Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

pinion viteza 5, de unde iau

tolo
post 27 Jun 2013, 16:21
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 10 May 13




salutare aveti idee de unde pot lua un pinion de viteza a-5-a ? motor 1,5 dci 86 ps . si cat ar costa . stima


--------------------
renault megane 2008 1.5 - buc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 27 Jun 2013, 16:39
Post #2


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Gasesti la magazinele care vand piese auto/reprezentanta/dezmembrarii....e simplu!
Costa in functie de typul cutiei de viteza.

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tolo
post 27 Jun 2013, 17:35
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 10 May 13




caut de cv timp si nu gasesc. dar s-o potrivi cel de la logan ?biggrin.gif

This post has been edited by tolo: 27 Jun 2013, 18:01


--------------------
renault megane 2008 1.5 - buc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex1988
post 30 Jun 2013, 13:42
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 5 June 09
From: Bacau




Din cate citisem am vazut ca se potriveste cutia de dci 5 trepte si la 1.6 16v.
NU se potriveste si cea de 6 trepte sa avem benzinar cu 6 trepte? ;;)


--------------------
RENAULT MEGANE 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tolo
post 30 Jun 2013, 14:05
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 10 May 13




ma gandesc prea sa schimb cutia cu totul ( manopera + pinionul + ce o mai gasi prin ea) m-am gandit mai bine sa iau una la mana 2 dupa ceva lovit cumva. am vazut ca au preturi pana in 1000 lei .


--------------------
renault megane 2008 1.5 - buc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sk0rpion
post 30 Jun 2013, 21:46
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 475
Joined: 5 October 11




QUOTE(tolo @ 30 Jun 2013, 14:05)
ma gandesc prea sa schimb cutia cu totul ( manopera + pinionul + ce o mai gasi prin ea) m-am gandit mai bine sa iau una la mana 2 dupa ceva lovit cumva. am vazut ca au preturi pana in 1000 lei .
*


Cum ti se manifesta? de unde sti ca e sigur pinionul? Sunt foarte multe tipuri de cutie JR5.xxx nu stiu care este diferenta intre ele.


--------------------
renault megane 2 2003/ hatchback 1.5DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tolo
post 1 Jul 2013, 16:36
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 10 May 13




QUOTE(sk0rpion @ 30 Jun 2013, 21:46)
Cum ti se manifesta? de unde sti ca e sigur pinionul? Sunt foarte multe tipuri de cutie JR5.xxx nu stiu care este diferenta intre ele.
*




poi cand bag a v-a caraie (ca si cum nu am apasat ambreiajul pana jos) intra si apoi fluiera , iar la treapta 2 a inceput sa o agate si din cate stiu treapta 1 si 2 au nush cum ceva bagat la cald si nu se pot schimba pinioane sincroane etc.

tin sa anunt am postat si la "fiabilitate" are 270 k si nu a avut probleme cu absolut nimic ( injectoare , turbina , pompa , egr necuratat never) etc. doar consumabile. dar na acum i-a venit lu asta (cutia) nebunii pe cap tongue.gif

This post has been edited by tolo: 1 Jul 2013, 16:38


--------------------
renault megane 2008 1.5 - buc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 1 Jul 2013, 18:18
Post #8


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




A 5 -a este situata oarecum in exteriorul cutiei.....si usor de schimbat/verificat.
Daca scoti capacul prins in 3 suruburi ai acces la pinion si poti sa verifici si furca de actionare.....care este vinovata in cea mai mare cauza.
Daca scade nivelul in cutie ungerea de la a 5-a este imposibila....de verificat!

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tolo
post 1 Jul 2013, 18:56
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 10 May 13




da intradevar numai aveam ulei cat trebuie in cutie . cand am verificat acum ceva timp si am bagat din nou , dar nu si-a mai revenit ( parca mai rau s-a agravat).

dar faza este ca imi agata a II-a . si imi este sa nu o fac pe a V-a si apoi sa ma lase din cauza la a II-a . de aceea m-am gandit si la varianta cu o cutie sh

This post has been edited by tolo: 1 Jul 2013, 18:57


--------------------
renault megane 2008 1.5 - buc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 1 Jul 2013, 19:01
Post #10


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




La scaderea nivelului de ulei cel mai mult "sufera" sincroanele......nu pinioanele.
Sincronul este din bronz si se distruge rapid fara ungere.
Oricum fara demontare/verificare nu poti sa-ti dai seama de problema reala de acolo.

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tolo
post 1 Jul 2013, 19:30
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 10 May 13




da asa este . astept luni sa desfaca , capacul din spate sa vada ce si cum la vit.5..apoi mai traim si mai vedem ce se mai intampla smile.gif ....asta este fiare...


--------------------
renault megane 2008 1.5 - buc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sk0rpion
post 1 Jul 2013, 20:23
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 475
Joined: 5 October 11




sa ne ti la curent, si eu o sa urmaresc cu atentie, genul de probleme am si eu la marsarier, cateodata daca nu trag mai tare (mai tare decat la restul vitezelor nu foarte tare) intra cred ca intre viteze ca, daca eliberez pedala de ambreiaj nu ma duc nici in fata nici in spate, si se aude o caraitura (diferita decat bagatul in viteza fara ambreiaj). Nivelul de ulei a fost ok tot timpul, schimbat acum 40k si verificat acum 2k la schimbarea de burduf planetara.


--------------------
renault megane 2 2003/ hatchback 1.5DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tolo
post 10 Jul 2013, 12:37
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 10 May 13




mda. s-a dat verdictul , pinioanele ( ca sunt 2 ) de la treapta 5 + inel egalizator + sincron . necesita schimbate.
acum preturile :
pinioanele = 15 mil (noi) [ca nu descompleteaza nimeni o cutie sa imi dea mie doar pinioanele]
inel egalizator + sincron = mi-a fost frica sa mai intreb smile.gif))

decizia = cutie SH = 12 mil cu tot cu montaj.


--------------------
renault megane 2008 1.5 - buc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sk0rpion
post 10 Jul 2013, 15:24
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 475
Joined: 5 October 11




Am schimbat si eu ambreiajul si am luat decizia sa nu se mai umble la cutie, face figuri la marsarier, banuiesc ca nu poate sa afecteze celelalte trepte...sper


--------------------
renault megane 2 2003/ hatchback 1.5DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tolo
post 10 Jul 2013, 23:17
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 10 May 13




si daca le v-a afecta pana nu iti pica detot nici sa nu o faci. eu am tinut-o de cand a inceput sa fluiere , pana cand a inceput sa si caraie si mai apoi ( o singura data s-a intamplat ) sa mi-o scoata din vit 5.


--------------------
renault megane 2008 1.5 - buc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cezar13
post 11 Jul 2013, 01:13
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 4 June 13
From: Bucuresti Sector 4




In general, nu va speriati atat de tare de cutia de viteze nu este atat de complicata pe cat pare, eu am avut okazia sa o desfac pe a mea deoarece tb schimbat un rulment din interior si am constatat ca nu este complicat deloc ce are inauntru, adica daca gasesti piese la preturi rezonabile si manopera in regie proprie (pentru persoane cu ceva abilitati tehnice- nu multe smile.gif )nu o sa ajungeti la preturi astronomice daca aveti de schimbat un rulment sau sincron sau pinion; Eu la inceput m-am speriat ca tb sa fac operatiunea asta dar am luat o pas cu pas ci in cele din urma a iesit bine si nu m-a costat decat 130 ron pretul rulmentilor(k am schimbat ambii rulmenti pana la urma preventiv)

Daca aveti nevoie de ceva sfaturi nu ezitati sa cereti


--------------------
Renault Megane 2 2004 1.6 16v combi - B513CMG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tolo
post 11 Jul 2013, 11:38
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 10 May 13




si eu am zis la fel , dar nu gasesc deloc pinioanele de la vit 5 separate. doar noi. si nu vrea nimeni sa imi dea mie din cutie doar 2 pinioane. stiu ca la vit. 4 si 5 se poate umbla dar la 1,2 si 3 sunt bagate la cald si numai stiu cum , iar daca ai probleme in primele 3 trepte recomandat sa schimbi cutia cu totul.
acum sa vad , daca mai pot face ceva cu , cutia care raman daca nu fier vechi scrie pe ea smile.gif)


--------------------
renault megane 2008 1.5 - buc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex1988
post 11 Jul 2013, 11:43
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 5 June 09
From: Bacau




La mine caraie in prima treapta, dar daca bag a 2 a si prima treapta nu mai caraie, problema cred ca este sincronul de prima treapta. Aveti idee cat ar costa operatiunea. Deja mia intrat in mana cand plec de pe loc sa bag a2a si apoi prima treapta.


--------------------
RENAULT MEGANE 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tolo
post 11 Jul 2013, 12:56
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 10 May 13




din ce mi-a spus mecanicul , ca treptele 1-2-3 sunt bagate pinioanele la cald bla bla , nu se poate ajunge la sincroane si restul. mi-a zis ca doar treptele 4 si 5 se poate umbla la ele . la 1-2-3 nu se poate face nimic , decat schimbata cv

This post has been edited by tolo: 11 Jul 2013, 12:58


--------------------
renault megane 2008 1.5 - buc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sk0rpion
post 11 Jul 2013, 18:10
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 475
Joined: 5 October 11




Mie mi sa spus la o reprezentanta ca, sunt "niste sarme" intre pinioane care se duc si agata (mi-a aratat o cutie desfacuta dar era de benzinar si cica alea sunt altfel nu au sarmele respective) si costa 12 ron bucata, dar la mine face altceva, imi intra intre adica nici in a 4 dar nici in marsarier , nu mereu sa zic ca din 10 incercari ar intra de 2 ori intre iar daca o fortez intra de fiecare data. Nu fluiera nu caraie cutia.
P.S. Nu stiu cum se numeste chestia respectiva, de la mecanicul respectiv am auzit simplu "sârmă
"

11 Jul 2013, 18:11:
QUOTE(tolo @ 10 Jul 2013, 23:17)
si daca le v-a afecta pana nu iti pica detot nici sa nu o faci. eu am tinut-o de cand a inceput sa fluiere , pana cand a inceput sa si caraie si mai apoi ( o singura data s-a intamplat ) sa mi-o scoata din vit 5.
*


Da in cat timp a ajuns sa fluiere apoi sa caraie?

This post has been edited by sk0rpion: 11 Jul 2013, 18:11


--------------------
renault megane 2 2003/ hatchback 1.5DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 11 Jul 2013, 18:24
Post #21


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




"Sarmele" sunt de fapt niste arcuri din otel care au rolul lor.
Arata ca niste simple sarme dar materialul din care sunt facute este otel calit ca arcul(casant/dur).
Pentru reparatii contactati persoane care fac asta fregvent...nu ocazional.

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sk0rpion
post 11 Jul 2013, 18:52
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 475
Joined: 5 October 11




QUOTE(espacern @ 11 Jul 2013, 18:24)
"Sarmele" sunt de fapt niste arcuri din otel care au rolul lor.
Arata ca niste simple sarme dar materialul din care sunt facute este otel calit ca arcul(casant/dur).

@+
*


Ok, si din cauza lor sa intre intre a 4 si marsarier?


--------------------
renault megane 2 2003/ hatchback 1.5DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 11 Jul 2013, 18:59
Post #23


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Poate este un rulment care are joc....pe arborele respectiv.
Pana nu se desface cutia nu se poate stii 100%....doar presupunerii.

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tolo
post 11 Jul 2013, 22:10
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 10 May 13




Poi mai intai a fkuierat iar apoi dupa ce iam schimbat uleiul iam pus putin de tot mai gros ca sa vad daca tace fluieratul. Intradevar a mai tacut putin dar atunci a inceput sa caraie. Cat despre SARMA respectiva din cate stiu poarta numele de inel egalizator si are rolul de a tine pinioanele pe pozitie atunci cand vrei sa schimbi viteza. Adica sa nu fie un pinion mai in fata sau altul mai inapoi si sa nu se poata cupla treapta respectiva.


--------------------
renault megane 2008 1.5 - buc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tolo
post 15 Jul 2013, 14:56
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 10 May 13




gata smile.gif si-a revenit din "operatie" oarecum nu pot spune ca nici scumpa dar nici ieftina 12 mil cutia + 1,5 mil conductele de motorina de la rezervor pana la pompa de inalta si retur pana la filtru.

alta treaba cu o cutie buna smile.gif . pentru cine mai schimba , mare grija ca sunt 2 modele de cutii si difera rapoartele mai scurte sau mai lungi.


--------------------
renault megane 2008 1.5 - buc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sk0rpion
post 22 Jul 2013, 21:59
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 475
Joined: 5 October 11




In urma cu 2 saptamani am schimbat ambreiajul , in fine a uns mecanicul nucile la timonerie etc, azi patesc beleaua sa imi ramana blocata cutia in marsarier. Pur si simplu maneta schimbatorului numai se misca deloc stanga-dreapta iar sus jos cursa totala cum nu ar fi legata de nimic. Se desprinsese o nuca de la timonerie de pe cutia de viteze. Am bagat nuca la loc dar ce am observat e ca a intrat prea usor deci teoretic ar si iesi foarte usor. Cine a mai umblat la nucile acelea, cum trebuie sa fie sa intre usor sau greu ?


--------------------
renault megane 2 2003/ hatchback 1.5DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 22 Jul 2013, 23:10
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




De intrat intra usor, de iesit nu trebuie sa iasa fara sa apesi pe clema de pe spate. Daca ies relativ usor, sunt uzate bucsile de plastic de la timonerie. Gasesti la dezmembrari doar bucsile.


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th April 2025 - 20:02
Dacia