Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Nu mai incarca bateria

andreigosman
post 23 Mar 2012, 11:01
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 8 October 06




Salutare,

Aveti idee de ce nu mai incarca bateria, la masina din semnatura?
In afara de alternator busit, ce ar mai putea sa fie?

Am programat-o la service pt saptamana viitoare (nu era loc mai devreme) si as vrea sa stiu cam la ce ma pot astepta

Multumesc


--------------------
VW Golf VII 1.2 TSI ex Renault Scenic RX4 2.0 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Petrica Iftimie
post 23 Mar 2012, 15:51
Post #2


Petrica


Group: Members
Posts: 45
Joined: 13 March 12




Verifica bornele daca sunt bine strinse. Bateria citi ani are? Vezi citi ai are..
Pe bord ti-a aprins martorul care arata bateria?
Ai grija sa nu decotectezi bateria de la masina!


--------------------
Renault Scenic 1998, 1.6e
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreigosman
post 23 Mar 2012, 18:03
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 8 October 06




Bornele sunt bine stranse, bateria e noua, schimbata de o saptamana.
Cand m-am dus cu bateria noua sa verifice daca incarca, pt garantie, nu incarca nimic.

Mai exista releu de incarcare, sigurante, care ar putea fi cauza?

This post has been edited by andreigosman: 23 Mar 2012, 18:04


--------------------
VW Golf VII 1.2 TSI ex Renault Scenic RX4 2.0 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 23 Mar 2012, 18:21
Post #4


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Releul de incarcare este situat in interiorul alternatorului.....la fel si diodele/carbuni....prin zona unde se conecteaza cablurile.
Demonteaza alternatorul si mergi cu el la un service care se ocupa cu reparatii...se descurca ei cu restul.
Sau schimba-l cu altul bun,identic cu cel original.

@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Petrica Iftimie
post 23 Mar 2012, 19:56
Post #5


Petrica


Group: Members
Posts: 45
Joined: 13 March 12




Daca poti, da jos alternatorul. Scoate modulul care contine carbunii+releul. Este foarte posibil ca sa fie uzati carbunii, sa nu mai faca contact cu rotorul alternatorului. Eu asa am patit. Poti schimba doar carbunii, la un electrician, sau poti cumpara un modul nou (e recomandabil sa-l ai pe asta de pe masina cu tine, pt comparatie).
Varianta prin service te va costa. Ca sa te "arda" unii "recomanda" alternator nou; daca e agreat de Renault (Valeo de ex, sau altele..) e foarte scump.
Hotarirea e a ta. Nu e complicat, grija cu intinderea curelei care antreneaza alternatorul.
Succes!


--------------------
Renault Scenic 1998, 1.6e
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catnico
post 23 Mar 2012, 20:48
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 14 April 07
From: bucuresti colentina




nu stiu daca este o siguranta sau releu fuzibil pe circuitul +baterie pina la +alternator....

dar daca ai un volt-amper-ohm-metru verifica circuitul +baterie ..+alternator.daca este intrerupt:de vazut in sigurante ,inclusiv cele mari din cutia din compartimentul motor;
NU UITA SA DECONECTEZI MINUSUL.
poti face identic si pt -
daca exista circuit in ambele situatii este alternatorul.il poti demonta si vedea cum spunea si antevorbitorul carbunii.Intintatorul curelei canelate se afla sub alternator/compresor.impingi rola spre fata si scoti cureaua.Acum poti demonta alternatorul si te poti juca un pic cu el sau sa il duci la un service electric.

regula generala la deconectarea bateriei,mai ales la cele cu CAN BUS :SE LASA DESCHISE USILE SI CAPOTA eventual si portbagajul se asteapta 3-5 min dupa care se deconecteaza bateria.asta pt calculatoare sa citeasca pozitiile pe care le vor memora si le vor avea si la montare.Mentionez ca usile si capotele trebuie sa fie pe aceleasi pozitii si cind se monteaza la loc bornele.

dupa ce afli ce are asteptam raspunsul/modalitati de remediere/costuri.Citi km are masina?
bafta


--------------------
renault Rx4 - b benzina 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreigosman
post 23 Mar 2012, 21:42
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 8 October 06




Masina are 100.000km. Dupa ce ajung cu ea in service la renault sapt viitoare, povestesc ce are. Daca ei spun ca e alternatorul de vina, o sa-l iau la punga sa ma duc cu el pe la careva specializat in asa ceva, sper sa-l pot repara. Chiar n u am chef sa cum par alternator nou


--------------------
VW Golf VII 1.2 TSI ex Renault Scenic RX4 2.0 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Petrica Iftimie
post 23 Mar 2012, 23:03
Post #8


Petrica


Group: Members
Posts: 45
Joined: 13 March 12




Nu cred ca la 100.000 km carbunii sa fie dusi. Vezi daca fishele, cablurile, sunt conectate in alternator, poate e un contact imperfect.
O sa te rog sa ne spui daca pe bord ti se comunica ca ai probleme sau iti apare ca fiind normal.
Toate bune!


--------------------
Renault Scenic 1998, 1.6e
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreigosman
post 24 Mar 2012, 07:19
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 8 October 06




Nu a aparut nimic pe bord, nici un martor aprins. Pur si simplu, duminica, a murit bateria cand am vrut sa pornesc. M-am gandit ca avenit caldura si asta e, bateria avea vre-o 3 ani, Caranda si am zis ca s-a plictisit. Am schimbat-o si cand m-am dus sa-mi puna stampila pt garantie, pe tester nu incarca deloc


--------------------
VW Golf VII 1.2 TSI ex Renault Scenic RX4 2.0 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreigosman
post 31 Mar 2012, 09:25
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 8 October 06




Revin cu detalii:

Diagnoza in service Renault, Cobalcescu, alternator dus.

Variante:

1. alternator nou Valeo, 2000 ron
2. reparatie alternator de catre o firma cu care Cobalcescu are contract, cu garantie in regula, 600 ron
3. alternator Valeo, reconditionat de fabrica, cu garantie Renault, 700 ron

La asta se adauga schimbarea kitului de accesorii, pentru ca altfel service-ul nu da garantie la lucrare

Am ales varianta 3, plus schimbarea kitului de accesorii, cost total 1400 ron, garantie 1 an. Acum astept piesa, e posibil ca pe miercuri masina sa fie gata

Sunt convins ca daca iau alternatorul la punga gasesc undeva sa-l repar cu 300 - 400 ron, dar din pacate nu am timp sa stau sa alerg prin oras, sa caut, etc.

Macar asa stiu ca am garantie la piesa si lucrare


--------------------
VW Golf VII 1.2 TSI ex Renault Scenic RX4 2.0 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Petrica Iftimie
post 1 Apr 2012, 09:53
Post #11


Petrica


Group: Members
Posts: 45
Joined: 13 March 12




Salutare

Citind postarea am simtit o arsura pe suflet.. (o intreaga mafie pe alternatoare, ajunge repararea unui alternator mai scumpa decit calibrarea unei o pompe de injectie, care e ft. ft. delicata)

Ce era dus la alternator, carbunii sau modulul cu electronica, releul? Ma intreb de ce nu ti-a aprins martor pe bord? Eu am si un R19, la peste 200 mii (nu am certitudinea ca e km real) am avut probleme, mi-a aprins martor, intiii pilpiia, apoi permanent.
Era important pt tine sa afli ce era dus. Daca erau dusi carbunii, la 100.000 e imposibil pt un Valeo. Rezulta ca masina are mai mult. Daca ai cumparat-o noua, no problem.
Kitul de accesorii banuiesc ca e modulul cu releu, diode.

Oricum ai ales varianta cu garantie care e ft buna. Mult succes si multi km!


--------------------
Renault Scenic 1998, 1.6e
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 1 Apr 2012, 17:11
Post #12


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Kitul de accesorii se refera, de obicei, la cureaua de acesorii, rola intinzatoare si rola de ghidaj.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Petrica Iftimie
post 1 Apr 2012, 20:49
Post #13


Petrica


Group: Members
Posts: 45
Joined: 13 March 12




Mersi pt informatii.. Kitul asta de accesorii de regula se schimba odata cu kitul de distributie, pompa de apa, role ..tot tacimul.
Reparatia alternatorului este o problema ELECTRICA, iar acest kit e pur mecanic. Mi se par absurd sa ti se conditioneze garantia alternatorului (dpdv electric) de curea, role si celelalte. E prima oara cind aud ceva de genul asta..

Ce legatura au carbunii, releul, diodele cu rolele si cureaua?

Inca un pic si vor recomanda schimbarea suportilor motor pt garantia alternatorului.. mad.gif


--------------------
Renault Scenic 1998, 1.6e
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreigosman
post 1 Apr 2012, 23:09
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 8 October 06




Eeeeh, explicatia oficiala este ca (,) cureaua de accesorii odata demontata trebuie schimbata, smile.gif tipic service renault.

Asta e valabila pt cureaua de distrubutie, pt accesorii este discutabil.

La alternator am garantie chiar daca nu schimb cureaua, la manopera nu imi da garantie.

Ma rog ...

2 Apr 2012, 00:12:
Nu stiu exact ce are alternatorul, nu mi-a spus.

La drumul catre service, mi s-au aprins si martorii in bord, am ajuns acolo cu bordul ca un pom de craciun.

Nu am luat masina noua, am luat-o cu 45000km in 2006, ea fiind fabricata in 2003

This post has been edited by andreigosman: 1 Apr 2012, 23:12


--------------------
VW Golf VII 1.2 TSI ex Renault Scenic RX4 2.0 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 2 Apr 2012, 07:45
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




In urma cu fix un an am reconditionat si eu alternatorul, s-a aprins martorul "baterie", era asteptata problema fiindca periile erau pe duca...
Montat/demontat de pe masina in regie proprie, reconditionarea la un atelier specializat si a constat in schimbarea rulmentilor, perii, curatare si testare pe banc specializat, pret: 80 ron cu garantie 6 luni...
Am pastrat vechea curea de accesorii si functioneaza perfect.

Mentionez ca fulia alternatorului meu este fixa (nu are rulment unisens), e posibil ca acel kit de accesorii sa fie schimbat pt. a preveni eventualele probleme la fulia cu rulment unisens


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 - MS 2009
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreigosman
post 2 Apr 2012, 09:29
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 8 October 06




Nu sunt genul sa-mi dau cu ciocanul peste degete, dar nu am unde sa fac operatia in regie proprie si nici timp.

Asta e ...


--------------------
VW Golf VII 1.2 TSI ex Renault Scenic RX4 2.0 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Petrica Iftimie
post 2 Apr 2012, 10:45
Post #17


Petrica


Group: Members
Posts: 45
Joined: 13 March 12




Da, la o fulie cu rulment unisens, preventiv, putem vorbi inlocuire kit accesorii. Dar daca omului i se da un alternator garantat Renault, asta vine fara fulie??

Mihnirea mea este ca, cam peste tot, cind e vorba de alternator, te jupoaie. Mie, aici in Portugalia, mi-au cerut 250 euro si alternatorul vechi la schimb. Nu am vrut, am fost la dezmembrari si am cumparat cu 40 euro (baiat fin-patronul), garantie 6 luni(Valeo). Au trecut 3 ani deja si peste 70.000 km..
L-am desfacut pe al meu si avea periile duse. Apoi am fost la magazine piese auto: 2 perii (Lucas) costa 5 euro, sau, modulul complet (HERU paremi-se) costa 24 euro. Sincer, n-am cumparat nici perii, nici modul pt ca merg cu asta inca.
Citeam pe forum la R19, un tovaras de-al nostru a patit-o in Germania (fiind in tranzit spre alta tara) si l-au ars.

Deci, se poarta.


--------------------
Renault Scenic 1998, 1.6e
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreigosman
post 2 Apr 2012, 13:56
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 8 October 06




Din pacate RX4 este o masina mai rara, am sunat azi pe la cateva firme de dezmembrrai, nici una nu avea alternator pt mine


--------------------
VW Golf VII 1.2 TSI ex Renault Scenic RX4 2.0 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Petrica Iftimie
post 2 Apr 2012, 16:48
Post #19


Petrica


Group: Members
Posts: 45
Joined: 13 March 12




La dezmembrari gasesti mai usor daca le ceri dupa caracteristicile alternatorului.
De ex. Valeo, 12 V, 60(?)Amperi, cod A13N110.
Dar pt asta tre sa iei inf. direct de pe alternatorul masinii tale.
Ft important este amperajul furnizat de alternator, are legatura directa cu amperajul bateriei tale, banuiesc ca o fi vreo 90 amperi.
Acelasi tip de alternator care il ai tu montat pe masina [[COLOR=red]poate fi] deja montat (din fabrica) pe Laguna 2.0, Renault Trafic 1.9d, sau un Megane..mai puternic.


--------------------
Renault Scenic 1998, 1.6e
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 3 Apr 2012, 09:44
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




QUOTE(Petrica Iftimie @ 2 Apr 2012, 16:48)
Acelasi tip de alternator care il ai tu montat pe masina [[COLOR=red]poate fi] deja montat (din fabrica) pe Laguna 2.0, Renault Trafic 1.9d, sau  un Megane..mai puternic.
*


Sau la aproape orice alt producator de automobile...

Asa cum zicea si colegul Petrica, cel mai sigur e sa demontezi alternatorul si mergi cu el in brate la dezmembrari, sa aiba dimensiuni, caracteristici si conectare identica.


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 - MS 2009
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dimi229
post 3 Apr 2012, 10:49
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 134
Joined: 11 September 06
From: Iasi




Si eu am patit-o cu alternatorul... veneam acasa dintr-un weekend la munte si deodata mi s-a aprins in bord bateria... am mers mai departe asa (plus aeroterma si radioul biggrin.gif ) pina au inceput pe rand sa mi se aprinda si restul... service... stop...airbag... ABS ... calculatorul pe semne ca taie pe rand "acesoriile", prioritatea fiind aprinderea, pompa de benzina... Am oprit am verificat vizual ce se putea verifica pe la legaturi... totul ok.. cand sa repornesc... pauza... am mai stat o juma' de ora... a pornit si am mers pina in primul orasel poate sa gasesc un magazin sa iau o baterie noua in ideea ca nu mai aveam mult pina acasa si poate tine. Era duminica biggrin.gif dar avui norocul sa-mi deschida magazinul un om de treaba care avea si locuinta in preajma.
Concluzia e ca bateria m-a tinut pina acasa si acasa in 1-2 ore am schimbat alternatorul ca mai aveam unul identic (tot de pe RX4) "de rezerva" biggrin.gif (buna bateria.. intre timp se intunecase si am mers peste 30km si cu farurile aprinse).

Confirm - ATENTIE la montarea curelei de accesorii!! in 2 service-uri mi-au montat cureaua gresit (se pare ca se poate monta in doua variante dar numai una buna) in primul caz a dus la ruperea unei fasii din curea care mi-a rupt cureaua de distributie si ... mare belea (gasesti acilea pe forum).A doua oara am verificat eu cu foaia din dialogys in fata si am constatat ca tot asa era pusa. Am refacut eu cu un amic montajul corect. (e o rola acolo,fara caneluri, pe care cureaua sta cu canelurile in jos - pe rola - deci putin oarecum "ilogic" de aici si greseala in montaj)

Deci in concluzie nu strica sa te uiti putin cu poza de montare a curelei in fata chiar daca iesi dintr-un service autorizat - e mai sigur si nu te costa nimic.

P.S.: Inca nu am facut nimic cu alternatorul schimbat (lipsa timp plus oleaca de "lene") asadar nu stiu ce anume din alternator a cedat.

This post has been edited by dimi229: 3 Apr 2012, 10:54


--------------------
Renault scenic Rx4 2.0 16V 102KW, F4R 744
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreigosman
post 4 Apr 2012, 06:35
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 8 October 06




@dimi229: Imi poti trimite i mie te rog poza din dialogsys? Azi ar trebui sa fie gata masina, sa ma uit la ea cand o iau


--------------------
VW Golf VII 1.2 TSI ex Renault Scenic RX4 2.0 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
betamax
post 14 Apr 2012, 10:52
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.343
Joined: 11 September 08
From: din lumea asta, prost făcută..




O chestie interesanta mi s-a intamplat acum doua saptamani: dupa un drum de 150 km masina sta in parcare. A treia zi incerc sa pornesc motorul, demarorul invarte o data si moare, becurile din bord abia mai lumineaza. Dau bateria jos, o incarc 10 min. la masina nevesti-mii, o pun la loc si porneste fara proleme. Fac cei 150 km inapoi la Bucuresti si o las in parcare. Dupa o saptamana de stationare, vreau sa verific bateria, dau cheie si motorul porneste instant. Intrebare: ce s-a intamplat atunci cand s-a descarcat bateria ? Exclus sa fi uitat farurile aprinse, m-ar fi avertizat. Deasemenea, legaturile la bornele bateriei erau OK. A mai patit cineva ?


--------------------
renault Scenic Rx4 2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW
"... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Petrica Iftimie
post 24 Apr 2012, 11:26
Post #24


Petrica


Group: Members
Posts: 45
Joined: 13 March 12




@betamax

Am patit ceva asemanator dupa o oprire la benzinarie (15min). Cauza: contact imperfect la borne. Observ ca ai acelasi tip de masina cu a mea si cel mai probabil la borna de "-" stringerea se face la mina cu o piulita (mare) de ebonita. Pe borna bateriei ai un inel filetat de cupru cu niste lamele de vreo 3 mm. Acele lamele nu fac contact perfect sau sunt rupte datorita demontarii la schimbarea bateriilor. Eu unul am schimbat acest sistem cu o bratara clasica cu surub+piulita, si totul este perfect.
Inainte sa am probleme cu pornirea observasem ca atunci cind dadeam flash cu farurile imi taia alimentarea in bord, ceasul, radioul, pierdeau setarile.

Celor care citesc aceste rinduri le recomand sa-si verifice conexiunea bateriei la borne, sau, ca masura de siguranta, sa poarte in masina un cablu cu clesti pt a lua curent de la altii, in caz de nevoie, sau sa ajute pe altii daca au ocazia. Dealtfel aceste cabluri ocupa ft putin spatiu.

Toate bune!


--------------------
Renault Scenic 1998, 1.6e
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin1
post 28 Mar 2015, 19:56
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 680
Joined: 4 July 13
From: Dobrich




salut am o problema , si am o nelamurire , nu mi incarca bateria din vina releului de incarcare de la alternator asta mi a zis o si mi a si verificat inginerul de la un magazin de piese auto , daca fortez turatia nu mi incarca iar daca pornesc consumatorii iar nu incarca , problema e ca as vrea sa schimb releul de incarcare , intrebare , releul de incarcare e pe soclu cu carbuni cu tot ansambul adica carbunii sunt pe soclul cu releul de incarcare cu tot acolo sau separat ?


--------------------
Renault Megane 1,4 - B 25 wiz 2000 phase 2
Decat la o nunta falsa mai degraba la un divort distractiv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 28 Mar 2015, 21:37
Post #26


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Releu incarcare e cu tot cu carbuni....functie de model/fabricant alternator.


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin1
post 29 Mar 2015, 07:54
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 680
Joined: 4 July 13
From: Dobrich




alternatorul e bosch

This post has been edited by catalin1: 29 Mar 2015, 07:55


--------------------
Renault Megane 1,4 - B 25 wiz 2000 phase 2
Decat la o nunta falsa mai degraba la un divort distractiv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 29 Mar 2015, 11:38
Post #28


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Bosch face multe modele.....dar daca al tau este doar Bosch e unic!


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin1
post 29 Mar 2015, 21:31
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 680
Joined: 4 July 13
From: Dobrich




este un model ceva de genu exact ca in poza aceasta, http://imgur.com/Xycshbc


--------------------
Renault Megane 1,4 - B 25 wiz 2000 phase 2
Decat la o nunta falsa mai degraba la un divort distractiv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
synergist
post 31 Mar 2015, 22:14
Post #30


2300km cu 420 lei - GPL


Group: Members
Posts: 458
Joined: 11 August 11
From: Bucuresti




nu stiu de unde scoateti voi preturile alea ...600 lei reparatie, serios?
atunci eu de ce am dat 100 manopera demontat-montat+100 releu incarcare + 150 puntea de diode ...si raman si de multe beri pana la 600?



This post has been edited by R19/16v: 1 Apr 2015, 06:34


--------------------
Reno Scenic 1.6 16v 2001 echipare multumitoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 23:35
Dacia