Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Problema motor 1.6e 8V

shebu_18
post 20 Jan 2012, 12:13
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 15 July 09




Buna ziua tuturor.

Am o problema cu motorul masinii. Am schimbat bobina de inductie de la cilintrii 1 si 4 deoarece din cand in cand nu producea scanteie la bujie. Aceasta problema s-a rezolvat acum.
Din nefericire s-a produs o alta problema. Plec de pe loc, totul in ordine, o turez, schimb a 2a, o turez iarasi si pe la 2000rpm motorul nu mai trage. Am o senzatie ca as merge infranat, ca si cum din senin franez fara sa vreau. Ca sa scap de asta calc brusc acceleratia "in blana" si isi revine printr-o acceleratie brusca. Apoi schimb in a 4-a si totul incepe din nou. Nu stiu de unde poate fi problema.

Tin sa mentionez ca am reconectat sonda lamda dupa o periada destul de lunga in care nu a fost conectata. Nu stiu de ce nu a fost conectata. Posibil din neatentie sau din rea vointa. Ar fi posibil ca sonda sa fie stricata si acum sa ofere valori gresite ECU-lui?

Va multumesc.


--------------------
Renault Megane I 1996 1.6 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupo_1.7sdi
post 20 Jan 2012, 12:36
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 22 August 09
From: BRASOV




cred ca la clapeta de acceleratie ar putea fi ceva probleme (mizerie, cablul cu probleme, sau senzorul).
verifica cablul daca se misca usor si daca si clapeta se misca normal proportional cu apasarea pedalei.
Fa o curatare a clapetei cu solutie de curatat carburatorul.
Nu ar fi lipsit de interes sa-i faci o diagnoza.
Ar putea fi si sonda mai ales daca s-a manifestat problema dupa ce ai reconectat-o, probabil de aia a fost deconectata.
O masina merge prost cu o sonda defecta, dar merge cat de cat bine cu ea deconectata, consuma mult scoate fum dar merge.
Deconecteaz-o si vezi cum este ca sa poti face comparatia.

This post has been edited by lupo_1.7sdi: 20 Jan 2012, 12:41


--------------------
Renault Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shebu_18
post 20 Jan 2012, 12:52
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 15 July 09




O voi deconecta azi cand plec de la lucru. Cand ajung la diagnoza o reconectez. De la lucru merg la domnul care face diagnoza.

Multumesc pentru raspuns.

This post has been edited by shebu_18: 20 Jan 2012, 13:04


--------------------
Renault Megane I 1996 1.6 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutzmi
post 29 Jan 2012, 08:09
Post #4


Jon


Group: Members
Posts: 128
Joined: 22 March 07
From: G I U R G I U




si eu am o mica problema cu meganu meu 1,6 8v
cind i pornesc da sa moara motoru daca nul turez nu pic . dupa cel turez un pic se aprinde un bec gen dezaburirea (cel din poza atasata) si isi tine relantiul
aveti idee care as fie problema ??

This post has been edited by ionutzmi: 29 Jan 2012, 08:12


--------------------
RENAULT Laguna 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupo_1.7sdi
post 29 Jan 2012, 09:11
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 22 August 09
From: BRASOV




Prin manuale scrie ca daca se aprinde becul ala sunt probleme cu noxele, adica mai la obiect probleme cu amestecul de carburant-aer.
Uneori asta se intampla datorita defectarii sondei lambda (nu neaparat stricata de tot, dar nu mai da parametrii corespunzatori) sau altor senzori, dar de cele mai multe ori se datoreaza unor contacte imperfecte si aici masina asta are ceva probleme pt ca are unele mufe (nu toate) cam expuse la umezeala si prost protejate.

Deci;
1. daca de obicei mergi subturat (sub 2000) sau ai avut probleme cu aprinderea (rateuri, mers in 3 pistoane, probleme cu fisele sau bujiile) sau ai avut momente cand nivelul la ulei a fost peste maxim poti sa te gandesti la o sonda lambda noua, dar numai dupa ce verifici pe tester

2. verifica urmatoarele mufe si curata-le cu spray de contacte: mufa de la sonda lambda, mufa de la calculator (vezi ca sunt vreo 2 topicuri pe tema asta), blocul de sigurante din compartimentul bateriei

3. curata clapeta de acceleratie cu carburol (solutie de curatat carburatoare) sau spray de frane (dar cu grija sa nu intre funingine si mizerie in galeria de admisie)

4. fa-i un cadou masinii si fa un plin cu benzina din aia mai scumpa de la Rompetrol (nu partener) si da-i un pic de forja (dupa ce ajunge apa la 90 iesi undeva pe o sosea buna si tine-o macar vreo jumatate de ora la peste 3500 ture cu schimbari la peste 4000)

Daca dupa toate astea tot mai face trebuie dusa la o diagnoza.


--------------------
Renault Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupo_1.7sdi
post 4 Apr 2016, 22:27
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 22 August 09
From: BRASOV




Am o problemă cu Megane-ul din semnătură. Pe scurt acum vreo 8000 km i s-a schimbat garnitura de chiulasă (verificată, rectificată, tot tacâmul). În ultima vreme face următoarele figuri: la rece nu se prea accelerează (uneori chiar nu reacționează nici dacă o accelerez manual) și are și un sunet care nu-mi place și care persistă și la cald.

Sunet motor

După ce se încălzește trage, se accelerează, dar are niște întreruperi/rateuri pe evacuare pe decelerare .

RATEURI EVACUARE DECELERARE

Pusă pe tester nu pare a avea nimic. Avea și ralanti instabil la rece, a dusă-o frate-meu la service și i-au spus că are o eroare pe senzorul de viteză (presupun că vehicle speed sensor cum apare în autodata), l-au curățat și acum are ralanti-ul stabil doar că celelalte manifestări au rămas.
La schimbarea garniturii au fost reglați și tacheții și a spus mecanicul că o să-i regleze din nou când o să facă schimbul de ulei.
Ce ziceți? Eu zic că este o problemă de origine mecanică, o supapă sau un tachet care nu mai merge cum trebuie. Mă gândesc că dacă era distribuția pusă prost făcea așa de când au pus-o.

This post has been edited by lupo_1.7sdi: 4 Apr 2016, 22:28


--------------------
Renault Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Exu
post 12 Apr 2016, 00:25
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 5 December 14




Verifica furtunul de vacum de pe admisie sa nu fie rupt/fisurat.


--------------------
Dacia Solenza 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupo_1.7sdi
post 17 Jun 2016, 10:29
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 22 August 09
From: BRASOV




Revin cu rezolvarea problemei:
- sunetul motorului și rateurile au fost cauzate de reglajul necorespunzător al tacheților
- ezitările pe care le avea la rece erau din cauza sondei lambda (rămânea și o eroare stocată pentru asta). După ce am schimbat sonda lambda m-am gândit să măsor rezistența ohmică între evacuare și blocul motorului (minusul bateriei implicit) și .... surpriză nu era legătură galvanică între cele două (la sondele cu 3 fire cum este aceasta de pe megane 1 semnalul util se închide la masă prin corpul sondei). La rece, la cald după ce se dilatau materialele pe acolo era legătură. Așa că am tras un fir între corpul sondei și blocul motorului. Deci este posibil ca vechea sondă să fi fost încă bună, dar nu am avut timp să mai studiez fenomenul.
Important este că acum motorul merge ca în zilele lui bune în ciuda celor aproape 400k km pe care îi are smile.gif

Attached thumbnail(s)
IMG_08062016_114426.jpg ( Size: 299k ) Number of downloads: 82


--------------------
Renault Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 01:08
Dacia