Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Tevi infundate, Cum scapam de calcarul depus in tevi?

meganus_bicorpus
post 7 Oct 2013, 21:38
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.666
Joined: 2 November 07
From: Bucuresti si inca vreo 3 orase




Salut!
Am deschis acest topic dupa ce m-am confruntat cu o problema la instalatia sanitara si de incalzire a casei.Mai exact, desi aceste instalatii sunt relativ noi, au cam 7 ani de zile, presiunea in baie la robinet a scazut la jumatate cam la doi ani dupa montaj iar la dus, unde am un panel de dus cu 3 pozitii de dirijare a apei, functional a mai ramas doar unul de 6 luni.Nu cred ca este centrala termice de vina deoarece ultimul loc unde ajunge apa calda (caci la ea este problema) este panelul de dus, iar robinetul este mult inainte..si a cedat primul.
Din ce am mai citit am inteles ca se pot face niste curatari chimice ale instalatiei, problema este ca risc sa distrug pompa centralei termice si chiar nu vreua asa ceva.Mai sunt niste solutii ieftine prin adaugarea pe tevi a unor magneti care fac minuni dar pe mine nu m-au convins.Ce am mai gasit eu, si pare interesant sunt miste dizolvatoare electronice care creeza niste campuri electrostatice si faramiteaza fulgii de calcar..dar acestia in final nu ajung iar in pompa?Nu mai zic ca aceste divaisuri mai costa si undeva intre 1200 si 400 lei si tot nu m-au convins.
Daca dai un search pe net si cauti ceva legat de calcar mereu apare si inamicul nr 1- otetul!Dar cum naiba sa bagi otet pe tevi, sa-l treci prin pompa si sa mai si mearga?Sa demontez panelul si robinetii si sa incerc sa curat calcarul iar nu vreau, caut o solutie care sa fie ieftina, usor aplicabila si care sa nu-mi afecteze restul instalatiei.
Voi ce rezolvare ati gasit?


--------------------
renault Megane Bicorp/ Laguna III 2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 7 Oct 2013, 21:56
Post #2


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.549
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Am avut si eu problema asta, i-am chemat p'aia de la service, au venit cu o solutie acida pe care au bagat-o in centrala, au plimbat-o pe acolo cu o pompa externa (deci nu cea a centralei), dupa care au scos solutia. Nu vrei sa stii cata mizerie a scos.
Dupa aia au bagat un neutralizator, l-au plimbat si pe ala tot cu o pompa externa (alta), l-au scos si p'ala, am bagat apa si i-am dat drumul.

Cu totul a durat vreo ora.

Alta viata. Se incalzeste mult mai repede, incalzeste mult mai eficient.
M-a costat vreo 400 sau 450 nu mai stiu exact, fara acte. Cu acte era peste 700.
Otetul e prea putin eficient, tre sa bagi mult si sa-l tii mult.



--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meganus_bicorpus
post 7 Oct 2013, 22:12
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.666
Joined: 2 November 07
From: Bucuresti si inca vreo 3 orase




La vremurile astea parca si 450 de lei e mult.Am facut si eu chestia asta acum 4 ani si mare lucru nu a iesit din tevi si parca nici centrala nu a mai fost la fel de silentioasa ca pana atunci...


--------------------
renault Megane Bicorp/ Laguna III 2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 7 Oct 2013, 22:28
Post #4


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.549
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Evident ca nu-i putin, dar mi-a fost frica sa incerc solutii de pe net, ca daca o buseam de tot ma costa mult mai mult.


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meganus_bicorpus
post 8 Oct 2013, 22:26
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.666
Joined: 2 November 07
From: Bucuresti si inca vreo 3 orase




tare imi e ca voi fi nevoit sa gasesc un week end liber si sa desfac panelul de dus (pentru inceput) si sa curat distribuitorul din el...


--------------------
renault Megane Bicorp/ Laguna III 2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tamango
post 9 Oct 2013, 08:05
Post #6


Biciclist


Group: Members
Posts: 1.330
Joined: 30 January 07
From: Bucuresti




@valixx: cam ce solutii?

Acu intreb si io' ca un afon pe domeniul asta: pe tevile de polipropilena se depune calcar ? Am la mosie centrala de 4 ani si n-am observat nimic dubios ...


--------------------
Suzuki Vitara 1,6 AT 2017
Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cread
post 9 Oct 2013, 08:37
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 29 April 09




Calcarul se depune pe orice . Tamango ,poate mosia e intr-o zona cu mai putin calcar si nu ai treaba . Instalatia de incalzire se poate umple cu apa distilata sau chiar cu apa de ploaie . Un instalator bun iti zice asta , iti face si un test al apei . Se recomanda sa se amestece apa cu antigel si cu un biocid.
meganus , pe circuitul de alimentare si pe cel de retur al centralei ,musai sa fie niste filtre "Y" ,ca sa nu intre mizerii in centrala,le cureti de 2 ori pe an, daca nu le ai il injuri pe al' de-a facut instalatia. Daca ai calcar mult ,singura solutie e statia de dedurizare ,care e scumpa rau .


--------------------
renault Megane 2 Grandtour . 2004 1,5 dci 80cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 9 Oct 2013, 09:59
Post #8


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.549
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Nu stiu ce solutii, dar era un acid ceva. Era de culoare roz din ala "electric".
Dupa care un neutralizator al acelui acid, asta era un alb opac, ca un lapte.

Mai mult nu stiu sa-ti spun, si eu sunt destul de pe dinafara in ceea ce priveste centralele. D'aia nici nu m-am bagat sa o dreg singur.

This post has been edited by vallixx: 9 Oct 2013, 10:01


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulia_boris
post 9 Oct 2013, 13:52
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 434
Joined: 17 September 10




Io stiam ca-n centralele termice se pune apa distilata.
Se pare ca nu-i musai.
Evident ca depinde de zona la cat de calcaroasa-i apa.
Calcaru' n-are rusine se lipeste de orice.


--------------------
Dacia Dokker Laureate 1,6.. 2016 - B 696 BUL
Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinCT
post 9 Oct 2013, 14:01
Post #10


Honor et Patria


Group: Members
Posts: 3.441
Joined: 22 July 07
From: Constanta




Se curata prin recircularea unei solutii de acid sulfamic + apa in instalatia de incalzire, izoland pompa centralei. De regula pompele pentru chimicale sunt constrite din materiale rezistente ce nu reactioneaza cu chimicalele.


--------------------
Renault Megane Sport Tourer 2012 Privilege 1.5 dCI - CT-XX-LEA
Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007
EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 9 Oct 2013, 14:37
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




Corect SorinCT.

meganus_bicorpus, ca sa o iau de la inceput si sa elimin orice confuzie, 95% din centralele termice au 2 schimbatoare de caldura si implicit 2 circuite inchise si unul deschis.
Cele 2 circuite inchise sunt:
1. schimbator primar (pe care-l incalzeste flacara) -> vana 3 cai -> schimbator secundar (transfer caldura de la schimbatorul primar la apa menajera) -> pompa -> inapoi la schimbatorul primar.
2. schimbator primar (pe care-l incalzeste flacara) -> vana 3 cai -> calorifere -> pompa -> inapoi la schimbatorul primar.
Vana cu 3 cai are rolul de a comuta curgerea "agentului termic" intre cele 2 circuite in functie de necesitati.

Aceste circuite inchise nu primesc apa din reteaua orasului decat la umplerea initiala sau completare ulterioara (daca totul e in regula, completarea nu este necesara) si astfel depunerea de calcar este aproape inexistenta, se depune prin calorifere si tevi dupa care apa este relativ neutra.

Problema reala apare la circuitul deschis care alimenteaza cu apa schimbatorul secundar din care iese apa calda menajera. Daca apa din retea este calcaroasa, acel calcar se depune in circuitul 3 si provoaca scaderea debitului, infundarea pastilelor din robineti, capetelor de dus, sitelor de curgere de la robineti etc.
Acest fenomen este accelerat puternic de temperatura ridicata a apei calde.

Ceea ce merita facut (se face si in regim de DIY, am incercat-o personal), demontezi schimbatorul secundar din central si-l umpli cu detartrant, eu am folosit nufarul, il lasi 2-3 ore dupa care-l speli cu presiune.

Am vazut in mai multe cazuri, sistem pt. dedurizare cu cristale de polifosfat (arata ca un pahar decantor/filtrant dar in loc de cartus este umplut cu cristale), se instaleaza la intrarea de apa rece in centrala si dedurizeaza doar acel circuit protejand centrala, robinetii si alte accesorii de pe circuitul de apa calda.
Din cate am citit, polifosfatul nu e chiar otravitor dar nici recomandat pt. consum... in consecinta, apa calda nu se poate folosi pentru gatit cau baut.

Daca mai ai nelamuriri, iti raspund cu placere.


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adytym
post 9 Oct 2013, 14:50
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.172
Joined: 6 May 09
From: TIMISOARA




dar filtrele de apa sunt ok nu sunt infundate , iarasi se mai depune mizerie in sitele de la tevile alea de la chiuveta (mai exact pe unde curge apa , se desfileteaza sitele alea si vei fi surprins de ce mizerie vei gasi acolo )


--------------------
Ex Megane 3; Volvo XC60; Toyota Yaris - TIMISOARA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tamango
post 9 Oct 2013, 15:06
Post #13


Biciclist


Group: Members
Posts: 1.330
Joined: 30 January 07
From: Bucuresti




Si totusi ... daca e atata bataie de cap, cum naiba rezista tevile RADET din blocurile comuniste ? Baga aia ceva in apa ?


--------------------
Suzuki Vitara 1,6 AT 2017
Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cread
post 9 Oct 2013, 15:09
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 29 April 09




Apa folosita de RADET nu e din puturi.


--------------------
renault Megane 2 Grandtour . 2004 1,5 dci 80cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meganus_bicorpus
post 9 Oct 2013, 17:08
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.666
Joined: 2 November 07
From: Bucuresti si inca vreo 3 orase




Am montat inca din prima zi de viata a centralei un filtru cu polifosfat pe care le-am inlocuit cam la 3-4 ani.Problema grava nu ar fi in calorifere, acestea sunt din otel si se incalzesc uniform si relativ repede, problema e in robineti si in distributorul de apa din panelul de dus.Am si o cada cu hidromasaj care a cedat cam de 1 an, dar acolo cred ca a fost si din cauza faptului ca nu am stiut sa o intretin.


--------------------
renault Megane Bicorp/ Laguna III 2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 9 Oct 2013, 18:46
Post #16


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




QUOTE(radunre @ 9 Oct 2013, 15:37)
Ceea ce merita facut (se face si in regim de DIY, am incercat-o personal), demontezi schimbatorul secundar din central si-l umpli cu detartrant, eu am folosit nufarul, il lasi 2-3 ore dupa care-l speli cu presiune.
*



Al meu a dezvoltat o multitudine de pori ca urmare a catorva tratamente d-astea, deci nu-l recomand. Desi eficient pe termen scurt, pe termen lung a costat 5000ron, pretul unei noi centrale...


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meganus_bicorpus
post 9 Oct 2013, 20:52
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.666
Joined: 2 November 07
From: Bucuresti si inca vreo 3 orase




In seara asta am constatat ca si la robinetul de apa calda de la cada a inceput sa scada presiunea..in curand fac baie la vecini daca nu rezolv problema asta.


--------------------
renault Megane Bicorp/ Laguna III 2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 9 Oct 2013, 23:00
Post #18


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.549
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Ce sa zic colegu', nu toate problemele se pot rezolva pe net pe forumuri.
Si in plus eu zic ca nu merita riscul sa incerci cu acizi, detartranti sau alte metode de capul tau.
Sa nu faci vreo prostie care sa te coste intreit dupa aia. Sau sa-ti cada centrala prin decembrie.

Cheama service-ul. Stiu ca costa. Si stiu ca nu putin. Dar tare mi-e sa nu incerci sa scapi de dracu si sa dai de ta'su...

This post has been edited by vallixx: 10 Oct 2013, 09:34


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulia_boris
post 10 Oct 2013, 07:33
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 434
Joined: 17 September 10




Corect.
Unde nu stii mai bine chemi priceputii.
Altfel te poate costa mai mult sa dregi belelele.


--------------------
Dacia Dokker Laureate 1,6.. 2016 - B 696 BUL
Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcs
post 10 Oct 2013, 08:43
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 422
Joined: 8 November 08
From: Bethoncourt, FR




Inainte de a curata circuitul de apa calda, as incerca sa schimb perlatoarele de la baterii + filtrul de la intrarea dusului. Eu le schimb cam la un an iar sitele sunt aproape infundate. Se gasesc la Dedeman seturi de trei perlatoare + cheie la vreo 20 de lei.

This post has been edited by pcs: 10 Oct 2013, 08:45


--------------------
Dacia/Renault/MB Logan1.6/L3 2.0dci/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 40e 05 Amb/08 Priv/15 Intense/19 I GTline/24AMG line - HA308VT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cread
post 10 Oct 2013, 09:34
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 29 April 09




Fir-ar ale dracu de instalatii cu cine le-a facut mai complicate decat codul genetic ! Acidul ala corodeaza , odata folosit ,il vei folosi anual anual . Polifosfatul cristale , care e aproape inutil , schimbat la 3 ani ? De ce nu la 7 ? Cristalele alea de rahat se schimba semestrial. Acum au aparut unele care se consuma , "dosamax", se pare ca sunt singurele cu efect .
Si nu in ultimul rand filtru de impuritati pe coloana principala.


--------------------
renault Megane 2 Grandtour . 2004 1,5 dci 80cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 10 Oct 2013, 11:52
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




R19/16v, eu am facut acest tratament fiindca la 3 ani de la punerea in functiune, centrala a inceput sa fluiere ca o locomotiva cand apa se incalzea peste 50 de grade, dupa mai mule discutii am ajuns la concluzia ca mesterii care au facut inslatatia nu au spalat-o la sfarsit, inainte de punerea in functiune si toata pasta/mazga rezultata din lipituri s-a depus pe schimbatorul primar.
Am vorbit la service si mi-au spus ca vin sa o curete, intreb "cu ce ?", cu detartrant bineinteles, service Vaillant. Deci ori asta e procedura standard ori nu sunt profesionisti... oricum ar fi, pe diverse forum-uri si discutii pe tema centralelor, oameni cu adevarat profesionisti recomanda spalarea cu detartrant a schimbatorului de caldura secundar, la perioade de 2-3 ani in zonele cu apa dura.

Sunt centrale care au schimbatorul de caldura secundar din inox, ala nu cred ca dezvolta pori prin detartrare dar asta e o alta discutie.

meganus_bicorpus, rezerva de polifosfat este suficienta pt. ~40-50 metri cubi de apa, sunt sigur ca trebuie reumplut de cel putin 2-3 ori pe an pt. a fi eficient in zone cu apa dura.

This post has been edited by radunre: 10 Oct 2013, 11:54


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meganus_bicorpus
post 14 Oct 2013, 08:31
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.666
Joined: 2 November 07
From: Bucuresti si inca vreo 3 orase




Sambata (seara) am demontat panelul de dus si am reusit sa-l desfac in proportie de 90% ( nu am avut un imbus mic), conductele de plastic de la interior sunt relativ curate, distribuitorul de apa calada/rece si distribuitorul de la dus la "telefon" si duzele de hidromasaj, ambele din bronz, pareau un pic albite de la calcar dar nu in mod excesiv.Am turnat in toate tevile si distribuitoarele otet, direct din sticla si in 2 minute fasaia panelul meu de dus de parca era o bomba!Sper ca aceasta reactie a otetului cu calcarul sa fie eficienta, in seara asta il montez si fac proba!


--------------------
renault Megane Bicorp/ Laguna III 2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinCT
post 14 Oct 2013, 08:39
Post #24


Honor et Patria


Group: Members
Posts: 3.441
Joined: 22 July 07
From: Constanta




In cazul presiunii scazute la apa menajera se poate verifica si filtrul de pe centrala. Dupa caz se pot curata si filtrele de pe apometre dar in cazul asta tb sigilate la loc cu expertu' de fata pentru a nu avea probleme mai tarziu.

This post has been edited by SorinCT: 14 Oct 2013, 08:39


--------------------
Renault Megane Sport Tourer 2012 Privilege 1.5 dCI - CT-XX-LEA
Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007
EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meganus_bicorpus
post 14 Oct 2013, 09:59
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.666
Joined: 2 November 07
From: Bucuresti si inca vreo 3 orase




Din ce stiu eu am un filtru cu polifosfat inainte de centrala..si cam atat!.Problema la mine ar fi pe apa calda, la rece presiunea este ok peste tot.Am dedus ca nu centrala e de vina ci depunerile de calcar urmarind doi robineti de apa calda pusi la 2 metri distamta si care au diferente foarte mari de presiune intre ei


--------------------
renault Megane Bicorp/ Laguna III 2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinCT
post 14 Oct 2013, 17:19
Post #26


Honor et Patria


Group: Members
Posts: 3.441
Joined: 22 July 07
From: Constanta




Filtrul ala cu polifosfat de sodiu e alta socoteala. Eu ma refer la filtrul mecanic (sita metalica) de pe centrala.
Adica dansul: http://www.climatehnic.ro/images/necc2.jpg
Mai trebuie curatat si el din cand in cand daca se observa ca se aduna mizerii.


--------------------
Renault Megane Sport Tourer 2012 Privilege 1.5 dCI - CT-XX-LEA
Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007
EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meganus_bicorpus
post 15 Oct 2013, 06:58
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.666
Joined: 2 November 07
From: Bucuresti si inca vreo 3 orase




Centrala mea e montata prin 2003, nu cred ca pe atunci se monta filtr Y..parca asa le zice


--------------------
renault Megane Bicorp/ Laguna III 2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 12 Dec 2013, 18:20
Post #28


membru autentic


Group: Members
Posts: 1.248
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




M-a pus si pe mine pe ganduri depunerile de calacar.Am un cazan pe combustibil solid si de cand am montat instalatia de incalzire (3 ani) nu am verificat.Cand am montat instalatia am avut proasta inspiratie sa o incarc cu apa.De la anu' as baga antigel,dar oare ce oi gasi pe acolo,imi e si frica sa ma gandesc...


--------------------
Hyundai Elantra 2021
D A C I A S O L E N Z A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 12 Dec 2013, 23:46
Post #29


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.549
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Daca nu ai schimbat apa si e aceeasi de atunci, teoretic e cat de cat ok.
Calcarul existent in apa aia nu cred ca e suficient sa-ti infunde instalatia.

Si eu aveam tot apa, insa am avut un calorifer care a curs, am pierdut apa si a trebuit sa o completez.
Tot bagand apa noua, normal ca am umplut instalatia de calcar....


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 07:14
Dacia