Montare motor 1.9 td pe cutie de R21,2.1 d?
![]() ![]() ![]() |
Montare motor 1.9 td pe cutie de R21,2.1 d?
pcv |
![]()
Post
#1
|
||
![]() pcv Group: Members Posts: 500 Joined: 25 December 07 From: Pitesti ![]() |
|
||
--------------------
dacia /mobra
logan/50S
2007 in the end we are just stardust
|
|||
cj98czh |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.388 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Nu poti ... un motor se monteaza longitudinal si unul transversal ...
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
pcv |
![]()
Post
#3
|
![]() pcv Group: Members Posts: 500 Joined: 25 December 07 From: Pitesti ![]() |
nu este problema cu suportii motorului,dar nu stiu dc se potriveste pe prinderile de la cutie?stiu ca cel de 1.6d merge pe carterul de 1.9d,ma gandeam ca cel de 1.9d ar fi derivat din cel de 2.1d.
|
--------------------
dacia /mobra
logan/50S
2007 in the end we are just stardust
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#4
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.904 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
Motorul de 1,9 nu e derivat din 2.1.
Cel de 1,6 nu stiu sa se fi montat longitudinal (era montat pe 9/11, 5, Express - toate transversale), poate doar pe R18 sa fi fost, dar nu cred, ca ala parca era tot cu 2.1 venea la diesel. Acum, referitor la modificare, depinde pe ce model de masina vrei sa faci asta. Teoretic, s-ar putea monta motorul F8Q (transversal de origine) in pozitie longitudinala, chiar si pe un 21, cu conditia sa se pupe la prinderi. Nu cred ca ar fi greu, vezi Dacia Papuc diesel, cu motor F8Q montat longitudinal si cutie de motor longitudinal de la Renault (cutie UNx). Sincer insa, iti recomand sa nu pui 1,9 d pe R 21, doar 1,9dT (adica Turbo-diesel, nu diese l aspirat, care este extrem de lipsit de vlaga)... This post has been edited by b06fcn: 13 Jan 2012, 21:59 |
--------------------
Renault
21
- B 06 FCN
1.9dT, 1989 MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
pcv |
![]()
Post
#5
|
![]() pcv Group: Members Posts: 500 Joined: 25 December 07 From: Pitesti ![]() |
Un prieten vrea sa faca modificarea la un R21 din '90.Vrea sa puna un motor Td.Pe care il primeste moca de la cineva din Germania.L-ar costa doar transportul,dar nu vrea sa-l ia dc nu e sigur ca se potriveste.
Cutia de la camioneta cu 1.9d este de Dacie,are doar carterul si priza de putere schimbate.Cel putin carcasa arata la fel,iar rapoartele(in cartea tehnica)sunt identice cu cele de la benzina. |
--------------------
dacia /mobra
logan/50S
2007 in the end we are just stardust
|
|
XtreZz |
![]()
Post
#6
|
![]() Addicted Group: Members Posts: 794 Joined: 28 June 08 ![]() |
QUOTE(b06fcn @ 13 Jan 2012, 21:57) Motorul de 1,9 nu e derivat din 2.1. Cel de 1,6 nu stiu sa se fi montat longitudinal (era montat pe 9/11, 5, Express - toate transversale), poate doar pe R18 sa fi fost, dar nu cred, ca ala parca era tot cu 2.1 venea la diesel. Acum, referitor la modificare, depinde pe ce model de masina vrei sa faci asta. Teoretic, s-ar putea monta motorul F8Q (transversal de origine) in pozitie longitudinala, chiar si pe un 21, cu conditia sa se pupe la prinderi. Nu cred ca ar fi greu, vezi Dacia Papuc diesel, cu motor F8Q montat longitudinal si cutie de motor longitudinal de la Renault (cutie UNx). Sincer insa, iti recomand sa nu pui 1,9 d pe R 21, doar 1,9dT (adica Turbo-diesel, nu diese l aspirat, care este extrem de lipsit de vlaga)... Se poate omologa acel motor 1.9dT ? |
--------------------
Seat
Leon
- BV 69 XTZ
2008 1.9 TDI BXE EX: Renault 21 GTD 1986
EX: Vw Golf 3 1.6 Renault Fluence 1.6 DCI Seat Leon 1P 1.9 TDI |
|
jungle_21 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 762 Joined: 18 February 07 From: Mures ![]() |
Teoretic se poate numai daca a fost pus pe 21 si din fabrica.Si eu am vrut sa fac o schema dinasta, pe 21-le meu, dar m-am lasat pagubas: motor 1.9 dt si anexe 600 de euro (proveneau de pe un volvo 460 GL), plus ca ma gandeam sa schimb si cutia de viteze ( eu aveam 1721 benzina), planetare, alete alea, manopera si omologare ( in 2006), aproape ca saream de valoarea masinii.Merita daca vrei sa o tii si umbli mult.
|
--------------------
Opel/Renault
Corsa Cosmo;Laguna 1 Break// Megane 1 hatch
"04 1.2 16v ;"96 2.0 Rti;"96 1.6 Rti Ex R 21,Best car ever !!! Ex Clio unu' Pocket Rocket
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#8
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.904 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
Acum 7 ani eu am facut o chestie din asta, inclusiv omologarea la RAR si inscrierea in CIV si la fisc.
Costurile au fost destul de mari, dar aveam nevoie de o masina care sa consume putin si nu aveam bani de o masina noua, iar pe R 21 nu luam mai nimic, desi era pusa la punct. Am dat 1000 euro pe un motor 1,9dT si cutia aferenta (inclusiv toate celelalte accesorii de diesel), plus o punte spate cu discuri de R 19 16V, motorul avea doar 40000 km (motor de R 19 model 1994), am pus motorul sus pe masina folosind suportii de motor benzinar (desi pentru diesel erau alti suporti, nu i-am gasit). Planetarele au fost pastrate ale masinii, singurele modificari suplimentare au fost legate de suportii compresorului de aer si ai pompei de servo-directie, care au trebuit facuti din nou, cablul de acceleratie, legatura la instalatia electrica a motorului fara a afecta instalatia masinii, plus cureaua de accesorii care este diferita de cea initiala (s-au schimbat pozitiile alternatorului, compresorului si pompei, al caror amplasament a fost dictat de pompa de injectie, care la motorul pe benzina nu exista - un atelier de prelucrari mecanice a rezolvat problema, cu costuri minime). Manopera de montaj a fost cam 300 de euro daca imi aduc bine aminte, restul pana la 1500 alte maruntisuri pe care oricum le consumam la o revizie (ulei si restul de fluide, distributie, curea accesorii, filtru motorina si alte alea...). Omologarea m-a costat cam 250 de euro, dar, per total eu am fost si sunt multumit de modificare, mai ales ca in vremea aia mergeam foarte mult cu masina (parca mai mult decat acum chiar, deci investitia a fost amortizata rapid). |
--------------------
Renault
21
- B 06 FCN
1.9dT, 1989 MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd August 2025 - 00:31 |