Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Cat de repede urca temperatura la motor?

bull3t22
post 26 Nov 2011, 10:46
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 30 January 09
From: Here and there




Salut.

La masina mea, 2.0 benzina, combi, 115 cp, 1997, ph 1, climatornic, cred ca imi urca temperatura motorului foarte greu. Dimineata, la - 8, 9 grade, dupa circa 7-8 min (cca 5 km de mers in oras) imi ajunge temperatura la prima liniuta (subdiviziune), iar caldura abia se simte. Radiatorul de habitaclu e curat, termostatul e nou, senzorii de pe modulul climatronic sunt curatati. E normal sa se intample asa? (Nota. Radiatorul de racire e acoperit 2/3 cu carton.)

Am observat ca daca nu pun aerul pe recirculare, nu cred ca imi inchide complet clapeta aceea ce permite accesul aerului din afara, in contextul in care temperatura setata pe clima este cea maxima. Adica, daca selectez de la temperatura minima pana pe la 21 grade, tot aud in partea dreapta cum se lucreaza, (unde sunt motorasele care dirijeaza fluxul de aer in interior). De la 22 pana la maxim, e liniste. Daca cuplez recircularea, atunci se aude cum lucreaza iar. Banuiesc ca nu e chiar normal. Aveti cumva si alte pareri?

La voi cat de repede da caldura? Cat de repede urca temperatura motorului?


--------------------
Renault Laguna 1997/K56/L/JC 2.0l 8V, benzina, break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neiu
post 26 Nov 2011, 11:06
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 704
Joined: 4 January 09
From: Timisoara




termostatul probabil!
acoperit cu carton?


--------------------
renault laguna 1.8i - TM 11 RFT 1998 berlina
Florin
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bull3t22
post 26 Nov 2011, 11:18
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 30 January 09
From: Here and there




Termostatul e nou, schimbat de nici o luna. Si cel vechi era bun. Initial, asta a fost si parerea mea, ca e din termostat, dar se pare ca nu. La tine cat de repede urca apa?


--------------------
Renault Laguna 1997/K56/L/JC 2.0l 8V, benzina, break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neiu
post 26 Nov 2011, 13:13
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 704
Joined: 4 January 09
From: Timisoara




azi (-3,4 grade)cam 3 minute ajunge la prima linie,dupa vreo 7 km e pe la 90 grade


--------------------
renault laguna 1.8i - TM 11 RFT 1998 berlina
Florin
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
puzzle
post 26 Nov 2011, 14:04
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 202
Joined: 25 July 10




@bull3t22:
In conditii de frig incearca regland climatronicul pe 20-21 grade si pe dezaburire parbriz.


--------------------
Renault Laguna 1994, 2.0 RXE Aut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bull3t22
post 26 Nov 2011, 14:23
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 30 January 09
From: Here and there




Am dat jos airbag-ul pasager si, surpriza. Clapeta care permite accesul aerului rece din exterior in habitaclu inchide perfect numai cand actionez functia de recirculare, indiferent de temperatura setata. Daca dezactivez recircularea, ramane pe deschis 100%, indiferent de temperatura setata. Ceea ce ma duca cu gandul ca e o problema pe circuitul electronic al climatronicului (modulul care se afla instalat in bord, deasupra casetofonului. Sau ma insel?

L.E. Se pare ca asa trebuie sa functioneze.

This post has been edited by bull3t22: 26 Nov 2011, 14:37


--------------------
Renault Laguna 1997/K56/L/JC 2.0l 8V, benzina, break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 26 Nov 2011, 14:38
Post #7


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Bineinteles ca asa trebuie sa functioneze! Daca pe recirculare se inchide, fara recirculare ce voiai sa faca?


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cri8sti
post 26 Nov 2011, 14:38
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.746
Joined: 29 December 08
From: Braila




Pai...te inseli. Daca clapeta ar fi inchisa aer de unde ar intra? Clapeta trebuie sa fie deschisa, mai putin, asa cum ai zis si tu, cand esti pe recirculare. Cauta totusi si sonda de temperatura lichid racire si curata-i contactele si din cate stiam eu mai sunt 2 senzori de la clima care masoara temperatura aerului de afara si unu nu mai stiu ce mama lui face, dar am schema pe undeva....cauta-i si curata-i/masoara-i/schimba-i(daca e necesar). Revin cu schema cand o gasesc

P.S. R19/16v - am raspuns in acelasi timp...raspunsul meu era pentru bull3t22

This post has been edited by cri8sti: 26 Nov 2011, 14:40


--------------------
Renault Laguna 1.6 16v + GPL (tomasetto q-box) - BR-11-PBC 2006 Expression
Un om destept rezolva problema, un om si mai destept o evita
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin amza
post 26 Nov 2011, 19:16
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 17 December 10
From: Cluj-Napoca




Si eu am avut aceeasi problema, dar am rezolvat-o simplu: carton pe jumate de radiator si pe frigul asta las 4-5 min sa mearga motorul la relanti pana se-ncalzeste. Mai ales dimineata la 7 cand plec la lucru. Incearca si vezi de rezultat.
In iernile trecute pateam la fel ca tine ca dimineata nu lasam sa se incalzeasca motorul si se incalzea destul de tarziu dupa 7-10 km, dar acum sunt nevoit ca sa se incalzeasca apa in motor ca sa- mi porneasca instalatia de GPL.
Si opricum e sanatos la motor sa lasi 4-5 min sa meargfa la relanti ca sa se-ncalzeasca motorul


This post has been edited by catalin amza: 26 Nov 2011, 19:22


--------------------
Renault Laguna I Phase 2, 1.6cc, 16v, 107cp, benzina+gpl - CJ-99-BUF 1999
Sa nu conduci niciodata mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bull3t22
post 26 Nov 2011, 20:16
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 30 January 09
From: Here and there




@ R19/16v: initial, am confundat clapeta aceea cu cea care amesteca aerul. Ulterior, mi-am dat seama ca asa trebuie sa functioneze.

@ catalin amza: Carton am pe 2/3 din radiator smile.gif Dar inutil. Tot imi ridca greu temp. Ori cu, ori fara, cam acelasi rezultat.

@ cri8sti: Cum masor senzorii? |Ce valori trebuie sa aiba? Un senzor de temp este sub filtrul de habitaclu, unul pe modulul climatronic (pe consola centrala), iar cel de-al treilea, posibil in oglinda dreapta.


--------------------
Renault Laguna 1997/K56/L/JC 2.0l 8V, benzina, break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cri8sti
post 28 Nov 2011, 11:28
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.746
Joined: 29 December 08
From: Braila




Am reusit sa gasesc schema de la clima.....
Ai in schema si valorile senzorilor

This post has been edited by cri8sti: 28 Nov 2011, 12:54

Attached File(s)
Attached File  clima_laguna.pdf ( 1.96mb ) Number of downloads: 132


--------------------
Renault Laguna 1.6 16v + GPL (tomasetto q-box) - BR-11-PBC 2006 Expression
Un om destept rezolva problema, un om si mai destept o evita
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bull3t22
post 29 Nov 2011, 11:12
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 30 January 09
From: Here and there




vreau sa incep acest mesaj prin a multumi tuturor celor care mi-au raspuns intr-un timp atat de scurt. Intrebare: voi aveti scut la motor? Problema mea este ca imi urca greu apa la motor (cel putin in comparatie cu ceea ce mi-ati spus voi). In momentul cand urca, am caldura. Ce-i drept, nu am termen de comparatie (adica nu am vazut cum e caldura la alta Laguna).


--------------------
Renault Laguna 1997/K56/L/JC 2.0l 8V, benzina, break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jungle_21
post 29 Nov 2011, 22:07
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 762
Joined: 18 February 07
From: Mures




Eu nu am scut si m-am uitat si la Lagunele unor prieteni de-ai mei si nici ei nu au sad.gif.


--------------------
Opel/Renault Corsa Cosmo;Laguna 1 Break// Megane 1 hatch "04 1.2 16v ;"96 2.0 Rti;"96 1.6 Rti
Ex R 21,Best car ever !!! Ex Clio unu' Pocket Rocket
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pioan
post 30 Nov 2011, 17:21
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 83
Joined: 15 May 11




Nici eu nu am scut! Am acelasi motor 2.0 84kw iar temp urca cam in 5 min la 90grade fie ca merg fie ca stau pe loc!


--------------------
Renault Laguna 1 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bull3t22
post 30 Nov 2011, 22:59
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 30 January 09
From: Here and there




Atunci de ce Dumnezeu la mine urca asa greu temperatura? Dupa mai bined 10 min de mers in oras, cu radiator acoperit 2/3 cu carton, imi urca la 3-4 gradatii, cu - 7, -8 grade?


--------------------
Renault Laguna 1997/K56/L/JC 2.0l 8V, benzina, break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 1 Dec 2011, 09:40
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Termostatul este defect . sad.gif Am citit mai sus ca e nou ...nu stiu ce sa zic ..! Termostatul regleaza temperatura in motor ,inchide un circuit de racire apoi deschide tot circuitul pastrand temperatura ,80-90grade ,temperatura optima de functionare a motorului .Daca nu se ridica temperatura ...inseamna ca lichidul de racire este recirculat prin tot sistemul de racire si asta duce la o incalzire lenta a acestuia .Repet ,doar termostatul este "vinovat" de asta .Cand motorul functioneaza la temperaturi scazute consuma mai multa benzina si se uzeaza prematur. Sper c-am fost de folos ...numai bine !

This post has been edited by renotgo: 1 Dec 2011, 09:51


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
doctoru_sef2004
post 10 Dec 2011, 23:42
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 26 March 10




am si eu o problema... imi oscileaza temperatura apei (cel putin asa imi arata in bord) adica imi ajunge la 90 de grade, scade 2-3 liniute... iar urca si tot asa ! am inteles ca nu e chiar indicat sa nu iti stea temperatura apei la 90 de grade, cica imi creste consumul .... help pls!


--------------------
renault laguna II - - 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th August 2025 - 14:30
Dacia