Turbo 1.5dci 101, Probleme, reparatii, discutii ...
![]() ![]() ![]() |
Turbo 1.5dci 101, Probleme, reparatii, discutii ...
cristian_nechita |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 22 April 11 ![]() |
|
||
--------------------
Laguna
3
2012 |
|||
MCORNEL79 |
![]()
Post
#2
|
Membru Scarbit Group: Members Posts: 11 Joined: 8 November 11 From: far away from RO ![]() |
Din ceea ce descrii,fenomenul de taiere a injectiei din cauza suprapresiunei in turbina de ECU,se numeste limp mode.
Tija actuatorului are o cursa mica,fara sa o dai jos,nu-ti dai seama axact ce si cum;oricum,ideal ar fi sa fie verificata si geometria turbinei si curatata. Turbina se poate curata,degripa,numai sa nu ai joc axial si radial in axul turbinei(trebuie verificat),cat si actuatorul se poate degripa. Daca nu te pricepi,mai bine apeleaza la un mecanic care se pricepe la asa ceva. Ar fi bine sa spui de unde esti de loc,poate primesti vreo recomandare. |
--------------------
none
none
2060 Sunt doar doua lucruri infinite, universul si prostia umana, insa asupra primului aspect nu sunt atat de sigur.-Albert Einstein
|
|
solidconvert |
![]()
Post
#3
|
![]() Donator Group: Members Posts: 3.247 Joined: 3 May 06 From: Bucuresti ![]() |
In Bucuresti se repara turbinele (defapt se inlocuiesc parte din subansamblele aflate in interior) cu 1000 RON si iti ofera garantie 12 luni... am un prieten care tocmai a facut operatiunea asta acum 1 luna...
![]() L.E.: daca ai motor de 100cp sau 105cp din fabrica, cred ca te va costa putin mai mult pentru ca turbina are geometrie variabila... ![]() This post has been edited by solidconvert: 10 Nov 2011, 14:58 |
--------------------
.
.
. Audi A4 B9 S-tronic TFSI...
Gîndirea corectă vine din experiență. Experiența, la rîndul ei, provine din gîndirea greșită. |
|
Testos |
![]()
Post
#4
|
![]() Gold digger Group: Members Posts: 57 Joined: 9 June 11 From: Bacau ![]() |
Are cineva idee la ce presiuni lucreaza turbina de pe motorul 1.5 dCi 74kw?
As aprecia niste raspunsuri documentate, nu pareri personale. This post has been edited by Testos: 20 Dec 2011, 13:32 |
--------------------
Renault
Mégane 2.1 Sedan
2004 Privilège 1.5 dCi 74kW
- BC ** *** Secured by CB President Harry III ASC + President ML145
|
|
B_37_DEE |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 772 Joined: 26 June 07 From: Bucuresti ![]() |
salut in legatura cu demontatul turbine...la 1.5dci este destul de inghesuit dar cu putina indemanare se poate da jos.nu iti curge ulei stai fara grija iar la garnitura de la admisie nu cred ca e musai sa o schimbi deoarece este din metal si nu prea se strica. ca sa ajungi la turbina trebuie sa demontezi egr conducta care intra in egr partea de galerie in care intra egr plus galeria de admisie pt ca aer un surub pe spate care tine turbina si nu ai cum sa il desfaci, .daca nu ai sculele necesare eu zic sa nu te apuci ca este ceva de munca.mai mult ca sigur problema ta vine de la geometria variabila care este gripata,cel mai bine ar fii inlocuita geometria daca asta daca axul turbine este in mintiile lui si nu are joc...pentru mai multe detalii iti stau la dispozitie daca vrei sa te apuci de demontat.O seara buna
This post has been edited by B_37_DEE: 19 Dec 2011, 21:47 |
--------------------
Renault
Megane 2.1 2004 1.6 16V/Kangoo 4x4
2004 1.6 16v /Laguna2.2 2006 1.9dci Lux Privilege/ https://www.facebook.com/edsautomotive88
|
|
cristian_nechita |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 22 April 11 ![]() |
Turbina am dat-o jos in noiembrie la serus.Am fost cu ea la servici, am pus'o pe masa, si dupa o noapte de ciocanit la ea, am reusit sa o inchid.Am montat'o la loc la serus (960ron toata distractia).
Ajutajele erau blocate pe inchis, drept urmare sufla in jur de 3 bar(presiune absoluta).Joc nu aveam deloc,nici palete strambe sau alte probleme. Dupa curatare am reglat tija dupa urmele de vopsea insa sufla un pik cam tare si in sarcina cam taie motorina insa mult mai tarziu.Sufla maxim ~2.45bar acum. @Testos La Renault de multa vreme presiunea de supralimentare e controlata foarte precis.Practic calculatoru genereaza un consemn de presiune luand in calcul sarcina,pozitia pedalei,samd dupa care regleaza geometria turbinei.Daca turbina nu raspunde printr-o presiune adecvata ii taie motorina.De asta nu prea vedeti renaulturi cu fum negru negru ca la VAG, pentru ca niciodata nu ii da mai multa motorina decat poate arde.Acum din cate am inteles toate dieselurile fac aceiasi chestie. La 1.5 74kw maxim maxim cere 2290mbar.Turbina are voie sa dea +- 0.080bar.Tot ce este peste sau sub are acelasi rezulta=>mai putina motorina. La o diferenta de -+ 0.2 bar il baga deja in avarie. |
--------------------
Laguna
3
2012 |
|
dansora |
![]()
Post
#7
|
![]() CISA Group: Members Posts: 480 Joined: 19 October 06 From: Orasu'lu'Bucur/Curtea de la AG ![]() |
Ca fapt divers:
|
--------------------
Kia
Proceed GT
2020
|
|
Testos |
![]()
Post
#8
|
![]() Gold digger Group: Members Posts: 57 Joined: 9 June 11 From: Bacau ![]() |
@cristian_nechita
Multumesc pentru raspuns. |
--------------------
Renault
Mégane 2.1 Sedan
2004 Privilège 1.5 dCi 74kW
- BC ** *** Secured by CB President Harry III ASC + President ML145
|
|
cristian_nechita |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 22 April 11 ![]() |
Ca fapt divers:Unde este fumul negru?Ca eu nu il vad.
Megane-ul din video postat de Buhnici are motorul intrat in avarie.Noi discutam de masini care de noi scot fum.Ia o Octavia diesel fara FAP si acelereaza pana in podea si ai sa observi ca nu mai vezi nimic in spate.La renault nu prea se intampla asa ceva.Asta inseamna control bun al arderii. In avarie motorina se taie prin scaderea presiunii de injectie.Injectoarele se deschid la fel de mult insa fiind presiunea mai mica, debitul scade foarte mult, astfel patrunzand mult mai putina motorina. Fumul apare pentru ca motorina fiind injectata la presiune mult mai mica nu se pulverizeaza perfect aparand "picuri" de motorina in camera de ardere care nu ard, rezultand fumul. Cam asa arata un fum negru. http://youtu.be/haSY2wh8_ZQ |
--------------------
Laguna
3
2012 |
|
adisormegane |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 11 February 12 ![]() |
am si eu o prob cu turbina ..................la un DCI 1,5 106 cp......cum as putea sau daca se poate sau este un standard pe reglarea geometriei variabile......fara sa o dau jos......din vibrati mi sau destrans piulitele alea.....pt ca nu a avut pasta autoblocanta pt ca acum un an a fost reparat turbo.....mentionez...am acces la reglajul acela destul de bine......si turbina nu se da chear asa usor......cel putin......ceva aproape de adevar.........rog pareri.........
|
--------------------
renault
megane 2
2005
- AB 10 LOL
|
|
cristian_nechita |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 22 April 11 ![]() |
Ii pui un tester si ii dai tare la deal sau accelerezi in podea pana spre 200.Apoi reglezi din piulita in functie ce ai, subpresiune sau suprapresiune.Apoi pleci din nou la drum, si tot reglezi pana ai presiunea corecta.Atentie ca in momentul cand porneste motorul tija este trasa de supapa la capat si pe masura ce presiunea creste supapa impinge tija in sus.
Practic pentru a creste presiunea trebuie sa strangi din piulita. |
--------------------
Laguna
3
2012 |
|
STALEX2004 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 651 Joined: 5 June 08 From: Bucuresti ![]() |
salutare,
am un megane 2.1 1.5 82cp cu 102kkm.masina am luat-o acum un an jumatate, iar de cand am luat-o imi lasa impresia ca nu are vlaga in ea....am mers cu clio 1.5 65cp, cu megane 2 1.5 85 cp si ambele sunt mai fasnete ca a mea.din ce am observat, pe furtunul de la intercooler, cum stai cu fata la masina, cel din dreapta jos, e murdar de ulei.l-am desfacut odata (am avut probleme cu radiatorul de AC) si au curs cateva picaturi de ulei pe asfalt.daca depasesc 120 km/h imi scoate ceva fum, iar cand merg prin oras cu o viteza constanta se aude uneori ca un huruit de rulment,dar nu foarte tare dinspre turbina (cum stai la volan, in partea central-dreapta).este posibil sa fie de vina electrovana de la turbina/TRS ?Ulei am bagat elf 10w40 iar in 12kkm am pierdut circa 100-200 ml, cel mai probabil mi-a curs pe la furtunul respectiv... |
--------------------
Renault
Clio 3 FL 1.5 DCI
2011 Renault Clio Symbol Fidji 1.5 DCI 2006
Renault Clio 3 FL 1.5 DCI 2011 |
|
meggeo81 |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 29 April 11 ![]() |
la 12k km 200ml e foarte bine.nu e de vina turbo. in cazul asta, faptul ca nu are vlaga masina, poate fi din cauza depunerilor pe partea de admisie, sau injectoare cu depuneri de calamina.
cel mai bine ii cureti admisia toata si injecoarele. dupa, o sa-ti traga foarte bine. |
--------------------
reno
megane s
2008
- DB-67-GEO
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
inclin sa cred ca si turbo al meu mananca ulei, vam la 2500 km imi ia un litru de ulei, lucru ce nu s-a intamplat niciodata.Dimineata, cand plec de pe loc am mult fum alb in spate, cam in 500 de metri dispare iar cand se incalzeste motorul face un fum de culoare normala dar extraordinar de toxic, in 15 secunde esti asfixiat.Am vazut pe net niste kituri de rapratie turbo...or fi bune de ceva?
http://www.pieseauto.ro/kit-turbo/dacia/sa...5-59335560.html |
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
meggeo81 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 29 April 11 ![]() |
kit-urile sunt si ele pt E3 sau E4. unele piese din aceste kit-uri nu se potrivesc de la E3 la E4. totusi, dupa ce ai luat kit-ul corespunzator, o sa vezi ca degeaba il pui pt ca si miezul turbinei are uzura.
daca vrei sa repari turbina, mai intii trebuie desfacuta, verificat totul in ea, apoi luata o hotarire daca mai merita remediata sau nu, sau daca toate componentele uzate nu ar trebui facute la comanda . |
--------------------
reno
megane s
2008
- DB-67-GEO
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Eu am K9K 722, euro 3...nu face zgomot , trage, face presiune...dar manaca si ulei totusi.
|
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
ssharky54 |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 31 May 14 ![]() |
la renault megane2 sedan 1.5dci 74kw ce filtru de combustibil este nevoie
|
--------------------
renault
megane2
2006 1.5 dci 74kw
|
|
solidconvert |
![]()
Post
#18
|
![]() Donator Group: Members Posts: 3.247 Joined: 3 May 06 From: Bucuresti ![]() |
Delphi...
![]() |
--------------------
.
.
. Audi A4 B9 S-tronic TFSI...
Gîndirea corectă vine din experiență. Experiența, la rîndul ei, provine din gîndirea greșită. |
|
ssharky54 |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 31 May 14 ![]() |
delphi delphi....dar un cod ceva e cu senzor de apa sau nu ,un pret ...ms anticipatRenault_Megane_II_Sedan_5_2087887373.jpg ( Size: 157.14k )
Number of downloads: 2718
This post has been edited by ssharky54: 31 May 2014, 20:25 |
--------------------
renault
megane2
2006 1.5 dci 74kw
|
|
martzipan2004 |
![]()
Post
#20
|
![]() the fuck's your problem.... Group: Members Posts: 688 Joined: 11 August 08 From: bucuresti ![]() |
salut
aveti idee pe un alt topic am pus o intrebare poate stie cineva sa imi raspunda? va multumesc http://www.reno.ro/index.php?showtopic=287645&hl= |
--------------------
BMW
F11
2016
- B 67 ELT Renault Laguna 3 Black Edition 2011
Symbol 1.4 8v ^ 57000 km Corsa 1.7 CDTI ^ 150000 ^ Opel Combo 1.7 DTI 2010[B] |
|
nero73 |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 4 June 05 ![]() |
Stie cineva cum pot sa reduc din presiunea de la turbo . La turatii mari in a 4-a si a 5-a ajunge la 2.9 bari
|
--------------------
Renault
megane 2.1 1.5 dci
2004
|
|
espacern |
![]()
Post
#22
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Cum ai masurat-o?
|
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
nero73 |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 4 June 05 ![]() |
cu can clip
|
--------------------
Renault
megane 2.1 1.5 dci
2004
|
|
espacern |
![]()
Post
#24
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Informatia respectiva este furnizata de un senzor.....care se pare ca e defect sau da erori!
|
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
nero73 |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 4 June 05 ![]() |
am schimbat acel senzor , dar nu s-a schimbat nimic , in a 5-a la 130 apare check injection + service si pierde din putere , intra in limp mod , dupa cateva secunde dispare eroarea si merge fara probleme
26 Apr 2015, 18:36: atasez poza cu piesele schimbate This post has been edited by nero73: 26 Apr 2015, 18:36 Attached thumbnail(s) 2015_04_26_467.jpg ( Size: 34.11k ) Number of downloads: 2244 |
--------------------
Renault
megane 2.1 1.5 dci
2004
|
|
meggeo81 |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 29 April 11 ![]() |
curata turbina si admisia si nu o sa-ti mai apara check injection.
|
--------------------
reno
megane s
2008
- DB-67-GEO
|
|
igl1 |
![]()
Post
#27
|
posesor multumit de megane Group: Members Posts: 228 Joined: 20 February 10 From: bucuresti ![]() |
salutare,
de ceva timp masina un megane 1.5 82 cai cu 260000 km nu mai are vana ii schimb ambreajul dar as vrea sa stiu turbina se poate curata ? cum se poate verifica daca lucreaza in parametrii? multumesc |
--------------------
renault
megane 2
2003 bicorp
- b55wks
|
|
mbkm |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 18 August 16 ![]() |
Salutare, stiu ca probabil e o perioada foarte mare de la ultimul post dar totusi sa incerc.. a gasit cineva rezolvare la chestia cu prea multa presiune in turbo?? Dupa 3000 de ture imi intra in "modul avarie" motorul in treptele 4,5 ca si colegului de mai sus.. senzorul presiune turbo de pe tubulatura intercoolerului inlocuit(era defect) dar aceeasi problema dula 3000+ in sarcina
|
--------------------
Renault
Megane
2004
- yr04zxv
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.336 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Turbo in ce stare este? ma refer in special la functionarea geometriei ... si asta nu poti sa vezi decat dand turbo jos, desfacut si facuta macar o curatare profi ..
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
mbkm |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 18 August 16 ![]() |
E 1.5 dci 82ponei deci nu e geometrie variabila.. ca si colegului de mai sus. Masina avea lipsa de putere din cauza senzorului presiune turbo. Dar acum masina merge ok atat ca am presiune mare in turbo si dupa 3000 intra in limp... colegu de mai sus poate o fi gasit rezolvarea .. dar nu am dreptul sa ii trimit pm.. heelp!
|
--------------------
Renault
Megane
2004
- yr04zxv
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 11:25 |