Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

renault megane 1.9 dti 99 nu porneste, renault megane 1.9 dti 99 nu porneste

bodixxxat
post 21 Nov 2015, 03:26
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 21 November 15




Atentie post lung

Salut baieti, este primul meul post aici, activez pe alte forumuri auto dar o sa incerc sa ajut cat pot si aici.
Masina in cauza este a unui prieten pe care incerc sa-l ajut.
Este vb de un megane mk1 din 99 1,9dti 98cai, cod motor fq9a7, problemele au inceput intr-o seara cand se stricase immobilizatorul (a inceput sa bipaie ledul rosu din bord), am cautat pe net un baiat care ne-a promis ca il dezactiveaza de tot, am fost la el de 3-4 ori cu ecu toate incercarile nereusite (ledul tot bipaia masina nu pornea). Ultima oara a pus cipul original si am fost la renault sa reprogrameze cheia. La renault au reusit sa programeze cheia (ledul nu mai bipaie) dar masina tot nu porneste, s-au uitat si electricienii de la renault 1-2 ore problema este ca ecu nu raspunde la diagnoza, in bord apare stop nu apare in schimb ledul de la bujii.
Fac aici un sumar cu problemele:

Masina invarte dar nu porneste
Ledul de la immo este ok, se pune contactul si se stinge
Martorul de la bujii nu se aprinde
Diagnoza nu se conecteaza la ecu
Apare martorul STOP

Ce am facut pana acum:
Verificat sigurantele de la a-z
Desfacut conductele de la pompa de injectie spre injectoare( vine diesel dar nu cred ca la presiunea corecta)
Verificat daca ajunge curent pana la relee (este ok, pe unul singur vin doar 5-6v, pe restul 12+)
Verificat releele (unu era stricat) le-am schimbat intre ele (diagrame nu am gasit sad.gif )
Verificat daca vine curent la ecu (vine pe mai multi pini, diagrame lipsa)
Verificat maf daca vine curent (este ok)

Urmatorul lucru am zis sa desfac ecu poate so fi prajit ultima oara cand a relipit cipul original
Verificat bujii sa vedem daca ajunge curent pana acolo (cum nu stiu)
Verificat cablurile de la ecu spre diagnoza (probabil o sa dureze ceva sa verific continuitatea aici)
Astept sugestii din partea dumneavoastra
Multumesc


--------------------
renault megane mk1 1999 megane mk1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_taranu
post 21 Nov 2015, 08:29
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 13 March 14




Senzorul de pe volant ar mai putea fi o cauza. Merita verificat smile.gif
Si eu am facut bypass la calc pentru immmo si am avut dupa modificare aceeasi problema : nu mai vroia sa porneasca dar invartea motorul si asta a fost prblema.
Daca ii umblat in calculator cu diagnoza din pacate nu mai poti citi ECU.
Spor la treaba !


--------------------
Renault Megane - NT87MNU 1999
If you love something...let it go, if it comes back to you...it's yours, if NOT....it never was
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
makakinioenzo
post 23 Nov 2015, 18:38
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 11 March 14






--------------------
Renault Megane 1 - B 65 DTM 2002 1.9 dci bicorp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bodixxxat
post 23 Nov 2015, 22:24
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 21 November 15




QUOTE(cosmin_taranu @ 21 Nov 2015, 08:29)
Senzorul de pe volant ar mai putea fi o cauza. Merita verificat smile.gif
Si eu am facut bypass la calc pentru immmo si am avut dupa modificare aceeasi problema : nu mai vroia sa porneasca dar invartea motorul si asta a fost prblema.
Daca ii umblat in calculator cu diagnoza din pacate nu mai poti citi ECU.
Spor la treaba !
*



Am verificat senzorul, era destul de murdar, n.am incercat sa o pornesc pt ca am gasit diagramele in autodata si momentan nu am curent pe pinii care vin de la relee, am verificat releele din nou doar cu 12v sa vad daca tacane , sunt ok , trebuie sa.i verific cu, curent si continuitate, daca nu sa gasesc firele care nu fac contact.
Din lipsa de timp presimt ca masina va mai sta ceva zile in parcare sad.gif


--------------------
renault megane mk1 1999 megane mk1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bodixxxat
post 27 Nov 2015, 15:23
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 21 November 15




update,
nu am 12v la pinii 23,45,68 releul functioneaza dar curent nu ajunge asa ca am luat curent direct de pe pinul releului 87 si l-am pus pe 68. intre timp am desfacut si ecu sa vad cu stupoare ca electricianul care a incercat bypassul immo, a uitat sa dezlipeasca un pin pe care il legase cu o rezistenta sau ceva.
Acum in bord de aprin toti martorii dar martorul de bujii ramane aprins, pe solenoidul de la pompa de injectie nu am 12v deci masina nu porneste. Din lipsa de timp nu stiu cand o sa porneasca masina asta, am o ora maxim 2 la cateva zile sad.gif.

Rezumat
Nu am curent pana la ecu doar direct si chiar si asa in pompa nu ajunge 12v
Pinul 42 care are 12v si trebuie sa devina masa nu se schimba sad.gif
Martorul de bujii nu se stinge masina nu porneste


Ce vreau sa incerc sa duc 12v la pompa de injectie in speranta ca o sa porneasca
Sa incep sa controle toate firele de la ecu la relee si invers
Si sa schimb Ecu-Ecm

Sfaturile sunt bine venite

This post has been edited by bodixxxat: 27 Nov 2015, 15:24


--------------------
renault megane mk1 1999 megane mk1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupo_1.7sdi
post 27 Nov 2015, 21:51
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 22 August 09
From: BRASOV




Ca să se alimenteze ECU (să ai tensiune pe 23, 45, 68) trebuie îndeplinite următoarele condiții:
- să ai +12V permanent pe pinii 86 și 30 ai releului K46 (folosesc simbolurile din schema din autodata). Scoți releul și măsori în locașurile corespunzătoare pinilor respectivi, dacă nu ai trebuie să verifici siguranța F5 de 30A care se găsește în compartimentul bateriei (este o problemă acolo pt. că siguranțele respective sunt expuse la umezeală);
- releul K46 să fie bun;
- circuitele între pinul 85-releul și 45-ECU, respectiv 87-releu și 23, 45, 68-ECU sunt ok (măsori rezistența între mufa ECU și locașurile unde intră pinii respectivi ai releului, trebuie să fie sub 1 ohm)
- să ai -12v permanent la pinii 1, 24, 46 (scoți mufa de la ecu și între acești pini și caroserie trebuie să ai sub 1 ohm) - dacă nu ai masă la ECU, degeaba dai tensiune la pompă pentru că circuitul acesteia se închide prin ECU la masă;
- atunci când pui contactul să ai +12V pe pinul 38, în caz contrar verifică IFS

Fă măsurătorile astea și spune ce obții. Ca să fie corecte măsurătorile rezistențelor, pune în scurt fișele ohmetrului și vezi ce rezistență au, apoi când măsori rezistențe scazi această valoare


--------------------
Renault Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bodixxxat
post 28 Nov 2015, 02:41
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 21 November 15




QUOTE(lupo_1.7sdi @ 27 Nov 2015, 21:51)
Ca să se alimenteze ECU (să ai tensiune pe 23, 45, 68) trebuie îndeplinite următoarele condiții:
- să ai +12V permanent pe pinii 86 și 30 ai releului K46 (folosesc simbolurile din schema din autodata). Scoți releul și măsori în locașurile corespunzătoare pinilor respectivi, dacă nu ai trebuie să verifici siguranța F5 de 30A care se găsește în compartimentul bateriei (este o problemă acolo pt. că siguranțele respective sunt expuse la umezeală);
- releul K46 să fie bun;
- circuitele între pinul 85-releul și 45-ECU, respectiv 87-releu și 23, 45, 68-ECU sunt ok (măsori rezistența între mufa ECU și locașurile unde intră pinii respectivi ai releului, trebuie să fie sub 1 ohm)
- să ai -12v permanent la pinii 1, 24, 46 (scoți mufa de la ecu și între acești pini și caroserie trebuie să ai sub 1 ohm) - dacă nu ai masă la ECU, degeaba dai tensiune la pompă pentru că circuitul acesteia se închide prin ECU la masă;
- atunci când pui contactul să ai +12V pe pinul 38, în caz contrar verifică IFS

Fă măsurătorile astea și spune ce obții. Ca să fie corecte măsurătorile rezistențelor, pune în scurt fișele ohmetrului și vezi ce rezistență au, apoi când măsori rezistențe scazi această valoare
*



Multumesc de raspuns
Deci pe releul k46 am pe pinul 86 , 1.5v pe 30 este 0 si pe 87 -12v Valorile astea sunt masurate pe sub cutia lor cu multimetrul cu contactul pus. Dupa am verificat fiecare releu cu, curent de pe baterie, iin acelasi timp am verificat rezistenta pe 30-87 care era 0.0?, pe terminalele 85-86 aveam rezistenta de 65ohm.
Rezistenta intre 87 si pinii ecu 23.45.68 este undeva la 1.6ohm (deci curentul pleaca din releul dar se pierde pe drum unde? Dumnezeu stie, pleaca un fir alb si ajung 3 fire pe 23-45-68.
Masa la ecu nu am verificato, Pe inertia switch este 12v, pe pinul 42 am observat cand se schimba in masa cand nu se schimba oare de ce???, Masa de la baterie am curatato este in regula, masa de sub ecu la fel, am aruncat un ochi si la sigurantele de langa baterie si m-am speriat, o sa incep de acolo cand o sa mai merg la masina. Nu am gasit in schimb masa de pe cutie ori sunt chior ori sunt chior smile.gif.

Nu am inteles de ce pe 1-24-46 trebuie sa am 12v permanent pentru ca pinii sunt de masa sau?
Pinul 85 alimenteaza pinul 42 trebuie sa am o conexiune intre 85 si 45ecu?

This post has been edited by bodixxxat: 28 Nov 2015, 02:51


--------------------
renault megane mk1 1999 megane mk1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupo_1.7sdi
post 29 Nov 2015, 11:41
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 22 August 09
From: BRASOV




Să-ți răspund de la coadă biggrin.gif
- m-am exprimat puțin întortocheat: pe pinii 1-24-46 am spus că trebuie să ai -12V (minus 12V, adică masa)
- pinul 85 al releului se închide la masă prin pinul 42 al ECU atunci când acesta primește comadă de pornire, de asta 42 se schimbă în masă. Practic pentru ca mașina să pornească circuitele se închid cam așa: Ignition ON-apare 12V pe regleta 15-tensiunea se aplică prin IFS pe pinul 38 al ECU. ECU închide la masă pinul 42 și se anclanșează releul K46 (circuitul de anclanșare al acestuia este: +12Vbaterie-siguranța F5-înfășurarea 85-86 a releului - pinul 42 ECU - ECU - pinii 1-24-46 - masă (legătura la masă de pe motor)). După anclanșarea releului K46 se închid contactele 30-87 și apare tensiune de +12V pe pinii 23-45-68 și pe elementele de circuit ale pompei de injecții (shut-off solenoid, etc). Când ECU primește această tensiune închide și circuitele elementelor pompei de injecții și în mod special solenoidului de shut off pentru a da drumul motorinei. Cam asta este ecuația biggrin.gif
- dacă zici că este jale în cutia aia de lângă baterie eu zic să începi de acolo. Eu m-am învârtit o zi întreagă pe lângă mașina lui frate-meu până am descoperit cutia aia, era totul corodat pe acolo.
- vezi că s-ar putea să fie o problemă cu notația pinilor de pe releu, adică ceea ce este notat pe schemă să nu fie și în realitate, știu că s-a mai lovit de problema asta un coleg de forum, cel mai bine verifici dacă 86 și 30 au legate fire roșii, 85-maro/verde, 87 alb, sau dacă are releul schema desenată pe el vezi dacă corespunde cu schema.
- pe cutie s-ar putea să nu fie nici o legătură la masă, din ce văd în autodata sunt 2 legături pe motor, mi se pare că una este undeva prin spatele motorului și una prin dreapta, dar nu sunt sigur. Oricum dacă ai masă la ECU nu este acolo problema


--------------------
Renault Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bodixxxat
post 30 Nov 2015, 02:22
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 21 November 15




Salut , revin cu noutati, inertia switchul nu era apasat si nu ajungea curent in pinul 38, bun acum ajunje dar bipaie martorul ecu/bujii din bord + immo nu se mai aprinde deloc, in fine ideea e ca electric vorbind totul e in regula (relee, sigurante, cablurile au sub un ohm) ramane ecu/ecm care trebuie dus la reparat sau trebuie schimbat cu unul din dezmembrari, poti sa.mi pui si mie unul din dezmembrari cum trebuie adaptat. Pana nu am confirmarea unui electrician ca ecu e in toate mintile nu mai fac nimic la masina.

Ps langa baterie trebuie schimbata placa sigurantelor, ma mir ca functioneaza dar merg fara nici o treaba smile.gif


--------------------
renault megane mk1 1999 megane mk1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupo_1.7sdi
post 30 Nov 2015, 12:19
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 22 August 09
From: BRASOV




Scrie prin pdf cum se adaptează.
Să înțeleg că cu mufa de la ECU scoasă ai toate tensiunile prezente așa cum ți-am zis?
Cred că ar trebui să faci o scanare să vezi ce erori ai pe motor.


Attached File(s)
Attached File  MR312MEGANE8.pdf ( 5.52mb ) Number of downloads: 202


--------------------
Renault Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bodixxxat
post 1 Dec 2015, 17:08
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 21 November 15




Da da am tensiunile corecte, bipaie martorul de la ecu/bujii, si immo nu se aprinde deloc. Sa vedem acum cu o diagnoza ce erori da ecu, daca nu se conecteaza diagnoza la ecu, atunci ecu are o problema


--------------------
renault megane mk1 1999 megane mk1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bodixxxat
post 6 Dec 2015, 21:30
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 21 November 15




Am facut si o diagnoza si a avut erori stocate pe toti senzorii motorului, dupa stergere a reaparut eroare pe pompa de injectie 4413 ceva senzor, n-am inteles exact ce si cum (era un baiat de la asistenta rutiera) in principiu acum nu mai stiu ce sa facem, ori ecu ori pompa sad.gif


--------------------
renault megane mk1 1999 megane mk1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th August 2025 - 15:48
Dacia