Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Montare motor 1.9 td pe cutie de R21,2.1 d?

pcv
post 13 Jan 2012, 21:16
Post #1


pcv


Group: Members
Posts: 500
Joined: 25 December 07
From: Pitesti




salut.am si o intrebare pt cei care se pricep:se poate pune motor de 1.9 td pe cutia de Renault 21 cu motor de 2.1D,fara sa schimb carterul?
Au acelasi prinderi?


--------------------
dacia /mobra logan/50S 2007
in the end we are just stardust
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 13 Jan 2012, 21:31
Post #2


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Nu poti ... un motor se monteaza longitudinal si unul transversal ...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcv
post 13 Jan 2012, 21:45
Post #3


pcv


Group: Members
Posts: 500
Joined: 25 December 07
From: Pitesti




nu este problema cu suportii motorului,dar nu stiu dc se potriveste pe prinderile de la cutie?stiu ca cel de 1.6d merge pe carterul de 1.9d,ma gandeam ca cel de 1.9d ar fi derivat din cel de 2.1d.


--------------------
dacia /mobra logan/50S 2007
in the end we are just stardust
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 13 Jan 2012, 21:57
Post #4


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.904
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




Motorul de 1,9 nu e derivat din 2.1.
Cel de 1,6 nu stiu sa se fi montat longitudinal (era montat pe 9/11, 5, Express - toate transversale), poate doar pe R18 sa fi fost, dar nu cred, ca ala parca era tot cu 2.1 venea la diesel.
Acum, referitor la modificare, depinde pe ce model de masina vrei sa faci asta.
Teoretic, s-ar putea monta motorul F8Q (transversal de origine) in pozitie longitudinala, chiar si pe un 21, cu conditia sa se pupe la prinderi. Nu cred ca ar fi greu, vezi Dacia Papuc diesel, cu motor F8Q montat longitudinal si cutie de motor longitudinal de la Renault (cutie UNx).
Sincer insa, iti recomand sa nu pui 1,9 d pe R 21, doar 1,9dT (adica Turbo-diesel, nu diese l aspirat, care este extrem de lipsit de vlaga)...

This post has been edited by b06fcn: 13 Jan 2012, 21:59


--------------------
Renault 21 - B 06 FCN 1.9dT, 1989
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcv
post 13 Jan 2012, 22:47
Post #5


pcv


Group: Members
Posts: 500
Joined: 25 December 07
From: Pitesti




Un prieten vrea sa faca modificarea la un R21 din '90.Vrea sa puna un motor Td.Pe care il primeste moca de la cineva din Germania.L-ar costa doar transportul,dar nu vrea sa-l ia dc nu e sigur ca se potriveste.

Cutia de la camioneta cu 1.9d este de Dacie,are doar carterul si priza de putere schimbate.Cel putin carcasa arata la fel,iar rapoartele(in cartea tehnica)sunt identice cu cele de la benzina.


--------------------
dacia /mobra logan/50S 2007
in the end we are just stardust
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
XtreZz
post 14 Jan 2012, 11:23
Post #6


Addicted


Group: Members
Posts: 794
Joined: 28 June 08




QUOTE(b06fcn @ 13 Jan 2012, 21:57)
Motorul de 1,9 nu e derivat din 2.1.
Cel de 1,6 nu stiu sa se fi montat longitudinal (era montat pe 9/11, 5, Express - toate transversale), poate doar pe R18 sa fi fost, dar nu cred, ca ala parca era tot cu 2.1 venea la diesel.
Acum, referitor la modificare, depinde pe ce model de masina vrei sa faci asta.
Teoretic, s-ar putea monta motorul F8Q (transversal de origine) in pozitie longitudinala, chiar si pe un 21, cu conditia sa se pupe la prinderi. Nu cred ca ar fi greu, vezi Dacia Papuc diesel, cu motor F8Q montat longitudinal si cutie de motor longitudinal de la Renault (cutie UNx).
Sincer insa, iti recomand sa nu pui 1,9 d pe R 21, doar 1,9dT (adica Turbo-diesel, nu diese l aspirat, care este extrem de lipsit de vlaga)...
*



Se poate omologa acel motor 1.9dT ?


--------------------
Seat Leon - BV 69 XTZ 2008 1.9 TDI BXE
EX: Renault 21 GTD 1986
EX: Vw Golf 3 1.6
Renault Fluence 1.6 DCI
Seat Leon 1P 1.9 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jungle_21
post 16 Jan 2012, 13:51
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 762
Joined: 18 February 07
From: Mures




Teoretic se poate numai daca a fost pus pe 21 si din fabrica.Si eu am vrut sa fac o schema dinasta, pe 21-le meu, dar m-am lasat pagubas: motor 1.9 dt si anexe 600 de euro (proveneau de pe un volvo 460 GL), plus ca ma gandeam sa schimb si cutia de viteze ( eu aveam 1721 benzina), planetare, alete alea, manopera si omologare ( in 2006), aproape ca saream de valoarea masinii.Merita daca vrei sa o tii si umbli mult.


--------------------
Opel/Renault Corsa Cosmo;Laguna 1 Break// Megane 1 hatch "04 1.2 16v ;"96 2.0 Rti;"96 1.6 Rti
Ex R 21,Best car ever !!! Ex Clio unu' Pocket Rocket
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 16 Jan 2012, 15:41
Post #8


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.904
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




Acum 7 ani eu am facut o chestie din asta, inclusiv omologarea la RAR si inscrierea in CIV si la fisc.
Costurile au fost destul de mari, dar aveam nevoie de o masina care sa consume putin si nu aveam bani de o masina noua, iar pe R 21 nu luam mai nimic, desi era pusa la punct.
Am dat 1000 euro pe un motor 1,9dT si cutia aferenta (inclusiv toate celelalte accesorii de diesel), plus o punte spate cu discuri de R 19 16V, motorul avea doar 40000 km (motor de R 19 model 1994), am pus motorul sus pe masina folosind suportii de motor benzinar (desi pentru diesel erau alti suporti, nu i-am gasit). Planetarele au fost pastrate ale masinii, singurele modificari suplimentare au fost legate de suportii compresorului de aer si ai pompei de servo-directie, care au trebuit facuti din nou, cablul de acceleratie, legatura la instalatia electrica a motorului fara a afecta instalatia masinii, plus cureaua de accesorii care este diferita de cea initiala (s-au schimbat pozitiile alternatorului, compresorului si pompei, al caror amplasament a fost dictat de pompa de injectie, care la motorul pe benzina nu exista - un atelier de prelucrari mecanice a rezolvat problema, cu costuri minime).
Manopera de montaj a fost cam 300 de euro daca imi aduc bine aminte, restul pana la 1500 alte maruntisuri pe care oricum le consumam la o revizie (ulei si restul de fluide, distributie, curea accesorii, filtru motorina si alte alea...).
Omologarea m-a costat cam 250 de euro, dar, per total eu am fost si sunt multumit de modificare, mai ales ca in vremea aia mergeam foarte mult cu masina (parca mai mult decat acum chiar, deci investitia a fost amortizata rapid).


--------------------
Renault 21 - B 06 FCN 1.9dT, 1989
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 00:31
Dacia