Consum Ulei, 1.9 dci
![]() ![]() ![]() |
Consum Ulei, 1.9 dci
Euu90 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 101 Joined: 6 October 08 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane ST
2011, 1.9 dci / Ex. Clio 1.4 2003
|
|||
cj98czh |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Nu este normal.
Cat de reali sunt acei 117.000 km? Indicatorul din bord este orientativ, joja este sfanta ... completeaza cu ulei pana la maxim (pe joja) si urmareste joja. |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Euu90 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 101 Joined: 6 October 08 From: Timisoara ![]() |
Km sunt reali, carte full service, totul este facut la reprezentanta din Timisoara. Masina a fost cumparata din Romania (ma refer la achizitia de catre primul proprietar)
This post has been edited by Euu90: 15 Oct 2015, 10:00 |
--------------------
Renault
Megane ST
2011, 1.9 dci / Ex. Clio 1.4 2003
|
|
gangara |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
Stai linistit. Nu iti papa nici macar o lingurita de ulei.
Cum s-a mai spus...joja e sfanta. Cu Top oil up nu am avut niciodata pb, in sensul ca nu mi a aparut niciodata in bord chiar daca uleiul este la maxim pe joja. In schimb la un tovaras cu dci 110 mereu ii aparea dupa schimb si mare era hazul cand il vedem cu furtunasul si seringa cum scotea un pic de ulei. Dupa asemenea operatiunea nemaiavand mesajul OIL UP. |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
gabize |
![]()
Post
#5
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
QUOTE(gangara @ 15 Oct 2015, 11:19) De unde știi? Eventual PRESUPUI! Poate consumă ulei, poate nu. Ambele variante pot fi adevărate. E bine să ții fenomenul sub obsevație, consultând indicațiile jojei. CB-ul poate arăta uneori valori eronate. This post has been edited by gabize: 15 Oct 2015, 10:33 |
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
modro |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 21 February 13 From: pitesti ![]() |
salut! referitor la consumul de ulei, pot spune ca toate m3 euro 5 sunt consumatoare de ulei. pana acum am avut m3 de 1.5, 1.9 si 2.0. toate consuma si ulei. pot spune ca el mai mult cea de 1.9.
la reprezentanta din pitesti mi s-a spus ca e normal sa consume pt ca asa sunt gandite motoarele acestea. nu mi se pare ceva iesit din comun. bafta multa. |
--------------------
Renault
Megane
2011 / GT
- -
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
QUOTE(gangara @ 15 Oct 2015, 11:19) Stai linistit. Nu iti papa nici macar o lingurita de ulei. Cum s-a mai spus...joja e sfanta. Cu Top oil up nu am avut niciodata pb, in sensul ca nu mi a aparut niciodata in bord chiar daca uleiul este la maxim pe joja. In schimb la un tovaras cu dci 110 mereu ii aparea dupa schimb si mare era hazul cand il vedem cu furtunasul si seringa cum scotea un pic de ulei. Dupa asemenea operatiunea nemaiavand mesajul OIL UP. Top Up Oil inseamna sa completezi cu ulei pentru ca a scazut sub minim, nu inseamna ca ai prea mult. Pentru initiator, tine sub observatie fenomenul si vezi daca consumul asta e constant sau daca creste. Vezi si exact cat e, verifica uleiul dupa fiecare 1000 de km si vezi exact cat e consumul de ulei. Cauzele consumului pot fi multe...spui ca vizual nu curge pe nicaieri. Primul suspect ar fi turbina, trebuie o verificare a ei, daca e in parametri...atunci cauza e in interiorul motorului. Mai departe, depinde de cat de mare e consumul daca merita sau nu sa desfaci motorul. Eu am avut 1.5 dci la clio, a consumat ceva ulei de noua si pana la 100k km, nu curgea pe nicaieri si nici pe la turbina nu il consuma. Nefiind vorba de un consum exagerat, si cantitatea consumata fiind constanta, nu am vrut sa imi desfaca motorul ca sa afle cauza...am preferat sa mai completez intre schimburi cand scadea sub jumatate pe joja. Pe de alta parte, pe vreo 10 Loganuri de la munca cu acelasi motor, consumul de ulei era aproape zero, adica nu era necesara completarea intre revizii...deci depinde de motorul tau. @modro: n-as lua drept litera de lege ce spune reprezentanta din Pitesti. M-am dus la ei cu un troncanit al masinii si ei imi ziceau ca aud eu aiurea, ca masina n-are nimic. A trebuit sa merg in Bucuresti ca sa ii dea de cap. Cu uleiul, ei vroiau sa imi desfaca motorul, ceea ce eu nu am acceptat. This post has been edited by Synyster: 15 Oct 2015, 10:55 |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
gangara |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
QUOTE(gabize @ 15 Oct 2015, 10:33) Normal ca presupun..ca doar nu e masina mea. Presupun in urma experientei cu alte DCI uri ce am avut/am la care n am completat si nu completez nici macar o pipeta de ulei. Si nu..nu merg deloc incet. QUOTE(Synyster @ 15 Oct 2015, 10:52) Top Up Oil inseamna sa completezi cu ulei pentru ca a scazut sub minim, nu inseamna ca ai prea mult. Nu contest. Cert e ca am ras de colegu cu furtunasu. Iar mesajul a disparut. O fi fost TOP OIL DOWN in cazul lui. |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
solidconvert |
![]()
Post
#9
|
![]() Donator Group: Members Posts: 3.247 Joined: 3 May 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu prea este normal sa consume ulei deloc! Cel mai probabil il pierde turbina pe la lagare si se aduna in intercooler, deoarece este putin probabil sa se fi dus ceva in motor la km astia. Daca dispare in continuare verifica axul la turbina si vezi starea jocului (radial/axial). Abia daca turbine este ok poti sa te apuci sa suspectezi motorul. Cat de mare este consumul? Vezi ca daca este turbina dusa si o ia brusc pe ulei, trebuie s o bagi intr o treapta superioara si sa eliberezi ambreiajul in timp ce calci frana (practic sa omori motorul) ca sa reusesti s al opresti, pentru ca din cheie/buton nu se mai opreste. Si asta cat mai rapid ca sa nu se caleze... eventual evita s o turezi excesiv pana nu descoperi cauza exacta.
![]() |
--------------------
.
.
. Audi A4 B9 S-tronic TFSI...
Gîndirea corectă vine din experiență. Experiența, la rîndul ei, provine din gîndirea greșită. |
|
Euu90 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 101 Joined: 6 October 08 From: Timisoara ![]() |
Multumesc pt raspunsuri.
Am sa verific joja si am sa completez cu ulei. Ceea ce este cert este faptul ca din martie pana in septembrie a ajuns la Top up level oil ( in martie s-a completat cu ulei la reprezentanta) in total maxim 4000km am facut. Problema era ca dupa revizia din septembrie pana acum in 500-600km am ajuns la 5/6 pt Oil. ( Masina este Euro 4, am vazut ca cineva facea referire la motor Euro 5) O zi buna This post has been edited by Euu90: 15 Oct 2015, 12:37 |
--------------------
Renault
Megane ST
2011, 1.9 dci / Ex. Clio 1.4 2003
|
|
solidconvert |
![]()
Post
#11
|
![]() Donator Group: Members Posts: 3.247 Joined: 3 May 06 From: Bucuresti ![]() |
Io nu inteleg cat ti a consumat... hai s o luam altfel: cat ulei ai completat in 500-600km?
|
--------------------
.
.
. Audi A4 B9 S-tronic TFSI...
Gîndirea corectă vine din experiență. Experiența, la rîndul ei, provine din gîndirea greșită. |
|
Euu90 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 101 Joined: 6 October 08 From: Timisoara ![]() |
Deocamdata nu am completat, astazi cumpar ulei, las masina sa se raceasca si probabil maine o sa completez cu ulei si am sa aflu raspunsul
![]() This post has been edited by Euu90: 15 Oct 2015, 13:10 |
--------------------
Renault
Megane ST
2011, 1.9 dci / Ex. Clio 1.4 2003
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(modro @ 15 Oct 2015, 11:48) toate m3 euro 5 sunt consumatoare de ulei. pana acum am avut m3 de 1.5, 1.9 si 2.0. toate consuma si ulei. pot spune ca el mai mult cea de 1.9. la reprezentanta din pitesti mi s-a spus ca e normal sa consume pt ca asa sunt gandite motoarele acestea. nu mi se pare ceva iesit din comun. bafta multa. Pe naiba,am 1.9dci euro 5 si dupa 8000km facuti uleiul e la acelasi nivel pe joja.Daca motorul ar fi gandit sa consume ulei ar scrie in manual si cat,asa ar fi logic. La Opel Insignia de exemplu scrie... ![]() This post has been edited by azaghorth: 15 Oct 2015, 18:19 |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
75AIM |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 691 Joined: 23 March 14 From: Constanta ![]() |
Si noul 1.6 dci frige ulei la exploatare normala ia cam 250-300 ml de ulei in 6k de km facuti afara pana in 2500 rot/min cu ceva varfuri la 3000 rot/min.Megane 2 cu 1.5 dci nu frigea deloc intre schimburi la exploatare asemenea,explicatia la 3 revizii a fost ca se mai lasa motorul...oricum la cum se duce motorul asta ce mai conteaza ca bag 1/2 L de ulei intre schimburi...
This post has been edited by 75AIM: 15 Oct 2015, 18:47 |
--------------------
Renault
Fluence
2013 Privilege,Clio 3 2007
- ex 99AIM
|
|
oves |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 969 Joined: 10 February 09 ![]() |
Prima data trebuie verificat nivelul mereu pe teren plan ca si mie imi indica in fiecare parcare altfel... plus , minus o liniuta. Am 1.9 dci euro 4 227k si la interval de 30k complectez c-am 400g pt ca vreau nu pt ca ar trebui.
|
--------------------
renault
megane 3 ST
2009 1.9dci 130 cp
- BH xx xxx
|
|
espacern |
![]()
Post
#16
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Verificarea nivelului ulei se face dupa cel putin 15 minute de la oprire motor.....masina oprita pe suprafata plata.
|
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
75AIM |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 691 Joined: 23 March 14 From: Constanta ![]() |
Eu o verific cam saptamanal dimineata in garaj pe teren plat.
This post has been edited by 75AIM: 15 Oct 2015, 19:39 |
--------------------
Renault
Fluence
2013 Privilege,Clio 3 2007
- ex 99AIM
|
|
Euu90 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 101 Joined: 6 October 08 From: Timisoara ![]() |
Am verificat nivelul pe joja, pare a fi la maxim, uleiul este destul de curat (500km de la revizie). Probabil ca afisajul de pe computerul de bord arata plin doar daca este peste maxim. Ideea este ca de consumat, mie cel putin, imi consuma. Exact nu stiu cat si in cat timp, aveti cumva idee cati ml de ulei sunt intre minim si maxim pe joja pentru 1.9?
This post has been edited by Euu90: 15 Oct 2015, 21:09 Attached thumbnail(s) image.jpg ( Size: 1.16mb ) Number of downloads: 280 |
--------------------
Renault
Megane ST
2011, 1.9 dci / Ex. Clio 1.4 2003
|
|
espacern |
![]()
Post
#19
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
QUOTE(Euu90 @ 15 Oct 2015, 21:06) aveti cumva idee cati ml de ulei sunt intre minim si maxim pe joja pentru 1.9? Cca.800. |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
ligrivis |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 14 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca este gresita informatia ca noul motor 1.6 Dci consuma ulei, la mine am facut 10.000 km de cand am cumparat masina si nu a consumat ulei.
|
--------------------
Megane 3 Duster 3
1.6 DCI
2012 2024
|
|
75AIM |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 691 Joined: 23 March 14 From: Constanta ![]() |
La mine a facut 2ani si 4 luni de cand am cumparat-o NOUA si frige cam 300-350 ml ulei la 10k de km adica de la revizie la revizie,tu crezi ca eu imi pun cenusa in cap degeaba pe aici?daca as lasa-o la 30k de km cred ca as baga lejer un litru...
|
--------------------
Renault
Fluence
2013 Privilege,Clio 3 2007
- ex 99AIM
|
|
solidconvert |
![]()
Post
#22
|
![]() Donator Group: Members Posts: 3.247 Joined: 3 May 06 From: Bucuresti ![]() |
Meganul meu vechi 2.2 1.5 dci 101 cp cumparat de nou, consuma aprox 400gr intre schimburi de la inceput... am zis ca este motorul nou si se lasa dar nu s a lasat deloc...
![]() |
--------------------
.
.
. Audi A4 B9 S-tronic TFSI...
Gîndirea corectă vine din experiență. Experiența, la rîndul ei, provine din gîndirea greșită. |
|
gabize |
![]()
Post
#23
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
Contează și cum e exploatat un motor.
În general, între schimburi (la 8000 max. 10000km) nu trebuie să completez cu ulei. Anul ăsta am făcut aprox 10-11000 km în două luni, cam 90% pe autostrăzi, 4 persoane, porbagaj plin și turații pe la 2500 rpm. A consumat cam 300 - 350ml. Motor 2.0dCi. Din discuțiile cu mecanicul, se pare că nu e o problemă, dacă e exploatat mai mult în regim de autostradă, încărcat și turații constant peste 2000 pe distanțe lungi, chiar și dCi-urile papă nițel ulei. |
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th April 2025 - 16:22 |