Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

contacte care descarca bateria, poate ati avut si voi ghinionul asta...

martin_d
post 25 Nov 2014, 19:10
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 25 November 14




Salut,

Nu stiu daca cineva a mai pus problema asta, desi am cautat-o aici, dar fara succes...

Se intampla foarte des, cand cobor, sa ating un contact sau mai multe, de obicei maneta de la stergatorul de parbriz, sau altceva probabil, n-am idee.
Cred ca e o problema de fabricatie, unele contacte sunt pozitionte aiurea sau am eu o problema la un circuit electric? E adevarat ca nu stau mereu atent la chestia asta, ca doar viata e formata si din altceva in afara de masini. Oricum, nu mi se pare ok si nu e normal sa se intample asa ceva, fara macar sa te anunte vreun martor de la bord.
Daca e iarna, ca azi dimineata, e trist pentru ca gasesc bateria descarcata (Rombat Premier, 75ah/750(en), an 2013. Este a 3-a baterie pe care o schimb la tampenia asta de Clio...Am citit pe aici ca au tinut si 7 ani unele.
Nu stiu ce sa fac sa ma protejez, aveti ceva solutii?
Multumesc!

Am un Clio III 1,5 dci, 48 kw, 2006.

PS: am verificat incarcarea, 14 v in sarcina.

This post has been edited by martin_d: 25 Nov 2014, 20:01


--------------------
reanult clio III 1,5 DCI 2006- 48 kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 25 Nov 2014, 19:46
Post #2


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Ce "contact" ai putea sa atingi cand te dai jos?
Eu zic sa-ti iei o masina mai mare...


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
martin_d
post 25 Nov 2014, 20:05
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 25 November 14




Am si o masina mai mare, pe asta o foloseste sotia. Dar mi s-a intamplat si mie o data sa ramana contactul pus pe stergator-temporizator si dimineata sa gasesc bateria moarta. La orice masina exista avertizor sonor, la asta...

This post has been edited by martin_d: 25 Nov 2014, 20:06


--------------------
reanult clio III 1,5 DCI 2006- 48 kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 25 Nov 2014, 21:21
Post #4


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




Eu unu te asigur ca la clio 2 daca e scoasa cheia din contact poti sa dai cat vrei tu de maneta de la stergator ca nu vor porni, ma indoiesc ca la 3 sa le poti porni fara cheie si contact pus.
Cel mai sigur pune un ampermetru pe baterie, se monteaza pe plus sau minus, cum vrei tu, scoate cheia din contact, incuie masina lasi capota la motor ridicata sa poti monitoriza ampermetrul si vezi daca ai consum mare.


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
martin_d
post 26 Nov 2014, 15:53
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 25 November 14




Mai nou am vazut ca are momente in care incarca 15,1 sau 15.2 v dupa care descarca, dar ramane tot 14,6. Si nu mereu...
O sa schimb releul, dar vad ca e 300 de lei, chiar si AM.
Sigur ca fara contact, fara curent deci, nu ar trebui sa existe descarcare, dar poate a mai patit-o cineva.

This post has been edited by martin_d: 26 Nov 2014, 15:54


--------------------
reanult clio III 1,5 DCI 2006- 48 kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 26 Nov 2014, 16:03
Post #6


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




5 ani bateria Mutlu sau cum îi zice a ținut pe Megane fără stres. Am schimbat-o că pornea din ce în ce mai greu iarna. am luat Rombat în primăvară. Vara s-a descărcat de una singură complet. Au încercat la service să o dea cu: ați uitat luminile aprinse -> se sting singure; a pornit alarma de una singura -> pornea și cu cealaltă, a ținut 5 ani, am venit cu bateria veche la service. Au încărcat Rombatul acum 4 luni și încă merge, dar mă aștept să o pățească din nou
E probabil de la baterie.
Tensiunile alea sunt normale.
Contactele de la stergătoare nu sunt alimentate în baterie temporizată, ci doar în contact pus. Luminile sigur le-ai vedea și are avertizor sonor.


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
martin_d
post 27 Nov 2014, 13:09
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 25 November 14




Zici ca ar fi bateria? De acord, dar asta e efectul. Pe mine ma intereseaza din ce cauza ajunge bateria in starea asta. Sa fi luat un stift nu cred, ca e a 3- a pe care a terminat-o...

Daca nu sunt alimentate stergatoarele, atunci nu ramane decat o singura varianta: pana cand pornesc dimineata, cu contactul de la stergatoare pus, adica lasat asa decuseara, imi descarca bateria. Pentru ca, atunci cand pun contactul, primele se misca stergatoarele. E posibil?

Va multumesc de orice sfat.

This post has been edited by martin_d: 27 Nov 2014, 13:10


--------------------
reanult clio III 1,5 DCI 2006- 48 kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 27 Nov 2014, 14:03
Post #8


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




Când pui contactul se mișcă primele pentru că atunci sunt alimentate (tu inchizi circuitul cu butucul de la cheie). Dacă e un ECU care se ocupă de comanda ștergătoarelor, numai cu contactul pus dă comandă ștergătoarelor.


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
martin_d
post 27 Nov 2014, 15:42
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 25 November 14




Da, dar e normal ca in cateva secunde sa-mi goleasca bateria?


--------------------
reanult clio III 1,5 DCI 2006- 48 kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 27 Nov 2014, 17:38
Post #10


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




Nu e nimic pe mașină să îți descarce bateria în câteva secunde că asta ar însemna scurtcircuit și sigur l-ai observa că ar lua ceva foc. Dacă era maneta de la ștergător (care are obiceiul să se ardă), scotea fum și aveai un miros în mașină de care nu scăpai.

Modificări ceva la partea electrică? Alarmă aftermarket, amplificator audio?
Poți verifica și consumul de curent în adormire? (închis mașină, blocat uși, așteptat ~20 minute)


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 28 Nov 2014, 10:40
Post #11





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




zic sa gasesti un electrician BUN si sa il rogi sa iti masoarepuntea de diode de pe alternator. Sau daca ai un amic ,fa schimb cu el vreo cateva zile de acea punte. Daca o dioda se strapunge atunci ea pune in scurt o parte a alternatorului respectiv a bateriei.Cu toate astea la masuratoarea tensiunii de incarcare nu poti vedea decat daca esti foarte minutios.


--------------------
n n - n
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
martin_d
post 3 Dec 2014, 13:32
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 25 November 14




Va multumesc pentru raspunsuri.
Nu am nicio modificare pe masina, sunt primul proprietar, are 15.000 de km in 8 ani, nu prea merge nevasta-mea cu ea.

Problema e ca un electrician BUN nu prea cunosc. Daca cunosteam, nu va mai deranjam pe aici cu intrebari. Asa e , am auzit ca ar putea fi si puntea de diode...

Intre timp am schimbat releul de pornire care era BOSH, cu unul CARGo si acum incarca 14,1 sau 14,2.
Dar ieri dimineata la -2 iar n-a pornit. I-am dat curent de la cealalata.
Pana la urma, ii cumpar iar baterie noua, dar parca vad ca iar ajung in situatia asta...

Daca stiti cumva un electrician bun, raman dator. Sau sa ma duc chiar la Renault?

3 Dec 2014, 13:38:
Da, o sa incerc sa verific si consumul in adormire.

This post has been edited by martin_d: 3 Dec 2014, 13:38


--------------------
reanult clio III 1,5 DCI 2006- 48 kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MMVI
post 3 Dec 2014, 15:34
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 611
Joined: 4 April 06
From: Ilfov




daca gasesti vreo cauza, eu sunt interesat smile.gif

istoria bateriilor de pe masina mea (90.000 km si ceva, 7ani):

prima baterie s-a dus la 2 ani fara 2 zile, masina era in garantie, bateria a fost schimbata in garantie (pe baterie scria ceva cu boutique reno... 54 mA) cu una exact la fel care a tinut tot fix 2 ani, amandoua au picat dupa un drum, la cald smile.gif , cand am incercat sa pornesc motorul, acum am o varta black (60 mA parca) care are 3 ani dar vara trecuta si vara asta dupa drumuri unde se folosesc intens toti consumatorii incercarea de repornire a motorului este cu probleme, o fi ceva subdimensionat? nu stiu...

nu am modificari la masina, alarma etc., cand au fost schimbate bateriile s-au facut verificarile necesare si totul a fost ok.


--------------------
renault clio III - B-xx-ELF 2007 1.6 16V dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 3 Dec 2014, 16:28
Post #14





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




QUOTE(martin_d @ 3 Dec 2014, 13:32)

Intre timp am schimbat releul de pornire care era BOSH, cu unul CARGo si acum incarca 14,1 sau 14,2.
....
<span class='edit'>3 Dec 2014, 13:38:</span>
Da, o sa incerc sa verific si consumul in adormire.
*


Releul de incarcare cred ca vrei sa spui. Acesta nu e unul si acelasi lucru cu puntea de diode.

3 Dec 2014, 16:31:
daca nu iti este greu,fa un test,seara,cand nu mai mergi cu masina,scoate firele de plus de pe alternator.lasa doar minusul.apoi dimineata pune-le la loc si vezi daca e tot descsrcata.Daca nu,e clar ca consumul apare in alternator,si de obicei in diode.

This post has been edited by bundy220: 3 Dec 2014, 16:31


--------------------
n n - n
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
75AIM
post 3 Dec 2014, 17:07
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 691
Joined: 23 March 14
From: Constanta




Are sotia Clio 3 din nov. 2007 si bateria originala nu da semne de oboseala,i-am mentinut bornele curate si cam atat.


--------------------
Renault Fluence - ex 99AIM 2013 Privilege,Clio 3 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
martin_d
post 5 Dec 2014, 16:16
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 25 November 14




Update

Am gasit buba, sau cel putin asa cred.

Am fost cu ea la service Renault, ca auzisem ca acolo au un electrican rasarit.
Omul nu e grozav dar e ce trebuie.
Mi-a masurat incarcarea, 14,1 sau 14,2V.
Apoi mi-a zis ca inclusiv cand nu e contactul pus, se alimenteaza alarma, radioul, bordul, cu plus permanent. Logic, ca altfel o fura cu totul.
Mi-a masurat bateria separat si in sarcina, e buna, desi a prins deja 2 descarcari fara redresare. Eu eram dispus sa cumpar alta. A zis ca nu e cazul.
Exact cum ati zis si voi mai sus, a desfacut o borna si a masurat consumul cu usile inchise si alarma pusa, "in adormire". Dupa 20 de minute, arata tot ca la inceput, adica 0,10-0,12 A !!! De la 0.06 urca treptat pana la 0,12, apoi iar se descarca si tot asa.
Clar scurt undeva, pentru ca ar fi trebuit sa arate 0,004 sau 0,005A.
Asta imi descarca bateria.
A cautat apoi unde e scurtul. De obicei in radio sau la motorasul stergatoarelor cica se intampla asa ceva la modelul asta. Nu a fost de acolo. Cu ampermetrul montat in continuare la o borna, a inceput sa scoata sigurante, pe rand, pana a vazut ca daca scoti siguranta de la tabloul de bord ( vitezometru, turometru, martori de bord etc) se reduce consumul instantaneu pana la 0,04-0,05 A si ramane acolo.

A pus siguranta si a scos din mufa de alimentare tabloul de bord. Consumul a scazut din nou la 0,04 A.
Verificarile astea m-au costat 120 de lei, pe factura. Pentru cine are aparatul, puteti sa le faceti si voi acasa.

Concluzie I: tabloul de bord e in scurt, trebuie reparat daca se poate de un electronist, daca nu, unul nou original e 2.950 de lei. A.M. nu se gasesc. Poate la dezmembrari, dar are un anumit cod, nu se potrivesc toate. Are cineva idee unde gasesc?

Concluzie II: din moment ce inca de la prima baterie am patit asta, e foarte probabil ca defectul sa fie din fabrica, pentru ca nimeni nu are acces sa umble la el si nici apa nu poate intra acolo, fiind capsulat.

Daca e cineva electronist pe aici si se pricepe sa repare tabloul, platesc, normal, ca merita.
Dupa ce rezolv cu bordul, bag bateria pe redresor sau imi cumpar alta noua, pentru ca acum stiu ca nu o mai descarca complet dimineata.

PS: Seara am scos o borna, iar dimineata porneste la sfert, la zero grade afara. Bateria e ok inca, sau asa se pare.

AVIZ AMATORILOR DE RENAULT CLIO III...

This post has been edited by martin_d: 5 Dec 2014, 18:33


--------------------
reanult clio III 1,5 DCI 2006- 48 kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
George Paul
post 6 Dec 2014, 14:42
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 431
Joined: 6 May 07




Sambata trecuta nu mi-a mai pornit nici mie, acumulator original - 2007. Asta dupa ce stationase 5 zile dupa un drum pana la Constanta si inapoi. Pe drumul Buc.-C-ta-Buc. aveam mereu 14.7-14.9 V la priza de bricheta (am un detector radar ce indica si tensiunea cu 0.1 V peste valoarea indicata de un multimetru digital din dotare).
Am cumparat o Varta Silver, cu parametri cat mai apropiati acumulatorului original, am gasit 52Ah 500mA.

Azi, sambata, trecusera 5 zile de pauza (o folosesc aproape doar sambata si duminica). Am masurat tensiunea inainte de a porni: 12.0 V. A pornit invartind mai greu, cum facea cea veche de la o vreme. Cu motorul pornit imi arata 14.9-15.2 V.

Zic: hai sa masor si eu curentul dupa 20 de minute de la decuplarea bornei "+". Imi arata 70-80mA. Imediat dupa decuplare imi arata un consum de 114mA.

Nu am idee ce consumatori imi genereaza acest consum, dar nici vorba de 5mA.
Mi-e ca foarte curand vor secatui si noul acumulator, imi pare rau de cel original, cei ce vand acumulatori m-au asigurat ca niciunul nu va tine ca cel montat in fabrica.

L.E. Din ce mai vad pe forum, 50mA e maximul acceptabil, nu chiar 4-5mA, dar la mine-s 70mA, tot e mult.

This post has been edited by George Paul: 6 Dec 2014, 15:21


--------------------
Renault Clio III 08.2007/Dynamique/1.4/3 usi
Iudelor '89-azi:

Cine-au îndragit strainii
Mânca-i-ar inima cânii,
Mânca-i-ar casa pustia
Si neamul nemernicia.

Cititi ''Doina'' - Eminescu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tr_viorel
post 7 Dec 2014, 11:05
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 11 January 08
From: Craiova, Dolj




Pentru Martin_d:Nu ma mai tine in ceata-care e valoarea corecta: 0,004-0,005, sau 0,04-0,05?

7 Dec 2014, 12:27:
Am facut masuratorile: la inchiderea din card, timp de cca 30 sec., consumul este de 0,244 A, apoi scade la 0,06 A, pentru ca dupa alte 30-40 sec., sa ajunga la 0,02 A. Tensiunea de incarcare nu scade sub 14,0 V, cu un max. de 14,4 V. Valorile citite, sunt corecte? Bateria este MOLL de 71 Ah,din Oct.2012 (data fabricatiei) si cumparata in martie 2013. La consumatori se adauga alarma Cobra, instalata la R. Service Craiova, in anul cumpararii masinii.

This post has been edited by tr_viorel: 7 Dec 2014, 12:27


--------------------
RENAULT Megane 2.1 dec. 2005-confort expression, 1,5dci, 101HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
George Paul
post 8 Dec 2014, 09:36
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 431
Joined: 6 May 07




Aici spune ca 50mA e maxim acceptabil pentru curentul "in adormire".

Ieri am scos sigurantele alarmei (montata in reprezentanta) fara vreun rezultat.
N-am gasit (conform pictogramelor de pe spatele panoului de sigurante de sub volan-dreapta) siguranta pentru indicatoarele de bord.
Scotand una-alta din panou, doar la cea pentru UCH scade curentul la 2-3mA.

N-am idee ce sa mai scot, va trebui sa ajung la reprezentanta, cu 70mA non-stop raman iar fara baterie.


--------------------
Renault Clio III 08.2007/Dynamique/1.4/3 usi
Iudelor '89-azi:

Cine-au îndragit strainii
Mânca-i-ar inima cânii,
Mânca-i-ar casa pustia
Si neamul nemernicia.

Cititi ''Doina'' - Eminescu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tr_viorel
post 8 Dec 2014, 14:37
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 11 January 08
From: Craiova, Dolj




Mai fratilor! Folositi aceeasi limba: ori va exprimati in A, unde 0,05 inseamna 50 mA, ori in mA, unde 2-3 mA reprezinta 0,002-0,003 A, ceeace e imposibil, probabil valoarea fiind de 20-30 mA.


--------------------
RENAULT Megane 2.1 dec. 2005-confort expression, 1,5dci, 101HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
George Paul
post 8 Dec 2014, 15:26
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 431
Joined: 6 May 07




Eu ti-am zis exact ce am aflat si-am masurat.




8 Dec 2014, 21:09:
Am mai verificat si azi: siguranta dreapta-jos, cu pictograma cu ambele semnalizari, (30A) e responsabila de circuitul cu consumatorul. Restul de sigurante nu modifica consumul.
In manual scrie ca e alocata semnalizarii si stergatorului-spate. S-au facut 2 interventii mai demult pe hayon. Dar pe ploaia si intunericul asta nu mai pot continua. O sa vad maine, la reprezentanta, daca rezolv problema.

This post has been edited by George Paul: 8 Dec 2014, 21:09


--------------------
Renault Clio III 08.2007/Dynamique/1.4/3 usi
Iudelor '89-azi:

Cine-au îndragit strainii
Mânca-i-ar inima cânii,
Mânca-i-ar casa pustia
Si neamul nemernicia.

Cititi ''Doina'' - Eminescu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
martin_d
post 9 Dec 2014, 12:44
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 25 November 14




QUOTE(tr_viorel @ 7 Dec 2014, 11:05)
Pentru Martin_d:Nu ma mai tine in ceata-care e valoarea corecta: 0,004-0,005, sau 0,04-0,05?


Nu stiu exact, omule.
Din auzite am inteles ca in adormire, curentul masurat "nu poate fi mai mare de cativa miliamperi".
In realitate insa, am vazut pe displayul electricanului valoarea 0,05.
Tind sa cred ca el stie mai bine ce curent trebuie sa ai la tipul asta de CLIO, mai ales ca si mie imi par putini 4 mA cu atatea alimentari la plus permanent.
Poate e cineva care sa ne lumineze, pentru ca la linkul de mai sus e vorba totusi de MEGANE sau alte masini. E similar consumul?



@iDoctor: scuze, dar vad ca nu se poate sa raspund la mesaje pentru ca nu am inca nu stiu cate postari minime...

Codul pentru tabloul de bord dat de la service este:
8201060310

cica ar fi compatibile si :
8200821006
8200761861
8200582705

Se pricepe cineva sa repare?

This post has been edited by martin_d: 9 Dec 2014, 13:21


--------------------
reanult clio III 1,5 DCI 2006- 48 kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iDoctor
post 9 Dec 2014, 14:39
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.062
Joined: 12 October 13




al meu este 8200582702 ,

This post has been edited by iDoctor: 9 Dec 2014, 14:53


--------------------
Renault Megane - B-02-TYM 2011 / 150 hp
Nu mai am rabdare pentru prosti , ca este prea multi . dar multi .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
martin_d
post 9 Dec 2014, 15:23
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 25 November 14




QUOTE(iDoctor @ 9 Dec 2014, 14:39)
al meu este 8200582702 ,
*



multumesc frumos de intentie


--------------------
reanult clio III 1,5 DCI 2006- 48 kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 9 Dec 2014, 16:32
Post #25


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




QUOTE(martin_d @ 9 Dec 2014, 12:44)
Nu stiu exact, omule.

In realitate insa, am vazut pe displayul electricanului valoarea 0,05.
Tind sa cred ca el stie mai bine ce curent trebuie sa ai la tipul asta de CLIO, mai ales ca si mie imi par putini 4 mA cu atatea alimentari la plus permanent.
*



Pe Clio IV și Logan 2 consumurile sunt sub 10mA. Pentru Clio 3 nah, or fi fost cerințe mai permisive, dar 40mA mi se pare mult. Asta e consum de nemțoaică cu connected gateway (GSM+GPS+Master pe vehicul) :
http://grouper.ieee.org/groups/802/3/RTPGE...er_02a_0712.pdf (pagina 6)

"Therefore, the Sleep Mode current of these ECUs must be extremely low
(in the range of µA). -> 100 µA requirement" (pagina 5)

Ce anume crezi că ar putea consuma mulți mA la +BAT? Toate ECU-urile intră în low power mode după cel puțin 3 minute, care doar în cazul unor ECU-uri conectate la rețeaua GSM pot fi de >5mA. Alimentările de putere sunt activate prin relee după trezire/pornire motor. BCM-ul sau modulul pentru card consumă câțiva mA că au modul de radiofrecvență. Low power mode pentru un microcontroller înseamnă sute de uA iar bus-urile de comunicare ajung și ele în low power mode.

This post has been edited by spy_oh_joy1389: 9 Dec 2014, 16:44


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
martin_d
post 9 Dec 2014, 20:46
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 25 November 14




Update

Azi dusa din nou in service Renault, lasata 4 ore la om, controlata din nou, nu mai are consum rezidual !!!!
Tabloul de bord e ok, nu e el, mai putea fi un UCH (sau cam asa ceva), adica partea de electronica care anunta bordul ca am bagat cheia in contact si care e legata si ea pe aceeasi siguranta cu tabloul.

Fara sa-i fac nimic!
Omul nici nu mi-a luat bani!

Porneste la sfert.
Suspecteaza ca ar putea fi alarma la un moment dat. E alarma luata chiar de la Renault, montata de ei cand am cumparat-o, in 2006.
Daca voi mai intelegeti ceva...eu nu.

PS: Limita maxima a consumului rezidual in adormire pentru CLIO III zice electricianul de acolo ca e 0,08A (80 de mA).

This post has been edited by martin_d: 10 Dec 2014, 14:20


--------------------
reanult clio III 1,5 DCI 2006- 48 kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
George Paul
post 10 Dec 2014, 13:23
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 431
Joined: 6 May 07




Se pare ca am vazut aseara, la Renault, masina lui martin_d (argintie?).

Si mie mi-a zis ca normal ar fi pana in 80mA curentul rezidual. Masurat, cu aparatul lor, era tot 0.05 (banuiesc ca pe scara Amperilor, n-am inteles de ce selectorul rotativ al multimetrului era orientat spre indicatia 10mA). M-a asigurat ca e bine.
Cred ca masura 50mA (in limita maxima acceptata ca normalitate in sursa video preluata de mine in postul de mai sus).

Siguranta cu semnalizarile e tot una pentru UCH (are alocate 2 sigurante), de-asta imi scadea curentul la cativa mA cand o scoteam.

Am plecat mai linistit, bateria se mai incarcase, alternatorul incarca 14.6V constant.

Acum, citind materialul cu surse de wake-up al lui spy_oh_joy1389, cred ca totusi e un consum cam mare, generat de niste semnalizari din reteaua de calculatoare ale masinii. Plus ca nu e de doar 20-30mA cum au majoritatea celor masurate de posesorii Megane/Clio. 50mA e aproape dublu.

Sa-i fie de bine, daca o tine bateria, asta e.

Un vecin, cu un C3, are problema cu bateria noua de cam un an. Se multumeste cu informatia ca Mercedes-urile din ziua de azi consuma mult in stationare, minim 1A, ca daca nu faci 30km zilnic n-ai sanse sa mentii bateria mai mult de 2 saptamani si-mi recomanda sa-i urmez calea: sa desfac o borna cand ma dau jos din masina.

Ma simt intre cele 2 surse de informatie: nu-l pot crede pe vecin, nu prea pot crede ca 50mA e un curent rezidual "bun" la Clio.


--------------------
Renault Clio III 08.2007/Dynamique/1.4/3 usi
Iudelor '89-azi:

Cine-au îndragit strainii
Mânca-i-ar inima cânii,
Mânca-i-ar casa pustia
Si neamul nemernicia.

Cititi ''Doina'' - Eminescu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
martin_d
post 10 Dec 2014, 14:23
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 25 November 14




Extrem de interesant cum se face ca atunci cand ajungem la Renault, consumul rezidual scade si revine subit in norme...

Atata timp cat nu exista o explicatie logica, ma pot gandi la tot felul de manarii, nu?

This post has been edited by martin_d: 10 Dec 2014, 14:24


--------------------
reanult clio III 1,5 DCI 2006- 48 kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
George Paul
post 10 Dec 2014, 15:13
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 431
Joined: 6 May 07




Manarii, nu cred ca ai de ce. Instrumentul de masura (al lor e obligatoriu certificat de Institutul de Metrologie) arata un curent rezidual acceptabil, la masina ta si la a mea.

As vrea si eu manarii care sa scada efectiv valoarea curentului rezidual. Le-as numi "manarii de aur" smile.gif

Dar e cunoscut ca producatorii auto isi aloca drept "normale" limite ce cam bat la obraz media fenomenologica cunoscuta de pe piata: unii producatori zic ca e normal sa-ti consume 0.5l de ulei la 1000km, altii zic ca e normal sa-ti iei masuri de depozitare a bateriei pe perioade de cateva zile de stationare iarna (cum am citit in manualul de utilizare la Clio). La orice reprezentante, nu doar Renault, afli ca-s normale destule "ciudatenii" pentru pretentiile fata de tehnologiile mereu "in progres".

Normalitatea include, din nefericire, si aparitia generalizata a defectarii modulului-stergatoare sau a motorasului-stergatoare.

11 Dec 2014, 10:40:
Curent rezidual masurat la Logan: http://www.tutorialexxx/2014/04/masur...nenti-cand.html
Se vede si cine consuma grosul: UCH-ul.

Nu cred ca difera clasa tehnologica a UCH-ului de Clio3 fata de Logan. 60mA la Clio3 e.. normal. sad.gif
Ni s-a spus, din pacate, adevarul la reprezentanta. smile.gif
Tehnologii cu curenti reziduali de ordinul microamperilor nu par accesibile, la gama masinutelor noastre, decidentilor financiari de la Renault.

This post has been edited by George Paul: 11 Dec 2014, 10:40


--------------------
Renault Clio III 08.2007/Dynamique/1.4/3 usi
Iudelor '89-azi:

Cine-au îndragit strainii
Mânca-i-ar inima cânii,
Mânca-i-ar casa pustia
Si neamul nemernicia.

Cititi ''Doina'' - Eminescu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
martin_d
post 11 Dec 2014, 11:44
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 25 November 14




Nu cred ca nu sunt accesibile la gama noastra.
Mai degraba cred ca exista un interes mizerabil pentru costurile post garantie la Renault, mult mai important decat la germane. Am avut si am si germane si e altfel la reprezentante, nu prea vezi interes pe fata sa te jupoaie. Exclus service-urile din Romania.

This post has been edited by martin_d: 11 Dec 2014, 16:38


--------------------
reanult clio III 1,5 DCI 2006- 48 kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th July 2025 - 14:38
Dacia