symbol 1.2 16v pornire grea cu motorul rece, symbol 1.2 16v pornire grea cu motorul rece
![]() ![]() ![]() |
symbol 1.2 16v pornire grea cu motorul rece, symbol 1.2 16v pornire grea cu motorul rece
anti77 |
![]()
Post
#1
|
||
IT Project Manager by day, amateur radio operator by night Group: Members Posts: 104 Joined: 23 May 11 ![]() |
|
||
--------------------
renault
symbol
2011 1.2 16v tel 0726 opt opt cinci cinci unu doi
|
|||
romeo_id |
![]()
Post
#2
|
![]() Engineer Group: Members Posts: 449 Joined: 8 August 11 ![]() |
Nu e cam jos ralanti ul? la 500 de rpm... Oricum, problema descrisa de tine pare ceva de genul ardere/detonatie. Corpul clapeta cum e?
|
--------------------
Renault
Clio 2, 1.2 16V 2003 Authentique
Kadjar 1.6 dCi 4WD 2016 Zen
|
|
anti77 |
![]()
Post
#3
|
IT Project Manager by day, amateur radio operator by night Group: Members Posts: 104 Joined: 23 May 11 ![]() |
Pai masina de cand e noua ralanti-ul sta cu motorul cald la 500rpm. Odata s-o dereglat si a urcat la 1000 rpm probabil de la benzina proasta, l-am resetat prin deconectarea bateriei.
Corpul clapetei cum ar trebui sa fie? Nu e crapata sau ceva... Mentionez ca nu am mai desfacut un motor vreodata inafara de cel de GoPed, da ala e pe 2 timpi si de 22cmc... |
--------------------
renault
symbol
2011 1.2 16v tel 0726 opt opt cinci cinci unu doi
|
|
romeo_id |
![]()
Post
#4
|
![]() Engineer Group: Members Posts: 449 Joined: 8 August 11 ![]() |
Acelasi principiu https://www.youtube.com/watch?v=02OAzLkbgwk
Ar mai putea fi bobina de inductie, senzorul de punct mort (crankshaft sensor)... si multe alte cauze posibile. Renault. Clio... ![]() This post has been edited by romeo_id: 2 Nov 2016, 14:48 |
--------------------
Renault
Clio 2, 1.2 16V 2003 Authentique
Kadjar 1.6 dCi 4WD 2016 Zen
|
|
Batrânul |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.463 Joined: 22 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Apropo de ralanti-ul cu motorul cald la 500rpm:
Am un Clio 4 Life cu motorul 1,2 16v (D4F), iar la ralanti funcționarea nu este „rotundă”, ci cu trepidații. Așa face doar cu motorul cald, la rece nu (pentru că funcționează la o turație ceva mai mare). Poate să fie și din cauza turației prea mici (după părerea mea): sub 700 rot/minut. Nu am găsit pe forum și nici în alte părți care ar fi turația normală de ralanti a acestui motor. În general, nu prea am găsit date despre acest motor, cu excepția graficelor de putere și cuplu funcție de turație. Am fost de trei ori în service pentru rezolvarea acestei probleme (în garantie): diagnosticul pe calculator a fost OK, iar motorul care trepida aiurea nu a impresionat pe nimeni, pe ideea că „așa face toate”... Turația comandată de computerul motorului și măsurată efectiv a fost de 650 rot/minut - mi s-a spus că este normală!?! Am „plâns” și pe forum, la secțiunea Clio IV: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=297923&st=0 (postarile #2, #6, #9, #17, #18, #21 si #31), dar tot nu m-am lămurit dacă e normala o turație atât de joasă la ralanti. Poate aici îmi va răspunde cineva. Multumesc anticipat. This post has been edited by Batrânul: 2 Nov 2016, 16:58 |
--------------------
Renault
Clio IV
2015 / Life 1.2 16V Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte... |
|
romeo_id |
![]()
Post
#6
|
![]() Engineer Group: Members Posts: 449 Joined: 8 August 11 ![]() |
E normal. Cu cat e turația e mai ridicata, cu atât mai bine se echilibrează motorul. Când scade turația și începe sa hurducaie mașina, pornește aerul condiționat și ameliorează. pe vremea asta e oricum recomandat ca se aburesc geamurile și te scăpa de umiditate. În fine, nu trebuie sa îți faci griji de motorul de 1.2. Eu am ajuns cu clio la 150.000 km și nu are probleme. E destul de fiabil motorul însă e mai ciudat la exploatare, în sensul ca nu prea se echilibrează bine la rpm mici.
Cauzele posibile și cele mai comune pt scăderea/fluctuatia turației pot fi mai multe: bobina inducție bujii injector defect corp clapeta murdar benzina de proasta calitate etc anti77: cum se aude la toba de eșapament? e rotund zgomotul? sa nu se audă cu mici explozii, pocnituri. Asculta o mașină normala pe benzina și apoi compara și la tine. Pocniturile la toba sunt date de bobina sau bujii defecte. Dacă se aude un clickait după ce oprești motorul atunci e un injector defect. Clickaie canistra de carbon. Pe astea le știu pe toate din experienta mea cu clio ![]() |
--------------------
Renault
Clio 2, 1.2 16V 2003 Authentique
Kadjar 1.6 dCi 4WD 2016 Zen
|
|
Batrânul |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.463 Joined: 22 March 05 From: Bucuresti ![]() |
@ romeo_id: multumesc pentru raspuns.
La service Meridian Vest, deși testarea pe calculator nu dădea erori, după ce au studiat nu știu ce manual, au hotărât că ar fi bine să încerce cu o bobină de inducție nouă. Mi-au schimbat bobina, dar bineînțeles că motorul mergea la fel. După mintea mea, eu aș fi verificat bujiile, dar la acest motor mai ușor ajungi la bobină decât la bujii... Poate sunt eu prea pretențios, dar după ce am avut motorul de 1.4 l, 8v (pe SuperNova și pe Symbol), care era foarte echilibrat și silențios, motorul D4F m-a dezamăgit: atât ca performanțe (cuplu mic - dar știam asta) cât și prin faptul că nu pot să-l fac să meargă „rotund”... This post has been edited by Batrânul: 3 Nov 2016, 06:56 |
--------------------
Renault
Clio IV
2015 / Life 1.2 16V Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte... |
|
romeo_id |
![]()
Post
#8
|
![]() Engineer Group: Members Posts: 449 Joined: 8 August 11 ![]() |
Cheia de bujii pt clio 1.2 se face relativ ușor. Eu am găsit bucățile necesare în târg la Vitan. Nu uitați ca vârful trebuie magnetizat sau pus un magnetel de neodium pt ridicarea bujiei.
data viitoare fii mai insistent cu cei de service, sa scoată bujiile. Acestea trebuie sa fie cat de cat curate. Problema oricum, pare a fi de la soft (ECU). Întreabă dacă nu au un update disponibil. |
--------------------
Renault
Clio 2, 1.2 16V 2003 Authentique
Kadjar 1.6 dCi 4WD 2016 Zen
|
|
RazvanF |
![]()
Post
#9
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
Daca vreti bujii de calitate cumparati-le ce cele cu iridium. Sunt scumpe, dar rezista pana la peste 90.000 de km si ofera o scanteie mai buna.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
anti77 |
![]()
Post
#10
|
IT Project Manager by day, amateur radio operator by night Group: Members Posts: 104 Joined: 23 May 11 ![]() |
QUOTE(romeo_id @ 2 Nov 2016, 14:47) Motorul meu arata complet diferit ... e generatia mai noua, ce este si pe Logan si pe Sandero. QUOTE(romeo_id @ 2 Nov 2016, 21:31) Cauzele posibile și cele mai comune pt scăderea/fluctuatia turației pot fi mai multe: bobina inducție bujii injector defect corp clapeta murdar benzina de proasta calitate etc anti77: cum se aude la toba de eșapament? e rotund zgomotul? sa nu se audă cu mici explozii, pocnituri. Asculta o mașină normala pe benzina și apoi compara și la tine. Pocniturile la toba sunt date de bobina sau bujii defecte. Benzina proasta poate fi vinovata, mai ales ca al meu symbol nu are nici filtru de combustibil din fabrica. QUOTE(romeo_id @ 3 Nov 2016, 08:25) Cumparati cheie speciala pentru bujii BMW cu perete subtire, altfel riscati sa scapati bujia care va crapa de ex ABR. Are niste clipsuri care tin bujia. QUOTE(RazvanF @ 3 Nov 2016, 11:34) Daca vreti bujii de calitate cumparati-le ce cele cu iridium. Sunt scumpe, dar rezista pana la peste 90.000 de km si ofera o scanteie mai buna. La cat costa cele cu iridium mai bine schimbam cu unele originale la 12 lei de vreo 7 ori |
--------------------
renault
symbol
2011 1.2 16v tel 0726 opt opt cinci cinci unu doi
|
|
vallixx |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(anti77 @ 4 Nov 2016, 08:09) In primul rand site-ul ala e de kkt. Nu scrie nimic la specificatii, nu scrie nimic la masini compatibile.....scrie doar ca bujia e originala. Yeah right! E ca aia care vand tricouri in targ, nu conteaza din ce material sunt facute, nu conteaza la ce temperatura se spala, nu coteaza daca ai voie sa le calci sau nu, tot ce conteaza e ca scrie ORIGINAL pe ele. In al doilea rand, aia la 12 lei e o vrajeala de bujie, nu te supara insa n-as pune asa ceva pe masina. De aia apar topicuri de " nu imi porneste Symbolul" sau " nu-mi sta relanti-ul" sau "imi consuma mult"....sau d'astea. O bujie decenta non iridium e in mod normal cam 17 - 18RON..... In al treilea rand, pretul e de 12 RON / buc, deci 48 RON / set ori in cazul unei bujii decente inseamna cam 17-18 RON/ buc adica undeva la 70 RON / set. Pe un Denso sau NGK Iridium dai cam 60 RON/buc deci cam 240 RON/set Deci in timpul in care faci un schimb de bujii iridium, adica cam 90K, schimbi cam de 4 ori unele bune sau de 5 ori unele slabe. Confrom cartii tehnice, bujia normala o schimbi la 30K, aia iridium la 90K, deci minim de trei ori oricum. Parca pentru calitatea in plus a bujiei iridium as schimba de 4 ori in loc de 3. Scot din discutie ca pe alea de 2 bani le-as schimba de 5 ori....ca 2 bani dai, 2 bani face. Toti vrem calitate, masina sa mearga bine, sa consume putin, sa traga decent, sa fie fiabila. Nu se pot obtine toate astea luand cea mai ieftina bujie, cel mai ieftin ulei, cele mai ieftine filtre, cea mai ieftina benzina, cele mai ieftine placute de frana....etc etc. Pretul mare nu garanteaza cel mai calitativ produs, de cele mai multe ori platesti firma, insa pretul mic cu siguranta te asigura de cea mai slab calitativa piesa. This post has been edited by vallixx: 4 Nov 2016, 11:11 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
anti77 |
![]()
Post
#12
|
IT Project Manager by day, amateur radio operator by night Group: Members Posts: 104 Joined: 23 May 11 ![]() |
Vorbim de o masina care a costat 5000 de euro de nou (cu programul rabla).
Cati crezi ca-si pun bujii la 240 lei la o astfel de masina? Cele la 12 lei sunt exact aceeasi bujii champion care mi-au fost vandute la reprezentanta cu 25 lei+ TVA! Conform cartii bujia normala se schimba la 50k km. Masina consuma mult (peste 6l/100) de cand a fost noua, la reclamatii de fiecare data toate masuraturile au iesit normale. Apropo problema mi s-a rezolvat alimentand cu carburant 99 de la rompetrol, si condus sportiv vreo 20 km. A doua zi dimineata parca a reinviat masina. Sper sa nu revina problema cand revin la benzina petrom... Nu mi s-a schimbat niciodata la revizii pompa de combustibil, desi am cerut asta contra cost. Au zis ca nu se schimba numai daca se strica, nu conteaza ce scrie in carte ca la cati km se schimba. Symbolul meu nu are filtru de combustibil montat din fabrica, singurul fitru existent este chiar cel din pompa. Poate ar merita sa-l desfac sa-l mai curat. This post has been edited by anti77: 7 Nov 2016, 21:35 |
--------------------
renault
symbol
2011 1.2 16v tel 0726 opt opt cinci cinci unu doi
|
|
vallixx |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Coane bujiile ti le pui pentru tine, ca sa iti merga cat mai ok masina, indiferent cat costa masina. Daca vrei...daca nu vrei...aia e.
Conform cartii mele, bujiile trebuie schimbate la 30k, or fi modificat astia intervalele de schimb. Si la ulei eu am 15k desi exista masini cu aceeasi motorizare care au interval la 20k. Masina consuma mult...sau ma rog...ceva mai mult pentru ca asa fac masinile cu motoare mici. E o maxima vrajeala de marketing ca masina cu motor mic consuma putin. E logic ca consuma mult, motor mic inseama cuplu si cai putini..care trebuie sa urneasca o tona de masina. Este evident ca se va chinui. Sa vezi 0.9 Tce-ul ce papa.....ca pana la 4000 de ture abia urneste un Logan de exemplu. In ture e cat de cat vioi, dar papa. De asteptat....dar toti agentii de vanzari mananca rahat ca "dom'le, cnsuma putin ca e motor mic, dar turbo". Si lumea crede. Si asa iei tepe. Iti recomand sa nu revii la benzina Petrom. Eu o consider foarte proasta si puturoasa. De obicei merg pe Rompetrol sai MOL. Odata a trebuit sa bag de la Petrom pentru ca eram aproape de gol si nu gasisem decat Petrom pe drum. Nu mi-am mai recunoscut masina....abia tragea...la relanti tremura..... This post has been edited by vallixx: 10 Nov 2016, 13:36 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 19:16 |