Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Consum la Renault Symbol 1.6 16V

Sorin_rd
post 29 Dec 2013, 02:59
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 15 September 13




Am un consum litri / 100 km, afisat de computerul bord exagerat de mare la Symbol 1.6 16V, exclusiv urban, computerul de bord imi afiseaza si 23.5 l / 100 km si am observat ca lucrul asta apare cand stau cu motorul pornit in parcare... Am resetat la 0, am mers prin oras, am avut un consum de 10.5 l / 100 km (aprox. 1.7 l la la 16.6 km parcursi), fara caldura pornita, ceea ce este OK. Daca am pornit caldura + dezaburire luneta si am stat in parcare cu motorul pornit si cu ochii pe consum, in 15 - 20 min. consumul litri / 100 km raportat de computerul de bord a sarit la 13.7 l /100 km iar daca mai stateam asa vreo 30 - 45 de minute, ajungea la 20 l / 100 km.
Este adevarat ca am vrut sa verific si consumul concret in litri afisat de computerul de bord, in aceleasi conditii de stationare si caldura pornita si era OK, cam 0.1 l la 15 minute... dar de ce computerul de bord afiseaza un consum asa de mare litri / 100 km, cand stationez ?


--------------------
Renault Symbol 2012/1.6 16v Collection
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 29 Dec 2013, 08:34
Post #2


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Ai cam lipsit de la orele de aritmetica din scoala!
Consumul afisat este calculat de 2 variabile:distanta parcursa si cantitatea de combustibil din rezervor.
Daca stationezi si motorul functioneaza este normal sa se inregistreze un anumit consum raportat la cele 2 date....intelegi?

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_rd
post 29 Dec 2013, 13:00
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 15 September 13




espacern... Multumesc pentru raspuns. Insa, imi cer scuze, misto-ul tau nu prea il gust, eu am intrebat frumos... nu am lipsit de la orele de aritmetica din scoala, ba chiar aveam 9 si 10 la matematica...
Pur si simplu nu imi dau seama de ce se intampla asa ? adica consumul sare serios cand stationez, mai ales pe timp rece, cand pornesc climatizarea (care este automata) lucru care la Logan 1.6 16V nu se intampla (Loganul avea climatizare manuala).
Imi permit si eu un misto acum... Stie oare Renault-ul mai putina aritmetica decat Loganul ?
Vreau sa stiu de ce Renault-ul afiseaza un consum exagerat de mare cand stationez comparativ cu Loganul, unde nu se intampla asa ceva...
De asemenea am un consum real destul de mare cand merg in oras, poate ajunge la 15 l / 100 km, cu climatizarea pornita, la Logan 1.6 16V consumul era mai mic, in aceleasi conditii.
In afara orasului consumul e OK, 5.8 - 6 l / 100 km... dar eu merg mai mult urban si bag o groaza de bani in benzina (cam doua plinuri pe luna). Ce solutii exista pentru a scadea consumul urban si totusi sa folosesc climatizarea (mai ales pe timp de iarna trebuie sa fie cald in masina)...

Multumesc anticipat pentru raspuns !!!

This post has been edited by Sorin_rd: 29 Dec 2013, 13:54


--------------------
Renault Symbol 2012/1.6 16v Collection
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bylexus
post 29 Dec 2013, 13:42
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 538
Joined: 2 January 09
From: Oradea




intreb si eu ca "fraieru" ca drept sa-ti spun nu stiu... cand e rece afara, in cazul tau cu clima automata si iti dai drumu la putina caldura iti porneste aerul conditionat???? Daca da, clima este o porcarie.


--------------------
Renault Symbol 2012 Start 1.2 16v - BH 90 DBA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
janos
post 29 Dec 2013, 13:52
Post #5


User


Group: Members
Posts: 613
Joined: 24 January 11
From: Tg Mures




Daca ai luat masina pentru mers urban atunci dupa parerea mea ai gresit, eu personal achizitionam un Twingo (sau contracandidatii acestuia). In aceeasi ordine de idei degeaba ai schimbat Loganul cu acest Symbol, ai luat aceeasi Marie dar cu alta palarie.


--------------------
CMF-C/D Renault–Nissan–Mitsubishi Alliance 2015 - MS 2 cifre 3 litere
Life is a bitch. Arguing with the mods is allowed, winning an argument against the mods will get you banned.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_rd
post 29 Dec 2013, 13:52
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 15 September 13




Cand pornesc clima si e rece afara, parca nu imi porneste automat AC (nu sunt f. sigur, o sa ma mai uit astazi). Cand dau la dezaburire parbriz, atunci se aprinde ledul de la AC, lucru pe care l-am considerat normal. Cand dezactivez dezaburire parbriz se stinge si ledul AC...


--------------------
Renault Symbol 2012/1.6 16v Collection
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
janos
post 29 Dec 2013, 13:56
Post #7


User


Group: Members
Posts: 613
Joined: 24 January 11
From: Tg Mures




Functia care ai descris-o este normala, ea se regaseste pe toate masinile de generatie noua cu climatronic, eliminarea umezelii din habitaclu se realizeaza mult mai rapid asa.


--------------------
CMF-C/D Renault–Nissan–Mitsubishi Alliance 2015 - MS 2 cifre 3 litere
Life is a bitch. Arguing with the mods is allowed, winning an argument against the mods will get you banned.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_rd
post 29 Dec 2013, 14:00
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 15 September 13




janos... iti dau dreptate, asa este... bine spus... aceeasi Marie cu alta palarie... imi dau seama, in orice caz, circul si extraurban, nu f. des dar circul si atunci ma bucur din plin de cei 105 CP ai motorului si de un consum redus (chiar mai redus decat al Loganului 1.6 16V)... In plus, Renault-ul are design-ul mai placut decat al Loganului, chiar daca sufera putin in ceea ce priveste spatiul in habitaclu (mai ales locurile din spate).
In plus este clima automata, un design al bordului mai placut, cred ca si tabla e mai buna dpdv calitativ, finisajele facute mai bine, etc.... in orice caz parerea mea este ca Renault-ul Symbol, modelul nou 2012, este cu un pas inaintea Loganului, atat ca design cat si ca dotari / finisaje... ma refer la Loganul din 2011, nu la noul Logan... desi, sincer noul Logan nu-mi place deloc cum arata, cel putin la exterior... este insa o parere subiectiva, imi cer scuze...

This post has been edited by Sorin_rd: 29 Dec 2013, 14:13


--------------------
Renault Symbol 2012/1.6 16v Collection
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bylexus
post 29 Dec 2013, 14:08
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 538
Joined: 2 January 09
From: Oradea




E mai econom Renault, din simplul fapt ca este mai usor.


--------------------
Renault Symbol 2012 Start 1.2 16v - BH 90 DBA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 29 Dec 2013, 14:17
Post #10


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Rapoartele din cutie sunt diferite si de aici diferentele de consum/cuplu.
Chiar si la motorizare identica dar cu dotari diferite cutiile de viteza sunt diferite si implicit perfomantele.
Comparatie intre 2 lucruri perfect diferite adica...vara nu-i ca iarna!

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_rd
post 29 Dec 2013, 14:18
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 15 September 13




bylexus... corect ... ai dreptate, Renault-ul Symbol este si mai usor decat Loganul... deci clar mai econom, lucru pe care l-am si vazut... extraurban, Loganul scotea cam 7 l / 100 km, pe cand Renault-ul la aceeasi motorizare (1.6 16 V, 105 CP) scoate 5.8 - 6 l /100 km, la acelasi stil de conducere... Nu e prea mare diferenta de consum, dar totusi este...

espacern... Multumesc frumos pentru explicatiile tehnice si pentru ca ne luminezi... imi cer scuze, dar daca s-ar putea sa fii mai putin sarcastic, ar fi mult mai bine, dupa parerea mea... Stiu si eu ca vara nu-i ca iarna... Multumesc !!!

This post has been edited by Sorin_rd: 29 Dec 2013, 14:33


--------------------
Renault Symbol 2012/1.6 16v Collection
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 29 Dec 2013, 14:54
Post #12


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Departe de mine intentia de a fii sarcastic\mistocar si doresc doar sa transmit bine o informatie.


@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_rd
post 29 Dec 2013, 14:56
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 15 September 13




espacern... poti sa-mi explici te rog, dpdv tehnic, cu date concrete asupra rapoartelor din cutia de viteze, de ce consumul urban este sensibil mai mare la Renault Symbol decat la Logan, iar extraurban consumul este sensibil mai mic, in conditiile in care motorizarile sunt identice ? Nu sunt foarte convins ca doar diferenta dintre rapoartele din cutia de viteze este unicul motiv pentru diferenta de consum. Imi poti demonstra cu date tehnice concrete ?

Multumesc anticipat !


--------------------
Renault Symbol 2012/1.6 16v Collection
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 29 Dec 2013, 15:01
Post #14


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Nu vreau sa caut eu in locul tau date .....dar poti sa o faci si singur!

Termenul motorizare identica este gresit...motorul 1.6 16 V apare in 1998 si se produce si azi fara ca sa fie identic ba chiar cu diferente foarte mari.

@+

This post has been edited by espacern: 29 Dec 2013, 15:07


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 29 Dec 2013, 15:14
Post #15


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.549
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




E mai simplu de facut o analogie. Sigur te-ai plimabt macar odata in viata ta, sper, cu o bicicleta cu mai multe rapoarte.
Daca da, ai observat ca cu cat raportul de transmisie se modifica, cu atat vei da mai greu sau mai usor din pedale. Deci consumul tau de resurse de energie difera in functie de raportul de transmisie ales.

Cu un raport mare, dai mult mai usor din pedale si in mod evident te fortezi mai putin.
Cu raport mic, dai mult mai greu si deci iti consumi si tu resursele mai repede.

La fel este si la masina.
Cand motorul isi trimite forta catre o cutie scurta, cu rapoarte mai mari, consuma mai putina benzina decat atunci cand ar avea o cutie mai lunga, cu rapoarte mai mici.

Evident ca difera si performantele, dar exclusiv pt. consum, ti-am scris mai sus.

Symbolul are cutie mai scurta, deci in teorie consuma mai putin decat Loganul.
Insa avand cutie scurta este ceva mai sprinten, ceea ce te imbie pe tine sa apesi ceva mai tare pe acceleratie. De aceea in oras o sa ai consum mai mare la Symbol. Nu de la cutie se trage ci de la talpa ta. smile.gif

This post has been edited by vallixx: 29 Dec 2013, 15:19


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_rd
post 29 Dec 2013, 15:30
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 15 September 13




@vallixx... Multumesc frumos pentru explicatii... inclin sa cred ca asa este, nu e cutia de vina ci talpa mea biggrin.gif ... explicatia ta este f. plauzibila... si chiar daca nu am mers cu o bicicleta cu mai multe rapoarte (am mers putin cu bicicleta in copilarie, acum vreo 35 de ani si atunci erau Pegasurile la moda, care din cate imi aduc aminte nu aveau mai multe rapoarte), analogia ta cu bicicleta cu mai multe rapoarte mi se pare foarte buna si clara...

@espacern... iti multumesc frumos si tie pentru lamuriri. Nu cred ca are rost sa mai caut datele tehnice concrete pentru raportul de transmisie al cutiei de viteze, comparativ... Logan... Symbol, credeam ca le ai tu la indemana... imi cer scuze...

Multumesc !

Toate cele bune !

This post has been edited by Sorin_rd: 29 Dec 2013, 15:41


--------------------
Renault Symbol 2012/1.6 16v Collection
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bylexus
post 29 Dec 2013, 15:36
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 538
Joined: 2 January 09
From: Oradea




@Sorin_rd, sa-mi spui te rog daca iti porneste compresorul de aer conditionat, IARNA, daca iti dai drumu la caldura in masina.


--------------------
Renault Symbol 2012 Start 1.2 16v - BH 90 DBA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_rd
post 29 Dec 2013, 15:39
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 15 September 13




@bylexus... da. iti voi spune in cateva ore... o sa merg cu masina in oras si dupa ce ma reintorc iti dau raspunsul...

Multumesc !


--------------------
Renault Symbol 2012/1.6 16v Collection
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 29 Dec 2013, 16:26
Post #19


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.549
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




QUOTE(bylexus @ 29 Dec 2013, 15:36)
@Sorin_rd, sa-mi spui te rog daca iti porneste compresorul de aer conditionat, IARNA, daca iti dai drumu la caldura in masina.
*


Depinde cat de frig e afara.
Baietii care mi-au facut ultima revizie/reumplere cu freon (am facut-o anul trecut pe vremea asta), m-au pus sa bag masina inauntru pentru ca cica "daca e mai putin de ....parca -5 grade, nu mai stiu....nu pleaca compresorul si nu putem sa-l testam"

Pe de alta parte cand pornesc functia de dezaburire, pleaca intotdeauna.


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_rd
post 29 Dec 2013, 20:49
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 15 September 13




@bylexus

Cand pornesc motorul compresorul de aer conditionat NU porneste automat, decat daca atunci cand am oprit motorul era activata functia de dezaburire.
Daca opresc motorul cand clima este setata pe automat sau pe o pozitie intermediara aleasa de mine (temperatura, intensitate, orientare curent de aer), la repornire ramane la fel, fara a porni compresorul de aer conditionat.
Daca opresc motorul si clima este pe off, la repornire ramane tot pe off si cand o pun pe auto NU porneste compresorul de aer conditionat. Temperatura exterioara in zona unde am circulat asta seara, era de 0 grade Celsius.
Eu cred ca se memoreaza starea climei de dinaintea opririi motorului si la repornire clima intra pe starea in care era la oprire. Cel putin asa am observat eu astazi cand am testat...

This post has been edited by Sorin_rd: 29 Dec 2013, 21:50


--------------------
Renault Symbol 2012/1.6 16v Collection
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 05:56
Dacia