Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Protectie radiator iarna, pentru modelele diesel

balanel
post 3 Nov 2012, 23:04
Post #1


Transmisie automata - confort si siguranta.


Group: Members
Posts: 1.219
Joined: 29 September 06




De ani de zile tot caut o solutie eleganta pentru acoperirea calandrului pe timpul iernii, pentru o incalzire mai rapida a motorului. Dar din pacate pana acum nu gasisem nimic la noi in tara.
Acum am reusit in sfarsit sa gasesc o firma care vinde asa ceva. Le-am trimis o cerere de oferta si sper sa aiba solutie si pentru modelul meu. Dupa cum puteti vedea aici, au variante pentru tot felul de masini.

In varianta (nasoala) in care cei de mai sus nu ma vor putea ajuta, poate stie cineva un alt loc din care se pot lua astfel de accesorii. Nu de alta, dar parca nu as vrea sa acopar grila cu banda adeziva, ca iarna trecuta.


--------------------
chevrolet aveo sedan t300 LT+ a14xer - 1.4 benzina aspirat 100 CP/ 2013 (in curand alta masina, cu transmisie automata)
*********
Mwe Louis-Rene Panhard si Emile Levassor, inventatorii transmisiei manuale.
Fan Mircea Badea.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
balanel
post 7 Nov 2012, 15:00
Post #2


Transmisie automata - confort si siguranta.


Group: Members
Posts: 1.219
Joined: 29 September 06




Din pacate raspunsul lor a fost negativ.

Poate stie cineva de unde pot cumpara o astfel de protectie radiator, pentru masina mea.
M-ar interesa si o varianta gen husa, nu doar asa gen plastic, sau alte variante.

NU ma intereseaza varianta rezistenta incalzire suplimentara habitablu, din urmatoarele motive:
1. E greu de pus. Chiar daca are firele trase, tot trebuie activata optiunea din soft;
2. Nu vreau sa fortez sistemul electric al masinii. La -20 grade, cand si asa am ventilatie pe maxim, dezaburire, faruri, etc., mai pun si rezistenta aia, alternatorul o sa ma injure;
3. Ma intereseaza mersul bun al masinii, nu doar conforul meu in habitaclu. Degeba mie mi-e cald, daca motorul e rece, merge chinuit, consuma mult, se uzeaza, iar cand deschide termostatul primeste un val de lichid de racire inghetat. Plus ca fluxul de aer rece, care in mers, raceste direct blocul, nu e impiedicat de nimic sa faca asta.

Asa ca, parerea mea, ca solutiile simple sunt cele mai bune.

This post has been edited by balanel: 7 Nov 2012, 15:32


--------------------
chevrolet aveo sedan t300 LT+ a14xer - 1.4 benzina aspirat 100 CP/ 2013 (in curand alta masina, cu transmisie automata)
*********
Mwe Louis-Rene Panhard si Emile Levassor, inventatorii transmisiei manuale.
Fan Mircea Badea.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nocivel
post 8 Nov 2012, 01:19
Post #3


nocivelu


Group: Members
Posts: 63
Joined: 23 August 07
From: Bucuresti




Si eu sunt interesat. Ai gasit ceva ?


--------------------
Renault Laguna 3 2.0 dCi 150 2012 Privilege - B 36 PYO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 8 Nov 2012, 08:13
Post #4


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




Astea sunt grile sau e vreun material de se pune ușor peste grilă?


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan22y
post 8 Nov 2012, 08:18
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.512
Joined: 7 June 06
From: B




Banuiesc ca se aplica peste grilele existente...


--------------------
R M 8 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nocivel
post 8 Nov 2012, 11:28
Post #6


nocivelu


Group: Members
Posts: 63
Joined: 23 August 07
From: Bucuresti




Da, se aplica direct peste grila radiatorului.


--------------------
Renault Laguna 3 2.0 dCi 150 2012 Privilege - B 36 PYO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan22y
post 8 Nov 2012, 12:18
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.512
Joined: 7 June 06
From: B




Doar pentru Kangoo exista, pentru modele din gama Renault.
Pentru Dacia nu exista deloc...


--------------------
R M 8 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 8 Nov 2012, 12:27
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Si eu sunt interesat de astfel de solutie. Pana acum am priponit cate o folie in bot.
Trebuie sa spun ca exista si un dezavantaj la astfel de solutii, intercoolerul nu mai este racit si se simte o lipsa de putere (probabil si un consum mai mare). Insa ma pot lipsi de acest neajuns pt a avea motorul la temperatura optima.

M-am mai gandit la o solutie artizanala, sa decupez o placa de policarbonat pe marimea grilei si sa o leg cumva.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
balanel
post 8 Nov 2012, 12:42
Post #9


Transmisie automata - confort si siguranta.


Group: Members
Posts: 1.219
Joined: 29 September 06




QUOTE(espacern @ 8 Nov 2012, 10:22)
O varianta "eleganta"este si ventilatorul cu rezistente ceramice care se cupleaza la priza auto.
Costa 17E...in Franta.

@+
*



Am si de-ala. aeroterma-3-in-1-ceramica-12-v.jpg Dar repet, ma intereseaza si incalzirea motorului, nu doar a habitaclului.
Pentru sceptici, dispozitivul de mai sus este foarte eficient, deoarece nu trage aer rece de afara, ci incalzeste aerul care e deja in habitaclu.

This post has been edited by balanel: 8 Nov 2012, 12:54


--------------------
chevrolet aveo sedan t300 LT+ a14xer - 1.4 benzina aspirat 100 CP/ 2013 (in curand alta masina, cu transmisie automata)
*********
Mwe Louis-Rene Panhard si Emile Levassor, inventatorii transmisiei manuale.
Fan Mircea Badea.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 8 Nov 2012, 14:01
Post #10


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.331
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(balanel @ 8 Nov 2012, 12:42)
ma intereseaza si incalzirea motorului, nu doar a habitaclului.
*




Webasto? face exact ce vrei tu sa faca ... incalzeste motorul si habitaclul, iar pornirea motorului se face direct "cald"



--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
balanel
post 8 Nov 2012, 14:25
Post #11


Transmisie automata - confort si siguranta.


Group: Members
Posts: 1.219
Joined: 29 September 06




QUOTE(diesel_power @ 8 Nov 2012, 12:27)
Pana acum am priponit cate o folie in bot.
Trebuie sa spun ca exista si un dezavantaj la astfel de solutii, intercoolerul nu mai este racit


Ce fel de folie, si cum ai prins-o?

La mine intercoolerul e mai jos, la nivelul proiectoarelor de ceata. Acolo nu vreau sa acopar.


--------------------
chevrolet aveo sedan t300 LT+ a14xer - 1.4 benzina aspirat 100 CP/ 2013 (in curand alta masina, cu transmisie automata)
*********
Mwe Louis-Rene Panhard si Emile Levassor, inventatorii transmisiei manuale.
Fan Mircea Badea.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 8 Nov 2012, 15:03
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Webasto costa 1000+ Euro cu montaj cu tot.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 8 Nov 2012, 19:08
Post #13


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.331
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




S-au mai ieftinit dar nu cu mult. Oricum eu nu am zis ca este ieftin, dar la ce "protectii" vrea Balanel este cea mai buna solutie.


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Highwayman
post 12 Nov 2012, 15:43
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.874
Joined: 30 September 04
From: Marele sat numit Bucuresti




I-am intrebat pe cei din link-ul lui Balanel cat costa protectia pentru grila radiatorului pentru Octavia tatalui meu: 170 lei. Mi se pare cam mult pentru o bucata de plastic.


--------------------
- - Ex. Megane 3 2009, Ex. Megane 2 Sedane 2005
"If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut." (Albert Einstein)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 12 Nov 2012, 18:29
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




QUOTE(balanel @ 8 Nov 2012, 14:25)
Ce fel de folie, si cum ai prins-o?

La mine intercoolerul e mai jos, la nivelul proiectoarelor de ceata. Acolo nu vreau sa acopar.
*



Scuze, nu vazusem reply-ul tau.
Folie de plastic. Am pus doua fasii de foilie pt cele doua grile din partea de sus (in stanga si in dreapta emblemei). Insa doar cu aceste 2 fasii nu se simte vreo imbunatatire evidenta. Le-am prins pur si simplu indesandu-le in partea de jos sub grila, iar in partea de sus prinse intre capota si cheder (fasiile au ~1m lungime).

Apoi am pus folie si in partea de jos, la nivelul proiectoarelor de ceata, unde se regaseste si intercoolerul. Acoperind aceasta parte, se simte o lipsa constanta de putere, nu este o lipsa mare, dar este. In felul asta am simtit o imbunatarire la timpul de incalzire al apei, temperatura care s-a si mentinut in caz de stationare la ralanti.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papa_mulo
post 13 Nov 2012, 09:14
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.771
Joined: 25 November 07
From: Bucuresti




Ce probleme aveti si voi...carton taiat in ce forma vreti voi si de ce culoare vreti si invelit in scotch ca sa tina la apa nu va mai place? Ii faceti degajari sa intre aer unde vreti voi...la intercooler si oriunde altundeva.


--------------------
Renault Megane Estate 2018 dci90
Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018
Clio 1.2 16v - 2014
---------
Foste:
R11 Spring 1.6D - 1987
Trafic dci115 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 16 Dec 2012, 14:48
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Pana cand va aparea o solutie eleganta, va prezint ce am bricolat eu:
16122012083.jpg ( Size: 630.03k ) Number of downloads: 2047
16122012084.jpg ( Size: 642.36k ) Number of downloads: 2349
16122012085.jpg ( Size: 620.17k ) Number of downloads: 2289


Totul m-a costat aproape 0 lei, imi ramasesera materialele de la alta lucrare, si am avut fierastrau pendular la dispozitie pt a taia placa la dimensiune.

Rezultate:
- masina pierde un pic din putere, ceea ce se simte mai mult pe autostrada, dar cum iarna nu am de gand sa merg ca la raliu e ok;
- am castigat foarte multa caldura, caldura pe care o pot folosi la dezaburirea geamurilor, sau pt confortul personal;
- Nu mai scade temperatura motorului atunci cand stationez cu motorul la ralanti (la asta probabil contribuie si termostatul pe care l-am schimbat acum o luna).


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oanadenisa
post 16 Dec 2012, 15:37
Post #18


RENAULT


Group: Members
Posts: 939
Joined: 19 April 09
From: Focsani




naspaaaa


--------------------
Renault Clio 1.4 8v /GPL expresion 2003 - VN
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
balanel
post 16 Dec 2012, 16:04
Post #19


Transmisie automata - confort si siguranta.


Group: Members
Posts: 1.219
Joined: 29 September 06




Pentru ca nu am gasit o solutie elegenta de a acoperi, ziceam ca anul asta poate il las asa.
Dar m-am razgandit acum vreo 2 zile, cand am mers la -15 grade, si, pe o distanta de 40 km, nu a crescut indicatorul de temperatura apa, decat 2 liniute din 5. Iar eu in masina am facut frigul, desi clima a fost tot timpul pe "max".
Asa ca am purces la acoperirea tot cu banda adeziva a botului, partea de grila aflata intre faruri. Spre deosebire de colegul de mai sus, nu am acoperit la intercooler, in schimb, am acoperit complet partea de sus.
Acum sa vedem, cand o mai scadea asa mult temperatura, cum se va comporta.


--------------------
chevrolet aveo sedan t300 LT+ a14xer - 1.4 benzina aspirat 100 CP/ 2013 (in curand alta masina, cu transmisie automata)
*********
Mwe Louis-Rene Panhard si Emile Levassor, inventatorii transmisiei manuale.
Fan Mircea Badea.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Claudiu93
post 16 Dec 2012, 19:34
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 6 October 11




DIesel_power ai incercat sa pui acele plastice pe dinauntru ? Stiu ca eu asta vara cand am vopsit grila am bagat un ziar in spatele ei pentru a nu vopsi si radiatorul . Maine am sa incerc sa imi pun si eu


--------------------
Renault Symbol 2006 1.5dci Fidji
Renault Clio 3 1.4 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 16 Dec 2012, 21:35
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Nu am acces facil inauntru, ar trebui sa demontez ceva (ori bara, ori radiatorul) pentru a monta acea placa de policarbonat inauntru. Am vrut sa pot demonta placa rapid in cazul in care se incalzeste vremea.
Solutia adoptata de mine acum mi se pare cea mai la indemana, si sunt foarte multumit de rezultat smile.gif


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 18 Dec 2012, 00:19
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Din ce am observat eu, radiatorul este mai jos, iar acoperind grila de sus dintre faruri nu produce vreun rezultat notabil.
Stiu, e urat, grotesc, intoarce lumea capul dupa masina mea, dar imi incalzeste repede motorul si mi-l mentine cald (aprox 4.5 liniute) chiar daca aeroterma e pornita pe treapta 2 de ventilatie.
Termostatul oricat de bun ar fi (ar putea sa se intepeneasca in pozitia inchis), ca tot s-ar pierde prea multa caldura.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
balanel
post 18 Dec 2012, 12:15
Post #23


Transmisie automata - confort si siguranta.


Group: Members
Posts: 1.219
Joined: 29 September 06




Ok. O sa acopar si eu zona de la intercooler, dar numai jumatatea de sus.


--------------------
chevrolet aveo sedan t300 LT+ a14xer - 1.4 benzina aspirat 100 CP/ 2013 (in curand alta masina, cu transmisie automata)
*********
Mwe Louis-Rene Panhard si Emile Levassor, inventatorii transmisiei manuale.
Fan Mircea Badea.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
balanel
post 19 Dec 2012, 12:56
Post #24


Transmisie automata - confort si siguranta.


Group: Members
Posts: 1.219
Joined: 29 September 06




Pana la urma am acoperit doar in lateralele numarului de inmatriculare, dar complet, de sus pana jos. Am lasat libera zona de sub numarul de inmatriculare, pe unde cred ca intercoolerul isi va trage destul aer.


--------------------
chevrolet aveo sedan t300 LT+ a14xer - 1.4 benzina aspirat 100 CP/ 2013 (in curand alta masina, cu transmisie automata)
*********
Mwe Louis-Rene Panhard si Emile Levassor, inventatorii transmisiei manuale.
Fan Mircea Badea.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calcaneu
post 4 Jan 2013, 23:31
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 4 July 05




Eu folosesc cu succes o radiografie format mare, prinsa cu un soricel in fata radiatorului, nu se vede nimic din exterior, nu se topeste la temperaturi mari..
Cautati pe la cunostiinte/rude care lucreaza in spital, la radiologie sunt destule rebuturi format mare (rx torace/abdomen), aproximativ cat 2 coli A4.
Succes !


--------------------
Renault Megane Break 1.9 dTI 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
balanel
post 5 Jan 2013, 10:36
Post #26


Transmisie automata - confort si siguranta.


Group: Members
Posts: 1.219
Joined: 29 September 06




Ai putea te rog sa ne dai mai multe detalii despre cum ai prins-o de radiator, eventual poze?
Radiografii am destule eu, vechi, care nu imi mai trebuie.


--------------------
chevrolet aveo sedan t300 LT+ a14xer - 1.4 benzina aspirat 100 CP/ 2013 (in curand alta masina, cu transmisie automata)
*********
Mwe Louis-Rene Panhard si Emile Levassor, inventatorii transmisiei manuale.
Fan Mircea Badea.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 17 Jan 2013, 12:36
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




Pierderea de putere se datoreaza reducerii cantitatii de aer la admisie in urma bricolajului, in nici un caz de la o racire defectuoasa a radiatorului intercooler. Eu recomand doar etansarea grilei dintre proiectoare, pe acolo fiind racit radiatorul in proportie de 70-80%.


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 17 Jan 2013, 13:49
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Intercoolerul raceste aerul fierbinte ce iese din turbina. Daca e acoperita grila dupa mintea mea intercoolerul nu mai este racit si deci lipsa de putere. Unde am gresit in rationamentul meu ?


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Irish
post 17 Jan 2013, 15:02
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 568
Joined: 11 September 08
From: Bacau .




Eu am montate pe interior doua bucati de policarbonat decupate perfect pentru grila de jos si o mica parte din cea de sus ,dintre faruri .Vara le dau jos si le pun alaturi de rotile de iarna smile.gif .

@diesel_power are dreptate ,cu cat aerul admis este mai rece, randamentul motorului va creste, si in plus cu cat aerul este mai rece cu atat temperatura postcombustie este mai mica iar stresul pieselor interne ale motorului este mai mic ducand la o fiabilitate mai buna .

@radunre nu stiu pe unde se face la tine admisia ,dar eu am de la filtrul de aer un furtun care duce la o grila aflata sub masina ,in fata rotii stanga ....nare nici o treaba cu grilele frontale .


--------------------
Renault Laguna II 1.8 Dynamique - BC 05 JMU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
balanel
post 17 Jan 2013, 16:03
Post #30


Transmisie automata - confort si siguranta.


Group: Members
Posts: 1.219
Joined: 29 September 06




QUOTE(Irish @ 17 Jan 2013, 15:02)
cu cat aerul admis este mai rece, randamentul motorului va creste, si in plus cu cat aerul este mai rece cu atat temperatura postcombustie este mai mica


Mie nu prea imi iese calculul asa.
Cu cat aerul este mai rece, are mai mult oxigen la acelasi volum. Avand mai mult oxigen, se va injecta si mai mult combustibil. Rezulta o explozie mai puternica si o temperatura mai mare pe evacuare.


--------------------
chevrolet aveo sedan t300 LT+ a14xer - 1.4 benzina aspirat 100 CP/ 2013 (in curand alta masina, cu transmisie automata)
*********
Mwe Louis-Rene Panhard si Emile Levassor, inventatorii transmisiei manuale.
Fan Mircea Badea.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 11:07
Dacia