Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Diesel 1.9dTi țăcăne, nu mai toarce...

dr_psht
post 30 Jan 2013, 15:37
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 12 October 09
From: Bucuresti




Salutare

Problema este la un Clio Bicorp 1.9dTi din 2002.

In mers, pe la 3000rpm s-a auzit un zgomot metalic asemanator cu o tava de tabla care cade pe scari radmasa.gif

Instantaneu, motorul nu mai toarce frumos, ci ... țăcăne. Chiar ma intrebam cum de a mea toarce frumos si mai toate diesel-urile vechi se aud ca un tractor.

Masina a pierdut din putere, nu mai trage in turatie mare, țăcăne tare in sarcina. wacko.gif Am martor aprins in bord, deci am bagat testerul pe ea.

Am erori la Airbag si la Servodirectie, dar alea nu cred ca fac obiectul problemei.

Singura problema de la motor este asta:
QUOTE
Unknown DTC : ##100D##
DTC order = 01
Current Failure No
Historical Failure Yes
Raw Status 197
Specific Fault ##05##
Type Of Fault Specific


Am gasit pe forum ca ar insemna "Capteur avance a l'injection".

Intre timp am chinuit-o in diminetile geroase (am o bujie arsa) si s-a oprit, am STOP care palpaie rosu in bord. Testerul zice eroare 1007, care tot pe forum am gasit ca inseamna "Crankshaft Position Sensor "A" Circuit".

Am inteles eu ca ar fi senzorul de pe volanta pe care incercasem sa-l dau jos sa-l curat. Nimeni nu scrie cum se curata de fapt acest senzor, ba chiar cativa spun ca nu senzorul se defecteaza, ci mufa. In fine, l-am scos pana la urma, l-am curatat in mufa, l-am pus la loc, am sters erorile si prima oara mi s-a parut ca a mers mai rotund. Placebo, cred, pentru ca ulterior face la fel - tacane tare si nu trage. Martorul portocaliu "de bujii" e evident in continuare aprins.

Variante ar fi sa incerc sa inlocuiesc senzorul, dar sunt zgarcit si nu vreau sa iau altul decat daca e nevoie. Practic nu stiu ce insemna acea eroare "Capteur avance a l'injection" pe care o am permanent si nici daca are vreo legatura cu senzorul de pe volanta.

Ma poate ajuta cineva?


--------------------
Renault Clio Bicorp - GL-25-*** 2002 1.9 dTI 80CP 210.000km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
S4b1n
post 30 Jan 2013, 17:58
Post #2


Membru Symbolist


Group: Members
Posts: 937
Joined: 27 February 10
From: Craiova/Bucuresti




E vorba de ceva care regleaza avansul pompei de injectie. Cureaua de distributie ai schimbat-o pana acum? Cred ca pe acolo s-ar putea sa gasesti raspunsul, desi nu stiu daca ai pompa de injectie "oarba" sau cu feedback

This post has been edited by S4b1n: 30 Jan 2013, 18:00


--------------------
Renault Symbol 1.5 dCi 62 kW - ~ 155000 km 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_psht
post 31 Jan 2013, 09:47
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 12 October 09
From: Bucuresti




Masina are 210.000km, cureua, pompa apa, role (tot ce tine de distributie) au fost schimbate in service ultima oara acum 1000km. Ulei si filtru tot atunci. In schimb filtrul de motorina are 60.000km. ph34r.gif

Daca nu pare a fi senzorul ala, voi merge la service, ca mecanica nu e specialitatea mea.

Multumesc.


--------------------
Renault Clio Bicorp - GL-25-*** 2002 1.9 dTI 80CP 210.000km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
S4b1n
post 31 Jan 2013, 11:13
Post #4


Membru Symbolist


Group: Members
Posts: 937
Joined: 27 February 10
From: Craiova/Bucuresti




Schimba si filtrul de motorina neaparat... chiar daca problema nu e de la el, nu e bine sa-l tii de atatia kilometri.


--------------------
Renault Symbol 1.5 dCi 62 kW - ~ 155000 km 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_psht
post 5 Feb 2013, 15:46
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 12 October 09
From: Bucuresti




Cliotu' e in servce. In mod suspect, cand am ajuns la mecanic era cald afara, motorul era cald de mult timp si... nu mai țăcănea. ph34r.gif S-a invartit ceva pe langa ea, dar parea ca suna ok masina. Si culmea, chiar si mie mi se parea ok. Pe drum catre service am calcat-o de cateva ori si trage, suna ok... nu mai inteleg nimic.

Mecanicul a zis ca in primul rand filtrul de motorina si cureaua de accesorii, apoi vedem. Mai erau un suport de toba, claxon si alte maruntisuri pe care le-am ignorat mult timp. I-am zis sa le schimbe pe toate, ca de-aia a ajuns si filtrul la 60.000 - il tot amanam.

Tot mecanicul a zis ca daca o sa mai faca urat, trebuie sa merg la niste baieti care se pricep la pompe de injectie si injectoare, ca el nu se baga. Mi-a recomandat niste turci, cica-s cei mai buni. E al doilea care-mi zice de injectoare si de turci. unsure.gif smile.gif


--------------------
Renault Clio Bicorp - GL-25-*** 2002 1.9 dTI 80CP 210.000km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_psht
post 21 Feb 2013, 12:37
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 12 October 09
From: Bucuresti




Am lasat masina in al doilea service, care se ocupa de inctoare si pompe de injectie. M-au sunat ca au gasit vinovatul - senzorul de avans injectie apare rezistenta infinita. Este exact ceea ce spunea si calculatorul de bord: "capteur avance a l'injection"

Partea proasta e ca acest senzor costa 2500 lei (adica 25 milioane pentru cei pierduti in lei noi). Cica l-a uimit si pe el cat costa, dar asta e pretul.

Ne-am inteles sa nu-l schimbe, voi achita doar constatarea (150lei) si caut un senzor la dezmembrari.

Bineinteles, inainte de toate voi incerca sa-l desfac pe al meu, sa-l masor si eu, sa vad daca il pot curata cumva sau remedia problema.


--------------------
Renault Clio Bicorp - GL-25-*** 2002 1.9 dTI 80CP 210.000km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_psht
post 7 Mar 2013, 09:59
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 12 October 09
From: Bucuresti




Mda, cred ca a vrut sa ma fenteze gagiul din service mad.gif : Zilele trecute am masurat si eu senzorul avans injectie - undeva pe la 15ohm, nu mai retin. Deci senzorul (cel de sub pompa)e ok. L-am masurat si pe cel de deasupra, are cateva zeci de ohmi si ala, cred ca e ok. Am cautat schema electrica pentru X65 cu motor F9Q, am gasit senzorul. Este montat intre UCE injectie si un +12V dat de un releu special pentru circuitul de injectie. Masurat cei +12V intre masa si mufa senzorului(pin maro), totul ok (doar la contact pus), deci ajunge la senzor. Am masurat cablul intre celalalt pin al mufei senzorului (mov/roz) si la mufa UCE, toul e ok.

Nu mai inteleg nimic - senzorul pare ok, cablul pare ok, alimentare, tot. Ca si cand nu asta ar fi problema...

DDT2000-ul meu nu imi interpreteaza erarea, imi afiseaza doar codul " 100D ". Vreau sa-mi pun la punct DDT2000-ul sa ma asigur ca eroarea este despre acel senzor, iar daca totul ramne asa, creierul meu de electronist ma indruma sa desfac UCE ca poate s-a defectat ceva electronic acolo blink.gif, din moment ce cablajul si senzorul sunt OK.

Oricand daca vrea cineva sa intervina cu o sugestie, e binevenit! Eu scriu aici de unul singur si pentru a primi ajutor, dar si ca poate va fi util cuiva pe viitor.biggrin.gif

This post has been edited by dr_psht: 7 Mar 2013, 10:00


--------------------
Renault Clio Bicorp - GL-25-*** 2002 1.9 dTI 80CP 210.000km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_psht
post 21 Mar 2013, 14:58
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 12 October 09
From: Bucuresti




Ieri am fost la un mester in injectoare.

Pe tester Bosch eroarea ( 100D ) este intr-adevar interpretata ca "Senzor avans injectie". Mecanicul nici nu s-a uitat la pompa sau la senzorul de sub ea, a aratat cu degetul spre injectorul nr.4, sigurul cu senzor. Restul injectoarelor sunt mecanice. L-a masurat si era cand circuit deschis, cand 126 ohmi. A concluzionat ca trebuie schimbat.

Maine imi vine prin curier un injector SH si voi merge la montaj.


--------------------
Renault Clio Bicorp - GL-25-*** 2002 1.9 dTI 80CP 210.000km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_psht
post 26 Mar 2013, 13:05
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 12 October 09
From: Bucuresti




Mi-a ajuns pana peste cap. Nimeni nu stie ce si cum, deci iar invat meserie singur.

Am schimbat injectorul 4. E mai bine, simtitor mai bine, dar tot am aceeasi eroare - 100D. Am curatat din nou EGR.
Ocazional apar si alte erori - senzor volanta, apa ... cam multe ca sa fie o coincidenta.

Am niste draci de nu pot explica. Diseara desfac calculatorul de injectie, in cautare de defecte evidente sau lipituri reci.

Mi-am adus aminte ca si pe testerul Bosch eroarea era "Senzor avans injectie - CIRCUIT DESCHIS", deci o ard degeaba verificand distributia si presiunea in roata de rezerva. Senzorul de sub pompa e ok, cel putin cu motorul oprit, cablajul la fel. Ramane ceva in interiorul calculatorului de injectie sau in mufa. Daca am noroc de vreme buna (zi zau) poate pot sa o pornesc cu calculatorul desfacut si osciloscopul infipt in el, pe pinul de intrare de la senzor. Sa vad io ca nu vine nici un semnal acolo.


--------------------
Renault Clio Bicorp - GL-25-*** 2002 1.9 dTI 80CP 210.000km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_psht
post 30 Mar 2013, 11:02
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 12 October 09
From: Bucuresti




S-a rezolvat - micuta trage mai ceva ca inainte, urca pana la 5000rpm si mananca jar.

Se rupsese o bucata din cureaua de accesorii (pe care o schimbasem cu alta intre timp) si a intrat la distributie. Era sarita cu 1 dinte.


--------------------
Renault Clio Bicorp - GL-25-*** 2002 1.9 dTI 80CP 210.000km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
S4b1n
post 3 Apr 2013, 21:43
Post #11


Membru Symbolist


Group: Members
Posts: 937
Joined: 27 February 10
From: Craiova/Bucuresti




E bine ca ai rezolvat-o ! Si fii fericit, pentru ca ai avut noroc.. Puteai sa schimbi o gramada de chestii pe la motor smile.gif


--------------------
Renault Symbol 1.5 dCi 62 kW - ~ 155000 km 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fishu
post 21 Nov 2013, 13:11
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 13 May 13




Salutare, am si eu un megane 1, cu motor 1.9dti F9Q ,72Kw si de cand l-am cumparat am acest sunet la motor, intre 1800 si 3000 ture, mai ales cand iau piciorul de pe acceleratie. Se aude un tacanit ca de tachet. Oare o fi de la avans?
De tras dabea dupa 2500 se simte ca trage... dupa ce iau piciorul de pe acceleratie ma mai baga putin in scaun. Motorul mi se pare destul de galagios.

Aveai si tu simtomele astea?


--------------------
Renault Megane 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 23:27
Dacia