Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Ventilator habitaclu (apa in el)

Bob808
post 25 Sep 2015, 23:57
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 25 September 15
From: Bucuresti




Salutare,

Am un Renault Laguna 2 diesel din 2002, si am o problema cu ea. Dupa o spalare de exterior am vazut ca-mi curge apa garla la pasager la picioare. Am identificat problema, scurgere blocata sub parbriz pe partea aia. Am scos tot jegul, apa se scurge corect acum.
Dar din pacate se pare ca apa care a curs, a avut un traseu nasol. A intrat fix prin filtrul de particule si apoi prin ventilator.

Filtrul l-am schimbat azi, era varza. Ventilatorul l-am scos acum. Problema e mai veche (fostul proprietar a lasat-o mult parcata, stia de faza cu apa in masina, n-a mai avut timp sa gaseasca problema).
Deci a fost ceva apa in ultima jumatate de an in motor.
Acum...am scos motorul si l-am testat cu o sursa de laborator. Cu 12V trage cam 5A (limita de curent a sursei), si se invarte destul de puternic. Este mult jeg prin el, dar functioneaza. Nu vreau sa-l mai testez mult caci risc coroziune prin cabluri etc.
L-am scos si fiindca nu functiona deloc pe masina. Pe nici-o setare de putere...era mort.
Acum...singurul lucru care ar mai fi, ar fi acel "resistor pack". Cum il testez pe-ala? Simplu, pe bornele de putere, masor cam 45Kohm. Exista vreun test pe care-l pot face ca sa determin daca piesa este ok sau nu?
Din cate am inteles, rezistorul este in serie cu +ul de la motor, si in functie de rezistenta aplicata motorul se invarte mai rapid sau mai incet. Mai sunt 3 fire mai subtiri care intra in "resistor pack", care banuiesc ca sunt de control.

Deci, cum testez acel resistor pack, si cum pot sa curat motorul electric?
Un spray ceva de curatat franele si apoi ceva WD40? Problema mare este ca plasticul care formeaza "elicea" este intepenit bine pe axul motorului. Nu pot sa-l scot, nu pot sa ajung la corpul motorului ca sa-l bibilesc cu atentie. Trebuie sa folosesc un spray ceva ca sa scot ce e pe-acolo, umeazeala. Daca dau ciocane in el ca sa scot elicea risc sa imi vibreze elicea pe putere maxima ulterior.

Multzam.


--------------------
Renault Laguna 2002 / 1.9dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuddy93
post 26 Sep 2015, 10:52
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 175
Joined: 22 September 12
From: Sibiu




Salut,

Eu iti recomand sa incerci sa il sufli cu aer comprimat, apoi sa il lasi sa se zvinte in casa la caldura.

Testarea motorului:

Daca functioneaza OK la sursa de laborator, ar trebui sa functioneze OK si pe masina. Incearca sa ii limitezi curentul din sursa ta, da-i 1A, 2A, 3A, 4A, 5A, la 12-13V, incercand sa simulezi treptele de viteza ce le comanda panoul de clima. (Asta face resistor pack-ul, limiteaza curentul).

Testarea resistor pack-ului:

Scoate alimentarea si iesirea din el, dar lasa partea de comanda.
Pui un multimetru intre +Vin si +Vout, pui pe domeniul de masura a rezistentelor (~ KOhm, cat de mare) si comuti intre treptele de viteza de pe bord, si vezi daca se modifica rezistenta.

Rezultatul ar trebui sa fie: pe treapta de viteza 1 = rezistenta mare, pe treapta 4 = rezistenta mica.

Spor la treaba si sa ne scrii ce ai rezolvat.

P.S.: Daca dispui de Alcool izopropilic ar fi si mai bun, este 99% pur si nu conduce electricitatea, decapeaza foarte bine.

Numai bine,
Tudor B.

This post has been edited by tuddy93: 26 Sep 2015, 10:55


--------------------
Renault Laguna 2003 1.9 dCi 74 kW - Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bob808
post 26 Sep 2015, 12:20
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 25 September 15
From: Bucuresti




Azi am desfacut si resistor pack-ul, cred ca este defapt un fel de "electronic load" care este in serie cu ventilatorul, nu are nici-un fel de rezistor in interior. sunt 2 pachete TO220 prinse pe radiator, dar au 3 picioare nu 2, nu cred ca sunt rezistori, ci ceva tranzistori care sa disipe curentul sub forma de caldura.

Am decis sa mai fac o proba cu toate matzele atarnate in masina si culmea, functioneaza perfect!
Am dat vreo 2 ciocane in axul motorului in speranta ca pot sa scot elicea, probabil a mai curatat jegul in interior (si a curs si niste apa dupa ce-am scos capacul de jos).

Deci acum functioneaza, doar ca este foarte jegos motorul. Am si alcool izopropilic, nu mult, dar sper sa imi ajunga sa curat cat de cat.

O sa incerc in continuare sa scot elicea de pe ax, altfel nu pot sa curat corect obiectul. Din moment ce functioneaza e pacat sa nu incerc sa-l salvez.

Am atasat cateva poze cu "resistor pack"-ul desfacut. Sunt si pe spatele placii cateva pasive smd. Cel mai probabil este un electronic load controlat digital, spre deosebire de rezistorii de putere.
Sunt cateva urme de oxidare, dar nimic serios. Obiectul functioneaza corect caci in test am putut varia de la 0 la 100% ventilatorul in pasi mici.

Singura problema ramane curatarea motorului. Daca reusesc sa dau elicea jos, voi face niste poze inainte/dupa.

Attached thumbnail(s)
IMG_3858.JPG ( Size: 430.33k ) Number of downloads: 101
IMG_3859.JPG ( Size: 405.48k ) Number of downloads: 108
IMG_3860.JPG ( Size: 258.7k ) Number of downloads: 110


--------------------
Renault Laguna 2002 / 1.9dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuddy93
post 26 Sep 2015, 15:33
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 175
Joined: 22 September 12
From: Sibiu




Ma gândeam eu ca nu e ceva atât de rudimentar. Interesant circuit. Ca sa le prelungești viata TO-urilor poți sa le schimbi pasta termoconductoare.

Cum spuneam, pentru motor alcool și aer, apoi lăsat la uscat. Asa as face eu. Nu știu exact cum arata ventilatorul de Laguna, caci nu am avut treaba cu el pana acum.

Spor la treaba!

Tudor B.


--------------------
Renault Laguna 2003 1.9 dCi 74 kW - Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bob808
post 26 Sep 2015, 19:29
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 25 September 15
From: Bucuresti




L-am pus la loc si functioneaza. Tot ce-am putut sa fac a fost sa curat putin partea expusa a motorului, si sa pun putin ulei de mecanisme fine in rulmentul ala.
Din pacate ni partea cealalta nu pot sa ajung, nu pot sa scot elicea in nici-un fel. Daca bag mult alcool (nici nu am mult, trebuie sa cumpar) atunci va trebui sa lubrifiez iar rulmentul din capatul acoperit de elice.
Il las asa momentan, functioneaza corect fara sunete aiurea.
Pot sa consider rezolvata problema acum.

Daca aveti idei despre ce sa fac sa mi se inchida luminile in masina (plafon+picioare) dupa ce plec de pe loc cu masina as aprecia, am un thread separat.

27 Sep 2015, 01:21:
Am fost la un prieten care are calculator pt citit informatiile masinii si m-a ajutat cu luminile. Erau prezente mai multe coduri vechi de eroare, care impreuna generau problema cu luminile. Mi-a explicat ca era cumva un "bug".
E ok acum, de-aia n-am mai facut un thread separat pana la urma.
In alta ordine de idei, am o alta problema, legata de forum. Un user mi-a dat un mesaj personal in legatura cu niste piese pe care le caut, dar nu pot sa-i raspund la mesaj fiindca probabil nu am nr necesar de posturi. Aveti idee care este nr necesar de posturi? Sau poate vreun mod sa ma ajute?

This post has been edited by Bob808: 27 Sep 2015, 01:21


--------------------
Renault Laguna 2002 / 1.9dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuddy93
post 27 Sep 2015, 08:54
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 175
Joined: 22 September 12
From: Sibiu




Foarte bine ai facut cu rulmentul. Ai dreptate, alcoolul l-ar fi degresat si trebuie sa il gresezi la loc.

Ma bucur ca iti merge!

La cealalta problema nu stiu sa iti raspund dar daca doresti pot sa ii trimit eu un PM sa te sune smile.gif

Tudor B


--------------------
Renault Laguna 2003 1.9 dCi 74 kW - Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iDoctor
post 27 Sep 2015, 08:56
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.062
Joined: 12 October 13




ar fi indicat sa pui rulmenti noi .......macar pe spate radmasa.gif


--------------------
Renault Megane 2011 / 150 hp - B-02-TYM
Nu mai am rabdare pentru prosti , ca este prea multi . dar multi .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuddy93
post 27 Sep 2015, 09:09
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 175
Joined: 22 September 12
From: Sibiu




"Decat" pe spate? smile.gif


--------------------
Renault Laguna 2003 1.9 dCi 74 kW - Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bob808
post 28 Sep 2015, 23:59
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 25 September 15
From: Bucuresti




QUOTE(tuddy93 @ 27 Sep 2015, 08:54)

La cealalta problema nu stiu sa iti raspund dar daca doresti pot sa ii trimit eu un PM sa te sune  smile.gif

Tudor B
*


Sper sa pot acum ca am facut 10 posturi smile.gif


--------------------
Renault Laguna 2002 / 1.9dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 16:42
Dacia