Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Problema incalzire

lupuletz90
post 8 Oct 2016, 10:28
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 24 August 16




Salut, am un Megane 2 1.6 16v cu GPL din 2005, apa imi sta la 90grade dar nu baga caldura, merg pana la munca 10 km prin traficul din Bucuresti si abia abia daca se simte ca baga foarte putin cald.
Chiar daca merg 100km - 200km la fel e, nu baga cald mai deloc. Mai bine merg cu aerul oprit ca altfel imi e frig.
Ce sa ii fac sa dea caldura? ce problema are?

Merci,


--------------------
Alfa Romeo Giulia 2018 - b00000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_X
post 8 Oct 2016, 10:33
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 398
Joined: 17 October 15
From: Brașov




S-ar putea să fie de la radiatorul de habitaclu (un schimbător de căldură) care își pierde eficacitatea. Colegul Dreamer a avut aceeași problemă și a rezolvat-o schimbându-l. Poate îți spune el mai multe.

This post has been edited by Mr_X: 8 Oct 2016, 10:34


--------------------
Renault Megane II 1.6 16V 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luca76
post 8 Oct 2016, 13:58
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 510
Joined: 26 May 14
From: Cel mai sarac judet din tara




Nivel antigel?


--------------------
renault Kadjar 1,5 blue dci manual 2019 - Numar de vaslui
prostu' pana nu-i fudul nu-i prost destul
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 8 Oct 2016, 18:27
Post #4


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




0. Aeroterma functioneaza?
1. Verifica nivel antigel si daca este bun antigelul ca si propietati.
2.Spui apa la 90 de grade: te iei dupa indicatorul de bord, sau ai facut diagnoza si sti ca ai apa la 90 de grade.
3. Verifica termostatul sa fie ok.
4. Ai 2 furtune, unul care pleaca spre habitaclu dinaintea termostatului ( tur ) si altul care intra in motor ( retur ). Sunt amandoua fierbinti de nu poti tine mana pe ele?
5. Sub bord, in dreptul pedalelor, daca desfaci capacul de la pisioare sofer ve gasi 2 tevi de aluminiu. Sunt fierbinti amandoua de nu poti tine mana pe ele?


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupuletz90
post 9 Oct 2016, 22:30
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 24 August 16




Am schimbat antigelul, pana sa il schimb dadea foarte putina caldura, era calaie smile.gif), acuma dupa ce am schimbat nu mai baga deloc, rece ca gheata , nici macar caldura de la motor nu imi vine, am mers vreo 70 de km si dupa a inceput sa se incalzeasca dar si tot foarte putin, nici macar ca inainte, furtunele frig nu poti tine mana pe ele, antigelul frige, m.am luat dupa indicator cand am spus ca apa e la 90℃ termostatul nu l.am verificat dar cred ca e ok ca altfel nu cred ca urca apa la bord, ca asa am patit la logan cand s.a defectat, nu urca la 90℃, maine o sa umblu si sub bord sa vad tevile respective, sau altceva ce ce pot repara singur? Sau daca nu vreun service prin bucuresti care se pricep la asa ceva? Multumesc pt raspunsuri

This post has been edited by lupuletz90: 9 Oct 2016, 22:31


--------------------
Alfa Romeo Giulia 2018 - b00000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 10 Oct 2016, 07:13
Post #6


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




Este posibil sa fie partial colmatat iar in urma schimbului de intigel sa ai o punga de aer in radiatorul de incalzire.


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupuletz90
post 10 Oct 2016, 09:53
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 24 August 16




si cum fac sa verific daca este aceasta punga si sa o scot? trebuie sa desfac tumburusul acela pe unde am scos antigelul?


--------------------
Alfa Romeo Giulia 2018 - b00000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 11 Oct 2016, 08:05
Post #8


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov






--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupuletz90
post 15 Oct 2016, 15:31
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 24 August 16




In legatura cu furtunele de aluminiu, unu este rece si unu fierbinte, asta inseamna ca e de la radiatorul de incalzire? Si daca da o schema cum il scot usor sa il curat sau fara sa il scot cum sa il curat?


--------------------
Alfa Romeo Giulia 2018 - b00000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 16 Oct 2016, 09:46
Post #10


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




Daca ai facut aerisierea corect si esti sigur ca nu este aer in calorifer, iti recomand inlocuirea lui. Se infunda cu divrese mizerii, eventual silicon de la un mecanic care a pus silicon prea mult langa pompa de apa si il blocheaza definitiv. Siliconul de acolo nu-l mai scoti, are niste orificii foarte mici. La al meu am bagat tot felul de solutii de curatare, inclusiv detartrant ( care ataca aluminiu ) de 3 ori si tot nu am reusit sa il desfund de tot.
Eu am luat unul nou, Valeo, a fost 321 RON si experimentele de curatare l-am facut pe cel vechi, nu ma interesa daca se distruge, am vrut sa vad daca se poate curata sau nu.

Pentru demontarea lui NU este nevoie sa dai bordul jos, nici macar pedalele.

1. Trebuie sa scoti antigelul din el, asta se face pe la motor, ca sa nu iti curga tot in masina. Ai nevoie de o sticla de plastic de 2L de apa plata ( Aqua Carpatica, aia patrata cu eticheta neagra deoarece are gatul mare, larg si intra perfect furtunele in ea. ( ca sa nu faci mizerie, antigelul este toxic ) si un bidon de 5L de plastic, sa versi continutul din sticla de 2L.
Scoti furtunele pe rand, prima data returul si il pui in sticla de 2L ( incape perfect in partea din spate a bateriei, jos ) dupa ce ai bagat furtunul in sticla, desfaci incet capacul de la vasul de expansiune, dar nu de tot, din capac, controlezi cat antigel se scoate din motor. Dupa ce ai golit motorul de antigel, fixezi furtunul de retur sa stea mai sus dacat pozitia initiala. Scoti furtunul de tut de la calorifer si il bagi in sticla, incerci sa vezi ce iese din el, eventual sufla in el sa incerci sa scoti antigelul din calorifer.
2. Demontezi toate plasticurile de sub volan. Vei vedea un cadru metalic, prins in 4 suruburi.
3. Demontezi cadrul metalic, nu e asa greu pe cat pare.
4. Desfaci suruburile de la calorifer si de la legaturi, scoti partea neagra care etanseaza caloriferul.
5. Usor cu o surubelnita dreapta, impingi tevile de la calorifer spre motor, nu ai nevoie decat sa le impingi vreo 2 cm, merge, o sa iasa din locasul lor si se vor deplasa.
6. Scoti caloriferul si il pui pe cel nou
7. Inlocuiesti cu grija toate garniturile de pe conducte ( vin noi in pachet cu radiatorul ) si inlocuiesti sitemul de prindere negru.
8. Fixezi tot la loc in ordinea inversa demontarii.
9. Mergi la furtunele din compartimentul motor. Furtunul de retur fiind mai sus ( ai nevoie sa cumperi si 2L de antigel Dacia, CLS D si 2 L de apa distilata, presupunand ca ai in motor antigel Cls D verde specificat de producator )
Dupa ce ai facut amestecul antigel + apa distilata intr-o sticla de plastic, incepi sa torni usor printr-o palnie in furtunul de tur pana se umple, intra app 1L de amestec.
10. Dupa ce e plin, cuplezi turul si apoi returul si le fixezi.
11. Desfaci aerisitorul de la instalatie situat pe corpul termostatului.
12. Incepi sa torni amestec in vasul de expansiune, aerul va iesi prin aerisitor si in loc va intra antigel in motor, pune ceva sub aerisitor, nu e frumos sa faci mizerie si nici risipa de antigel, dupa ce curge continuu inchizi aerisitorul.
13. Completezi in vasul de expansiune pana la nivelul maxim.
14. Ponesti motorul si verifici daca exista vreo scurgere, in special la imbinarea de sub bord a radiatorului. Daca ai facut totul corect nu o sa ai nici o problema.
15. Pui caldura pe max, ventilatia pe 3 si pe aeratoarele centrale si o sa vina caldura.
16. Iti faci traba si la o zi sau 2, cand motorul este rece, mai completezi cu antigel daca este cazul.

Timp de lucru, cam 4 ore. Succes!
Daca mai ai nevoie de info, da-mi un mesaj privat cu numarul tau si vorbim la telefon.

Antigelul uzat te rog sa nu-l arunci, recomandat fiind sa il duci la uncentru de reciclare, benzinarie sau service auto, pentru ca este toxic!

This post has been edited by Dreamer: 16 Oct 2016, 09:58


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupuletz90
post 16 Oct 2016, 14:51
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 24 August 16




Pana la urma am desfundat caloriferul cu otet, era plin de negreala, nu curgea nimic prin el, am pus inapoi antigelul, am aerisit, tot ce trebuie, si sa vezi ca tot nu baga caldura , ce naiba are ca tampesc?

16 Oct 2016, 14:59:
Dar daca cumva nu am aerisit bine, se incalzeste?

This post has been edited by lupuletz90: 16 Oct 2016, 14:59


--------------------
Alfa Romeo Giulia 2018 - b00000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 16 Oct 2016, 15:11
Post #12


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




Daca nu ai aerisit bine, nu se incalzeste. Oricum, daca sunt depuneri serioase, otelul este cam ... frectie la picior de lemn. Testat de mine biggrin.gif

Ai MP!

This post has been edited by Dreamer: 16 Oct 2016, 15:12


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 16 Oct 2016, 17:30
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




Dreamer,multumim pentru sfaturi.
Le consider deosebit de utile.
----------------
Lupuletz 90,cand te carpesti,mai rau te rupi.

This post has been edited by jas2: 16 Oct 2016, 17:31


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_X
post 17 Oct 2016, 05:04
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 398
Joined: 17 October 15
From: Brașov




Nu cred că trebuie să fie înfundat ca să nu asigure schimbul termic. Un schimbător de căldură se proiectează în funcție de cerințe: tehnologie (aripioară - inclusiv spațiile între aripioare, baghetă, tub etc), materiale (cupru, aluminiu, oțel sau combinații între ele) și dimensiuni. Sunt niște calcule exacte, pe care proiectantul le face când gândește schimbătorul, din care rezultă un minim de specificații. De acolo se poate în sus, să ia măsuri de siguranță sau se merge pe minim.

În industria auto, unde fiecare gram de aluminiu sau oțel adăugat unde nu trebuie costă enorm (pentru că se produc multe și costul se înmulțește cu milioane) și spațiul unde se montează este limitat, probabil că se merge pe minim. Asta înseamnă că orice depunere pe pereți dă peste cap calculele făcute și schimbătorul nu mai funcționează cum trebuie.

Concluzie: dacă ești sigur că de la el este, schimbă-l!

This post has been edited by Mr_X: 17 Oct 2016, 05:07


--------------------
Renault Megane II 1.6 16V 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupuletz90
post 17 Oct 2016, 16:43
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 24 August 16




Dreamer lasa.mi nr tau de tel sa te sun pentru ca sunt utilizator nou si nu iti pot trimite mesaj, merci


--------------------
Alfa Romeo Giulia 2018 - b00000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th April 2025 - 07:39
Dacia