager by day, amateur radio operator by night


Group: Members
Posts: 104
Joined: 23 May 11




Pai masina de cand e noua ralanti-ul sta cu motorul cald la 500rpm. Odata s-o dereglat si a urcat la 1000 rpm probabil de la benzina proasta, l-am resetat prin deconectarea bateriei.

Corpul clapetei cum ar trebui sa fie? Nu e crapata sau ceva...

Mentionez ca nu am mai desfacut un motor vreodata inafara de cel de GoPed, da ala e pe 2 timpi si de 22cmc...


--------------------
renault symbol 2011 1.2 16v
tel 0726 opt opt cinci cinci unu doi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romeo_id
post 2 Nov 2016, 14:47
Post #4


Engineer


Group: Members
Posts: 449
Joined: 8 August 11




Acelasi principiu https://www.youtube.com/watch?v=02OAzLkbgwk

Ar mai putea fi bobina de inductie, senzorul de punct mort (crankshaft sensor)... si multe alte cauze posibile. Renault. Clio... smile.gif

This post has been edited by romeo_id: 2 Nov 2016, 14:48


--------------------
Renault Clio 2, 1.2 16V 2003 Authentique Kadjar 1.6 dCi 4WD 2016 Zen
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Batrânul
post 2 Nov 2016, 16:56
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.463
Joined: 22 March 05
From: Bucuresti




Apropo de ralanti-ul cu motorul cald la 500rpm:
Am un Clio 4 Life cu motorul 1,2 16v (D4F), iar la ralanti funcționarea nu este „rotundă”, ci cu trepidații. Așa face doar cu motorul cald, la rece nu (pentru că funcționează la o turație ceva mai mare). Poate să fie și din cauza turației prea mici (după părerea mea): sub 700 rot/minut. Nu am găsit pe forum și nici în alte părți care ar fi turația normală de ralanti a acestui motor. În general, nu prea am găsit date despre acest motor, cu excepția graficelor de putere și cuplu funcție de turație.
Am fost de trei ori în service pentru rezolvarea acestei probleme (în garantie): diagnosticul pe calculator a fost OK, iar motorul care trepida aiurea nu a impresionat pe nimeni, pe ideea că „așa face toate”... Turația comandată de computerul motorului și măsurată efectiv a fost de 650 rot/minut - mi s-a spus că este normală!?!
Am „plâns” și pe forum, la secțiunea Clio IV: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=297923&st=0 (postarile #2, #6, #9, #17, #18, #21 si #31), dar tot nu m-am lămurit dacă e normala o turație atât de joasă la ralanti.
Poate aici îmi va răspunde cineva. Multumesc anticipat.

This post has been edited by Batrânul: 2 Nov 2016, 16:58


--------------------
Renault Clio IV 2015 / Life 1.2 16V
Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romeo_id
post 2 Nov 2016, 21:31
Post #6


Engineer


Group: Members
Posts: 449
Joined: 8 August 11




E normal. Cu cat e turația e mai ridicata, cu atât mai bine se echilibrează motorul. Când scade turația și începe sa hurducaie mașina, pornește aerul condiționat și ameliorează. pe vremea asta e oricum recomandat ca se aburesc geamurile și te scăpa de umiditate. În fine, nu trebuie sa îți faci griji de motorul de 1.2. Eu am ajuns cu clio la 150.000 km și nu are probleme. E destul de fiabil motorul însă e mai ciudat la exploatare, în sensul ca nu prea se echilibrează bine la rpm mici.

Cauzele posibile și cele mai comune pt scăderea/fluctuatia turației pot fi mai multe:
bobina inducție
bujii
injector defect
corp clapeta murdar
benzina de proasta calitate
etc

anti77: cum se aude la toba de eșapament? e rotund zgomotul? sa nu se audă cu mici explozii, pocnituri. Asculta o mașină normala pe benzina și apoi compara și la tine. Pocniturile la toba sunt date de bobina sau bujii defecte.

Dacă se aude un clickait după ce oprești motorul atunci e un injector defect. Clickaie canistra de carbon. Pe astea le știu pe toate din experienta mea cu clio smile.gif. Inveți mecanica pe mașina asta.


--------------------
Renault Clio 2, 1.2 16V 2003 Authentique Kadjar 1.6 dCi 4WD 2016 Zen
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Batrânul
post 3 Nov 2016, 06:55
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.463
Joined: 22 March 05
From: Bucuresti




@ romeo_id: multumesc pentru raspuns.
La service Meridian Vest, deși testarea pe calculator nu dădea erori, după ce au studiat nu știu ce manual, au hotărât că ar fi bine să încerce cu o bobină de inducție nouă. Mi-au schimbat bobina, dar bineînțeles că motorul mergea la fel. După mintea mea, eu aș fi verificat bujiile, dar la acest motor mai ușor ajungi la bobină decât la bujii...
Poate sunt eu prea pretențios, dar după ce am avut motorul de 1.4 l, 8v (pe SuperNova și pe Symbol), care era foarte echilibrat și silențios, motorul D4F m-a dezamăgit: atât ca performanțe (cuplu mic - dar știam asta) cât și prin faptul că nu pot să-l fac să meargă „rotund”...

This post has been edited by Batrânul: 3 Nov 2016, 06:56


--------------------
Renault Clio IV 2015 / Life 1.2 16V
Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romeo_id
post 3 Nov 2016, 08:25
Post #8


Engineer


Group: Members
Posts: 449
Joined: 8 August 11




Cheia de bujii pt clio 1.2 se face relativ ușor. Eu am găsit bucățile necesare în târg la Vitan. Nu uitați ca vârful trebuie magnetizat sau pus un magnetel de neodium pt ridicarea bujiei.
data viitoare fii mai insistent cu cei de service, sa scoată bujiile. Acestea trebuie sa fie cat de cat curate.

Problema oricum, pare a fi de la soft (ECU). Întreabă dacă nu au un update disponibil.


--------------------
Renault Clio 2, 1.2 16V 2003 Authentique Kadjar 1.6 dCi 4WD 2016 Zen
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 3 Nov 2016, 11:34
Post #9


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




Daca vreti bujii de calitate cumparati-le ce cele cu iridium. Sunt scumpe, dar rezista pana la peste 90.000 de km si ofera o scanteie mai buna.


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anti77
post 4 Nov 2016, 08:09
Post #10


IT Project Manager by day, amateur radio operator by night


Group: Members
Posts: 104
Joined: 23 May 11




QUOTE(romeo_id @ 2 Nov 2016, 14:47)

Motorul meu arata complet diferit ... e generatia mai noua, ce este si pe Logan si pe Sandero.

QUOTE(romeo_id @ 2 Nov 2016, 21:31)
Cauzele posibile și cele mai comune pt scăderea/fluctuatia turației pot fi mai multe:
bobina inducție
bujii
injector defect
corp clapeta murdar
benzina de proasta calitate
etc
anti77: cum se aude la toba de eșapament? e rotund zgomotul? sa nu se audă cu mici explozii, pocnituri. Asculta o mașină normala pe benzina și apoi compara și la tine. Pocniturile la toba sunt date de bobina sau bujii defecte.
*


Benzina proasta poate fi vinovata, mai ales ca al meu symbol nu are nici filtru de combustibil din fabrica.

QUOTE(romeo_id @ 3 Nov 2016, 08:25)
Cheia de bujii pt clio 1.2 se face relativ ușor.  Eu am găsit bucățile necesare în târg la Vitan.
*


Cumparati cheie speciala pentru bujii BMW cu perete subtire, altfel riscati sa scapati bujia care va crapa de ex ABR. Are niste clipsuri care tin bujia.

QUOTE(RazvanF @ 3 Nov 2016, 11:34)
Daca vreti bujii de calitate cumparati-le ce cele cu iridium. Sunt scumpe, dar rezista pana la peste 90.000 de km si ofera o scanteie mai buna.
*


La cat costa cele cu iridium mai bine schimbam cu unele originale la 12 lei de vreo 7 ori


--------------------
renault symbol 2011 1.2 16v
tel 0726 opt opt cinci cinci unu doi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 4 Nov 2016, 11:10
Post #11


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.549
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




QUOTE(anti77 @ 4 Nov 2016, 08:09)
La cat costa cele cu iridium mai bine schimbam cu unele originale la 12 lei de vreo 7 ori
*


In primul rand site-ul ala e de kkt. Nu scrie nimic la specificatii, nu scrie nimic la masini compatibile.....scrie doar ca bujia e originala. Yeah right! E ca aia care vand tricouri in targ, nu conteaza din ce material sunt facute, nu conteaza la ce temperatura se spala, nu coteaza daca ai voie sa le calci sau nu, tot ce conteaza e ca scrie ORIGINAL pe ele.

In al doilea rand, aia la 12 lei e o vrajeala de bujie, nu te supara insa n-as pune asa ceva pe masina. De aia apar topicuri de " nu imi porneste Symbolul" sau " nu-mi sta relanti-ul" sau "imi consuma mult"....sau d'astea. O bujie decenta non iridium e in mod normal cam 17 - 18RON.....

In al treilea rand, pretul e de 12 RON / buc, deci 48 RON / set ori in cazul unei bujii decente inseamna cam 17-18 RON/ buc adica undeva la 70 RON / set.
Pe un Denso sau NGK Iridium dai cam 60 RON/buc deci cam 240 RON/set

Deci in timpul in care faci un schimb de bujii iridium, adica cam 90K, schimbi cam de 4 ori unele bune sau de 5 ori unele slabe. Confrom cartii tehnice, bujia normala o schimbi la 30K, aia iridium la 90K, deci minim de trei ori oricum. Parca pentru calitatea in plus a bujiei iridium as schimba de 4 ori in loc de 3.

Scot din discutie ca pe alea de 2 bani le-as schimba de 5 ori....ca 2 bani dai, 2 bani face.

Toti vrem calitate, masina sa mearga bine, sa consume putin, sa traga decent, sa fie fiabila. Nu se pot obtine toate astea luand cea mai ieftina bujie, cel mai ieftin ulei, cele mai ieftine filtre, cea mai ieftina benzina, cele mai ieftine placute de frana....etc etc.

Pretul mare nu garanteaza cel mai calitativ produs, de cele mai multe ori platesti firma, insa pretul mic cu siguranta te asigura de cea mai slab calitativa piesa.

This post has been edited by vallixx: 4 Nov 2016, 11:11


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anti77
post 7 Nov 2016, 21:34
Post #12


IT Project Manager by day, amateur radio operator by night


Group: Members
Posts: 104
Joined: 23 May 11




Vorbim de o masina care a costat 5000 de euro de nou (cu programul rabla).

Cati crezi ca-si pun bujii la 240 lei la o astfel de masina?

Cele la 12 lei sunt exact aceeasi bujii champion care mi-au fost vandute la reprezentanta cu 25 lei+ TVA!

Conform cartii bujia normala se schimba la 50k km. Masina consuma mult (peste 6l/100) de cand a fost noua, la reclamatii de fiecare data toate masuraturile au iesit normale.

Apropo problema mi s-a rezolvat alimentand cu carburant 99 de la rompetrol, si condus sportiv vreo 20 km. A doua zi dimineata parca a reinviat masina. Sper sa nu revina problema cand revin la benzina petrom...

Nu mi s-a schimbat niciodata la revizii pompa de combustibil, desi am cerut asta contra cost. Au zis ca nu se schimba numai daca se strica, nu conteaza ce scrie in carte ca la cati km se schimba. Symbolul meu nu are filtru de combustibil montat din fabrica, singurul fitru existent este chiar cel din pompa. Poate ar merita sa-l desfac sa-l mai curat.

This post has been edited by anti77: 7 Nov 2016, 21:35


--------------------
renault symbol 2011 1.2 16v
tel 0726 opt opt cinci cinci unu doi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 10 Nov 2016, 13:34
Post #13


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.549
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Coane bujiile ti le pui pentru tine, ca sa iti merga cat mai ok masina, indiferent cat costa masina. Daca vrei...daca nu vrei...aia e.

Conform cartii mele, bujiile trebuie schimbate la 30k, or fi modificat astia intervalele de schimb. Si la ulei eu am 15k desi exista masini cu aceeasi motorizare care au interval la 20k.

Masina consuma mult...sau ma rog...ceva mai mult pentru ca asa fac masinile cu motoare mici. E o maxima vrajeala de marketing ca masina cu motor mic consuma putin. E logic ca consuma mult, motor mic inseama cuplu si cai putini..care trebuie sa urneasca o tona de masina. Este evident ca se va chinui.

Sa vezi 0.9 Tce-ul ce papa.....ca pana la 4000 de ture abia urneste un Logan de exemplu. In ture e cat de cat vioi, dar papa. De asteptat....dar toti agentii de vanzari mananca rahat ca "dom'le, cnsuma putin ca e motor mic, dar turbo". Si lumea crede. Si asa iei tepe.

Iti recomand sa nu revii la benzina Petrom. Eu o consider foarte proasta si puturoasa.
De obicei merg pe Rompetrol sai MOL. Odata a trebuit sa bag de la Petrom pentru ca eram aproape de gol si nu gasisem decat Petrom pe drum.
Nu mi-am mai recunoscut masina....abia tragea...la relanti tremura.....

This post has been edited by vallixx: 10 Nov 2016, 13:36


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th April 2025 - 19:16
Dacia