Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Avantaje si dezavantaje Twingo motor c3g

iuli_twingo
post 7 Sep 2013, 15:19
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 18 July 13




Am de curand (si) un Twingo c3g,deschid topicul acesta pentru cei ce isi vor achizitiona un Twingo c3g prima serie sa stie cam ce este cu ea.

Plusuri:
-distributia pe lant nu necesita multa intretinere
-injectia simpla un pic bruta insa pare fiabila
-masina porneste la sfert (am totusi niste smuncituri aleatoriu nu des,moare ralantiul ,cablul pare ca nu este strans in acel moment sau o fi ceva inspre clapeta )

Minusuri:
-zgomotul lantului nu este ca cea pe curea
-consumul pare fi ceva mai mare comparativ cu seriile aparute dupa cu injectii multi.
-nu are servo si nu prea se intrezareste metoda de a monta asa mi se pare un dezavantaj ;hai sa spunem pentru un incepator merge.
-antifonare slaba
-sistemul de ventilatie cu acele rezistente ce necesita demontarea bordului
-nu are filtru de polen asa ca trebuie sa bricolez eu unul
-bateria este prea aproape de farul stang posibilitatea unui scurt ceva ,pozitionarea nu imi pare fericita.

Cei care detin modelul asta i-as ruga sa posteze punctele pozitive si negative.
Cateva intrebari pentru cunoscatori:
-lichid de frana dot 3 este ok?
-ulei motor 10w-40 sau 15w-40 masina are 220 de mii de km
-cum pot sa aflu temperatura antigelului -doar cu o interfata ? Trebuie dedicata
Clip ,DT 2000 sau...merge una generica ?
-masina nu are scut, nu stiu daca a avut sau nu ?: ) Dupa faza cu filtrul de habitaclu
nu bag mana in foc ca a fost dotata. smile.gif
-am o mica problema in cablul de aceleratie devine moale &clapeta ce o fi acolo uneori da in nas,smunceste,moare ralantiul,am strans ceva mai bine cablul in clema este mai ok;pe moment sa vad ce este sub filtru de aer.
Ar avea un efect demontarea clapetei&carburatorului ce o fi acolo ?

Merci anticipat celor care vor binevoi sa raspunda.smile.gif

This post has been edited by iuli_twingo: 7 Sep 2013, 15:23


--------------------
Twingo 1 (X06) 1.2 1.2i 55 cp 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 8 Sep 2013, 08:29
Post #2


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Si la distributia antrenata de lant se schimba......culisa+lantul.
La intervale mai mari de timp fata de curea intradevar dar se inlocuiesc.
Poate de aici sursa zgomotolui......nu?

DOT-ul de la lichid frana cu cat este mai mare cu atat si temperatura de fierbere este mai ridicata.....asa ca este OK si cu 3 dar mai bun cu 4.

Antigelul se verifica cu densimetrul....nu cu testerul.

@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 Sep 2013, 19:57
Post #3


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(iuli_twingo @ 7 Sep 2013, 16:19)
Plusuri:
-distributia pe lant nu necesita multa intretinere
*



Asta e un plus la masinile cat de cat actuale, ca si Dacia 1310 avea lant, si cine o mai foloseste? Motorul ala (c3g) cu lant si delcou e cam din aceasi generatie.. invechita.

Ontopic: Mare dezavantaj, cautam sa cumpar aceasta masina, cu motorul nou D4F/D7F dar din 5 vazute nici una nu are servodirectie, nu am gasit una cu servodirectie...mi se pare inadmisibil la o masina de oras sa nu aiba servodirectie...ca ala e scopul ei...la drum lung nu te ajuta cu nimic.

This post has been edited by argon: 8 Sep 2013, 20:01


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 9 Sep 2013, 12:15
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Exista si cu servodirectie. Aici intervine costul. Depinde cat esti dispus sa platesti pe masina. Ce este drept...se cam exagereaza cu preturile la aceasta buburuza.


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 10 Sep 2013, 13:00
Post #5


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Am gasit la 7-900 de euro + 150 taxa, pret acceptabil zic eu, euro 3 cu motorul nou, nu cel pe lant, geamuri oglinzi electrice, deci dotate cat de cat, dar fara servodirectie...


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuli_twingo
post 10 Sep 2013, 14:41
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 18 July 13




1.cum spuneam servodirectia este clar un dezavantaj dar nu dramatizez
2.si totusi poate raspunde cineva la intrebare smile.gif
Twingo cel putin la mine nu indica in bord temp.motorului(adica a antigelului)
cum stii daca ai un termostatul blocat doar un exemplu ?!
-cum pot sa aflu temperatura antigelului -doar cu o interfata ? Trebuie dedicata
Clip ,DT 2000 sau...merge una generica ?
3.Am desfacut clapeta&carburatorul,nu este identica cu dacia are cativa senzori de temp.,care tine ralantiul etc prezenta delcoului o face asemanatoare.
4.Cum spuneam masina porneste la sfert ..adica pornea a ploat unde locuiesc incerc sa pornesc si nimic.
Revin peste o zi desfac delcoul partea de sub delcou acolo unde este "platina" nu stiu numele exact impuscata&oxidata o curat un pic ,pun totul la loc,a pornit rapid;cu ocazia asta de curiozitate am desfacut si partea de la clapeta de acceleratie curatat cei trei senzori de pe el.

De ce o fi impuscat partea aceea de pe aprindere,se scurge apa in interiorul motorului sau doar condensul este devina ?
Partea de la capota in interior ar favoriza scurgerea apei pentru ca intra in prin zona ''filtrului de habitaclu "" care ...nu exista. smile.gif
Capota in interior are multe decupaje,s-ar putea scurge apa ma gandesc.
O sa postez cand am timp cateva poze,pentru ca nu stiu daca lipseste ceva ...sau nu a fost dotata ea niciodata smile.gif

This post has been edited by iuli_twingo: 10 Sep 2013, 14:48


--------------------
Twingo 1 (X06) 1.2 1.2i 55 cp 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexkovacs81
post 11 Sep 2013, 12:33
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 18 December 09




1. La nimeni nu indica Twingo pe bord temperatura antigelului, pentru ca nu a fost dotat in acest sens. Singura indicatie pe care o poti primi este daca se aprinde martorul rosu pe bord in urma incingerii motorului, in care caz trebuie sa opresti imediat motorul si sa chemi ajutor specializat.
2. Ai desfacut clapeta&carburatorul: Twingo cu motor C3G are injectie monopunct (din cate stiu eu), deci nu poate avea carburator.
3. Nu stiu exact daca Twingo C3G are aprindere electronica sau cu platina. Daca are aprindere electronica, atunci delcoul serveste doar la distribuirea scanteii catre cele 4 bujii pe rand, fara sa aiba platina.
Daca s-a folosit delco cu platina la Twingo, atunci trebuie stiut ca dupa un timp acea platina se uzeaza din cauza scanteilor repetate care se produc. In acest caz trebuie schimbata platina, care costa cativa lei la un magazin auto si este posibil sa fie similara cu cea de pe Dacia. Un delco cu platina arata ca in poza alaturata

Attached thumbnail(s)
normal_Foto_2.jpg ( Size: 79.02k ) Number of downloads: 553


--------------------
Renault Twingo - CV 04 EGJ 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 11 Sep 2013, 13:02
Post #8


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu arata chiar asa, aia nu e platina din poza, e senzor electromagnetic, si nu atinge camele.


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuli_twingo
post 11 Sep 2013, 13:59
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 18 July 13




-Lagat de aprindere,oricum este ceva lucios de culoare aurie (trebuia sa fie lucioasa) smile.gif
Am gasit o poza rotor aprindere (deget de aprindere term.francez)
-Cu chemarea specialistului inteleg;insa poate specialistul sunt chiar eu insa nu stiu cu ce merge interogat ecu de pe motorul asta,nu pot sa cunosc toate monomarcile din lume smile.gif
Mi se pare de bun simt sa stie si utilizatorul daca creste temp. motorului sau nu smile.gif

O sa atasez alte poze cat de curand smile.gif

This post has been edited by iuli_twingo: 11 Sep 2013, 14:50

Attached thumbnail(s)
Rotor_aprindere.jpg ( Size: 6.62k ) Number of downloads: 577


--------------------
Twingo 1 (X06) 1.2 1.2i 55 cp 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 11 Sep 2013, 14:37
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




iuli_twingo in cazul tau "delcoul" este un BANAL distributor si atat - nu este un delcou. Aprinderea este electronica iar comanda de aprindere o da ECU direct pe bobina.

Legat de monitorizarea temperaturii lichidului de racire, poti folosi foarte bine un ceas de temperatura cu un senzor aftermarket (se pune cu un stut pe un furtun) - senzorul tau este un banal termocontact - deci nu poate fi folosit la citirea valorii reale.

Acest motor poate fi "interogat" insa doar cu Clip-ul, DDT 2000 nici macar nu "miroase" ECU ala. Ar trebui sa intelegi ca este foarte vechi, gandeste-te ca acel ECU de pe masina ta este conceptut in 1991 - initial pus pe Renault CLio 1 (aici ma refer strict la tipul de ECU si la motorizarea pe care o ai tu), ori in 1991 diagnoza era ceva primitiv iar la multe masini in perioada aia "diagnoza" se facea deseori cu numaratul unor clipiri ai martorului OBD eventual al unui LED pus pe 2 pini de la ECU.
De asememena masina nu are conector OBD standard, ci unul personalizat Renault cu 12 pini (se afla la motor). La vremea aia nu se standizase inca nimic.

De asemenea pe CLIP obtii FOARTE putine informatii cu privire la diagnoza acestui tip ECU.

Apropo in cazul tau stergerea erorilor se face foarte simplu prin scoaterea bornei de (+) a bateriei (ECU nu salveaza in EEPROM date de erori).

Colegul alexkovacs81 are perfecta dreptate, masina nu este dotata cu carburator, are o injectie de tip monopunct - deci injectie, nu carburatie.

This post has been edited by bubu782001: 11 Sep 2013, 14:49


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexkovacs81
post 20 Sep 2013, 08:33
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 18 December 09




E buna observatia lui Argon, nu stiam ca exista senzori electromagnetici care arata asa, dar si platina arata aproape la fel, este imposibil sa nu o recunosti dupa poza.
Iuli_twingo, este posibil ca in capacul de la delco/distribuitor sa apara o crapatura subtire, care lasa un pic de umezeala sa treaca si sa afecteze trecerea curentului prin distribuitor catre fise. Alta posibilitate este ca acel rotor de aprindere sa se uzeze in timp, el se invarte continuu in timp ce este apasat de contactul din capacul repartitorului, iar acea frecare are efecte in timp.
Daca crezi ca sunt probleme cu oricare dintre cele doua piese, se pot schimba, din cate tin minte nu costa foarte mult niciuna dintre ele, in schimb daca intr-adevar sunt probleme cu ele, diferenta va fi sesizabila.
Apropo, nu este neaparat nevoie sa ajunga apa acolo, este suficienta umezeala din aer, mai ales daca este o zi mai ploioasa si rece.


--------------------
Renault Twingo - CV 04 EGJ 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuli_twingo
post 2 Nov 2013, 15:30
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 18 July 13




Cateva poze cu motorul,odata ce am curatat cu smirghel capul de aprindere si degetul de aprindere ,porneste la sfert.
Pretul lor este modic 12 euro amandoua la kit,observ ca merge de o luna ;pare sa fi fost suficient curatatul cu smirghel.
Merci pentru indrumari smile.gif

This post has been edited by iuli_twingo: 2 Nov 2013, 15:34

Attached thumbnail(s)
IMG_4613.jpg ( Size: 197.44k ) Number of downloads: 415
IMG_4614.jpg ( Size: 213.6k ) Number of downloads: 441
IMG_4615.jpg ( Size: 112.41k ) Number of downloads: 411


--------------------
Twingo 1 (X06) 1.2 1.2i 55 cp 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th August 2025 - 01:08
Dacia