Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Fierbere motor

bvandrei
post 22 Jun 2014, 10:37
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 18 October 12




Buna ziua!
Am tot citit pe aici dar unele se potrivesc ,altele nu asa ca vreau sa va spun povestea mea!


Totul a inceput de cand a ramas blocat termostatul...acul fluctua foarte mult,l-am schimbat si totul s-a rezolvat
Apoi tot trebuia sa pun antigel si am banuit ca trebuie aerisit dar de 2 luni tot fac asa si pun ceva antigel
Am citit pe aici si apoi am observat ca am o fisura in radiator,nu foarte mare si am banuit ca e de acolo....neavand bani sa il repar am cumparat o solutie (nu praf) cu niste partiule inauntru sa imi astupe gaura...am vorbit cu cel de la piese auto si mi-a zis ca el a pus si a astupat o gaura mult mai mare de curgea pe sosea....ok am pus am respectat indicatiile......totul bun s-a reparat radiatorul ,se uscasera zona
nivelul la antigel a ramas neschimbat si am banuit ca s-a rezolvat

Ieri am plecat in Hunedoara deci dus intors vreo 650km si dupa 130km mergea totul bine,nivelul era la fel apoi pe autostrada mergeam cu 100 constant si am zis sa opresc in spatii de servicii ..cand am redus viteza s-a aprins martorul BUJII INCANDESCENTE ...FIX SUB CEL DE COMBUSTIBIL.....
am banuit ca s-a supraincalzit...apoi am stat vreo 15 min am plecat iar ,ca s-a stins martorul.....si a inceput groaza

La inceput acul de la temperatura statea la jumate dar se supraincalzea antigelul,fierbea de ieseau aburi si nu pornea ventilatorul pentru ca,acul era la jumate

am oprit ca imi era frica sa nu fierb motorul...am tot mers
A inceput sa tremure masina,plus ca nu mai aveam putere si masina pornea greu+martor bujii pentru cateva secunde si tot asa si mereu era improscat vasul de antigel si pe furtunuri.... inainte am observat ca la cald masina invarte o idee mai mult ....dupa un timp s-a ridicat si acul de la temperatura si opream din 15 in 15 km sa iasa aburii

Inca o chestie ciudata.....in timp ce desfaceam busonul de la antigel ...lichidul crestea si si scadea brusc si ramanea la final sub minim....si chiar daca puneam antigel nu crestea nivelul[U]

Intr-un final am ajuns acasa.....si fix acasa...am pornit-o iar si a inceput sa iasa pe esapament fum alb cu miros de motorina



Multumesc pentru atentie!


--------------------
Renault Clio/1.5dci 65cp 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mariusgl
post 22 Jun 2014, 10:50
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 320
Joined: 28 September 09
From: Galati




Garnitura de la chiuloasa s-a dus.


--------------------
Renault Megane Business Line 1.6 16v 2008 - GL-35-MRS
Bă!Aprinde naibii farurile alea că-i noapte!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bvandrei
post 22 Jun 2014, 11:10
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 18 October 12




Daca o schimb voi rezolva problema cu fierberea motorului? Presiune in vas etc?


--------------------
Renault Clio/1.5dci 65cp 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mariusgl
post 22 Jun 2014, 15:19
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 320
Joined: 28 September 09
From: Galati




Absolut.


--------------------
Renault Megane Business Line 1.6 16v 2008 - GL-35-MRS
Bă!Aprinde naibii farurile alea că-i noapte!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bvandrei
post 23 Jun 2014, 07:26
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 18 October 12




Multumesc mult!


--------------------
Renault Clio/1.5dci 65cp 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 23 Jun 2014, 07:44
Post #6


Haha


Group: Members
Posts: 8.792
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




de verificat si daca chiuloasa este plana.


--------------------
pegas 3120 ... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 - Curand de provincie
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mariusgl
post 23 Jun 2014, 08:59
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 320
Joined: 28 September 09
From: Galati




QUOTE(bvandrei @ 23 Jun 2014, 07:26)
Multumesc mult!
*


Nicio problema,astept vesti bune in legatura cu masina!


--------------------
Renault Megane Business Line 1.6 16v 2008 - GL-35-MRS
Bă!Aprinde naibii farurile alea că-i noapte!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bvandrei
post 23 Jun 2014, 17:14
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 18 October 12




Am fost la mecanic.....imi e frica
Deobicei 1.5dci nu are probleme cu chiulasa,in sensul ca s-ar distruge ci mai degraba garnitura dar sunt o groaza de chestii care pot fi

Stiu ca nu am mers mult cu acul peste jumate dar stiu ca mi se aprindea stop si martorul de apa


Si eu tot nu inteleg......sa zicem ca schimb ganritura si tot ce trebuie dar nu trebuie sa aflu de ce s-a ars garnitura,de ce a fiert antigelul etc?


--------------------
Renault Clio/1.5dci 65cp 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 23 Jun 2014, 19:53
Post #9


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.549
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Daca se arde garnitura de chiulasa, nimic nu mai poate impiedica antigelul sa intre in camera de ardere.

Intrand acolo se arde, de acolo si fumul alb precum si scaderea de lichid din vas.
Daca antigelul in loc sa raceasca motorul....... se pierde in motor, ramane insuficient pentru racire, de aia fierbe.

Chiulasa nu se strica, doar garnitura. Insa cand se schimba garnitura se obisnuieste planarea chiulasei, astfel incat atunci cand se pune garnitura noua sa poata fi etansata cat mai bine.
Chiulasa e plana din fabrica, insa din cazua caldurii foarte mari din timpul functionarii motorului, precum si din cauza incalzirilor si racirilor dese, poate avea o tendinta de deformare.

De ce s-a dus garnitura?.......buna intrebare.

This post has been edited by vallixx: 23 Jun 2014, 19:55


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meggeo81
post 24 Jun 2014, 00:28
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 29 April 11




si poftim raspunsul la intrebare:

QUOTE
Buna ziua!
Am tot citit pe aici dar unele se potrivesc ,altele nu asa ca vreau sa va spun povestea mea!

Totul a inceput de cand a ramas blocat termostatul...acul fluctua foarte mult,l-am schimbat si totul s-a rezolvat

oare se rezolvase? oare era bun acel al doilea termostat? cu siguranta, nu. el a fost cauza.

This post has been edited by meggeo81: 24 Jun 2014, 00:28


--------------------
reno megane s 2008 - DB-67-GEO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bvandrei
post 24 Jun 2014, 15:08
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 18 October 12




Nu stiu sigur dar de cand am schimbat termostatul n-am mai avut probleme cu fluctuarea acului de la temperatura
doar spre final acul,dar pana sa se ridice acul antigelul era fiert demult

Am fost azi la mecanic si i-am explicat .....ma doare capul
-verifica garnitura
-duce la verificat chiulasa sa nu fie fisurata etc
-curatare evacuare,egr,turbina tot tot
-curatare traseu racire
-radiator etc

orientativ vreo 1000 lei



e mult ,e putin? a mai facut cineva asa ceva?

This post has been edited by bvandrei: 24 Jun 2014, 15:09


--------------------
Renault Clio/1.5dci 65cp 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai leu
post 24 Jun 2014, 19:13
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 526
Joined: 17 March 06




e bine, cam asta este pretul, si banuiesc ca nu este la reprezentanta, dar sa mai vina si colegi cu pareri, sa zici mersi daca scapi cu 1000 lei si nu vei mai avea probleme ulterior, eu la o dacie am patit-o la fel, s-au scos pistoanele spalat motorul la propriu in interior, garnitura schimbata, ulei de proba, alt schimb de ulei, dupa faza asta am fost nevoit sa vand masina, si culmea tot de la un termostat defect a pornit, si nici al doilea nu functiona ok, trebuia sa fie ajutat sa deschida pana in 90 de grade..... termostatul...


--------------------
Dacia 1999 1310 - B 19 EIF
mai este timp pana la fericire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meggeo81
post 24 Jun 2014, 22:23
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 29 April 11




1000lei cu piese cu tot, nu?


--------------------
reno megane s 2008 - DB-67-GEO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bvandrei
post 25 Jun 2014, 07:33
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 18 October 12




Eu cam asta cred.....nu mai tin minte.......stiu ca 300-400 manopera lui +300 manopera pentru verificare chiulasa la centru specializat..banuiesc ca da

25 Jun 2014, 21:27:
Vreau sa va intreb:
1 ce antigel sa iau....am auzit ceva de cel original dacia gacerol rx verde ..cam cati litri?
2 ce garnitura de chiulasa sa iau
3 daca trebuie sa iau o termocupla deoarce asta deschide prea tarziu ce marca si cam la ce pret
4 ma gandeam sa iau un set de garnituri ca sa stiu sigur ca le schimb pe toate ..ce ziceti
5 daca desfac trebuie sa schimb si distributia?
6 cineva mi-a zis ca trebuie sa iau si suruburile de la chiulasa..e adevarat?


mai trebuie sa stiu ceva?

This post has been edited by bvandrei: 25 Jun 2014, 21:27


--------------------
Renault Clio/1.5dci 65cp 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 25 Jun 2014, 23:45
Post #15


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Antigel tip D 4 litri.
Elwis.
termocupla nu costa mult.
poti schimba simeringurile daca este cazul.
obligatoriu cureaua schimbata.
se pot refolosi o data daca se ung la montaj.

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bvandrei
post 26 Jun 2014, 07:24
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 18 October 12




aha..
stiam ca,garnitura safie victor reinz ca asta e cea mai buna....e obligatoriu?
4 litri diluat deja sau concentrat
la curea ce firma imi recomandati?
deci pot sa le pun(suruburile) pe cele vechi daca le ung acum?
ar trebui schimbat si termostatul?
termocupla (recomandati ceva?)


Multumesc!
Astazi vreau sa iau piesele ca oricum dureaza operatiunea

26 Jun 2014, 13:01:
Am vazut ca este antigel in ulei deci si uleiul trebuie schimbat......acum 2 luni am pus MOBIL 1 ESP FORMULA 5W30 si ma gandeam sa pun tot asta pentru ca mi se pare un ulei foarte bun si mi-a sczut si consumul

Am auzit ca 5w30 nu e recomandat pentru renault....a pus cineva?

This post has been edited by bvandrei: 26 Jun 2014, 13:01


--------------------
Renault Clio/1.5dci 65cp 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kretzu77
post 28 Jun 2014, 23:03
Post #17


n00b


Group: Members
Posts: 310
Joined: 14 August 06




5w30 e pntru masinile cu filtru de particule.
Mi se pare ca are si Elf (producatorul recomandat de Renault) 5w40; de fapt sunt sigur.

Pentru masina ta nu are rost sa te duci mai sus de 5w40.

Un ulei foarte bun este si Liqui Moly (au doua modele la 5w40); La Mobil sunt sanse mai mari sa gasesti contrafacut in ultimul timp.


--------------------
Toyota Corolla E15/Prius 3 2008 1.4D-4D/2012 Hybrid
Ne nastem pe rand si murim pe sarite!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nec100
post 3 Jul 2014, 22:52
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 26 June 14




ai putea sa pui ulei Shell Helix Ultra 5w30 pe masina ta. Nu te complica cu 0w40 sau 5w40 , daca ai DPF


--------------------
dacia VN 10/2012 - VN
“Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving” / Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 14:38
Dacia