Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Curatare injectoare - sistem injectie, Care este metoda??

ady_vasiloiu
post 8 Dec 2015, 16:53
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 946
Joined: 12 March 12
From: Ploiesti




Salut,
De vreo cateva zile ma gandesc sa curat injectoarele la masina din semnatura.Am cumparat o cutie de Liqui Moly diesel Spulung si ma gandeam sa il folosesc asa cum fac multi altii pe youtube - alimentata masina direct din bidon, insa intampin vreo 2 probleme dupa cum urmeaza:
- 1.9 dci de 120 cp are pompa de transfer?o are cumva in rezervor?ma intereseaza pentru ca vreau sa scot atat furtunul de tur cat si retur din filtrul de motorina si sa pun pompa de injectie sa traga aditivul direct din bidon si ma gandesc sa nu pompeze motorina din filtru....
-daca are para de amorsat, inseamna ca nu are si pompa de transfer?cumva pompa de injectie are atat partea de inalta cat si de joasa integrata?ca la 1.5 dci de exemplu?

This post has been edited by ady_vasiloiu: 8 Dec 2015, 16:54


--------------------
RENAULT CLIO 3 1.5dci dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 8 Dec 2015, 18:28
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




La motorul de 120 cp , pompa de motorina este mecanica si este incorporata in pompa de injectie .

This post has been edited by boeru_laurentiu: 8 Dec 2015, 18:29


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 9 Dec 2015, 19:38
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Ai 2 pompe: cea de joasa presiune care aduce motorina spre motor, care se afla in rezervor si cea de inalta presiune, care incarca cu presiune common-railul si rampa.
Para nu o au toate modele de 120CP, depinde de codul motorului. Ea ajuta sa amorsezi circuitul de alimentare, sa nu mai dai la cheie aiurea(de ex. cand schimbi filtrul de motorina).
Cred ca poti face o inginerie inainte de filtrul de motorina sau dupa el, sa traga aditivul din bidon iar in capatul rampei, returul sa-l intorci tot in bidon, pana termini substanta minune. Dar nu stiu cum sa faci asta, poate prin cadere libera si sa scoti releul de la pompa de joasa. sad.gif


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady_vasiloiu
post 10 Dec 2015, 09:27
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 946
Joined: 12 March 12
From: Ploiesti




Hmm..pana la urma are joasa sau nu?din cele 2 raspunsuri vad ca ba are, ba nu are.A treia parere? smile.gif


--------------------
RENAULT CLIO 3 1.5dci dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lupu_Cadmiel
post 10 Dec 2015, 09:48
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 749
Joined: 9 October 14
From: Dumbrava Timis




Din ce stiu la 1.9dci 120cp pompa de joasa ii in pompa de inalta. Cel de 107cp o are separat fata de pompa de inalta.


--------------------
Renault Laguna - M 3185 BK 2 2002 1.9dci 88kw 120cp 290.000km
Renault Talisman 2021, 2.0 blue dCi 160cp Intens 75.000km
Renault Trafic 2006 1.9dCi 100cp 268000k,
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady_vasiloiu
post 10 Dec 2015, 15:36
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 946
Joined: 12 March 12
From: Ploiesti




Cred ca o sa incerc in weekend si daca o sa dea motorina pe langa, am sa opresc masina...eu tind sa cred ca n-are pompa de transfer.


--------------------
RENAULT CLIO 3 1.5dci dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 10 Dec 2015, 17:42
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




Daca ai para de amorsare , nu ai pompa de motorina ( cum am zis este incorporata in pompa de injectie ) ! Atfel care ar fi rostul acelei pompite de amorsare daca ai avea pompa de motorina in rezervor ?!?


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 11 Dec 2015, 14:35
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Dap, toata lumea are dreptate. biggrin.gif
Sunt 2 modele de injectie, unele cu pompa de joasa in rezervor, alta cu ea incorporata in pompa de inalte.

Citez de undeva de pe forum:
"BOSCH CP1
Combustibilul stocat în rezervor este adus la nivelul pompei de înaltă presiune, după ce în prealabil a fost prefiltrat, prin intermediul unei pompe electrice de alimentare. Între pompa de joasă presiune și cea de înaltă presiune se află filtrul de combustibil.
Antrenarea pompei de înaltă presiune se face de către motor prin intermediul curelei de distribuție.
Presiunea combustibilului în rampa de injecție poate atinge cca.1350 bari. Modularea presiunii la nivelul rampei se face prin intermediul unui regulator de presiune ce se montează la nivelul pompei de înaltă presiune. Pe perioada de pornire a motorului presiunea în rampă trebuie să fie de minim 200 bari.

Pompa de joasă presiune
Este de tip electric și are rolul de a alimenta cu combustibil pompa de înaltă presiune.
La punerea contactului pompa funcționează pentru 30 de secunde, iar dacă motorul funcționează aceasta funcționează continuu.
Presiunea creată de pompă este de 2,5 bari pînă la 4 bari.
Plasare pompei se face în compartimentul motor în zona stînga față sau în rezervor.
Debitul pompei este de 80-100 l/h. Alimentare electrică cu 12 V se face prin intermediul unui fuzibil și al unui releu plasate la nivelul BFR motor.

BOSCH CP3

Sistemul CP3 derivă din sistemul CP1 iar principalele diferențe sunt:

 În pompa de înaltă presiune este încorporată o pompă de alimentare cu joasă presiune de tip mecanic
 Regulatorul de presiune ( actuator de debit ) este plasat la intrarea combustibilului în pompa de înaltă presiune a.î. debitul de combustibil ce urmează a fi comprimat este stabilit înainte de comprimare. Astfel pompa de înaltă presiune va consuma mai puțină energie crescînd astfel eficiența motorului termic.
 Temperatura combustibilului pe partea de retur scade față de cea de la CP1, astfel răcirea motorinei este eliminată.
 Sistemul nu este prevăzut cu pompă electrică de alimentare, dar există și excepții cînd avem pompă electrică ce funcționează numai la punerea contactului cu rolul de amorsare al circuitului de joasă presiune ( a se vedea specificația vehiculului ).

Combustibilul este adus la nivelul pompei de înaltă presiune de către pompa mecanică de alimentare după ce în prealabil a fost prefiltrat și apoi trecut prin filtrul de combustibil.
Se pot întîlni și sisteme ce suplimentar conțin și o pompă electrică cu rolul de alimentare cu combustibil a pompei mecanice. Totodată pompa electrică permite și o amorsare rapidă a circuitului de joasă presiune odată cu punerea contactului.
Pompa de înaltă presiune este antrenată de către motor prin intermediul curelei de distribuție ca la CP1.
Aceasta creează înaltă presiune în rampă ce poate ajunge la 1350 bari. Presiunea la nivelul rampei este modulată prin intermediul unui nou tip de regulator denumit actuator de debit și care se află plasat la intrarea pompei de înaltă presiune.
Pe perioada pornirii motorului presiunea necesară la nivelul rampei este de minimum 200 bari.
Informația de presiune este primită de către EDC prin intermediul unui captor plasat pe rampă. Astfel controlul presiunii la nivelul rampei se face cu mare acuratețe ( avem control în buclă închisă ).
Injectoarele sunt controlate electronic de către EDC.
Pompa de înaltă presiune comprimă o cantitate mai mică de combustibil decît în cazul sistemului CP1.
Rampa de injecție este prevăzută cu o supapă de securitate, plasată la extremitatea sa, ce este tarată pentru o presiune de cca. 2000 bari.

Antrenarea pompei de joasa presiune se face de către arborele pompei de înaltă presiune ce preia energie de la motorul termic prin intermediul curelei de distribuție.
Pompa este prevăzută la interior pe partea de refulare cu o supapă ( supapa pompei de transfer ) ce are rolul de a modula presiunea combustibilului la intrarea în pompa de înaltă presiune."


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady_vasiloiu
post 11 Dec 2015, 14:48
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 946
Joined: 12 March 12
From: Ploiesti




Bun, acum ramane sa ma uit ce tip de injectie e..


--------------------
RENAULT CLIO 3 1.5dci dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 11 Dec 2015, 14:55
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




S-ar putea ca intr-adevar cele cu para (cod FQ750 din cate stiu eu) sa aiba separat pompa de joasa presiune, deci ar fi o modalitate de diferentiere.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bad_x
post 14 Dec 2015, 17:53
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 717
Joined: 5 February 08




QUOTE(ady_vasiloiu @ 11 Dec 2015, 14:48)
Bun, acum ramane sa ma uit ce tip de injectie e..
*




treaba este foarte simpla,daca este 1.9 dci 107 cai ai filtru motorina cu 5 intrari capsat care se schimba cu totul,daca ai 1.9 120 cai ai filtru cu 2 intrari care se schimba doar cartusul din el si ai si para de amorsare

filtrul de motorina se afla pozitionat in dreapta masini langa far si borcanul de lichid servo-directie

in poza 1 este tipul de filtru pt 1.9 dci 107 cai
in poza 2 este tipul de filtru pt 1.9 dci 120 cai

Attached thumbnail(s)
1.jpeg ( Size: 5.91k ) Number of downloads: 269
2.jpeg ( Size: 4.58k ) Number of downloads: 273


--------------------
Renault laguna 2 1.9dci privilege gri perlat 88KW/120 CP 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady_vasiloiu
post 15 Dec 2015, 13:29
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 946
Joined: 12 March 12
From: Ploiesti




Da, eu am 120 cp si filtru ce se schimba doar el filtrant.Deci nu am pompa de transfer.


--------------------
RENAULT CLIO 3 1.5dci dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MariusRZR
post 15 Dec 2015, 18:17
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 716
Joined: 22 May 10




QUOTE(bad_x @ 14 Dec 2015, 17:53)
treaba este foarte simpla,daca este 1.9 dci 107 cai ai filtru motorina cu 5 intrari capsat care se schimba cu totul,daca ai 1.9 120 cai ai filtru cu 2 intrari care se schimba doar cartusul din el si ai si para de amorsare

filtrul de motorina se afla pozitionat in dreapta masini langa far si borcanul de lichid servo-directie

in poza 1 este tipul de filtru pt 1.9 dci 107 cai
in poza 2 este tipul de filtru pt 1.9 dci 120 cai
*




Acela la 107 CP se schimba la 30-40k KM. Nu la fiecare revizie


--------------------
Renault Laguna 1.9 dCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady_vasiloiu
post 16 Dec 2015, 09:49
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 946
Joined: 12 March 12
From: Ploiesti




Si unde scrie ca se schimba la fiecare revizie?Oricum nu asta era subiectul de interes.


--------------------
RENAULT CLIO 3 1.5dci dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady_vasiloiu
post 19 Dec 2015, 16:32
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 946
Joined: 12 March 12
From: Ploiesti




Am reusit astazi sa curat injectoarele.1.9dci 120 cp nu are pompa de transfer.Parca nu se mai aud atat de tare injectoarele, urmeaza sa vad maine dimineata cand o sa fie mai rece.


--------------------
RENAULT CLIO 3 1.5dci dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sfinxgo
post 8 Jan 2016, 13:43
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 358
Joined: 20 September 06
From: OLT




Salut.Pe 1.9 dCi din 2007 nu ai 150 CP?


--------------------
Renault Laguna II 2004 1.9 dCI Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 8 Jan 2016, 23:33
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




Nu.
150cp au doar 2,2dci (motorul vechi euro3) sau 2.0dci (motorul nou euro4).


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 01:49
Dacia